Live While We're Young - del 35

| Postat i: Live While We're Young
                 

2 veckor senare, Ellies Perspektiv
“Hi Harry” sa jag santidigt som han gick ner för trappan.
“Hi lil sis” svarade han och avfyrade ett stort flin.
“I’m just one month younger than you”
“And 20 days”
“Whatever” suckade jag och riktade blicken mot teven igen.
Harry hade kommit hem igår från x-factor turnén som tydligen hade gått bra. Jag hade saknat de alla men Niall extra mycket. Det hade känts så tomt utan dem, särskilt honom. Vi hade haft det så kul och jag saknade det blonda rufset med de blå fina ögonen. Ja, hans ögon var underbara. Jag saknade också hans irländska söta accent.
“Hello, earth to Ellie” sa Harry och viftade med handen framför mitt ansikte.
“What?” frågade jag och kom tillbaka till verkligheten.
“Have you eaten breakfast yet?” frågade han.
“No, can you make me some?” frågade jag och putade med underläppen.
“Never, you can make your own”
“Yeah that’s right, I know why you don’t want to make me breakfast” sa jag triumferande.
“Really, why?”
“Because you suck at it” svarade jag samtidigt som ett stort flin hamnade på mina läppar.
“No I don’t, I’m gonna prove it” sa han snabbt och skyndade sig ut i köket.
Jag skrattade tyst åt mig själv, “fan vad lättlurad han är” tänkte jag och lutade mig tillbaka i soffan.

Harrys perspektiv
“I’m don’t suck at making breakfast...” muttrade jag för mig själv medan jag stod vid spisen och stekte ett ägg till Ellie.
Jag skulle minsann bevisa att jag kunde laga frukost. Jag stekte klart ägget och lade det på en macka. Det var inte så värst bränt, helt okej var det. Jag tog fram ett glas apelsinjuice och gick ut med det till Ellie.
“See, I can actually make breakfast” sa jag triumferande och ställde ner det framför Ellie på bordet.
Hon höll handen för munnen och försökte att inte skratta.
“What?” frågade jag och spelade låtsades spela sårad.
“Nothing...” sa hon och skrattade.
“Tell me!” sa jag lite surt och knuffade lätt på hennes axel.
“You’re so easlyfooled!” utropade hon och brast ut i skratt.
“What?! What are you talking about?” frågade jag förvånat.
“Well... I just said you suck because you would make me some breakfast” sa hon och flinade.
“What the hell Ellie! Fuck you!” sa jag surt och hoppade på henne.
Jag började slå henne lätt och hon skrattade bara åt mig.
“Sorry, I can’t...” sa hon och skrattade.
Jag började argt att kittla henne och hon skrattade.
“Harry! Stop it!” ropade hon.
“I don’t wanna stop it” flinade jag och satte mig bredvid henne.
Ellie smakade på mackan.
“Hmm, actually... pretty good” sa hon lite förvånat och jag boxade till henne på armen.
“Ouch! Calm down, I’m a girl” sa hon och räckte ut tungan.
“Yeah yeah...” sa jag och riktade blicken mot teven.
“Harry, when will you meet the boys again?” frågad Ellie nyfiket och tittade på mig.
“I don’t know, soon I think. We’re having some free days though. Why, you miss them?” frågade jag med ett snett leende.
“Yeah.. I like them” sa hon och log.
“Me too” svarade jag och fick plötsligt en tanke i huvudet.
“Someone sp...” började jag men hann inte längre innan Ellie avbröt mig.
“No Harry, just no. I still haven’t forget about him” sa hon och jag nickade.
“Sorry..”
“It’s fine” sa hon och åt upp sin macka.
“What should we do today?” frågade jag och tittade på Ellie med ett litet leende.
“I don’t know.. Maybe we can just chill today, you and I?” frågade hon och jag nickade.
“Sounds good”

Ellies perspektiv
“Beep” lät min mobil.
Jag plockade upp den, ett nytt sms. Det var från Niall. Mitt hjärta hoppade ett skutt och jag tryckte glatt upp det.

Hey! I miss you. Hope to see you soon, and hope to see you on skype tonight! :)

Jag log stort och tittade på Harry som spelade fifa.
“Will you skype with the guys tonight?” frågade jag nyfiket.
“Yeah, I think so. Why, wanna join?” frågade han lite halvt frånvarande men med ett flin på sina läppar.
“Yeah sure. No Niall just asked if I would join or not” sa jag och ljög lite.
Jag ville ju inte säga exakt som det var till Harry.
“Okay” svarade han och fortsatte spela fifa medan jag knappade in ett svar till Niall.

“I miss you too! Yeah see you later on skype :)"
Jag log för mig själv. Varför var Niall så himla gullig?
Jag nynnade för mig själv medan Harry startade upp skype. Vi skulle nu skypa med alla killarna, jag hade sett fram emot det. Särskilt att få se Niall.. Men det skulle jag aldrig erkänna.
Harry loggade in och vi tryckte up allihop för de var online. Deras ansikten kom upp på skärmarna och jag log stort när jag fick se Niall. Han var så söt, nästan olagligt söt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: