Don't Let Me Go - kapitel 48

| Postat i: Don't Let Me Go

Tidigare:

“But it doesn’t matter now, she doesn’t want me anymore because I screwed up..” fortsatte jag och bet mig i läppen. Louis log uppmuntrande emot mig.

“Hey, don’t say that. Maybe she’ll take you back if you just show her what she means to you” sa han och jag försökte le tillbaka som svar, men det kändes som att det blev mer som en slags grimas.

“Okay, I will try. Because I need her, I really do.”



 

SUMMERS PERSPEKTIV

Skoldagen gick segt framåt. Just nu satt jag med Niall på matte lektionen och jag märkte hur han gjorde allt för att få mig på ett bättre humör, men det lyckades inte så bra. All lycka jag hade haft inom mig hade sugits ur mig och det kändes som om jag aldrig skulle få uppleva den känslan igen. Jag hade gråtit så mycket idag att jag trodde att mina tårar skulle vara slut. Men jag var inte bara ledsen. Jag var arg och besviken på mig själv. Arg för att jag låtit Harry lura mig så enkelt och för att jag inte förstod att ett var ett spel förrän det var försent. De här tankarna hade cirkulerat runt i min hjärna i flera dagar och jag kunde verkligen inte gå vidare.

 

Jag väcktes ur mina tankar när jag kände Nialls hand ta tag i min. Jag kollade upp mot honom och han log smått.

“Don’t think of him, I hate seeing you like this” sa han så att jag bara hörde det. Hans panna var rynkad och han såg väldigt bekymrad ut. En suck lämnade mina läppar och jag kollade ner. Niall klämde åt min hand. Jag hatade att känna så här, men jag visste djupt där inne att det påverkade mina vänner och jag ville verkligen inte att de skulle må dåligt på grund av detta som bara var mitt problem egentligen. Jag nickade och kollade upp på Niall igen.

“You’re right, I won’t think of him” sa jag och försökte le smått men det slutade med en grimas.

 

Efter matten kom lektionen jag hade fruktat hela dagen. Drama.

“Do I have to go?” Gnällde jag och Lucy nickade.

“Yes, you have to show him that you’re good without him and that what he did isn’t affecting you” sa hon och fortsatte att dra mig mot dramasalen.

“But I will break down when I see him” mumlade jag och försökte stoppa henne.

“No, you’re strong Summer. You can do this, he’s just a stupid boy. You’re going to walk in there and show him what he’s missing”  fortsatte hon och stannade utanför dramasalen när vi väl kom dit. Jag suckade och kollade ner.

“I can’t Lucy..” mumlade jag och kollade på mina skor som verkade mycket mer intressanta än henne just nu.

“Yes you can, don’t be a coward” sa hon och innan jag visste ordet av det så hade hon puttat in mig i salen. Allas blickar vändes mot mig och genast började det viskas. Jag tog ett djupt andetag och började gå mot stolarna. Blickar brände i ryggen på mig vilket fick mig att känna mig väldigt obekväm.

“Summer, there is no need to sit. I want you on stage” hörde jag min dramalärare säga vilket fick mig att vända mig om mot scenen där inte minst Louis, Harry och några andra stod. Harrys blick brände på mig när jag gick mot scenen och jag gjorde allt jag kunde för att inte kolla på honom. Jag ställde mig framför Louis och som vanligt så hade han ett flin på sina läppar.

“Winter” sa han och flinade ännu mera. Jag himlade med ögonen mot honom. Jag var inte på humör för honom men det verkade ju inte han förstå. Utan att jag hunnit säga något tillbaka så hade läraren börjat berätta vilken scen vi skulle spela upp och hur vi skulle göra den. Jag andades ut av lättnad när jag märkte att Harry inte skulle vara på scenen nu. Det skulle jag verkligen inte klara av. Det räckte att vi var i samma rum. Luften var tjock och mitt hjärta dunkade snabbare än vanligt, det brukade det ju göra när jag var i närheten av Harry. Men nu var det bara en obehaglig känsla som jag ville få bort.

 

HARRYS PERSPEKTIV

Hela dagen hade varit en pina och det hade inte blivit bättre när jag hade haft en klängande Serena vid mig hela tiden. Hon trodde att vi var tillsammans nu bara för att jag och Summer gjort slut. Men gud vad fel hon hade. Serena var snygg, väldigt snygg och det ver enkelt att få henne i säng. Men efter jag varit med Summer så betydde inte det någonting längre. Jag ville ha den där känslan, fjärilar i magen när jag kollade på henne. Jag ville le så fort jag såg henne och självklart ska hon få mig att må bra. Jag ville ha Summer. Ingen annan. Serena kunde dra åt helvete. Jag suckade tungt och drog ett djupt bloss från cigaretten. Det var det enda som gjorde att jag kände mig lugn nu när jag inte längre hade Summer.

“Come on mate, cheer up” sa Zayn vilket fick mig att titta upp från marken.

“Yeah, you’ve been like this for too long now. Just find a girl and bang her” fortsatte Louis.

“I don’t want to just fuck a girl, what I want is Summer” muttrade jag och fimpade cigaretten.

“Man, you sound like you’re thirty, not eighteen” sa Zayn och skrockade lätt. Ilska kokade inom mig. Varför kunde de inte fatta att jag inte ville vara en sådan person längre. Varför kunde de inte förstå att jag hade förändrats?

“Idiots..” mumlade jag och gick ifrån dem. Jag orkade inte att vara i skolan längre, speciellt inte när jag bara fick en massa kalla blickar från Summer och en massa jobbiga kommentarer från Serena.

 

Jag smällde igen bildörren och gjorde min väg upp mot det fullproppade huset. Festen var full igång och jag kunde känna lukten av alkohol enda från uppfarten. Egentligen ville jag inte vara här men Louis och Zayn hade sagt till halva skolan att vi alla tre skulle vara där och jag visste att mitt rykte skulle förstöras om jag inte dök upp på festen. Jag knökade mig förbi några personer i hallen och gjorde min väg mot vad jag trodde var vardagsrummet. Det var iallafall där alla var. När jag inte kunde skymta Louis eller Zayn gick jag mot köket för att ta något och dricka. Detta skulle bli en lång natt.

 

Några timmar och många shots senare satt i en av sofforna med en blond tjej i mitt knä. Musiken dunkade i mina öron och alkoholen hade gjort att jag inte kunde tänka klart. Jag kollade upp mot tjejen, som hade varit alldeles för enkel att förföra, och pressade mina läppar mot hennes. Hennes händer var på mitt bröst medan mina var på hennes rumpa. Summer var långt bak i mina tankar, äntligen var jag distraherad och jag kände mig inte så förstörd som jag annars brukade göra.

 

Nästa morgon vaknade jag av huvudvärk. Det förvånade mig inte direkt eftersom jag hade druckit väldigt mycket igår. Jag jämmrade till lite och drog mina händer över mitt ansikte. Jag öppnade långsamt ögonen och fick kisa eftersom det var så ljust i rummet. Jag satte mig långsamt upp vilket fick mitt huvud att göra ännu mer ont. Jag ställe mig upp men stoppade när jag insåg att jag var naken. Nej, snälla säg inte att jag…

“Mmm come back to bed Harry…” hörde jag en ljus röst säga bakom mig.

“Fuck” sa jag tyst för mig själv. Hur kunde jag vara så dum att jag följde med en tjej hem när jag ville ha tillbaka Summer. Utan att säga något till tjejen, jag inte ens visste namnet på, så tog jag snabbt på mig mina kläder och sprang ut från hennes hus. Svordomar for ur min mun hela tiden och jag hade lust att skjuta mig själv. Detta var inte jag. Jag hade ju förändrats. Besviken, besviken på mig var det jag var. Jag hade svikit mig själv, men mest av allt. Jag hade svikit Summer. Igen.  

Halloj! 
Först vill jag bara be om ursäkt för ingen uppdatering igår men jag hade tyvärr idétorka.. Jag vill även berätta att hädanefter så kommer jag och Frida att uppdatera VARJE TORSDAG OCH SÖNDAG. Vi känner att vi inte hinner med att lägga upp tre kapitel/vecka. Det är mycket i skolan och när vi skriver så vill vi inte känna oss stressade, då blir det helt klart sämre kapitel. Kvalitet före kvantitet! 
 
Glöm inte att kommentera era tankar, åsikter, kritik m.m. Vi blir glada för allt! :)
 
Ha det bäst, nu ska jag njuta av mitt lov! Ses på torsdag, tjingeling!! //Josefin xxx

Mens åååh Harry !! :((

dom kommer väl lösa det ? :o snälla säg att det kommer bli bra!

Skit oxå Harry, vill verkligen ha en romantisk återförening mellan dem nu❤️

Åh nej Harry

Jätte bra!! Meeeeeeeeera!! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: