Don't Let Me Go - kapitel 1

| Postat i: Don't Let Me Go
SUMMERS PERSPEKTIV

Sommaren var slut och jag stod vid mitt skåp i skolan och väntade på Niall och Liam. Sommaren hade gått fort, för fort och vi var nu tillbaka till det gamla vanliga. Jag kollade åt vänster och såg direkt Serena och Jennifer. Jag hade hört att Serena hade varit i Spanien i en månad så var det något som jag inte såg fram emot så var det att ha samma lektion som henne. Då skulle jag få höra på hennes prat om hur hon hade det där. Något som jag verkligen inte brydde mig om. Serena och Jennifer passerade några elever och kollade på dem som om de var smuts. Vår skola var väldigt grupperad, något som jag inte gillade så mycket. Det fanns nördar, de med högre status och de "vanliga" som varken var nördar eller personer med hög status. Jag vände mig om när jag kände en knack på axeln och mötte Liam. Jag log mot honom och han drog in mig i en kram.

“Hello love, ready for school?” frågade han samtidigt som vi drog ifrån oss från kramen.

“Hi, no. I miss the summer holiday already” svarade jag. Han skrattade lite och tog fram sina matteböcker från sitt skåp som han hade bredvid mitt.

“Me too, but it’s lovely to see you” sa han sedan. Han såg faktiskt glad och pigg ut, och han var lite solbränd ifrån i somras. Vi hade inte setts på ett tag, han hade varit hos sin släkt på landet nästan hela sommaren och jag hade... Ja, vad hade jag gjort? Varit mest hemma och tagit det lugnt. Jag var inte den personen som höll på med sprit och sådant, även om många på skolan gjorde det.

“So, how was your family at the countryside?” frågade jag glatt.

“They were good, but it rained a lot so it was a bit boring” svarade Liam. Vår konversation avbröts av några höga röster. Folk verkade akta sig i korridoren för att släppa fram någon. Jag suckade och förstod att det var tjejgänget igen. Jag förstod ärligt talat inte varför man hade sådan respekt för dem, för jag gillade dem inte ens. Några killröster hördes högt i korridoren och dunsar här och var lät. Jag förstod att folk knuffades undan. Jag och Liam såg dem nog ungefär samtidigt. På bredden i korridoren gick tre killar. Louis Tomlinson, Harry Styles och Zayn Malik. Skolans tre badboys. De var lärarnas mardröm och vissa tjejers dröm. Jag sneglade lite diskret mot dem och såg att alla tre såg lite äldre ut än innan sommaren. Och de var nästan lite snyggare än innan. Ja, bara för att de var snygga betydde det inte att de var trevliga, för det var det sista de skulle kunna vara. Louis, som var ledaren gick i mitten med Harry och Zayn på var sin sida. Deras uttryckslösa ansiktsuttryck hade alltid skrämt mig lite. När de inte såg arga ut hade de stora flin på läpparna. Jag suckade för mig själv och undrade hur detta året skulle bli. Vad skulle bli årets största katastrof? En eldsvåda? Ingen visste. Men alla visste vilka som bestämde, och det var verkligen inte jag och mina kompisar. Killarnas blickar vandrade runt på alla i korridoren men stannade inte någonstans. Enligt dem var vi väl inte värda att titta på. Zayn hade några fler tatueringar på armarna och han hade en lite annorlunda frisyr emot förut. Han var snygg, väldigt snygg. Harry hade kvar sina lockar som slängde runt hans huvud. Det skulle ha varit gulligt om han inte hade varit en så hemsk person, vilket han var. Och Louis, ja han var bara allmänt tuffare. Zayns och Louis quiffar var snyggt stylade, Harry behövde ingen quiff för att vara snygg. Alla hade kanske växt några centimeter under sommaren. Och de var mer än väl medvetna om att de såg väldigt bra ut allihop. Som om deras ego behövde bli större, knappast. När de passerat så vände jag mig mot Liam igen och himlade med ögonen. Japp, allt var som vanligt.


När Niall kom så gick vi tillsammans bort till vår Engelska sal. Niall var Liams bästa kompis och en väldigt nära vän till mig. Jag och Niall hade umgåtts mycket under sommaren förutom då han hade varit i Irland och hälsat på sin släkt där.


Vi gick in i det öppna klassrummet och satte oss ner vid ett bord bredvid varandra. Några andra elever var där. T.ex. de som klassades som nördar. De var där minst tjugo minuter tidigare varje morgon. Vilket jag inte kunde förstå. Snart kom läraren och resten av eleverna in.

“Good morning students. Have you had a good holiday?” frågade vår engelskalärare, Miss Jones. Alla svarade ett trött ja, samma sak som varje år.

“Great, I hope you’re ready for another semester” sa hon och tog fram en whiteboard penna. Precis när hon började skriva så öppnades klassrumsdörren och in kom ingen annan än Zayn.

“And where have you been Zayn” frågade Miss Jones och blängde på Zayn. Han svarade inte utan gick bara förbi och satte sig på platsen längst bak. När han passerade mig och Niall så kände jag en stark lukt av cigarettrök och mint. Som om han ville täcka över att han rökte. Vilket han inte lyckades så bra med.

“Late for the first lesson Zayn, not good” sa Miss Jones och forsatte att skriva på tavlan.

“I don’t care” mumlade han och lade upp fötterna på bordet samtidigt som han lutade sig bakåt på stolen. Några av tjejerna längre fram kollade med stora ögon på honom. Det var uppenbart att de tyckte att han var snygg men så som de kollade på honom fick mig nästan att börja skratta. Det såg nästan ut som om de skulle börja dregla. Zayn flinade belåtet. Såklart så visste han vilken effekt han hade på tjejer.


“Please Niall, please please please” bad jag Niall. Han suckade.

“Fine, but just to the canteen” svarade han och böjde sig ner. Jag log och hoppade upp på hans rygg.

“You’re so lazy Summer” sa han och jag slog retfullt till honom i bakhuvudet. Det var alltid kul att rida på Nialls rygg. Vi hade haft engelska och sedan hade vi haft ett långt matte pass tillsammans. Men nu var det äntligen lunch. Vi mötte upp Liam vid våra skåp och tillsammans gick vi till matsalen.

“Jump down” sa Niall och släppte taget av mina ben. Jag höll kvar armarna runt hans nacke och höll hårt i hans t-shirt.

“I don’t want to. Just carry me to the table” svarade jag envist och Liam skrattade. Niall suckade och jag såg framför mig hur Niall himlade med ögonen.

“I hate you” mumlade han och började gå mot ett av de tomma borden.

“No, you love me”.

“Whatever floats your boat” svarade han och skrattade sitt höga skratt. Jag skakade skrattandes på huvudet. Niall och jag var som syskon. Han fanns alltid där om det var något som jag inte ville prata med Lucy, min bästa vän, om. Lucy gick också på den här skolan och vi hade känt varandra sen barnsben. Men tyvärr så var lärarna dumma nog att inte låta oss ha så många klasser tillsammans. Men det gjorde de kanske rätt i. När jag och Lucy var i samma klass så brukade vi ofta prata bort mer än halva lektionen. Men hur skulle man överleva skolan om man inte fick ha lite kul?


Vi satt och åt när hela matsalen tystnade. Jag suckade. In kom såklart Louis och company. Alla följde vad de gjorde med deras blickar. Det var som om de var kända, men det kan man väl säga att de var här på skolan. Allt som kretsade kring dem ansågs vara coolt och ja, deras egon var större än de själva och deras egon växte bara mer och mer desto mer tjejer som föll för dem. De gick före alla i kön och tog mat innan de betalade. De kollade runt i matsalen och såg ganska snabbt att det var fullt. Synd för dem, tänkte jag men ändrade snabbt åsikt när jag såg att de kollade åt vårt håll. Louis flinade och gjorde sin väg mot oss. Min tanke ändrades snabbt till synd för oss, istället. Med en duns ställde Louis ner sin bricka på vårt bord.

“Hello Winter, how was your summer” sa han och fick de andra att skratta. Jag himlade med ögonen.

“Great, because you weren’t in it” svarade jag. Winter hade han kallat mig länge bara för att jag hette Summer. Väldigt patetiskt, men det insåg inte han.

“Aaww, I’m sure you missed me. Maybe I should’ve come to your house and we could’ve had some fun” sa han och blinkade med ena ögat. Jag kollade äcklat på honom och reste mig upp.

“Let’s go” sa jag till Liam och Niall. Vi skyndade oss att slänga maten. Jag kollade åt bordet där vi nyss suttit och såg Louis flina mot mig och blinkade ännu en gång med ena ögat. Jag gick ut från matsalen med en suck. Dagen hade varit riktigt bra tills Louis, Harry och Zayn kom och förstörde den. Ovanligt? Inte direkt.

Tada!!! Här är den, vår nya novell :D Den kommer då handla om Summer och Harry och vi hoppas verkligen att ni kommer gilla den. Vi har skrivit ungefär fyrtio delar och vi har kommit ungefär hälften, så det blir en lång novell med MYCKET drama :D 
 
Lite info, One Direction finns inte så de är alltså inte kända. Harry kommer vara huvudrollen men vi försöker ha med de andra också så mycket det går (speciellt Niall och Liam). 
 
Här är iallafall rollistan: 

Summer - Nina Dobrev
Lucy  - Kat Graham
Serena - Cassie Scerbo
Jennifer - Sasha Pieterse
 
Killarna spelas ju då av sig själva :) Mer roller kan förekomma men de är inte så viktiga, men är det något ni undrar över så är det bara att fråga! 
 
För övrigt så vill vi väldigt gärna ha en ny design så om ni gör designer (gratis) eller vet någon annan som gör det så får ni gärna berätta det :) 
 

Jättebra första del :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: