Live While We're Young - del 14

| Postat i: Live While We're Young
                 
“I'm pregnant” sa Anne och ett stort leende spred sig på hennes läppar.
”What?!” fick jag tillslut ur mig.
”Yeah, we're having a baby” fortsatte pappa och log minst lika stort samtidigt som han la en arm om Anne.
”Well, congratulations” sa Harry och kramade om de båda. Gemma gjorde lika dant. Men jag kunde inte. Ska de ha en bebis? En jävla bebis som bara skriker. Det kunde lika gärna kunnat vara Gemmas barn, så flög mina tankar runt just nu.
”Congratulations, I guess...” sa jag tyst och gick snabbt förbi dem och skyndade mig upp på mitt rum. Varför var de tvungna att skaffa en bebis, vi har det bra som det är. När jag äntligen har smält hela flytten så släpper de en till bomb. Jag drog en djup suck och slängde mig på sängen. Varför skulle allt bli så himla fel i mitt liv? Först, en mamma som lämnar hela hennes familj, sen en flytt till Holmes Chapel och sist men inte minst, jag ska få ett TILL syskon. Jag var djupt inne i mina tankar när jag hörde att det knackade på dörren.
”Who is it?” frågade jag.
”Harry, can I come in?”
”Sure” svarade jag och satte mig upp. Harry kom in och satte sig på skrivbordsstolen.
”How are you?” frågade han.
”I just miss Sarah...” ljög jag. Jag orkade verkligen inte prata om bebisen. Harry rynkade lite på pannan som om han inte trodde mig men kollade sedan medlidande på mig.
”Well, okay...” sa han och drog en hand genom håret.
”You know, I'll be leaving to x-factor in two hours, wanna do something before I go?” frågade han och log ett svagt leende mot mig.
”Yeah sure, what do you wanna do?” frågade jag och log tillbaka.
”We can watch a movie” svarade han.
”Okay” sa jag och gick ut från rummet och satte mig i soffan vid TV:n. Harry tog fram Love Actually (hans favoritfilm) och satte på den. Va la oss i varsin ände av soffan och introt av filmen började.


6 veckor senare
Sex veckor har gått och Harry är på bootcamp och blev ihopsatt med fyra andra killar så de är ett band nu som heter One Direction och de är riktigt bra. Och snygga!
”Ellie, are you coming?! Your train leaves in 20 minutes!” ropade pappa nerifrån. Jag tog med mig resväskan ner och tog på mig min skinnjacka. Även fast det var sommar nu så regnade det hur mycket som helst här i Holmes Chapel.
”Have fun Ellie, and say hi to Harry from us” sa Anne och kramade om mig.
”I will” svarade jag och lossade mig från kramen. Jag gick ut genom ytterdörren och satte mig i bilen. Äntligen skulle jag få träffa Harry och de andra killarna. Och inte nog med det. I London! I två hela veckor!

Tågresan hade varit tråkig och jobbig, men nu var jag äntligen framme i London. Jag gick ut ur tåget och ringde Harry.
”Hello” hörde jag Harry svara.
”Hi Harry, it's me... Eehm I'm in London now...” sa jag och kollade mig förvirrat runt.
Han gav mig en adress som jag skulle åka till så jag ringde efter en taxi som kom efter fem minuter. Jag hoppade in i baksätet och gav honom adressen. Stora byggnader susade förbi och efter mindre än en kvart var vi framme. Jag gick ut ur taxin, betalade och såg sedan Harry.
”Harry!” ropade jag och började gå mot honom. Han såg mig och omfamnade mig i en kram när jag kommit fram till honom.
”Hi Ellie” sa han och tog min väska. Vi gick in i byggnaden och åkte upp några våningar med hissen. När vi kom till rätt våning så var det en lång korridor med dörrar längs väggarna. Vi kom fram till en dörr som Harry öppnade. Jag hörde skratt inifrån och förstod direkt att de var de andra.
”Do you all share room?” frågade jag och sparkade av mig mina converse.
”Yes, so it's not very clean here” svarade han och jag flinade mot honom. Jag gick in i den lilla lägenheten som de delade på och såg fyra killar sitta i soffan och kolla på TV. Det enda jag visste om de var deras namn, Zayn, Liam, Niall och Louis. Harry harklade sig och de vände blickarna hitåt.
”Hi, you must be Ellie” sa Liam.
”Hi, yes that's me” svarade jag och log lite. De alla kom fram och hälsade och sedan satte vi oss och kollade på TV.
”So, how is it in Holmes Chapel?” frågade Harry efter ett tag.
”Boring” svarade jag och ryckte på axlarna.
”That's because I'm not there” sa han och flinade.
”Actually, it has been so calm without you” svarade jag och de andra skrattade. Vi fortsatte att prata samtidigt som vi kollade på TV tills Niall sa,
”I'm hungry”
”Seriously Niall, we ate an hour ago” svarade Liam.
“But I'm also hungry, let's fix some food Niall” sa jag och reste mig från soffan med Niall i släptåg.
”I'll help you” sa Harry och började resa sig han med.
”NO!!” skrek jag och vände mig om.
”Harry, you can't cook, me and Niall fix this and you stay there” sa jag och gick ut till köket. Jag hörde Louis', Zayns och Liams skratt.
”It was one time!” ropade Harry till mig.
”So? You're not going to burn the food again!” svarade jag. Jag hörde hur han suckade men visste att han skrattade också.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: