LÄNKBYTE - hazzayfanfic

| Postat i: Länkbyten
 
Vi gör ett länkbyte med en nyuppstartad blogg som heter hazzayfanfic.blogg.se
Hennes fanfiction heter Forbidden Love och här kommer en liten teaser: 
 
Jag kände ett hårt slag på kinden och kollade upp på Josh som stod böjd över mig.

”You’re going to throw up or not?”

Skärpan i hans röst fick mig att rysa. Ett rent ut sagt fiasko att tillbringa årets fest vid ett dasslock.

”Harry! Are you listening to me?” ett svagt ”yeah” kom ur min mun och Josh fortsatte sitt babbel.

”We’ll miss the whole party, can we please be done here sometime? Your mom is for good's sake here. Behave yourself!” Att han ens orkade försöka. Genom den smala springan Josh lämnat kvar sig av dörren såg man hoppande livliga ungdomar dansa livet ur sig. Alla sprang runt och firade av det nuvarande året. Medan jag satt här inne och försökte få upp någon sorts spya.

 

Jag ville också kunna kontrollera alkoholen, kunna känna glädjen pumpa i lungorna, känna det där lilla pirret i magen när klockan slår tolv.

”Okey! It doesn’t work”

”I’m feeling okey Josh” svarade jag enkelt.

”Can we get out of here now?”

”Yeah yeah, only if you promise me you’ll behave” jag gav Josh en svag nick och han ledde mig ut från toaletten.

 

”Hey Harry! Come over here for a second”

”What is it mum?” mamma smekte mig över kinden och klappade mig sedan på samma ställe och gav mig en orolig mamma blick.

”How much have you been drinking?”

”Not much”

”I can see that you’re lying Harold” hennes rynkor letade sig fram och besvikelsen strålade över hennes ansikte, då den ända gången hon använde mitt fullständliga namn.

”Mom it’s New Years eve, it’s allowed to party and have fun. I’m 19 and have control over myself.” Hon kollade ner på marken, allt för att dölja tårarna. Jag la min vilande hand på hennes axel och strök sakta fram och tillbaka.

”Relax mum, your party is supreme”

”I’m glad you liked it”

”Iike always” mamma tog in mig i en kram som varade alldeles för kort. Tanken att jag inte alls ofta fick hålla om henne och säga att allt skulle bli bra, mådde jag dåligt över. Jag visste hur svårt hon hade det hemma, då både jag och Gemma var ute på varsitt håll. Jag någonstans i världen och Gemma som läste på universitetet. Huset stod tomt om dagarna och det ända hon kom hem till var ett ännu tommare hus med allt för många rum att välja på. 

 

Varje år ordnade mamma en magisk afton då hon bjöd in alla i vårt område, vänner och skäktningar för att fira det kommande året. Det har varit årets fest under långa tider och att få vara delaktig i traditionen var en ärra. Både för att träffa min underbara mamma som fixade och planerade festen och för att fira med mina närmaste som jag inte alls träffade ofta. Hela gänget var här, Louis, Naill, Liam och Zayn. Vad ska jag säga? - en perfekt kväll om jag får bestämma - 

”Take it easy and remember to have fun” med det släppte mamma äntligen iväg mig.

Jag andades ut.


Så gå nu in och läs hennes första kapitel som finns uppe på hennes blogg :) Lämna gärna en kommentar och njut av läsningen :P
Lycka till med din blogg Emily! :D 
 
//Josefin xxx

Tack så mycket! Du är underbar! :)

Svar: Haha tack själv! :D
ettdstories.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: