Live While We're Young - del 40

| Postat i: Live While We're Young
Nialls perspektiv
“Stop it” ropade jag till Louis som kastade mosad banan på mig medan jag kastade mosad apelsin på honom.
“Never Niall!” ropade han tillbaka och skrattade medan han fick in en fullträff i mitt ansikte.
Mitt ansikte var nu fullt av mosad banan och jag kastade apelsinklyftor mot Louis för full hals.
Liam hade ofrivilligt dragits med i kriget och vi alla såg ut att behöva en dusch.
“Hey Louis, don’t throw at him!” ropade Ellie åt Louis och ställde sig framför mig.
“Thanks” sa jag och log.
Hon log tillbaka. I ögonvrån såg jag att Harry viskade något till Louis. De tittade på oss och flinade. De hade väl som vanligt något på gång, frågan var bara vad.
Plötsligt började de båda sjunga.
“ELLIE AND NIALL, SITTING IN A TR-” Längre än så hann de inte innan Ellie hade kastat mosade äpple på dem. De skrattade och Ellie tittade på mig med lite röda kinder. Jag log mot henne.
“Let them.. They will find something better to do” Jog tog hennes hand i min och hon log.
“Let’s be a team” viskade hon och jag nickade ivrigt.
Vi tog massa frukter var och gjorde oss beredda. Hon kastade på Louis och Harry och jag kastade på Liam och Zayn. Vi var ett riktigt bra team faktiskt. Liam gav upp direkt och rusade in på toaletten. Zayn försökte allt ett tag men insåg att att det var lönlöst och gick för att duscha. Så sedan var det bara vi fyra kvar. Jag och Ellie mot Louis och Harry. Det var en jämn match skulle man kunna säga. Frukter flög åt alla håll och rummet såg ut som ett bombnedslag. Till slut gav Harry och Louis upp och jag och Ellie gjorde high-five.
“Yes! We’re a good team!” utbrast jag glatt och hon log mot mig.
“We really are”.

Ellies perspektiv
“Do I look good?” frågade jag Harry för tusende gången. Harry suckade och svarade samma som de andra gångerna.
“Yes, you look stunning. Now, leave me alone”.  
“Fine!” svarade jag och tog på mig mina klackade skor. Jag granskade mig i spegeln.
Harry kom upp bakom mig med ett leende.
“And Ellie..”
“Yes?”
“Have fun” sa han och jag log.
“Don’t worry, I will”
Jag öppnade dörren och gick ut från hotellrummet, jag skulle möta Niall nere i lobbyn. Jag hade nog aldrig varit så här nervös innan. Hjärtat slog 100 gånger snabbare än i vanliga fall och jag försökte nervöst svälja ner klumpen i halsen. Jag ville ju att allt skulle bli perfekt.
Min tankar avbröts av att hissen plingade till. Jag var på rätt våning. Nervöst steg jag ut från hissen och såg Niall vid entrén. Han log mot mig när han såg mig och jag log glatt tillbaks.
“Hi” sa jag när jag stod framför honom.
“Hey, Ellie. You look really beautiful” svarade han och kollade på mig.
“Thank you, you look good you too” sa jag och granskade honom. Hans vita t-shirt passade honom perfekt och ja, hela han såg jättesnygg ut.
“Shall we go?” frågade han och höll uppe dörren åt mig. Jag nickade och tog hans hand och tillsammans gick vi mot... ja jag vet faktiskt inte vart...
“So, where are we going?” frågade jag.
“It’s a surprise” svarade han och log.
Vi fortsatte att gå i ca tio minuter tills vi kom fram till London Eye. Jag kollade storögt på det gigantiska hjulet.
“Niall...”
“C’mon Ellie, we’re going to be late” sa Niall och började dra med mig mot en av gondolerna.
“Late for what?” frågade jag men fick inget svar. Han puttade in mig i en av gondolerna. Jag kollade runt och såg snabbt att det var ett bord för två i mitten som var uppdukat med fin mat och ljus. Jag drog häpet efter andan och mötte Nialls blick.
“Do you like it?” frågade han nervöst.
“No, I love it, it’s perfect Niall!” svarade jag och kramade om honom. Han kramades tillbaks innan vi satte oss ner. Rätt som det var så började vi röra på oss. Jag kollade runt och såg att heka hjulet snurrade. Shit, jag kommer dö! tänkte jag.
“It won’t broke you know” sa Niall och skrattade lite.
Jag nickade och vi började ta för oss av maten.
“Wow... This is great” sa jag imponerat och drack lite mer cola.
“Thanks..” sa Niall och rodnade lite.
Gud, vad söt han var när han rodnade.
“So... Have Harry teased you a lot for this?” frågade Niall och log ett retsamt leende.
“Oh, you should just know! He loves this Nellie-thing” svarade jag och skrattade lite.
“I love it also” sa han och log stort.
“Me too...” sa jag och tittade ner på mina skor.
“Well, ehm... He and Louis teased me too. But I don’t care, you shouldn’t either” sa han och tog min hand som låg på bordet.
Jag kramade hans hand i min och log stort mot honom. Gud, de där ögonen... Så underbara. Vi satt där i tystnad och bara kollade in i varandras ögon.
Vi båda ryckte till av ljudet av min mobiltelefon. Ett nytt sms. Med en suck drog jag upp mobilen ur min väska och såg att smset var från ingen annan än.... Harry.
From Annoyingbigbrother
How’s it going? Have you kissed yet? ;)

To Annoyingbigbrother
Stop texting me, you’re annoying!!

From Annoyingbigbrother
Aaaww, you know you love me! <3

To Annoyingbigbrother
Dream on!!

Jag stängde av mobilen och lade tillbaks den i väskan.
“Sorry” sa jag och rodnade lite.
“It’s okey, who was it?” frågade han och tog min hand igen. Mina fjärilar i magen blev som vilda och jag log. Aldrig någonsin hade jag känt såhär tidigare.
“Harry, who else” svarade jag och suckade lite. Han skrattade lite innan vi återgick till maten.

Nialls perspektiv
De där ögonen. Det där leendet. De vackra händerna och det fantastiska fina håret. Den där glada blicken. Allt på henne var perfekt. Varför var hon så perfekt? Mitt hjärta dunkade hårt och pulsen gick på högvarv. Jag var nog riktigt kär i henne, faktiskt. Allt jag önskade var att hon kunde bli min. Det sprudlade inom mig och jag ville bara ställa mig upp och skrika ut att jag tyckte hon var fantastisk. Men det kunde jag ju inte göra, aldrig att jag skulle göra det. Hon skulle tycka att jag var en idiot och springa hem. Ljuset från Londons gator speglade sig på henne och hon var vackrare än någonsin. Jag kunde inte fatta vilken jävla idiot Matt var som hade varit otrogen mot den här otroliga tjejen! Hon var ju underbar på alla sätt och vis och jag kunde ärligt talat inte hitta några dåliga sidor med henne. Jag ville ju att denna dejten skulle vara perfekt, och det var den också. Det var nog lika bra att Harry hade smsat, annars hade jag nog inte kunnat hålla mig ifrån att kyssa henne. Och det hade inte funkat, inte alls. Hon kanske bara gillade mig som vän och bara gick ut med mig för att vara snäll? Jag försökte skaka av mig tankarna och log istället. Denna dejten skulle bli perfekt utan mina dumma tankar.

“So, how is it being famous?” avbröt Ellie mina tankar med ett leende.
“It is... It’s amazing. I mean, the fans are absolutely incredible and singing on stages is... It’s undescribable” sa jag glatt.
“I can imagine that... I’m one of your fans” sa Ellie och skrattade lite.
“You’re my favourite one” sa jag med ett leende och kramade om hennes hand. Hon log och rodnade lite.
“Wanna know a secret?” frågade hon. Jag nickade ivrigt.
“You’re my favourite one in One Direction” viskade hon i mitt öra och jag rös när jag kände hennes läppar mot mitt öra när hon pratade.
Jag log stort och reste mig upp, gick bort till henne och tog hennes hand.
“Ready to go?”
Hon nickade och ställde sig upp, vi gick ur gondolen och ner på marken igen. Väl nere pustade hon ut. och jag skrattade lite.
“It’s okay, you did survive” sa jag med ett leende och tog hennes arm.
Vi vandrade runt lite i London. Ljuset från alla gator reflekterades mot oss och allt var så vackert. Vackrast av allt var hon.
Vi vandrade sakta hemåt mot hotellet hand i hand. Jag svingade sakta våra händer fram och tillbaka och allt kändes så perfekt. Vi pratade inte, men inga ord behövdes. Det var en sån där skön tystnad där inga ord var nödvändiga.

Vi gick in i hotellet, där var det lugnt och ganska folktomt för tillfället. Vi tog hissen upp till rätt våning fortfarande hand i hand och vi stannade utanför vår svit. Det var lika bra att avsluta dejten här ute för där inne kommer bara Louis  och speiellt Harry att kommentera en massa och retas. Jag kramade hennes händer och tittade in i hennes ögon.
“I had a really great time today, Niall” sa Ellie och log stort.
“Me too, hope we can do it again”
“Yeah, I hope so too, this was a perfect first date”
Hon lutade sig framåt och kysste mig på kinden.
“Goodnight” sa hon.
“Goodnight Ellie” svarade jag innan vi gick in i sviten. Allas blickar vändes mot oss och precis som jag tänkte förut, så började Harry och Louis ställa en massa frågor, retas och kommentera saker. Men jag brydde mig inte. Inget kunde förstöra den här kvällen. Det var den bästa på länge. Jag gillar verkligen Ellie, jag hoppas hon förstår det.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: