Still The One - del 30

| Postat i: Still The One
Tidigare: 

Det Matt hade skrivit skrämde mig inte och när jag visade det för Niall log han bara mot mig och sa att jag hädanefter inte behövde känna mig rädd. Matt var borta, på riktigt. Och när jag gick där med Nialls hand sammanflätad med min, kunde jag nog för första gången sen Matt hade dykt upp, verkligen känna mig helt säker på att det faktiskt var så.

NIALLS PERSPEKTIV

1 månad senare

“Wow, it’s beautiful” mumlade jag medan min blick vandrade över huset jag och Ellie stod framför. Den senaste månaden hade vi ägnat åt att inhandla och bestämma saker vi behövde och inte behövde, och att titta på olika hus som vi möjligen kunde flytta till. London hade massor av olika möjligheter och val, det var faktiskt svårt att bestämma sig var man ville bo någonstans. Vi hade varit på flera visningar men ingen av oss hade nog egentligen fastnat för några av husen vi hade sett på. Men nu när jag såg detta huset var jag nog villig att ändra mig. Det var ett stort ljusbrunt hus med två våningar och stora rymliga fönster som såg ut att fånga dagsljuset på ett väldigt bra sätt. Trädgården där fram bestod av några buskar och huset hade också ett garage som det satt ihop med på ena sidan. Hela huset gav in inbjudande känsla och vi hade inte ens klivit in i det ännu. Kanske, men bara kanske, kunde detta vara det hus jag hade drömt om?


“You were right Niall, this is really beautiful” sa Ellie när vi stod inne i köket i det stora luxulösa huset. Köket var helt fantastiskt. Väggarna och de många fönster som fanns där inne var vita och alla några lådor och skåp likaså. Det var ett stort, rymligt och på något sätt luftigt kök, här kändes det som att man hade plats för vad man än kände för att göra. En av de fyra väggarna var dessutom av tegel och inbyggt där fanns en brasa där elden för tillfället brann och skapade både värme, trivsel och ljussken. Det fanns dessutom ett sitthörna i ett av hörnen där det var placerat en mjuk grå dyna med tillhörande kuddar. Det såg ut att vara ett ställe att slappna av på, eller bara mysa på. Jag kände mig genast hemma här, allt var bara så fint och så mycket som det jag hade tänkt mig i mina tankar. Vi fick också se vardagsrummet som var lite i samma still som köket, det var så fint och mysigt på samma gång. Mina steg upp till övervåningen var mycket lätta när vi gick uppåt och fick se alla rummen där. Det fanns sammanlagt tre sovrum, ett lite mindre där det var perfekt att ha ett litet barn i. I det största sovrummet fanns det en stor dubbelsäng och garderober som satt fast inuti väggen. Väggarna var ljust grå med en fondvägg av trä där sängen stod. Det fanns ett stort fönster som släppte in mycket ljus och allt kändes bara så fint. Det här rummet visste jag att jag och Ellie skulle trivas i om vi flyttade hit. I det mellanstora rummet fanns en enkelsäng och de som bodde där nu hade en dotter som bodde, men det skulle ha varit jättebra som ett gästrum för oss. Ibland sov ju någon av killarna eller Ellies kompisar över och då var det bra att ha ett extra rum, något som vi idag inte hade. När vi hade fått se båda badrummen och även trädgården där bak som faktiskt hade en pool, till min stora glädje. Poolen såg så blå och fantastiskt ut, dessutom var den nybyggd och inte jättemycket använd. Hela huset gav mig en mysig känsla och jag kunde genast känna att jag faktiskt hade fastnat för det. Allt var precis som jag hade velat ha det och det fanns gott med yta för vårt barn att leka och ha det kul.


Och när vi stod där, framför mäklaren som tittade på oss med nyfiken blick så kunde jag inte göra annat än att le och gilla huset.

“I love it, really” sa jag med blicken på Ellie för att få se vad hon tyckte.

“Me too” erkände hon medan hon sakta svingade våra händer i en gullig gest. Vi båda visste nog om att detta skulle kosta oss en hel del men jag hade en massa pengar sparade och tillsammans kunde vi nog få detta huset om vi verkligen ville.

“I’m glad that you guys like it. Have you been looking on other houses too?” frågade mäklaren vänligt. Hennes blonda korta hår var uppsatt i en hög tofs och hon log vänligt emot oss medan hon tryckte den svarta mappen hon hade i händerna emot bröstet.

“Yeah we have, but I think that none of them catched us in the way this one did. I want this house, Niall” sa Ellie glatt. Jag såg henne titta med hoppfulla ögon på mig och visst ville jag också ha detta huset. Det var ju bara perfekt. Jag kunde inte låta bli att le tillbaka och nicka emot mäklaren som verkade mer än nöjd.

“We really want this house” sa jag och nickade för mig själv för att verkligen klargöra det.

“I’ll see what I can do, in fact pretty many people has shown up to look at it. But it also, of course, depends on the money you are prepared to give for it” sa hon medan hon antecknade något på sitt papper.

“Okay, but just so you know, we can pay quite a lot for this” sa jag och log stort. Mäklartjejen nickade och vi skakade snabbt hand med henne. Kanske skulle detta bli vårt nya liv?


Jag lade nycklarna till vår lägenhet i skålen vi hade i hallen innan jag tog av mig mina ytterkläder.

“That house was perfect Niall. I really love it” sa Ellie och kollade glatt på mig.

“Me too, it is absolutely amazing. And the pool was so cool!” utbrast jag och hörde Ellie skratta. “But the best part was that I can see us live there with our kid in the future” fortsatte och drog in Ellie i en kram.

“I love you, Niall” mumlade hon mot mitt bröst och jag log.

“I love you too, sweetie” svarade jag och pussade henne på huvudet. Vi stod så, i varandras armar, ett bra tag och allt jag kunde tänka på var hur lycklig jag var. Jag skulle snart bli pappa och gifta mig med den mest underbara kvinna i hela världen. Inget kunde bli bättre.


ELLIES PERSPEKTIV

“Yeah we found the perfect house, but it’s not ours yet” förklarade jag för pappa i telefonen. Jag hörde honom sucka på andra sidan luren.

“You’re growing up too fast Ellie, you’re soon going to have a baby and short after that you’re getting married” sa han och jag hörde på hans röst att han var nära på att börja gråta.

“Dad, even if I’m getting married and having a baby I’m still your little girl” sa jag och kände själv hur jag nästan började gråta. Gud! De här gravid-hormonerna gör en känslig.

“I know, I just want you to know that I’m really proud of you. And besides, I still have Harry and Samantha.”

“Thanks dad. It means a lot. Haha yeah, Harry can be such a girl sometimes” sa jag och flinade. Jag hörde Niall skratta bakom mig samtidigt som det knackade på dörren. Innan någon av oss hunnit öppna kom Harry in.

“Speaking of the devil” sa jag vilket fick Harry att stanna upp i sina rörelser.

“I haven’t done anything!” utbrast han. Jag kollade på honom och räckte ut tungan. 23 år gamla? Skulle inte tro det... Jag hörde pappa skratta på andra sidan luren samt Niall.

“Oh, and by the way Ellie. What are you doing on Christmas?” frågade han.

“Niall, what are we doing on Christmas?” frågade jag honom och han ryckte på axlarna som svar.

“Nothing I think, why?” svarade jag pappa.

“Me and Anne thought that you, Niall and his family and Harry can come to Holmes Chapel and celebrate Christmas with us. We’re missing you. Especially Sam, she is talking about all of you almost everyday and how she’s missing you.”

“Aww, we miss her too. And that sounds lovely. Harry even offered to cook everything” svarade jag och flinade.

“Great! I’ll tell Anne that. Anyway, I gotta go now. I love you Ellie, see you soon.”

“Okay dad, I love you too” sa jag innan vi lade på. Jag reste mig från soffan, där jag suttit och gick ut till köket där Harry och Niall befann sig. Jag satte mig ner bredvid Niall och tog hans hand under bordet.

“What did he say?” frågade han.

“He wondered if we wanted to come to Holmes Chapel on Christmas and celebrate with them. Your family too of course” svarade jag och kollade på Niall det sista.

“Sounds nice, just remember that we’re going to celebrate Lou the 24:th” sa Harry och jag nickade.  

“My parents would love that” sa Niall och log.

“Oh and Harry! I said that you could cook everything” sa jag och flinade.

“Ellie!” gnällde han. “Why do I have to do that? It’s boring” muttrade han.

“Oh come on, it’s not that bad. Niall can help you” fortsatte jag.

“Why can’t you do that? You and Niall are the perfect team” muttrade han ännu en gång.

“Because I’m pregnant” svarade jag och log.

“That has nothing to do with cooking, Ellie” sa Harry och drog en hand genom hans hår.

“She says that about everything. Who do you think is cleaning this flat?” stämde Niall in.

“Niall seriously, you should just leave her and come back when she is in labour” sa Harry och flinade. Jag grabbade tag i en kökshandduk och kastade den på Harry. Han skrattade bara innan han kastade tillbaka den till mig. Niall skakade på huvudet och lade sin hand på mitt lår istället.

“Even if she is a pain in the ass sometimes I’m not going to leave her” sa han vilket resulterade till ett slag från mig på hans höger arm.  

“Ouch Ellie, I’m just telling him the truth” försvarade han sig med och jag himlade med ögonen.

“How nice” sa jag och skakade skrattandes på huvudet.

“Okay, back to the cooking subject. Ellie I don’t want to wake up extra early just because I’m going to cook the food” muttrade Harry ännu en gång.

“You’re going to wake up early anyway because we’re going to Holmes Chapel” förklarade jag vilket fick Harry att sucka.

“Fine, but I’m not driving” sa han.

“You don’t need to, Niall can” förklarade jag och kollade på Niall.

“What about you driving and me and Niall can sleep” sa Harry och log.

“Sounds great” utbrast Niall och gjorde high five med Harry.

“I’m not driving because I’m pregnant” förklarde jag vilket fick Harry att himla med ögonen.

“Of course you are” mumlade han.

“I’m going to take a shower” sa jag och reste mig upp. “Don’t miss me too much” fortsatte jag och gjorde min väg ut från köket och mot badrummet.

“Don’t worry, we won’t!” hörde jag Harry ropa.

“I will!” ropade Niall kort där efter och jag log. “Ouch Harry!” hördes det sedan från Niall.

“You weren’t supposed to tell her that, She’s awful as pregnant” hörde jag Harry säga men jag visste att han inte var seriös. Det hörde man på hans röst plus att jag kunde se flinet på hans läppar framför mig.

“I heard that!” ropade jag.

“I love you Ellie!” ropade Harry tillbaka och jag himlade med ögonen innan jag gick in i badrummet för att få duscha.


NIALLS PERSPEKTIV

“So, what are you going to give Ellie for Christmas present?” frågade Harry mig och jag log. Jag hade den perfekta presenten för henne.

“You know the house we were looking at today?” började jag och fick en nickning från Harry att fortsätta. “Well, I looked at it last week when Ellie was at work and right when I saw it I knew that she would love it so I bought it. I just wanted to make sure that I was right, which I was, so therefore we went to the house so I could see her reaction. And well, she loved it. Now I just need to wait untill next week when the family who’s living there now is moving out so I can start with the other surprise I have for her” förklarade jag och kunde inte hindra att ett leende spred sig på mina läppar.

“And what exactly is that surprise?” frågade Harry nyfiket.

“Well, since I need you and the other boy’s help I think I can tell you” sa jag och började förklara min överraskning för honom.

“Wow Niall, that’s amazing. Ellie will totally love that” sa Harry imponerat och log. Jag rodnade lite och kollade upp på Harry.

“You think?” frågade jag och han nickade ivrigt.

“I know it, and of course me and the boys will help you” sa han och lade en hand på min axel.

“Thanks Harry, it means a lot” sa jag och log. “What are you going to give her?” fortsatte jag.

“I don’t know yet but don’t worry. It won’t beat your present” svarade han.

Aww, är inte Niall för gullig? :P Vad tror ni det är för överraskning som Niall planerar till Ellie? Kommentera vad ni tror och vad ni tyckte om kapitlet. I nästa del får ni läsa om julafton, alltså får ni reda på överraskningen redan då :D 
 Minst 6 kommentarer för nästa!
Ha en bra söndag, nu ska jag (Josefin) plugga :( //Josefin & Frida xxx

Ja Niall är alltför gullig :) undrar vad överraskningen är? Hmmm

super bra!!!!!!!
gud vad gulligt av Niall. jag är så sugen på att få veta vad barnet ska hetta och allt. :)

Gud så gullig Niall är!! Smälter inombords. är såå taggad inför nästa kapitel!

VAD ÄR DET FÖR ÖVERASKNING?

Åå så bra!

Gulliga Niall , ingen aning vad det är för övearskning ... NÄSTA KAPITEL!!

Sååå, bra! När kommer nästa? <3

Svar: Om en stund förhoppningsvis :P Har lite plugg som jag (J) måste göra
ettdstories.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: