Live While We're Young - del 4

| Postat i: Live While We're Young
                   
Ashley's Perspektiv
Ellies reaktion när Harry kom in var verkligen priceless! Jag satt i soffan och försökte hålla mig för skratt när Harry lovade att inte berätta om Ellies crush på Matt. När Harry gick så drog hon snabbt in mig på hennes rum.
”Haha, that was so funny!” skrattade jag fram och satte mig i sängen.
”No, it wasn't...” sa hon men kunde inte hjälpa att ett litet leende kom fram på hennes läppar.
”Let's just hope that he don't tell Matt” fortsatte hon sedan.
”Maybe we can watch a film?” sa jag för att bryta tystnaden som uppstod.
”Yeah sure, what do you wanna watch?” frågade hon mig och gick fram till en av flyttlådorna och tog upp ett par filmer.
”Can we please watch Twilight, I love that movie!” utbrast jag när jag såg att hon hade Twilight.
”Yeah sure” svarade hon. Vi tog med oss filmen ut till tv-rummet och jag satte mig ner i soffan samtidigt som Ellie fixade med dvd:n.
”This is'nt working...” mumlade Ellie efter ett tag.
Jag gick fram till henne och såg genast felet.
”Maybe you should press on” sa jag och pekade på en svart knapp i mitten av dvd:n.
”Yeah, I knew that...” sa Ellie till sitt försvar innan vi satte oss i soffan igen.

Ellies Perspektiv
Ashley hade gått hem för ungefär en timme sedan och jag och Harry satt och kollade på Family Guy tillsammans eftersom jag hade lovat honom det. Harry skrattade verkligen hela tiden åt saker som de sa, och jag kunde inte på allvar förstå att han faktiskt hade så dålig humor. Själv satt jag mest och tänkte. På skolan, på Ashley och allt möjligt, men mest på Matt. Matt med sitt underbara leende, sitt svarta naturligt rufsiga hår och intensiva bruna ögon. Jag satt och log för mig själv och rycktes upp ur mina dagdrömmar när Harry sa mitt namn.
”Ellie, what are you thinking about? You have a ridiculus smile in your face.” sa han och flinade.
”Eehm, it's nothing” sa jag snabbt.
”Yeah, sure, I think that you are dreaming about Matt and his cute smile” sa han och försökte härma hur jag lät förut.
”Shut up Harry” muttrade jag till svar och vände sedan blicken mot tråkiga family guy.
”Admit it, you're inlove with him” fortsatte Harry och ignorerade helt och hållet vad jag nyss sa till honom.
”Come on, I don't even know him” svarade jag och mötte hans blick.
”But I'm sure that you are going to fall for him in 1 month” Harry flinade och gjorde ett hjärta med händerna.
Jag svarade inte utan suckade bara och hoppades innerligt att programmet snart skulle vara slut.

Harrys Perspektiv
Jag vaknade nästa morgon med en tanke i huvudet. Det var idag som jag skulle få veta om jag gick vidare till X-factor auditionen. Jag hade sökt till x-factor för 2 månader sen och jag hoppades verkligen att jag skulle komma vidare. Ända sedan jag var liten har jag älskat att sjunga.
Jag kollade på klockan och fick en chock när jag såg att den var 08.10. Skolan skulle börja 20 minuter. Jag skyndade mig att byta om och sprang ner till köket där Ellie satt och tryckte ner en macka i munnen.
”Why didn't you wake me up?” frågade jag henne lite irriterat.
”Because I just woke up to, we need to hurry up” svarade hon och drack upp det sista av hennes juice.
Jag gjorde snabbt i ordning en macka och åt den i fyra tuggor. Sen skyndade jag mig till badrummet och borstade snabbt tänderna och la inte ner något arbete med håret, det fick fan se ut som ett fågelbo idag.
Vi drog på oss skorna och skyndade oss till skolan.
”Damn Ellie, did you really need to put those shoes on?” sa jag till henne och pekade på hennes högklackade skor.
”But I wanted to!” svarade hon och ökade sedan på stegen.
Jag suckade och sprang ikapp henne.
Tio minuter senare var vi framme och lektionen hade börjat för fem minuter sen. Jag tog snabbt fram mina franska böcker, låste skåpet och skulle precis börja springa iväg när jag kände att min tröja hade fastnat i skåpsdörren. Jag låste snabbt upp skåpet igen och drog irriterat ut tröjan innan jag låste och sprang till rätt klassrum.

Ellies Perspektiv
”What do you have for excuse Ellie?” frågade Mr Martin.
”I overslept...” mumlade jag till svar och satte mig tyst på min bänk.
”Well, you can't get a high grade if you oversleep on my lessons!” sa han strängt.
”I'm sorry, it won't happend again...” svarade jag och kollade ner. När jag såg min spegelbild på mobilskärmen fick jag en chock. Jag hade glömt att fixa håret och sminka mig. Jag såg hemsk ut. Jag hörde ett fniss bakom mig och kollade bak. Det var tre tjejer som glodde på mig samtidigt som de skrattade.
”What do want!?” fräste jag till dem.
”Have you heard about a brush?” frågade den i mitten mig. Hon hade blont färgat hår som hängde platt runt hennes huvud. Hon hade flera lager smink och man såg en tydlig ”fjortisrand” under hakan.
”If you're in hurry, maybe the hair isn't the first thing you thinking about!” sa jag argt och vände mig om. Jävla idioter.
”Bitch” hörde jag att de sa. Jag orkade inte bry mig, utan la min uppmärksamhet på Mr Martin som just i detta tillfälle var mycket intressantare än idioterna bakom mig.

Harrys Perspektiv
Sista lektionen gick trögt framåt. Det var som om Gud ville att jag aldrig skulle komma hem och se det där brevet från X-Factor. Vår lärare malde på om något ointressant och det var inte en ända som lyssnade. Allt jag kunde tänka på var om jag hade gått vidare eller inte. Vad skulle hända om jag skulle det? Massor med frågor snurrade runt i mitt huvud, som jag bara skulle få svar på om jag gick vidare.
Efter en evighet så släppte läraren oss äntligen och jag skyndade mig ut till skåpen där jag mötte Matt.
”Hi mate” sa jag när jag kom fram till honom och mitt skåp.
”Hey” svarade han och tog fram sin jacka ur skåpet.
”When do you get your letter from x-factor?” frågade han sedan
”Today, actually” svarade jag och la ner mina franska böcker i väskan eftersom vi fått en läxa.
”Really, good luck then” sa han och log.
”Thank you, you can come with me if you want to” sa jag.
”Sure, it was a long time ago we hang out” svarade han. Vi började gå mot entrén och jag kunde inte vänta med att öppna det där brevet.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: