Summer Love - del 33

| Postat i: Summer Love
Tidigare:
Oftast så slutar filmer lyckligt, men jag kände mig inte särskilt lycklig just nu. Allt hade varit bra mellan mig och Kimberly, och sedan händer det här. Det hade varit bättre än bra faktiskt. Jag älskade henne. Jag visste inte vad som skulle hända nu, men det som jag tänkte mest på var om det var över för alltid. Just nu kändes det så.

KIMBERLYS PERSPEKTIV

En vecka senare


Jag hade inte pratat med Liam sedan vårt bråk. Jag hade försökt nå honom, men han hade inte svarat på varken samtal eller sms. Jag gick till och med bort till hans stuga, men han "var inte hemma". Att lösa den här situationen var det enda jag ville just nu. Liam ignorerade mig, och det kändes som om han aldrig skulle vilja prata med mig igen. Jag ville bara förklara för honom, få honom att förstå. Men han gav mig aldrig chansen. Om han bara lyssnade i några minuter så skulle vi kanske kunna komma överens. Min familj såg hur tydligt som helst att jag var ledsen och de försökte muntra upp mig.

Det fungerade inte särskilt bra. Enda gången jag log lite smått var när Emma skulle läsa upp roliga tweets från One Direction och hon hittade en rolig bild på Liam. Fast direkt efter jag hade lett åt bilden, kom jag ihåg vad jag hade gjort. Att Liam inte var min längre och att han inte ville prata med mig.

Jag försökte komma på ett sätt att få Liam att lyssna på mig, men det gick bara inte. Skulle jag tweeta honom, eftersom han kollar twitter varje dag? Det skulle säkert inte fungera plus att alla fans skulle få reda på att vi hade bråkat och förmodligen gjort slut.

Lägga ett brev i hans brevlåda? Han skulle garanterat inte läsa det när han såg att det var från mig. Det skulle gå om någon annan skrev på brevet, men började han då läsa skulle han känna igen min handstil och slänga det. Nej, det måste finnas ett bättre sätt. Jag stod nästan inte ut utan Liam, han betydde så mycket för mig och han hade hjälpt mig så mycket. Om det här var slutet för oss så visste jag inte vad jag skulle göra. Det måste finnas ett sätt att få honom att bara lyssna på mig. Han behöver inte förlåta mig, inte bli ihop med mig igen, inte säga någonting. Jag ville bara att han ska lyssna i några minuter och sedan bestämma vad han skulle göra. Några minuter var allt jag bad om, men det fick jag inte.


Jag låg i min säng och tänkte när det knackade på dörren.

“Come in” Sa jag, och kollade på dörren för att se vem det var. Det var Noah.

“What do you want Noah?” Frågade jag trött.

“We are going for a walk.” Sa han och satte sig ner på min säng. En promenad? Jag minns inte när Noah senast frågade det.

“Why? I´m comfortable here. Besides, why do you ask? Last time we went for a walk was years ago.” Noahs ansiksuttryck blev lite allvarligare.

“Because I see that you´re sad and I want to cheer you up. Make you forget about your problems. For a little while at least.” Han log lite smått. En promenad för att glömma vore skönt. Tidigare när jag ville glömma saker så drack jag eller tog droger. De var inte alternativ just nu, eftersom jag slutat. För alltid. Tiden med Liam har fått mig att inse att drickande och snortande inte hjälper. Man glömmer sina problem i några minuter, men de finns fortfarande där.

“So,” Fortsatte Noah, “Do you want to?” Det vore faktisk bra att gå på en promenad, att få tankarna på andra saker.

“Sure. Let me just get ready.” Sa jag och log.


LIAMS PERSPEKTIV

Kimberly har både ringt och smsat den senaste veckan, men jag har inte svarat. Hon kom till och med bort till min stuga och ville prata med mig. Jag sa till mamma att säga att jag inte var hemma. Vad Kimberly hade gjort sårade mig fortfarande. Okej att hon tog droger, men det värsta var att hon inte hade berättat det för mig. Hon sa att hon inte tagit det på flera veckor och det trodde jag på, men jag förstod fortfarande inte varför hon hade börjat. Jag kanske bara inte förstod hur mycket hon var mobbad, och hur djupt det sårade henne. Jag hade ju själv läst det där smset hon fick och det var riktigt elakt. Varför skulle de hacka på henne? Hon hade inte gjort något mot dem. Kimberly var snäll, omtänksam och rolig. Bara för att de hade ett så dåligt liv att de behövde hacka på andra, behövde de väl inte göra samma sak mot Kimberly?

Jag hade umgåtts mer med min familj den här veckan och det hade varit roligt. Men varje gång vi gjorde något kände jag mig en aning tom, som att något saknades. Som att någon saknades. Ja, jag saknade Kimberly, men jag kunde inte förlåta henne. Jag tänkte inte bara gå tillbaka för att jag inte klarade mig utan henne eller saknade henne för mycket. Det skulle krävas mer än det för att jag och Kimberly skulle bli tillsammans igen.


Jag hade ingenting att göra så jag bestämde mig för att gå in på twitter. Nästan de enda tweets som fanns var " Liam have you and Kimberly broken up?", " How are things between you and Kimerly? Haven't seen you two for a while", och det ständiga " Follow me Liam!". Vissa tweets var snälla och undrade bara hur det var med mig, hur saker var med Kimberly och sådant. Men några var inte lika snälla, de fanns varianter av " Have they broken up? Date me instead!". Jag uppskattar att fansen bryr sig, det gör jag verkligen, men ibland känner jag att de kan hålla sig utanför. Hela den här situationen är jobbig och även fast fansen bara försöker hjälpa till och stötta, kan det bli lite mycket ibland.

Jag stängde ner twitter och tog upp YouTube istället. Jag behövde få tankarna på annat. Ska vi se... något roligt.


KIMBERLYS PERSPEKTIV

Jag hade kommit på ett sätt att förklara för Liam, men det behövde planeras. Jag skulle bevisa för honom att jag inte tar droger längre, att det ligger bakom mig. Det första steget kunde jag göra redan nu. Radera mina " vänners" kontakter så att jag inte tar några mer droger eller går på fester o.sv., och köpa ett nytt simkort. Om jag köper ett nytt simkort så kan inte Victoria eller någon annan skicka elaka sms och då tar jag inte åt mig. Jag bestämde mig för att börja med min plan redan nu. Att få Liam att förstå eller åtminstone lyssna skulle bli svårt, men jag skulle försöka. Om det inte gick... då är det slut för alltid. Vi går tillbaka till våra vanliga liv och träffas aldrig mer. Jag kunde inte låta det hända.

Hej alla, här är kapitel 33! Kommentera gärna vad ny tycker, ännu en gång Lisas verk :)
Ha det bra, vi hörs! :)
/Josefin och Frida (&Lisa)

Ska den inte hetta Summer Love? Annars var den superbra!

Svar: haha jo det ska den, ändrar direkt :)
ettdstories.blogg.se

Jätte bra !👍👍👍👌👌

Asbra som vanligt :)

Hoppas hennes plan funkar! Håller tummarna

Lika bra som vanligt :)
Har nu börjat på min sjunde novell, med bara första kapitlet ute, kika gärna in om du skulle få lusten, skulle ju betyda jättemycket! :D x

Svar: Läste nyss epilogen till din nya novell :) den verkade riktigt bra!! Keep going guurl! :D 👌👌👍
ettdstories.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: