The Fame Project - del 4

| Postat i: The Fame Project

                   


Zayn’s perspektiv
“Let’s go, I’ll drive you boys home” sa Paul och vi alla klämde in oss i hans bil.
Det stod fans överallt var vi än gick och vi fick ge upp shoppingen idag. Vi hade tänkt handla nya grejer till en filmpremiär vi snart skulle gå på, men det var helt hopplöst. Det var verkligen fans precis överallt och man fick inte någon ledig stund. Jag suckade tungt medan vi åkte genom stan. Jag var riktigt trött och ville bara hemåt. Det var säkert 5 månader sedan jag och Perrie hade gjort slut och fortfarande trodde fansen att vi skulle bli tillsammans igen, vilket inte skulle hända. Vi kom slutligen hem till Louis där vi alla skulle sova inatt. Ja, alla förutom Paul då. Vi skulle ha en killkväll med FIFA och godis. Vi gick in tll hans hus och jag slängde mig på soffan med de andra bredvid mig. Louis hämtade posten, lite dricka och godis och ställde fram på bordet. Han började som vanligt med att plocka upp svallertidningen som den tjej han faktiskt var. Jag och Niall startade en match men det dröjde inte länge förrän Louis avbröt oss.
“Zayn...” sa han lite surt.
“Yeah?” mumlade jag som var helt inne i spelet.
“Why didn’t you tell us that you have a girlfriend?” frågade han anklagande.
Jag pausade chockat spelet.
“Because I don’t have one!” utbrast jag förvånat och fick se framsidan av Louis tidning.
Där stod det:
‘ZAYN MALIK AND RACHEL MOORE TOGETHER’
Jag ryckte tidningen ur Louis hand och bläddrade chockat fram till artikeln. Jag och Rachel Moore? Vad var det för skitsnack de hade hittat på nu då? Jag läste snabbt igenom artikeln de skrivit och var helt mållös efteråt.
“What the fuck is this” sa jag surt och slängde ifrån mig tidningen.
“Have you met Rachel Moore?!” utbrast Harry förvånat.
“Yeah, but we’re not together, I don’t know her and she didn’t know who I was” svarade jag.
“Man, she’s hot” sa han. Och de andra stämde in.
“C’mon guys, you’re not helping”
“Sorry mate, but it’s nothing that we can do about it” sa Liam.
“We’re having a meeting with management tomorrow right?” frågade Niall.
“Yeah, why?” sa Harry.
“Then you can talk with the management tomorrow and they deal with it” fortsatte Niall.
“Wow Niall, for once you actually said something smart” utbrast Louis. “I’m so proud” fortsatte han och låtsades torka bort en tår.
“Hey! It actually happens sometimes, don’t look so surprised” sa Niall. Vi alla bröt ut i skratt och snart låg alla i en hög på golvet och vek sig av skratt.

Rachel’s perspektiv
“Rachel, hurry up. You’re late for the meeting” sa Carol surt på andra sidan luren.
“I’m trying, but I’m stuck in the traffic” svarade jag stressat.
“Just hurry up” sa hon och lade på luren.
“That’s easy for you to say” muttrade jag för mig själv och lade ner mobilen på passagerarsätet. Jag suckade frustrerat, jag hade stått still i den här bilkön i säkert tjugo minuter nu och hade max åkt tio meter.
“Fuck this shit” mumlade jag och svängde in mot vägkanten. Jag parkerade bilen och började springa. Jag var ändå bara ett par kvarter ifrån. När jag kom fram så såg jag att det var fullt med skrikande tjejer utanför entrén.
“Hey Carol, I have a problem” sa jag i telefonen och bara någon minut senare greppade någon tag i mig och drog in mig via bakvägen.
“I’m glad that you could join the meeting Rachel” sa Carol sarkastiskt och tryckte på hissknappen.
“Carol, it’s not my problem that this city has some trafficproblem” sa jag och gick in i hissen som nu hade kommit.
“But if you had went to the meeting earlier you wouldn’t be late” sa hon tillbaka.
Jag svarade inte på det utan skulle precis fråga om ryktet när hissen stannade vilket betydde att vi var på rätt våning. Carol skyndade på stegen och vi kom till slut fram till rummet där mötet skulle vara. Jag öppnade dörren och chockades av synen framför mig. Där satt ingen annan än Zayn och hans vänner.
“Oh hi Rachel” sa en man och reste sig upp och skakade sin hand med min.
“Hi” sa jag och satte mig ner bredvid Carol.
“So I guess you know why you are here” sa samma man som hade hälsat på mig nyss.
“Not exactly” mumlade jag.
“Well, I bet that you have heard about the rumour?”
“Yeah” svarade Zayn och tittade på mig.
“You’re gonna fix it, right?” frågade jag.
“Well, Carol and I have talked about it earlier today and we think it’s good for your fame if you two started to fake date” sa han och tittade allvarligt på oss.
“You gotta be kidding” utbrast jag och ställde mig upp.
“Rach, relax. This is good for you, you can gain as an actress” sa Carol och tryckte ner mig på stolen igen.
“Good for me!? You haven’t talked to us about this. This is just a damn decision that you have made” sa jag surt och satte armarna i kors.
“Can’t we just say to the media that this is a rumour, then we don’t need to lie and everyone is happy” sa Zayn.
“Yeah, that’s a really good idea” sa jag.
“No, we’ve already decided this. So everytime One Direction is going to an event, you Rachel, need to go with them. And everytime Rachel goes to an event, you Zayn, needs to go with her” sa mannen.
“So it’s time for you to act all lovey dovey and get to know eachother. Tonight 7pm you have a date that you need to attend” sa Carol och föste ut oss alla från kontoret. “Have fun” sa hon och stängde dörren. Men det dröjde inte länge innan dörren öppnades igen.
“And Rach, don’t get any more tattoos” sa Carol och stängde dörren igen.
“Oh I’m gonna get tattoos over my whole body and then I’m gonna dye my hair green!” skrek jag argt vilket fick killarna att skratta.
“Not funny” muttrade jag.
Zayn tittade på mig.
“Yes, you are funny” sa han och flinade och tittade på de andra killarna.
“Okay, but I still don’t wanna fake date you” sa jag surt.
Zayn rynkade på pannan.
“What’s wrong with me?” frågade han irriterat och lade armarna i kors.
“Just the fact that I have to date someone I don’t know a shit about!” fräste jag surt.
Zayn tittade surt tillbaka på mig.
“Did I ever say that I wanted t-” Zayn avbröts av Carol.
“Just do this for the fame, okay? You can break up later, you’ll survive” sa hon lite smått irriterat.
Jag suckade.
“Okay, if we have to do this then we should get to know eachother” muttrade jag.
“Yeah..” sa Zayn och vi båda stod där lite bortkomna.
“I’m Liam” sa killen till vänster om Zayn.
Han hade minst hår av alla och bruna snälla ögon.
“I’m Harry” sa killen med lockigt brunt hår och stort leende som tydligen hette Harry.
“And I’m Louis, this is Niall” sa en kille med brun snedlugg som nickade mot den blonda som var Niall.
“Nice to meet you all... I guess. I’m Rachel as you all probably know” sa jag lite osäkert och tittade på Carol.
Hur skulle det här gå?





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: