The Fame Project - del 32

| Postat i: The Fame Project
Tidigare
Jag och Niall satt i soffan och de andra killarna var och köpte kaffe eller något. Jag hade precis avslutat min vers och skulle börja på Liams när Harry kom in. Han hade ett oroligt ansiktsuttryck och man kunde lätt se att något var fel. Han ställde ner några kaffekoppar på bordet.
“Harry, time to tell him?” frågade Niall som hade slutat spela.
Harry harklade sig och riktade blicken mot mig.
“Well, yes...” sa han och jag stirrade chockat på honom.
Vad snackade han om?

 

HARRYS PERSPEKTIV
Jag satte mig ner på soffan och sträckte fram en kopp kaffe till Zayn som tog emot den.
“Harry.. What is it?” frågade Zayn undrande och drack en klunk kaffe.
“There’s something we need to tell you” sa jag och försökte att låta som vanligt men det var svårt med tanke på vad det var jag var tvungen att säga till Zayn.
“Okay, I’m listening” sa Zayn och jag kunde se att han såg lite nervös ut.
“So, uhm, basically, when you were in Bradford two weeks ago with Rachel we were here some days and just chilled out. Connor was here too” sa jag och jag såg hur Zayn stelnade till när jag sa Connors namn.
“Ans what has that to do with me?” frågade han och såg lite vilsen ut.
“One day, I was walking past his office, and I kinda heard him say your name.. So basically I just stopped and listened to what he said, he was talking to someone on the phone” sa jag och svalde.
Jag hade inte ens kommit till den värsta biten än och det var redan jobbigt.
“What was he saying about me?” frågade Zayn.
Jag tittade ner i mina knän utan att svara, rädd för hans reaktion.
“Harry” sa Zayn skarpt. “What was Connor saying about me?”
“He...” Jag började om på min mening igen. “He talked about firing you, Zayn” sa jag tyst och mötte Zayns blick.
Hans ansikte  bleknade och han stirrade chockat på mig.
“A-are you sure?” frågade han tyst och jag kände hur mina ögon tårades medan jag nickade till svar.
“It’s because of me and Rachel, isn’t it?” frågade han och jag nickade ännu en gång och blinkade en massa gånger.
Jag vägrade låta tårarna falla, jag hade gråtit så mycket för det här redan.
“I’m sorry” viskade jag och gick ut ur rummet innan jag skulle börja böla på riktigt.
Jag satte mig inne på toaletten och torkade tårarna ifrån mitt ansikte som frenetiskt hade börjat rinna.

RACHELS PERSPEKTIV
“Okay, I’ll see you soon then” sa jag till Zayn i telefonen.
“Good, and Rach!”
“Yeah?”
“I love you” sa han och fjärilarna i min mage blev som galna samtidigt som ett leende spred sig på mina läppar.
“I love you too, Zayn” svarade jag och lade på. Jag kunde inte undgå att tänka på att något var fel när Zayn ringde. Hans röst lät nedstämd och det lät också som om han hade gråtit. Mina tankar avbröts av att någon gick in genom dörren. Jag kollade bakom mig och såg ingen annan än Marcus. Hans ansikte lös av lycka och han sprang fram till mig och kramade om mig samtidigt som han snurrade mig runt. Jag skrattade och efter ett tag så släppte han ner mig.
“Hi on you too” sa jag och rättade till mitt linne som hade hamnat konstigt efter kramen, om man nu kan kalla den det.
“I just got tickets to All Time Low!” utbrast han glatt. Ett stort leende spred sig på mina läppar. All Time Low hade varit mitt och Marcus favoritband i flera år och nu när han äntligen fått biljetter så kändes det helt underbart.
“You gotta be kidding me! When did you get them?” sa jag och kollade på de fyra biljetterna i hans högra hand.
“I’m not kidding, I’ve got them when you were in Bradford with Zayn” svarade han.
“So, who is going?”
“You, me, Zayn if he wants to and Michael” sa han och sa Michaels namn snabbt så att jag inte skulle kunna tyda det, fast det gjorde jag.
“Must Micheal come?” frågade jag.
“Please Rach, he’s my best friend”.
“Okay, but just because you have the tickets” svarade jag.
“Great, the concert is tomorrow night, so pick us up around six pm” sa Marcus och försvann ut genom dörren. När han öppnat dörren så såg vi Zayn stå där utanför. De hälsade på varandra innan Zayn kom in och stängde dörren bakom sig.
“Hi Zayn” sa jag och gick fram och mötte honom i en kyss.
“Hey baby” svarade han när vi dragit oss ifrån varandra. Hans ögon såg lite röda ut och jag drog försiktigt min tumme under dem för att torka bort de tårar som fanns kvar.
“What happened?” frågade jag honom oroligt.
“Ha-harry told me-” började han men slutade av att hans underläpp började darra och ett par tårar trängde sig fram.
“Shh, it’s okay. You can tell me” sa jag tröstande och smekte honom över kinden.
“Connor wants us both fired” sa han tyst och drog in mig i en hård kram. Hans ena hand fann sin väg på min svank medan den andra var i mitt hår.
“What!?” utbrast jag.
“Harry heard him say that he wanted to fire us if we don’t break up. I don’t wanna lose you Rach, I just don’t” sa han och snyftade till.
“You won’t lose me Zayn. Everything will just be fine if we pretend that we have broke up” tröstade jag och försökte hålla inne mina tårar som envist försökte tränga sig fram. Men jag skulle inte bryta ut i tårar nu när Zayn var svag och behövde mig som mest. Jag kände hur han nickade som svar på det jag nyss sagt.
“I love you Zayn. Nothing or nobody can change that” sa jag och pillade med hans hårtoppar.
“I love you too Rachel, I really do” svarade han och kysste mig passionerat.

“So we’re going to a concert tomorrow?” frågade Zayn med ett litet leende.
“Yup, but only if you want to of course” svarade jag.
“Of course I want to, I want to spend as much time as possible with you and I love to go to concerts” sa han.
“How long are you out touring?” frågade jag.
“Simon said today that it will be a bit bigger tour than expected, we will go to a few countries here in Europe also. But I think four months” svarade han. Jag kollade ner i soffan. Fyra månader var lång tid, men förhoppningsvis så skulle jag vara upptagen i USA så att tiden går snabbare. Zayn lyfte upp min haka med två av hans fingrar så att hans ögon mötte mina.
“It’ll go fast, I’m gonna call you everyday and you can call me whenever you want to, I’ll answer. Except when we’re having a concert” sa han och skrattade lite.
“I actually understand that, Zayn” sa jag och flinade.
“Really? I didn’t think it was something up there” svarade han och knackade mig på huvudet. Jag slog lekfullt till honom på bröstet innan jag lutade mig mot honom och gav honom en lång kram.
“I’m gonna miss you” sa jag och drog in hans doft.
Han luktade alltid så gott, som en blandning av hans aftershave och hans egen härliga doft.
“I’m gonna miss you too babe, but it’s still a week left before the tour starts and you’ll go to the US” svarade han och kramade mig tillbaks.
Jag suckade lite.
“I know, but we’ve spent so much time together and it’s gonna feel weird when we won’t. And I’d rather be with you than go to the US, I hate Carol right now. I wanted to fire her but I can’t” sa jag och lutade mitt huvud mot Zayns axel.
“I know, I want to fire Connor too. He hates me just as much as I hate him” mumlade Zayn och jag suckade lite igen.
“You know... I love my job and my fans but sometimes I wish I could just be a normal girl” sa jag och Zayn nickade förstående.
“I know what you mean, I feel the same sometimes” svarade han.
“Can you stay here tonight? I don’t want you to go” sa jag och tittade upp i hans ögon.
Han log lite.
“Sure, I don’t want to go either” sa han och kramade om mig hårdare.
Jag lutade huvudet mot hans bröst och slöt sakta mina ögon. I samma sekund kurrade min mage och Zayn skrattade lite.
“Hungry?”
“Yes, want to order thai?” frågade jag leendes.
“Sounds perfect”.

ZAYNS PERSPEKTIV
“I told you that I didn’t want to see any scary film” sa jag för säkert tionde gången och Rachel lade ner filmen hon hade i handen.
“Okay, no scary film. Can I decide if it’s not a scary one?” frågade hon glatt och jag nickade.
Hon plockade fram en film och jag dukade fram thaimaten vi nyss hade fått på bordet. Jag hämtade också några filtar och satte mig tillrätta i soffan. Jag tittade på Rachel som stoppade någon film i dvd:n innan hon satte sig bredvid mig.
“What film did you pick?” frågade jag nyfiket.
Hon höll upp ett fodral och jag stirrade på det.
“Finding Nemo, are you serious?” frågade jag med ett skratt och hon nickade gravallvarligt.
“You said no scary one.. In case you’re afraid of the sharks” sa hon och skrattade med mig.
“I loved this film when I was little, please I wanna watch it” fortsatte hon och jag nickade.
“Sure, why not?”
Rachel satte sig närmre mig och gosade in sig i mitt knä. Vi hade lite mat var och började titta på filmen. Jag hade inte sett den på länge och den fick oss att skratta flera gånger. Det var nog skönt att hon hade valt en sådan film, vi behövde få tankarna på annat än allt jobbigt och det fick mig att glömma bort Connor och Carol, om så bara för ett par timmar. Maten var snart slut och även vi, fast slut på skratt. Vi satte oss tillsammans under en filt och myste medan eftertexterna rullade. Jag stängde av tv:n och tittade leendes på Rachel.
“Thanks for choosing that film, I had totally forgotten how funny it is” sa jag glatt och Rachel log tillbaka.
“Told you!”
Jag skrattade lite och började kittla henne. Hon brast ut i skratt och försökte komma bort ifrån mig men det gick inte så bra. Jag skrattade nog ändå minst lika mycket som henne och jag kände mig lycklig trots det Connor hade sagt. Rachel gjorde mig iallafall lycklig, det var ett som var säkert. Jag fortsatte att kittla henne och vi ramlade ner på golvet, men jag slutade inte för det. Vi båda log och det slutade med att vi skrattandes rullade runt på golvet i en hög.

God morgon! Tänkte slänga in ett kapitel nu på morgonkvisetn innan jag drar till skolan. Ikväll så ska alla nior på vår opera så det ska bli kul! :) Vill ni hellre ha nästa del på STO på fredag istället för på söbdag? För kapitlet är ändå klart :)
Kommentera på och ha det gött 
Kram Josefin & Frida xxx

Jättebra del! :) bra filmval ochså, Doris är så härlig i filmen

Svar: Visst är hon! Bästa i hela filmen :P Tack!
Josefin & Frida

Jättebra! :D Ni skriver sä sjukt bra!

Svar: Tack så mycket! :D
Josefin & Frida

Jättebra kapitel och jättebra skrivet! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: