Live While We're Young - del 38

| Postat i: Live While We're Young
               

Harrys Perspektiv
11.14 visade den digitala klockan på väggen i köket. Om inte Ellie vaknat om fem minuter så går jag och väcker henne.
11.15 fan, jag pallar inte längre.
Jag gick upp för trappan och in i hennes rum för att finna henne sovandes i sängen.
“Wake up Elliepellie” sa jag och skakade om henne. Ingen respons.
“C’mon Ellie, we are going out and Christmas shopping”. Jag suckade tungt när hon inte rörde en fena men kom genast upp med en plan för att få henne att gå upp.
“Ellie, Niall’s here”
“What!” sa hon hastigt och kastade sig ut ur sängen.
“Oh my god, what is he doing here?” frågade hon och började ta fram kläder.
“Well I don’t know” svarade jag och försökte att hålla inne skrattet som bubblade inom mig.
“Harry, can you please go out so I can change?” frågade hon.
“No, I like it here” svarade jag och planterade ett flin på mina läppar.
“Harry go out!” ropade hon.

Tio minuter senare kom hon nerrusande från trappan.
“Finally, we better get going” sa jag och gick ut till hallen.
“Where’s Niall?” frågade hon.
“Eehmm, maybe I just said that because I wanted you to get up” svarade jag lite försiktigt.
“Damn you Harry” muttrade hon och började ta på sig ytterkäderna.
“But the good point is that we’re going to meet him and the others tomorrow”
“Harry, I’ve school tomorrow” suckade hon medan vi gick ut i kylan. Värmen som nyss hade funnits i min kropp hade nu ersatts med kyla.
“No, you’re off tommorrow, and the day after that” svarade jag och lade en arm över hennes axlar.
“Why? You know that I can’t miss to much in school. I’m not a popstar you know” svarade hon och petade mig i sidan av magen.
“C’mon Ellie, it’s only two days and I know that a certain Niall wants to see you again”.
En rodnad spred sig på hennes kinder och hon började le.
“You know that’s pretty obvious that you like him”
“You haven’t told him right?” frågade hon och såg lite oroad ut.
“Why would I?” sa jag och möttes genast av en blick som sa “oh really”.
“Hmm, maybe because you’re Harry Styles”
“That’s right. I’m Harry the best man in the world Styles!” ropade jag och sträckte upp händerna mot himmelen.
“Harry”
“What?”
“You’re not a MAN” sa han och slog till mig i bakhuvudet.
“Ouch!” sa jag och höll mig om bakhuvudet.
Ellie log snett mot mig och jag gav henne en mördarblick.
“You’re just a little, little boy...” sa hon retsamt och jag knuffade till henne i sidan.
“I am a man, I’m 16! That’s pretty much” sa jag och log.
“Well, I’m also 16” sa hon och räckte ut tungan.
Vi var nästan framme vid busshållplatsen och jag insåg att vi var sena, som vanligt.
“Ellie, we need to run!” sa jag och tog hennes arm.
Hon suckade för att vi ofta behövde springa och vi sprang den sista biten. Vi kom fram ungefär samtidigt som bussen kom. Alla stirrade på oss när vi gick på, särskilt några tjejer som tittade på mig hela tiden.
När vi nästan skulle gå av kom de fram till oss.
“Hey, you are Harry Styles, right?” frågade en av tjejerna och log mot mig.
“Yes” svarade jag glatt.
“Could we get your autograph?” frågade en annan och höll fram ett papper och en penna.
“Sure” svarade jag och log mot dem och det såg ut som om en av dem höll på att svimma.
“Are you okay?” frågade jag tjejen med rynkad panna och hon nickade.
“Y-yes...” mumlade hon och tittade ner.
Hennes kompisar viskade något till henne och de gick sedan av bussen när alla hade fått min autograf.
“Popular little boy you are” sa Ellie med ett retsamt leende.
Jag log tillbaka.
“A popular man, I know” svarade jag och vi gick sedan av bussen vid nästa hållplats och styrde stegen mot gågatan där alla affärer fanns i Holmes Chapel.
“Okay, where should we go first?” frågade jag och stannade utanför H&M.
Ellie sa inget utan drog bara in mig på H&M där hon självklart hittade massor som hon ville ha. Jag själv kände mig lite malplacerad eftersom jag inte precis älskade att shoppa.

“Ellie, are you finished soon?” frågade jag för ca 10:e gången.
Ellie stod i ett provrum och jag höll i tre plagg åt henne. Att tjejer alltid skulle ta så lång tid på sig. Efter vad som kändes som en evighet kom hon ut med några saker.
“Okay, finished” svarade hon med ett leende.
“Finally!” suckade jag och vi gick mot kassan.
“Where should w...” började jag men tystnade.
Ellie gick inte bredvid mig längre. Jag vände mig om och hon stod där med en tveksam min. Jag gick fram till henne.
“What is it?” frågde jag med rynkad panna.
“Well...” började hon och jag nickade.
“I want to buy Niall a present... But I don’t know what” sa hon tveksamt och tittade ner i marken.
Jag log.
“Of course you should buy him something, I’ll help you!” svarade jag glatt.
Hon tittade på mig.
“But what if he won’t give me something?” frågade hon lite oroligt.
Jag la en hand på hennes axel.
“He will, don’t worry. He likes you, he wouldn’t even hesitate buying you the best thing you can ever imagine” sa jag med ett leende.
“Really?” frågade Ellie. Ett litet leende smög sig på hennes läppar.
“Yes! Now let me help you find something!” sa jag och drog med Ellie mot herravdelningen.
Vi gick igenom alla kläder. Plötsligt hörde jag hur Ellie ropade;
“Yes!”
Hon kom fram till mig med en röd pikétröja och jag nickade gillande.
“He loves those! Good job” sa jag med ett leende.
“Thanks little boy” sa Ellie och gick till kassan med mig i hälarna.
Vi betalade allt och styrde sedan stegen mot en smyckesaffär. Jag ville ge Louis något riktigt fint men jag visste inte riktigt vad.
“Ellie, what should I give to Louis?” frågade jag fundersamt. Hon sprang in till affären och pekade på ett silverhalsband.
Jag gick in efter henne.
“It’s perfect” sa jag och tittade på halsbandet. Det var ett enkelt silverhalsband men det var väldigt fint. Louis skulle älska det. Det var ingen tvekan, det skulle jag ha. Ellie köpte också ett litet armband till Niall för hon ville ge honom två presenter. Så gullig hon var, förälskad i den blonda irländska killen. Men om jag skulle vara ärlig mot mig själv så var jag rätt säker på att han gillade henne också. Plus att dem var väldigt gulliga ihop. Min och Louis plan hade bara börjat.

To thesexybeast (Lou):
Ellie just bought christmas present for Niall! She’s so in love with him! :P We’re so gonna put them together in London ;)

From thesexybeast (Lou):
Wow, great! I’m sure he will buy her something beautiful, typical him :) And yes, if they only knew what we have planned :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: