Don't Let Me Go - kapitel 15

| Postat i: Don't Let Me Go
DETTA KOM INTE MED PÅ FÖRRA DELEN SÅ LÄS DETTA FÖRST!!!!
Mina tankar avbröts av att ett högt ljust skrik hördes genom hela skogen. Jag svalde hårt. Jag visste precis vem det var. Jag började genast springa mot gläntan. Varför hade jag lämnat henne ensam i en skog? Hur dum får jag vara. Smart Harry, jävligt smart!

 

HARRYS PERSPEKTIV

När jag äntligen kom fram till gläntan såg jag Summer stå vid sidan av sjön med en pinne i handen. Jag gick fram mot henne och följde hennes blick till marken där det var en orm som snirklade omkring.

“Seriously Summer?! You made me dead worried by that scream and it was just a snake?!” utbrast jag surt. Jag hade trott att det hade varit något mycket värre. Så som en kidnappare eller något.

“H-harry, I hate snakes. Please take it away” sa hon skrämt och gick försiktigt mot mig fortfarande med blicken på ormen. Jag suckade och himlade med ögonen.

“Such a pussy” muttrade jag vilket resulterade till att jag fick ett slag av Summer på armen. Jag tog pinnen från Summer och kastade den på ormen. Ormen blev genast rädd och snirklade iväg in bland alla buskar och träd.

“So, problem solved” sa jag och gick fram till Summer.

“Thank you” sa hon och jag nickade.


“Come on Summer, just jump” sa jag och kollade på Summer som stod på bryggan. Vi, eller jag, hade bestämt att vi skulle bada.

“It’s cold Harry. I think I’ll just stay here” sa hon och kollade ner på mig.

“It’s not cold. Stop being so damn scared of everything and jump in!” utbrast jag och drog en hadn genom mitt blöta hår. Jag hade varit i vattnet i snart fem minuter och hade det inte varit för mina halvt bortdomnade tår så hade det varit riktigt skönt. Men det var rent ut sagt iskallt. Men det stoppade inte mig från att bada, och det skulle det inte göra för Summer heller.

“You can sit on my back if you want” erbjöd jag och gick närmre bryggan.

“Harry, you can swim around, I’ll just stay here on land” sa hon.

“Summer, don’t make me push you. Because you know I will” sa jag och hon satte sig ner på bryggan med benen i vattnet.

“Come closer then” muttrade hon. Jag gick närmre henne och hon tog sina händer på mina axlar och vände mig om. Plötsligt kände jag en tungd över min rygg och jag insåg att Summer satt sig på min rygg. Jag satte mina händer under hennes lår så att hon inte skulle ramla och började gå djupare i vattnet.

“See! Now that wasn’t so hard, was it?” sa jag retsamt.

“Shut up Harry. It’s ice cold and I will probably freeze to death” muttrade hon. Jag skrockade lite och stannade sedan eftersom vattnet nu nådde till min haka.

“Do you want to go back?” frågade jag och fick ett snabbt ja som svar.

“Okay, but first” började jag och fick ett flin på mina läppar. Jag drog in ett djupt andetag och försvann sedan under vatten med Summer. Snart var vi uppe vid ytan igen och jag mötte en sur blick.

“I hate you Harry” sa hon och skvätte vatten på mig. Jag skrockade bara och simmade sedan mot bryggan för att gå upp på land. Jag hade snabbt Summer i hälarna och när vi båda var uppe på bryggan så var hon snabb med att putta i mig i vattnet. Kylan spred sig ännu en gång i min kropp. Jag kollade upp på bryggan och fann en skrattande Summer. Jag log. Hon hade ett så fint skratt.

“Why did you do that?” frågade jag.

“You deserved it” sa hon bara innan hon försvann upp på gräset.


SUMMERS PERSPEKTIV

Efter att jag puttat i Harry och förklarat att han förtjänade det så gick jag upp till min väska. Jag tog fram min handduk och började torka min blöta och kalla kropp. Harry hade ljugit när han sa att det inte var kallt. Mina ben hade praktiskt taget domnat bort så fort jag klev i. Det blev inte direkt bättre av att Harry drog ner mig i vattnet. Jag vände mig om och såg Harry komma gåendes från bryggan. Hans kropp som var täckt av tatueringar var blöt och jag kunde lätt urskilja ett six-pack. Jag lyfte min blick till hans ansikte och såg ett flin vara placerat på hans läppar.

“Like what you see, huh?” frågade han och tog upp en handduk från en av hans väskor.

“You wish” svarade jag men kunde inte hjälpa att en rodnad spred sig på mina kinder. “And why do you have so much things with you?” frågade jag eftersom jag inte fattat varför han hade så mycket med sig. Vi skulle ju ändå bara stanna ett par timmar.

“Didin’t I tell you? We’re camping” sa han med ett flin.

“Are you kidding me Harry! I don’t want to camp with you!” utbrast jag surt.

“I’m not kidding babe. We’re camping and that’s it” sa han och torkade sitt hår.

“But what about school tomorrow? We can’t skip that” sa jag när jag kommit på att vi hade skola i morgon. Harry skrattade lite.

“We’re off from school tomorrow” sa han och log så att hans smilgropar syntes. Just det ja, det hade jag ju glömt. Vi var lediga från skolan i morgon för alla lärare var på någon konferens.

“Right, but I still don’t want to camp here with you! Please just take me home” muttrade jag.

“Summer why don’t you like me!? I want an answer” utbrast han surt.

“Because you’re a player Harry! You don’t know how to treat girls and I don’t want to be used” sa jag ärligt och satte armarna i kors.

“Why can’t you get that damn picture out of you’re head?! Yes, maybe I am a player but I wouldn’t treat you like that and I want you to understand that!” utbrast han och höjde rösten lite.

“I can’t get that picture out of my head because you haven’t done anything to prove that you’re another person” svarade jag. Det jag inte fattade var det sista han sade. Jag skulle inte behandla dig så. Vad menade han med det? Harry hade inga känslor. Allt han brydde sig om var sex och inget annat. Varför skulle det vara annorlunda för mig?

“Have you actually tried to get to know me?! Maybe you should do that before you judge someone” muttrade han och satte på sig en tröja.

“I have tried! But everytime I ask you something you just get angry and snap at me! It’s really hard to get to know you! If you ever want me to say yes to one of your dates we need to get to know each other and I need to know that I can trust you to 100 percent” sa jag och drog handuken tätare min kropp. “And right now Harry, I can’t trust you” fortsatte jag sedan och vände mig om bort från honom. Harry borde väl förstå själv att om han ville att folk skulle dejta honom så behövde man liksom lära känna honom. Men ännu en gång. Harry brydde sig bara om sex.

“You want to get to know me?! Fine, ask me questions and I promise to answer truthfully” sa han och tog fram en filt från väskan som han sedan satte sig på. Jag gick bort till min väska och tog upp min kläder. Jag bytte snabbt om bakom handduken och satte mig sedan bredvid Harry, i hopp om att lära känna honom lite bättre.


“So, your mum’s name is Anne, your dad’s is Des and your little sister is Cara?” frågade jag för att se om jag hade rätt. Att komma ihåg namn hade aldrig varit min starka sida.

“Correct, now tell me about your family” sa han och leendet som fanns på mina läppar försvann direkt. Harry märkte detta och kollade bekymrat på mig.

“Did I say something wrong? frågade han och jag skakade på huvudet.

“No, it’s just that my family is quite broken” sa jag och vände blicken ner i marken.

“You don’t have to tell me if you don’t want to. But just so you know, I won’t tell anyone. What you say stays here” sa han och jag nickade. Det han sa gjorde att jag bestämde mig för att berätta för honom. Jag kände honom inte men det var ju det vi höll på att fixa nu.

“Well, we said that we would be honest with each other so you deserve to know this” började jag och tog ett djupt andetag. Jag hade inte pratat om detta med någon på jättelång tid.

“My dad, he left me and mum for another woman when I was nine. I don’t remember so much about him. Just that he had brown hair and was tall. His name is William and I think he works as a laywer. Atleast he did back then. My mum is a flight attendant and she’s never home. It feels like I don’t know her and that if she gives me expensive stuff she thinks I’ll be happy but the truth is that I want a caring mum not one that just thinks of presents to her child. She works all the time, therefore our housemaid is like a mum to me. She’s kind and cares about me. She helps me whenever I need help and she doesn’t expect so much from me as my mum does. My mum gets mad at me if I don’t get a good grade and she doesn’t like the idea that I work at a bakery. But all I want to do is to prove to her that I can do something without her help. I want to earn my own money because I know that I can’t live on her money” förklarade jag och torkade bort en tår som rann ner för min kind. Det kändes som om varje gång jag pratade om detta så blev det mer tydligt att detta var mitt liv.

“Wow, I had no idea” sa Harry och torkade bort tåren på min kind.

“That’s because everyone thinks that I have the perfect life and don’t have to worry about anything. But they don’t know what they’re talking about” muttrade jag.

“Well, I can honestly tell you that I was one of those persons. But that’s because you always smiles and laughs in school. No one can suspect something” sa Harry och jag nickade.

“Well, I can’t go around and think of my family all the time. In school it’s just a facade. Of course I’m happy around my friends but without them I wouldn’t make the day. It’s like everytime I get home all my problems get to me and that’s all I can think of. Everyday I think of all the families that have family dinners and talk about their days and that I want to do that. But all I get is our housemaids food and I eat with her. Of course we talk but that’s not the same” förklarade jag och suckade.

“Well, it looks like we have more in common than what we think” muttrade Harry. Vad menade han nu?

Tror ni att Harry äntligen kommer berätta för henne om alla hans hemligheter? Kommentera gärna vad ni tycker och om ni har några teorier eller förslag så får ni gärna kommentera det också! :D 
 
Ha det bäst! //Josefin & Frida xxx

Berätta Harry!!!!! Haha asbra kapitel:) längtar till nästa

Ja han måste berätta!!!! Superbra kapitel❤️

superbra del! :) kommer Harry berätta?

Ååh hittade nyligen till er blogg, vill läsa mer om dem två hoppas nästa kapitel kommer snart ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: