Still The One - del 19

| Postat i: Still The One
Tidigare:

“It’s just that, well Niall... You’re going to have a baby and you’re not even married yet” sa han och suckade lätt.

“What if I married Ellie then?” frågade jag och förvånades över vad jag själv sa. Men orden kändes helt rätt, för jag ville egentligen inget hellre.

“That would be more right, if you asked me” Micks blick var fäst vid min och jag vek inte undan med blicken.

“Then I just wanna ask about your permission. Can I marry Ellie?”

ELLIES PERSPEKTIV

Jag hade precis bytt om när jag hörde dörren till mitt förra sovrum öppnas och sedan stängas. Jag vände mig om och mötte Nialls glada blick.

“What did he want?” frågade jag honom och han skakade bara på huvudet.

“Nothing special. He just asked if we were truly sure to keep the baby” sa han och jag nickade.

“Well, I’m really tired so I’m gonna go to bed now” sa jag och gäspade. Han nickade innan han tog av sig sina byxor och sin tröja. Han kröp ner bredvid mig i sängen och drog mig tätt intill sig. Han lade en arm om min midja och pussade mig på pannan.

“I’m so glad they took it well” mumlade jag mot hans bröst.

“I know, it’s great” sa han glatt och kramade om mig lite hårdare. Jag gäspade ännu en gång och slöt ögonen.

“Good night baby” sa Niall och jag log.

“Good night Nialler.”


“Nellie, wake up!” hördes en röst säga och jag öppnade sakta ögonen för att se Samantha sittandes på Niall i sängen.

“It’s too early  Sam” mumlade jag och försökte dra täcket över huvudet men Samantha stoppade mig.

“No it’s not. Harry told me to wake you up. This is what he said: Go wake up Nellie and they can make you breakfast” förklarade hon och jag suckade. Såklart att det var Harry som sagt till henne att hon skulle väcka oss. Den latmasken.

“Fine, we’ll be up soon” svarade jag och jag hörde Samantha nöjt försvinna ut från sovrummet. Jag vände mig om mot Niall som fortfarande sov och log. Han såg så himla söt och gullig ut när han sov. Eller ja, hela tiden egentligen. Jag böjde mig fram och placerade en nätt kyss på hans läppar som ett försök att väcka honom. När jag inte fick någon respons så suckade jag. Niall hade alltid varit svårväckt men en sak hade jag lärt mig det var att han vaknade när man sa;

“Niall, breakfast is served” eller något liknande. Som om han varit vaken hela tiden, satte han sig tvärt upp med ett leende läpparna.

“Did someone mention breakfast?” sa han och kliade sig i håret.

“Yeah, Sam wants us to make her breakfast. But I’m quite sure it’s Harry who just is too lazy to make himself some breakfast” sa jag och han nickade.

“Let’s go then” sa han och drog med mig upp från sängen. Han satte på sig ett par mjukisbyxor och en tröja innan vi fortsatte vår väg ner till köket.


“Thank you for the breakfast Nellie. It was wonderful” sa Samantha och hoppade ner från hennes stol innan hon försvann ut från köket.

“You’re welcome” ropade Niall och tog ett till ägg.

“So, how’s work going?” frågade Harry mig och drog en hand genom sin lugg.

“It’s going good, I’m off this week because we’re going to Ireland in two days” svarade jag och kollade på Niall.

“Yeah, to tell your parents about the pregnancy right?” frågade Harry och vände blicken mot Niall.

“Yeah, I hope they’ll take it well” svarade han och kollade oroligt ner i bordet.

“They will, don’t worry” sa jag tröstande och strök honom på ryggen. Han kollade upp på mig och log ett litet leende.

“Oh, and by the way! Louis texted me yesterday and said that he wanted to go baby shopping with you guys so the baby get “cool clothes and won’t look like a geek”” sa Harry och gjorde citattecken vid det sista. Jag skrattade lite. Klart Louis ville hänge med och shoppa bebiskläder.

“Of course he can go with us, but we already know what he’s going to buy” sa Niall.

“Yeah, probably something with stripes” fortsatte jag och flinade. Harry nickade och skrev in något på sin telefon. Snart vibrerade till och när Harry såg vad det var så skrattade han till.

“Louis said that he has already planned what he’s going to buy to the baby and that’s she or he is going to be the coolest child ever” sa Harry och jag skakade skrattandes på huvudet.


Efter många om och men så hade vi äntligen bestämt vad vi skulle göra idag. Go Kart. Harry hade ringt och bokat banan i en timme och Samantha var helt till sig.

“Go Kart! Go Kart!” sprang Samantha runt och skrek i huset medan vi andra gjorde oss iordning för dagen.

“Samantha, go and change!” ropade jag och satte på mig ett brunt linne med ett par mönstrade byxor. Jag hörde henne mumla något till svar innan jag började locka mitt hår.

“Hello beautiful” hörde jag en röst bakom mig som jag mycket väl kände igen. Jag vände mig om och mötte Nialls blick.

“Hello handsome” svarade jag och granskade honom upp och ner. Han hade på sig ett par beiga chinos och en vit piké t-shirt. Han ställde sig framför mig och stal en snabb kyss innan han tog locktången från min hand.

“Hey!”utbrast jag och han flinade.

“Let me” sa hann och vände mig om. Han tog tag i en hårslinga och började locka den.

“Don’t destroy my hair, Niall” sa jag och han himlade med ögonen.

“I would never do that! Why do you even think that?” sa han.

“Well maybe because you’ve never have held in a curler iron before” svarade jag och flinade.

"That's true, but still, I wouldn't ruin your hair! I'm just naturally good at this" sa han och just då kände jag värmen farligt nära mitt öra.

"Don't burn my ears, Mr Naturally-good-at-everything"

"I won't. And thanks for saying that, I know that you really mean it”

“Yeah yeah” sa jag retsamt medan han fortsatte att locka mitt hår utan att förstöra det, till min förvåning.

“Ready to go for some Go Kart?”

“Absolutely”


“How do you actually do this thing?” frågade jag fundersamt och stirrade kritiskt på en Go Kart-bil.

“Well, you just kinda drive it” sa Harry och tittade roat på mig.

“Ellie, are you sure you’ve never drove one before?” frågade han sedan och jag skakade på huvudet till svar.

“Nope, never”

“Then you really need to try it out” sa Niall och tog tag i min hand. Efter några om och men ifrån mig så fick vi slutligen på oss hjälmar och kunde sätta oss i varsin bil. Jag med Samantha eftersom hon inte kunde åka själv. Vi satte på oss våra hjälmar vi fått och alla andra skyddssaker. Jag kollade på Samantha som hade ett stort leende på läpparna.

“We’re gonna win this!” ropade Samantha och Niall och Harry tog genast det som en utmaning.

“Don’t be too sure about that, Ellie isn’t so good at driving!” ropade Harry tillbaka.

“Shut it Harry, I’m not the one who’s gonna lose” svarade jag och räckte ut tungan. Han himlade bara med ögonen som svar. Snart vevades en flagga och tävlingen var igång. Harry och Niall åkte iväg i hög fart medan jag stod stilla.

“Ellie come on!” sa Samantha och studsade upp och ner i sätet.

“This isn’t working” muttrade jag. Jag suckade och precis då kom en av arbetarna fram till mig.

“You have your foot on the wrong pedal, this is th right one” visade han och jag suckade. Såklart hade jag hållt foten på bromsen. Ganska typiskt mig egentligen, men jag fick väl skylla på att jag aldrig hade kört en sådan här förut. Jag trampade hårt på gaspedalen och bilen körde iväg med en flygande fart. Jag var inte beredd på all den fart som kom på en gång och körde nästan in i väggen som fanns vid banan innan jag bromsade och startade lite saktare.

“Ellie, you don’t know how to drive” sa Samantha och skrattade lite.

“Yes, I do. That was just a test start” sa jag skämtsamt och körde nu lite långsammare och säkrare runt banan.Jag kollade framför mig och såg hur Niall och Harry var nära varandra och nästan i slutet av banan.

“How can they be so good at that” muttrade jag medan jag lyckades att nästan köra ikapp dem. Vid det här laget var Samamtha hyperglad och hoppade upp och ner i mitt knä. Hon ville ju såklart att vi skulle vinna, något jag kanske inte kunde lova. Jag såg Niall och Harry gå i mål med Harry någon meter före Niall och efter en stund var även jag och Samantha vid målet. Jag saktade ned bilen och stannade sedan bredvid Niall som hade klivit ur den. Han hade ett stort flin på läpparna och jag antog att han och Harry skulle ha ganska roligt åt att jag kanske inte var den bästa på Go Kart, som jag skulle uttryckt det. När jag hade stannat bilen helt knäppte jag upp mitt och Samanthas bälten och hon hoppade ur väldigt snabbt.

“Ellie’s so slow!” sa hon vilket fick Harry och Niall att skratta. Jag klev ur bilen med en butter min.

“Not my fault, the car wasn’t working in the beginning. And I wasn’t doing my best” sa jag i protest men kunde inte hjälpa att jag också skrattade lite.

“Yeah, sure Ellie. We believe you” sa Harry sarkastiskt.

“Can I sit with Harry next lap?” frågade Samantha och drog i Harrys tröja. Jag tittade på Niall som log.

“Sure, I’m gonna teach my girlfriend how do drive a Go Kart” sa han och tog tag i min hand. Han satte sig i bilen och jag klättrade i efter honom, satte mig i hans knä. Han drog ett bälte över oss båda och jag skrattade lite.

“Niall, I suck at this”

“I know, that’s why you’re sitting with the one who’s best at this” sa han retsamt och jag såg att Harry och Sam satt i en annan bil. Mina händer var på ratten och Niall placerade sina händer ovanpå mina. Plötsligt gick varvet igång och Niall tryckte på gaspedalen, samtidigt som jag tryckte på bromsen. Jag trodde ju fortfarande att bromsen var gaspedalen. När jag insåg att vi inte kom någon vart släppte jag snabbt foten från pedalen och vi började snabbt att köra.

“You are unbelievable” mumlade Niall retsamt i mitt öra medan han styrde och körde. Jag satt egentligen bara där och lät honom göra jobbet, jag visste ju knappt hur man skulle göra ändå. Men jag njöt av att vara i hans närhet och det enda jag kunde tänka på var hans händer ovanpå mina. Efter så många år tillsammans kände jag mig fortfarande likadan i hans närhet. Som en gelebit.


Harry och Sam var hela tiden framför oss och vi kunde inte lyckas att köra om dem. Harry var ju bara för bra på detta. Det slutade med att de vann över oss, men egentligen spelade det ingen roll. Det hade bara känts härligt att få sitta med Niall och jag var ingen vinnarskalle, jag brydde mig inte så mycket om resultatet. Vi stannade bilarna, knäppte upp bältena och klev ur. Harry tittade på mig och flinade glatt.

“My dear sister can’t drive, huh?” Jag bara himlade med ögonen åt hans fråga och lät honom vara glad för att han hade slagit mig på detta.

“At least I can drive a real car better than you” mumlade jag och log lite.

“We won, we won, we won!” utbrast Sam glatt som glatt skuttade runt

Jag kunde inte låta bli att le när jag tittade på min gulliga lillasyster. Hon var den gulligaste som fanns. Ja, efter Niall förstås.


Här är del 19 (äntligen) :P Hoppas ni gillade det :D Som ni kanske vet så har vi ganska mycket i skolan just nu (jag lovar, lärarna älskar att plåga sina elever genom en massa prov och skit) men vi gör vårt bästa med uppdateringen! Kommentera gärna, ni gör vår dag med era fina kommentarer :D 

Vi var även på konsert med 1D för två dagar sedan, vilket var som en dröm som blev sann. Jag (Josefin) har väntat sedan de var på x-factor. Konserten var helt underbar och all väntan var totalt värt det! Hela deras uppträdande var hur bra som helst! Och såklart så grät jag (Josefin) under Little Things, så himla fint var det och hela friends arena lös upp av mobiler/glowsticks! Killarna var även tårögda under ett av Liams tal, hur gulligt som helst!! :'D 

Haha okej, kommentera på nu för att få nästa del av sto på söndag. 5 kommentarer? 

//Josefin & Frida ♥♥♥


jätte bra del. jag tyckte det var en fin ide med att dom skulle åka gokart. jag var också på konserten. det var ju så häftigt med ljushavet som blev under little things. :D

Jätte bra!! Har väntat å väntat på att kapitlet skulle komma ut och de va såååå bra!!!

Jättebra del! :) mycket bra sak de gjorde. Jag har sett klipp från konserten och jag kan bara föreställa mig hur det var. Otroligt att ni fick se de live ;)

Asss bra och jag är så avis jag ville också vara på konserten men sånt är livet..

Grymt! Hur kan ni skriva så bra?!
Ni är bara för: GOOD <3

Kram

Suuuper!!

Jättebra kapitel. Bara en sak; man har inte bälten i gokartar. Jag har tre stycken hemma eftersom min tvillingbror kör gokart och min lillebror ska börja köra.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: