Don't Let Me Go - kapitel 20

| Postat i: Don't Let Me Go
Tidigare:
Lyckligtvis så behövde jag inte tänka på det mer eftersom en röst från kassan fick oss att gå ifrån varandra. Harry harklade sig innan han gick ut till kassan för att hjälpa kunden som kommit. Mina händer fann sin väg till mina läppar. Vad hade hänt om Harry faktiskt hade kysst mig? Jag hade ju nyss sagt till honom att han var min vän. Men på något sätt så hade det känts så himla rätt. Och jag visste innerst inne vad mitt val skulle bli. Och hade jag följt mitt val så hade mina läppar varit mer svullna nu.

 
SUMMERS PERSPEKTIV

Jag stod vid mitt skåp i skolan nästa dag och väntade på Lucy. Vi skulle snart ha vår cheerleading träning och jag såg verkligen fram emot det. Förutom att det var Serena som var ledare. Jag hade varit en cheerleader väldigt länge nu och det var så jag och Lucy hade blivit bästa kompisar.

"Hi!" sa en ljus röst vid sidan om mig. Jag vände mig om och mötte Lucys blick. Jag log mot henne och sa också hej innan vi började gå mot omklädningsrummen. Vi sa ingenting när vi gick men det var ganska skönt ändå för då kunde jag tänka på vad som hade hänt igår. Harry hade nästan kysst mig och jag hade nästan kysst honom tillbaka. Även om jag inte visste vad jag kände för honom så visste jag att varje gång som han var i min närhet så dunkade mitt hjärta extra snabbt och hårt. Lucy sa hela tiden att hon kände sig så runt Lucas. Men de var ju så himla kära i varandra. Var jag verkligen kär i Harry?


Lucy höll upp dörren till omklädningsrummet och vi gick in. Flera andra tjejer stod där inne och bytte om till sina dräkter. Jag ställde ner min väska på en av bänkarna och Lucy gjorde det samma bredvid mig. Jag tog fram min röd-vita dräkt och satte på mig den när jag fått av mig mina vanliga kläder. När jag fått på mig den så satte jag upp håret i en tofs. Jag snörade på mig mina gympaskor och gick sedan ut till gräsplanen där vi tränade med Lucy bakom mig. Vi ställde oss i klungan av tjejer och väntade på att Serena skulle komma.

"So, how did it go at your work yesterday?" frågade Lucy mig.

"It went well, I met Harry's little sister. She's really lovely" svarade jag men utelämnade att säga att hon började gråta och att jag och Harry nästan kysstes.

"Aww I can only imagine how cute she is! Unlike my little brother. He's an idiot" sa hon och jag skrattade lite.


"So girls, we have a really big competition in one month. We need to make a great performance" sa Serena och vi andra höll med. "Last year Power Cheer Eagles won, we have to beat them this time!" sa hon högt och tydligt. Power Cheer Eagles var ett väldigt bra lag och vi hade aldrig vunnit över dem. Men det ville såklart Serena eftersom hon var en vinnarskalle. Allt hon brydde sig om var att vinna, inte att ha kul. Därför tröttnade väldigt många på henne och jag stannade bara för att jag älskade cheerleading och det skulle inte hon ta ifrån mig.

"I have made some changes so listen carefully" började hon sedan och alla tystnade. "Summer you're a flyer and Emma you're a base. I think it will get better that way" sa hon. Jag suckade, jag hade inget emot att vara topp förutom att jag var rädd för att de inte skulle fånga mig när de kastade upp mig i luften.

"Congratulations, you're a flyer" sa Lucy och log mot mig.

"Thanks" svarade jag och kollade bort mot fotbollsplanen där några killar spelade fotboll.

"Okay, let's practice!" ropade Serena och satte på musik. Jag bytte plats med Emma och sedan började vi med vårt program som inte riktigt var klart än.


När vi hade övat ett par gånger så hörde vi applåder bakom oss. Vi alla vände oss om och mötte ingen annan än Harry. Ett leende spred sig på mina läppar och jag kände Lucy nudda mig i sidan. Jag vände mig om mot henne och hon flinade och vickade på ögonbrynen. Jag suckade och himlade med ögonen innan jag vände mig om mot Harry som nu hade börjat prata.

"You're really good girls" berömde han och jag kunde se flera tjejer rodna eller som bara stod och gapade för att han stod där.

"Aww thank you Haz" sa Serena och gick fram till honom. Han kollade konstigt på henne och jag gjorde allt för att inte skratta. "We're done for today!" ropade hon sedan innan hon vände sig mot Harry igen. Jag vände mig om och började gå mot omklädningsrummet.

"Summer wait!" hördes en röst bakom mig. Jag stannade och vände mig om för att se Harry komma springandes mot mig.

"Hi Harry" sa jag och log mot honom.

"Hey" sa han och började gå bredvid mig. "You're really good at cheerleading and I really like your skirt" sa han och jag slog till honom löst på armen. "It's true, you look really fit in it" fortsatte han och blinkade med ena ögat. Jag rodnade lite och kollade åt sidan så att han inte skulle se det. Harry harklade sig innan han började prata igen.

"So umm, I was wondering if you wanted to do something with me today?" frågade han och jag kunde inte undgå att tycka att Harry lät gullig när han var nervös.

"That sounds fun, but I can't today. But maybe on Friday?" sa jag och han nickade.

"It's okay, Friday is awesome. Then I can prepare more" sa han och blinkade med ögat. Förbereda vadå? "What are you going to do today?" frågade han innan jag hunnit fundera mer över vad han skulle planera.

"I'm going to have a sleep over with Niall" svarade jag och såg Harrys leende försvinna. "Are you jealous?" frågade jag retsamt och knuffade honom lätt i sidan. Han skakade snabbt på huvudet och jag skrattade. "Well, I don't have feelings for him. He's my brother from another mother" fortsatte jag och såg att Harry såg mer lättad ut.

"Great, then he wouldn't mind if I did this" sa han innan han pressade sina läppar mot mina i en snabb puss. Sedan gick han iväg. Varför hade han nyss pussat mig? Vi var ju inte tillsammans och vi dejtade inte. Jag suckade. Ännu en gång hade Harry lyckats förvirra mig.


Jag hade precis kommit in i omklädningsrummet när ett högt ljust skrik hördes bakom mig.

"Williams!!!!" skrek personen som jag nu visste var Serena. Allas blickar vändes mot mig och jag kollade på Serena.

"What?" frågade jag och kollade irriterat på henne. Jag hade verkligen ingen lust att tjafsa med henne.

"I told you to stay away from Harry and now you were kissing out there!!" Skrek hon och jag kunde höra folk flämta till.

"Why would I stay away from Harry just because you want me to?!" utbrast jag och satte armarna i kors.

"Because he is mine and not yours! Just stay away from him" sa hon lite lugnare och jag suckade.

"If I want to be with Harry you have no right to stop me" sa jag och hon kollade bara elakt på mig.

"Just so you know Williams, I will ruin your life" hotade hon och försvann sedan ut från omklädningsrummet med Jennifer i släptåg. Jag suckade tungt innan jag började byta om.

"Wow Summer, that was so brave" hörde jag en tjej säga.

"Yeah, everyone is to scared to confront her" stämde en annan in.

"Thanks I guess" sa jag innan jag gick ut från omklädningsrummet. Jag orkade verkligen inte vara kvar här längre. Steg hördes bakom mig och snart var Lucy bredvid mig.

"So is it true that you kissed Harry?" frågade hon mig.

"No, he kissed me but I didn't kiss him back. I don't even know what the kiss means" förklarade jag och suckade.

"I think he likes you" sa hon och jag skakade på huvudet.

"I don't know but I'm to angry to think of it now" sa jag och hon nickade förstående.

"You did the right thing in there anyway. Serena can't decide over other people's lives. She's an idiot" sa hon sedan vilket fick mig att börja skratta.


När jag kom hem från skolan så gick jag upp till mitt rum för att byta om till myskläder. Jag hade missat tunnelbanan vilket gjorde att jag fick vänta en kvart extra och nu var det bara några minuter kvar innan Niall skulle komma. När mina mjukisshorts och ett pösigt linne var på så gick jag ner till köket för att beställa pizza. Om jag kände Niall rätt så skulle han vilja äta direkt när han kom. Och mycket åt han också, det var därför jag beställde två pizzor för att han åt minst en själv. Han åt verkligen mer än någon annan jag kände... Snart kom pizzorna och inte långt därefter Niall själv. Det ringde på dörren och där stod han redo med sin stora röda väska i ena handen och sin kudde i den andra. Jag släppte snabbt in honom och vi möttes i en varm kram.

“Hey Niall” sa jag och tog hans saker så att han kunde gå in och ta av sig skorna.

“Hey Summer” sa han och sniffade i luften.

“Yeah, it is pizza that you are smelling” sa jag bekräftande och log åt hur bra vi faktiskt kände varandra.

“Wonderful, you’re just awesome aren’t you” sa han och gick före mig in i köket. Jag följde efter honom och vi hjälptes åt att tillsammans plocka fram tallrikar, bestick och glas. Sedan satte vi oss och högg in i pizzan.

“So what have you been doing lately? I haven’t seen you much” sa Niall med munnen full av pizza. Det var lite svårt att höra vad han på grund av all mat, men jag som var van vid det kunde göra det.

“I’ve been working mostly, but also camping as you know.. And well, it’s been pretty much I guess” svarade jag och log lite när jag tänkte på den krullhåriga killen som gjorde mig så glad, även kallad Harry.

“Yeah that’s right, date camping with Harry Styles. How was that?” frågade Niall nyfiket och jag log ännu en gång. Självklart så märkte Niall detta och han tittade nöjt på mig som om att han kommit på något.

“It was pretty good, I can tell” sa han och log finurligt.

“Yeah it was. I mean... Harry is kind” svarade jag och började skratta när jag såg Nialls min som var en väldigt förvånad sådan.

“Kind?”

“Yeah, you wouldn’t believe it, but he is” sa jag och tittade på Niall som fortfarande såg chockad ut.

“You can close your mouth now, Niall” fortsatte jag och började sedan skratta. Och Niall var inte sen att stämma in i skrattet. Alla tankar om Serena var nu stoppade långt bak i huvudet och inget som jag tänkte bry mig om. Jag fick vara med vem jag ville, och hon kunde inte hindra mig ifrån att vara med Harry bara för att hon var Serena. Harry och jag hade något, jag visste bara inte riktigt vad. Men vad jag visste var att jag inte ville att det skulle ta slut.


“So, do you like him?” Jag stannade upp mitt i ett andetag och visste inte vart någonstans jag skulle titta. Jag och Niall satt nu i tv-rummet och bara pratade, och det hade varit skönt ända fram tills den frågan jag hoppades aldrig skulle komma, kom. Jag tittade nervöst på Niall som tittade på mig med höjda ögonbryn. En tystnad lade sig mellan oss och jag visste att jag behövde svara något nu, men jag kunde inte. Gjorde jag det, gillade jag Harry? Eller var det bara något som jag trodde eller inbillade mig att jag gjorde? Nej, nu var jag ju fånig. Jag visste att jag gillade honom men jag kunde bara inte erkänna det för mig själv. Trots att jag hade fattat att vara med Harry inte var den mest enkla saken så ville jag det, jag ville vara en del av hans liv.

“Ehm, I.. I don’t think so” mumlade jag till slut och tittade ner på mina händer. Niall placerade två fingrar under min haka och fick mig att luta huvudet uppåt och titta in i hans blå ögon.

“You can tell me if you do, you know. I’m not judging you” sa han och och log smått. Jag drog in ett djupt andetag och sa den sedan för första gången rakt ut.

“Okay, fine. I like him, a lot” sa jag och Niall började genast att le. Jag tittade upp emot honom och insåg just att det jag sagt blivit verklighet. Nu var det inte bara jag som visste om det längre, och nu när orden var sagda utanför mitt huvud så insåg jag hur sant det där var. Jag gillade honom, men frågan var vad han tyckte om mig?


Summer har erkänt för Niall att hon gillar Harry, vad tycker ni? Passar Harry och Summer tillsammans. Eller tycker ni kanske Niall och Summer? Allt kan hända :) 
Glöm nu inte att kommentera era åsikter/tankar och om det är något speciellt som ni vill läsa mer om (t.ex. mer kärlek etc etc.) så kommentera även det!
 
Vad tycker ni om den nya designen? Jag tycker den är äldigt fin :D Headern har jag (Josefin) gjort men designen har jag laddat ner från en blogg som heter sannasrum.se 
 
Ha det bäst iallafall! Nu ska jag plugga till ett geografi prov (DÖDA MIG!!!) //Josefin xxx

Asbra och jag tycker att summer och Harry ska bli ihop :)

MeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeRa!! :)

skiiitsnygg ny design :D

Älskar Summer och Harry mer än allt annat, ship them so hard ;) måste bli dom, å bara Harry vågar öppna upp sig för henne å typ erkänna att han gillar henne.. Ååh, såå bra!

Svar: Taaaack! :D
ettdstories.blogg.se

Texten är förliten och man försora texten så får den inte plats

Svar: Jag ska försöka göra texten större. Men om inte det funkar så kan du alltid använda dig av knapparna fn och + . Då förstoras sidan (på datorn alltså)
ettdstories.blogg.se

Meeeraaa kärleeeeeek!
Jag tycker verkligen harry & Summer borde bli tillsammans, nästan ett måste haha!

så braa! Summer och Harry borde bli tillsammans. Den nya designen är jättesnygg, headern ochså :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: