Live While We're Young - prolog

| Postat i: Live While We're Young
Ellies perspektiv
Jag smällde igen skåpet och gick mot den stora entrén i skolan. Äntligen var denna vecka slut. Jag suckade och tryckte upp dörrarna samtidigt såg jag min bästa kompis Sarah stå och vänta på mig vid cykelstället. Hennes blonda lockiga hår låg perfekt mot axlarna och hon log sitt fina leende så man kunde skymta hennes tandställning.
”What are you doing tonight then?” frågade hon mig.
“I’m going to my dad’s new girlfriend and meet her family” suckade jag.
“That doesn’t sound so bad…” fortsatte hon och log ett försiktigt leende.
”But I don’t want a new family, it’s like she is going to replace my mom” svarade jag och kollade ner i marken.
“No one can replace your mom, but you need to move on. I mean, it’s two years ago she left you” sa hon och la en arm om min axel. Jag log som svar till henne innan ci sa hejdå och jag började cykla hemåt i den varma vårsolen.

”I’m home!” ropade jag när jag kom in i den lilla hallen till vår lägenhet.
”Good, because we’re leaving in one hour!” ropade pappa till svar. Jag suckade och hängde upp min skinnjacka på en av krokarna. Jag till mitt rum och satte mig vid min laptop. Avril Lavigne dunkade i mina öron samtidigt som jag uppdaterade mig på facebook. Jag orkade verkligen inte åka till pappas nya tjej hennes familj. Men förhoppningsvis så är det bara något kortvarigt.

Jag stängde ner datorn med en suck när jag hörde pappa ropa ifrån hallen att det var dags att åka.

Dörren öppnades och där stod en medelålders brunhårig kvinna med ett stort leende på läpparna.
”Hi, I’m Anne. It’s so fun to finally meet you” sa hon glatt och kramade om mig. Jag kramade förvånat tillbaks och backade sedan undan för att pappa skulle möta henne med en kram och en kyss. De bytte några ord med varandra innan vi gick in köket. Där satt två stycken i min ålder och kollade upp när de hörde oss.

”This is my daughter Gemma and my son Harry”. Presenterade Anne dem.
“Hi, I’m Ellie” sa jag och log lite smått.
”Hello!” sa de båda i kör.
”I guess you’re hungry, so let’s eat” sa Anne och bar fram två kastruller med mat. Jag slog mig ner mitt emot Gemma och Anne satte sig bredvid mig. Pappa och Anne började genast att glatt prata med varandra och jag stängde ute dem, tills jag hörde en sak som fick mig att hoppa till.


”It’s going to be so fun when you'll live here!” hörde jag Anne säga glatt.
Jag höll på att sätta i halsen. Flytta in?!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: