LÄNKBYTE - onedirectionnovell

| Postat i: Länkbyten
 
Vi gör ett länkbyte med fames.se/onedirectionnovell. Hon som skriver heter Ellie och detta är hennes novell som heter Cataleya. Läs mer om vad den handlar om här under och gå gärna in och läs :) 

Mina föräldrar vart skjutna mitt framför mina ögon när jag var 11, pågrund av en affär. Jag minns tydligt Ricko, mannen som sa att vi var familj, att jag kunde lita på honom, innan han dödade mina föräldrar framför mina ögon. Jag tog mig själv till new york. med pengar från att ha jobbat & stulit saker från bensinmackar jag sedan har sålt på gatan. Jag bor i London nu, 6 år senare med min farbror Gabriel. Jag har varit väldigt kaxig sedan den dagen. Jag lärde mig att försvara mig själv redan vid 8 års ålder. Jag kan hantera ett vapen som baksidan på min hand, det är något man lär sig när man är uppvuxen med vapen, slagsmål & en massa droger & cigaretter. Skolan är ganska enkel för mig, betygsmässigt, men lärarna, eleverna och dom andra personerna i skolan hatar jag. Lärarna är helt dumma i huvudet, och vi kommer inte alls överens. Eleverna ser nog mig som en person man inte vill bli vän med. Jag blir lätt arg och därav många bråk & slagsmål. Jag är ganska tuff av mig, jag vägrar släppa in folk i mitt liv, förutom min farbror. 

Det känns ofta som att min farbror känner det riktiga mig, personen bakom mina murar. 

Jag är inte typen som har pojkvän. Kärlek är något jag inte tror på, jag tycker att det är bullshit. Men det var innan jag träffade zayn malik. 

Mitt namn är cataleya, och detta är min historia. 

Skriven av Ellie. 

Kopiering polisanmäls.


Som sagt, gå in och läs och släng in en kommentar :) 

(Kapitel 26 finns här nedanför)

//Josefin xxx


Tack så mkt! Länkat eran blogg nu! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: