ONE SHOT - Zayn Malik

| Postat i: Moments, One Shots
Hej på er alla! Hoppas ni har ett bra sommarlov än så länge :D Det har iallafall vi :D Här kommer iallafal den tredje one shoten som är om Zayn. Och personen som vann äääääääärrrrrrr..... AMANDA!!! GRATTIS!! Det var flera som hette Amanda men här är vinnarens beskrivning så du som skrev detta vet att det är du :P ; Kille: Niall eller Zayn :) Utseende: Jag har cendré färgat hår typ(men det lutar lite mer åt brunt) Jag har grönblåa ögon (jag använder linser) jag har ganska avslappnad stil (typ oversize tröjor och trasiga jeans och shorts) själv tycker jag att jag är mullig till kroppsbyggnad. vad jag tycker om bloggen: Jag har tyvärr varken blogg eller Twitter jag heller. men jag är väldigt intresserad av att skriva, och jag vill bara säga att ni har varit en stor förebild för mitt skrivande. tack för att ni film.
Finns*

Det var en helt vanlig fredagseftermiddag och skolan var slut. Du hade verkligen haft det jobbigt denna veckan och ärligt talat kände du dig extremt skoltrött. Som tur var hade du din bästa kompis Zayn som gjorde dagarna uthärdliga. Utan honom hade du förmodligen inte velat gå till skolan alls, han var den som kunde göra även den tråkigaste stunden rolig. Och du ville nog inte erkänna att du faktiskt hade en liten crush på honom... Men det visste han inte om, och skulle heller aldrig få veta. Inte för att han kände likadant, det visste du att han inte gjorde. Men ibland kunde du liksom inte låta bli att hoppas att han på något sätt gjorde det.


Precis när du skulle gå ut grabbade en arm tag i dig och den välbekanta doften som bara en viss speciell person kunde bära med sig fyllde luften runt omkring dig. Zayn. Du kunde inte låta bli att le när du vände dig om och såg din bästa kompis stå lutad emot skåpen bredvid dig.

“Amanda, hey.” Du som alltid hade känt dig så avslappnad kring Zayn kände dig nu helt plötsligt nervös och svettig i handflatorna. Det hade aldrig hänt förut men helt plötsligt kände du dig som om han helt plötsligt kunde se hur lätt som helst hur du kände inför honom. Visste han? Det kändes som att han gjorde det. Du visste inte vad du skulle göra men försökte intala dig att allt var lugnt, att han faktiskt bara var din bästa kompis och att du bara borde skärpa dig. Du hade lyckats så bra hittils att dölja dina känslor men nu kändes det så svårt. Det kändes så svårt att agera normalt mot din bästa vän när du egentligen ville att ni skulle vara mer än vänner.

“Are you alright?” Nu såg Zayn mer orolig ut än förut och han hade en liten rynka i pannan.

“Yeah,” lyckades du få fram och även pressa fram ett leende. Han nickade innan han fortsatte prata, fortfarande omedveten om hur du kände dig inuti. Du ville berätta, det ville du, men det gick bara inte... Han skulle bara ha skrattat åt dig och du skulle stå kvar där utan din bästa vän, och det ville du bara inte riskera.

“So I was wondering what you’re doing tonight?” Zayns fråga fick dig att hoppa till av förvåning, du hade varit så inne i dina tankar att du inte hade märkt honom.

“Nothing I think, why?” svarade du trots att du egentligen hade planer. På något sjukt sätt hoppades du att det här var det ögonblicket du hade väntat så länge på, att han nu skulle bjuda ut dig. Men självklart var det inte så.

“I was wondering if you wanted to see a movie tonight? One of our favourites maybe?” Självklart så hade dina dumma tankar lurat dig igen, självklart skulle han inte bjuda ut dig. Varför skulle han det? Detta var bara en helt vanlig filmkväll, precis som alla de andra ni hade haft tillsammans. Inget speciellt, iallafall inte för honom...


Och så blev det också. Snart nog stod du i ditt rum och tittade på dig själv i spegeln. Du ville klä dig upp finare för honom bara för att, ja... Du ville helt enkelt göra det. Men det kändes samtidigt fel, eftersom detta bara var en filmkväll och ingenting annat. Ditt ljusbruna hår som låg slätt längs din rygg hade du bara borstat och linserna satt i dina blågröna, tråkiga enligt dig, ögon. Men Zayn hade sagt att han gillade dem. De trasiga jeansshortsen och den grå mysiga stickade tröjan kändes bara så himla du. Trots att du ibland kände dig mullig hade Zayn sagt så många gånger att du såg bra ut precis som du var att du faktiskt själv hade börjat tro på det. Dina uggs satt på fötterna och du kände dig klar för en filmkväll med den du helst skulle spendera din kväll med. Synd bara att han själv inte visste om det...


Dörrklockan ringde prick sju, Zayn var alltid så punktlig. Du kände dig nervös trots att du otaliga gånger hade sagt till dig själv att inte vara det. För guds skull, han var ju bara din bästa kompis! Men i ditt hjärta kändes det som så mycket mer. När du öppnade dörren fick du en chock, för killen som stod framför dig var inte din bästa kompis. Eller det var ju honom, men... Samtidigt inte. Han hade på sig en svart kavaj med en vit tröja under och hans favoritjeans. Att du visste vilka som var hans favoritjeans fick dig att rodna lite. Han höll i några blommor som såg handplockade ut vilket fick dig att le stort när du insåg vem de faktiskt var till.

“Hey Zayn.. I thought we were just going to have a movie night?” sa du frågande och undrade om han hade kommit till fel adress eller något.

“Yeah, we will. In the cinema, because then it can be counted as a date.” Hans ord fick dig att rodna igen och du visste inte vad du skulle göra. Plötsligt såg Zayn osäker ut.

“I’m sorry, I thought you liked me ba-” Du avbröt honom snabbt och ivrigt, för nu kände du dig genast glad igen.

“I do like you, a lot. And I’m so glad that you feel the same.” Dina armar slank snabbt kring hans hals och du kunde inte låta bli att le stort medan Zayn drog dig närmre sig.

“Would you mind if I kiss you?” mumlade han i ditt öra och du skakade på huvudet. Hur skulle du någonsin kunna säga nej till din största dröm? Era läppar möttes och det var verkligen som du alltid hade föreställt dig; fast tusen gånger bättre.

Aww, var det inte gulligt? Det är Frida som har skrivit den här, riktigt bra om jag får säga så jag själv :P Grattis ännu en gång Amanda, kul att du var med i tävlingen och vi hoppas verkligen att du gillade den :D 
 
Imorgon kommer nästa One Shot som är om Louis (som jag har skrivit :P ) :D Kika in då! 
 
Ha det bäst! //Josefin ♥♥♥

Tack så himmmmla mycket jag älskade den !!! <3

Har ni något instagram konto till just bloggen ? Isåfall vad heter den ?

Svar: Nej tyvärr, det har vi inte
ettdstories.blogg.se

Jag har läst alla one shots, och de är jättebra!

Hej ! :)
Jag tycker att ni ska fortsätta eller något liknande med denhär one shoten till något längre för att se vad som händer/hänt med Zayn och Amanda den skulle ialla fall jag lungt tipsa mina kompisar om :)

Svar: Hej! Det var ett väldigt bra tips :) Jag och Frida får tänka på det och vad som skulle kunna hända i den. Just nu så skriver vi redan på två noveller men detta skulle kunna vara ett sidoprojekt.... Hmm vi får se, men tack för tipset!! :D xx
ettdstories.blogg.se

Håller med Molly :) Det var ett bra tips :)

Blir faktiskt lite rörd av denna ^^♥

jag älskar denna. så söt ( om man kan säga så) :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: