Still The One - del 22

| Postat i: Still The One
Tidigare:

“What are you doing here?” Jag försökte låta stark på rösten men min röst höll inte hela meningen ut och jag ville bara springa därifrån, fortare än jag någonsin sprungit. Jag skulle kunna springa ett maratonlopp, bara jag slapp att möta de ögonen igen. Han öppnade munnen för att säga något men stängde den snart igen och tittade bara på mig. Den välbekanta blicken gjorde att jag kände mig utstirrad. Vad ville han mig?

ELLIES PERSPEKTIV

Jag stod som fastfrusen och stirrade på min expojkvän, Matt, framför mig. Han som för många år sedan hade krossat mitt hjärta och lämnat mig ledsen och övergiven innan jag hade blivit tillsammans med Niall som hade läkt det. Jag hade varit så ung då och trott att jag aldrig kunde älska någon som jag älskade Matt, men nu visste jag att det bara varit en ungdomsförälskelse och att jag älskade Niall mer än jag någonsin hade älskat någon. Matts blick som förut hade sett lite glad ut hade nu blivit mera osäker och han rynkade lite på ögonbrynen, i väntan på att jag skulle säga något. Men jag hade verkligen inte aning om vad jag skulle säga, vad hade man att säga till någon som först varit ens kärlek och sedan varit otrogen mot en och krossat ens hjärta? Vad skulle jag säga till honom, vad hade jag att säga till honom?

“Ellie?” frågade han lite tystare och sökte efter min blick men jag tittade bort. Jag ville inte möta hans blick, inte höra att han var ledsen om han inte ens menade det. För om han inte hade velat vara otrogen mot mig så hade han heller inte varit det. Så enkelt var det, iallafall för mig.

“What do you want?” Min fråga var hård, min röst hade förlorat all den gladhet jag hade haft med Niall för bara en liten stund sedan och min blick var riktad emot golvet.

“I just... I saw you and before I knew it I was just walking in your direction and then I just...” Matts mumlande gjorde att jag tittade upp emot honom. Jag kunde se att han var nervös och inte visste vad han skulle säga, precis som jag kände mig. Jag kollade på honom för att få honom att fortsätta meningen. Vilket han också gjorde.

“I just wanted to apologize Ellie, what I did was stupid and I’ve regretted it since then” sa han och drog ännu en gång en hand genom sitt hår.

“A apologize doesn’t change the fact that you’d cheat on me. And besides, it has been seven years since you cheated on me, you should’ve apologized earlier” svarade jag och satte armarna i kors över bröstet.

“I know Ellie, I’m so sorry. For everything I caused you. I know what I did hurt you and like I said I regret it so much” sa han och kollade in i mina ögon. Blicken han gav mig visade att han inte ljög. Men jag kunde inte förlåta honom. Vad han gjorde hade sårat mig djupt.

“Matt, what you did hurt a lot. It got me a long time to get over you and when I finally did I could still feel like a piece of shit. I was in love with you, Matt. But everything changed when you cheated on me” sa jag ärligt.

“Ellie, I loved you too. I still love you. I promise, we can make this work. And this time, I won’t screw things up” sa han desperat.

“No Matt, I’m sorry. I don’t have those feelings anymore. Do you really think that you can just come to me and talk to me so I get those feelings back I had seven years ago?! It doesn’t work like that. And even if I’d forgive you I would never forget what happened. And if you did love me, you would’ve tried harder to get me back” sa jag lite surare och vände mig om för att gå därifrån. Men jag blev snabbt stoppad av att han tog tag i min handled och vände mig om så att jag stod mittemot honom igen.

“Please Ellie, just one more chance” sa han ännu mer desperat och lade sina händer på mina axlar. Jag skakade snabbt av mig dem samtidigt som jag hörde en röst bakom mig.

“What’s going on here?” frågade Niall. Jag vände mig om och mötte hans blick som såg orolig ut. Lite längre bak kunde jag se några livvakter som höll koll på oss. Jag hoppades innerligt inte att Matt skulle skapa en scen. Niall ställde sig bredvid mig och granskade Matt. När han insåg vem det var så spärrade han upp ögonen och hans reaktion gick från orolig till arg.

“What are you doing here? Haven’t you hurt Ellie enough already?!” sa Niall högt och argt.

“Shh, Niall. Stay calm” sa jag tröstande och strök honom över hans rygg.

“Stay calm?! Ellie, that guy is an idiot because he cheated on you!” ropade han. Jag såg i ögonvrån hur livvakterna började närma sig och folk runt omkring hade stannat för att kolla på den lilla scen som uppstått.

“I know what I did was awful, and therefore I’m here to make everything right again! All I’m asking for is a second chance. Ellie please, just let me take you out on a date” sa Matt och kollade på mig det sista. Jag kollade på Niall som såg alldeles röd ut i ansiktet av ilska.

“Matt I told you that I’m not going to give you another chance! And besides. I’ve met this wonderful guy who was there for me when you cheated on me. And yesterday he proposed. I don’t love you anymore Matt. It’s over, and it has always been” sa jag och han kollade sårat på mig.

“You’re engaged? With who?” frågade han.

“Yes, with Niall” svarade jag och kollade på Niall med ett leende. Hans ansikte var mindre rött och han log smått mot mig samtidigt som han tog min hand i sin.

“Come on Ellie! You can get a better guy, he’s just a piece of shit” sa Matt frustrerat. Jag kollade argt på honom.

“He’s not a piece of shit! If someone is, then it’s you! I love Niall, and he loves me. I don’t care what other people think of our relationship but when you call my fiancé a piece of shit you sure as hell don’t want to mess with me!” skrek jag argt och släppte taget om Nialls hand.

“Ellie calm down, it’s okay” sa Niall och lade en hand på min axel.

“No, it’s not okay!” började jag och vände mig sedan mot Matt igen. “You can say anything you want about me but not about him! This is just between me and you and don’t you dare call him that again! He’s the most caring, lovely, talented guy in the world! And if you can’t see that, maybe you should go to a doctor and get your eyes checked!” skrek jag argt. Båda kollade chockat på mig. De var nog inte beredda på att jag skulle reagera så här.

“Let’s go” mumlade jag till Niall och tog hans hand i min. Han nickade och vi började gå bort från Matt.

“I won’t give up on you, Ellie!” hörde jag Matt ropa. Jag vände mig om och spände blicken i honom.

“I’m a soon married woman, don’t you dare try anything!” skrek jag tillbaka innan jag skyndade mig därifrån med Niall i släptåg.


“Ellie, calm down” sa Niall när vi kom till hotellrummet. Hela vägen hem från köpcentret hade jag varit upprörd, stressad och sur. Matt hade gjort detta till en dålig dag.

“Niall, what he said wasn’t okay! He’s an idiot” sa jag surt. Jag visste att Niall redan fick hat från folk på internet. Han behövde inte höra det rakt i ansiktet. Och speciellt inte från Matt. Niall har inte ens gjort någonting mot honom.

“I know Ellie, I know” sa han och drog in mig i en kram. “But you need to calm down for the baby’s sake. And for me, I don’t like to see you like this” sa han och pussade mig på huvudet. Jag nickade mot hans axel och tog några djupa andetag. Han strök mig långsamt över håret, vilket fick mig att bli lugnare och snart andades jag normalt och mitt hjärta dunkade inte lika fort längre. Jag drog mig ifrån Niall lite och kollade in i hans ögon.

“I love you Niall, only you” sa jag och han log.

“I love you too, Ellie” svarade han och böjde sig ner för att placera en kyss på mina läppar. Jag log, Niall kunde alltid få mig att känna mig bättre. I alla situationer.


Resten av dagen var bättre, den spenderades med Niall. Men jag kunde bara inte få mina tankar ifrån Matt... Vad gjorde han ens här? Och hur vågade han ens be mig om en ny chans? Och att be om ursäkt sju år senare var alldeles för sent. Jag älskade Niall, ingen annan. Och speciellt inte Matt. Han hade krossat mitt hjärta som ingen annan hade gjort och all tillit jag hade haft i honom försvann direkt när jag såg honom kyssa den där tjejen som inte var jag. Men jag antog att den första ungdomskärleken var den som gjorde mest ont. Jag saknade inte Matt ett dugg, Niall var allt jag någonsin velat ha.


NIALLS PERSPEKTIV

Jag kollade på Ellie där hon satt i soffan med handen på hennes mage. Jag satte mig ner bredvid henne och drog henne intill mig.

“How are you feeling?” frågade jag. Hon gäspade lite och jag log. Hon såg alltid så gullig ut när hon gäspade.  

“I’m tired, and hungry” svarade hon och gäspade ännu en gång.

“What about we order room service and watch a film?” frågade jag och jag såg genast hur hennes ansikte lyste upp. Hon nickade ivrigt och jag sträckte mig efter min telefon för att ringa till receptionen. Jag sade min beställning, som var ganska mycket. Nu när Ellie var gravid så var inte jag den enda som åt mycket mat. Vilket jag tyckte var skönt. För då behövde inte Ellie klaga på mina matvanor. Även om hon bara gjorde det på skoj.

“It’ll be here in twenty minutes” sa jag när jag lagt på. Hon nickade och sträckte sig efter kontrollen för att sätta på tv:n. Vi zappade mellan kanalerna ett tag innan vi hittade en kanal som visade Grease. En väldigt bra film. Och Ellies sällskap kändes skönt. Men jag märkte att hon var lite halvt borta och det oroade mig för jag visste att det var på grund av Matt. Jag kunde heller inte sluta tänka på det. Att Matt ens vågade be Ellie att bli tillsammans med honom igen när han hade varit otrogen mot henne! Han visste mycket väl att det inte var okej, det han hade gjort. Och jag hade varit så nära att bara slå till honom där och då. Det var vad han förtjänade, att såra någon så underbar som Ellie. Han kanske äntligen hade fattat vilket misstag han hade gjort, men jag skulle inte låta honom skada henne på något sätt. Jag skulle skydda Ellie, till varje pris. Även om det innebar att jag själv fick ta en smäll eller två. Orden han hade sagt om mig hade inte direkt påverkat mig, det brukade inte hatet vi fick göra, men att höra dem ifrån Matt hade ändå känts så fel. Vi som nästan hade varit kompisar innan, för så längesen. Och nu verkade han hata mig. Inte för att det gjorde mig något egentligen, jag hatade honom också. Jag hoppades verkligen att detta var det sista vi skulle få se av Matt, men jag kunde inte hjälpa att den krypande rädslan inom mig sa något annat. Om jag bara hade vetat hur rätt jag hade.

Dun dun dun! Matt är här och han skapar problem.... Drama drama drama :P Tack för alla fina kommentarer på förra delen! Det betyder hur mycket som helst. Och bara för att ni är så duktiga på att kommentera får ni en till del idag. Vi ska börja skriva på nästa del direkt så kommentera bra så kommer delen snabbare :) Minst 7 kommentarer för att få nästa del! Skriv vad ni tycker, vad vi borde göra bättre. Någon ville ha lite mer kärlek och vi har inga problem med att skriva lite "cheesy" kapitel om Nellie! ;) Haha, iaf ha det gött och om ni hade matte nationella idag (som oss) så hoppas vi att det gick bra för er. Det var ganska svårt... Eller hur?
 
//Josefin & Frida xxx

Dun dun duuun indeed. ;) kul med lite drama tycker jag, det blir en bra blanding mellan "cheesy" kapitel och dramatiska :)

jätte bra!!!!!!!!
jag såg allt framför mig. så himla bra skrivet. :D

Sååå bra skrivet!! Fick en film i huvudet när jag läste det

Oh yeahh! Nu snackar vi bra novell asså! Fortsätt såhär! <3

Så himla fint!

Fia

Så sjukt bra! Love it!

Så jäkla bra!! Längtar sååå till nästa del!! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: