Still The One - del 7

| Postat i: Still The One
Tidigare 
“I’m sure Danielle gonna like it, I mean I never baked to Eleanor cause we both knew I couldn’t” sa Louis och fick ett sorgset uttryck i ansiktet.
“Now I’m talking about her again” mumlade han och tittade ner i golvet. Jag lade en arm kring hans axlar.
“It’s okay Lou, we all know it wasn’t long ago you broke up”.
“Yeah, it’s just the media is making everything bigger” sa han och jag nickade.
Vi pratade lite till innan vi kände att det började lukta bränt. Aldrig ett bra tecken...

 


NIALLS PERSPEKTIV, 8 dagar senare

Jag vaknade upp av att jag kände doften av mat. Genast for jag upp ur sängen och sprang till köket där jag fann Ellie stå och göra pannkakor.

“It smells good!” sa jag och satte mig på en av köksstolarna.

“Niall! You were supposed to stay in bed so I could give you breakfast there” svarade Ellie och vände sig mot mig.

“I smelled food Ellie, I just couldn’t help myself from getting up” svarade jag med en axelryckning. Hon skrattade lite innan hon drog upp mig från stolen och puttade mig mot sovrummet igen. Jag gick motvilligt tillbaka och vände mig om mot Ellie och gav henne en snabb kyss som hon inte var beredd på. Hon log och stängde sedan dörren och begav sig ut mot köket igen. Jag öppnade dörren lite granna och kollade på henne när hon gick. Hon var den vackraste tjejen jag någonsin sett och jag älskade att hon alltid bar mina tröjor på natten och morgonen. Jag stängde dörren kanske lite för högt och jag hörde sedan Ellie ropa;

“Niall! Stay in our room!”

“Well I just couldn’t help myself from looking on a hot girl. But okay, I’ll stay here” svarade jag och lade mig ner under täcket och doftade in Ellies doft. Hon luktade alltid så gott.

ELLIES PERSPEKTIV

Efter ett antal brända pannkakor och några faktiskt hyfsat bra så gick jag in i sovrummet igen. Denna gång med en bricka med frukost. Jag öpnade dörren och såg Niall sovandes i sängen. Jag ställde ner brickan på ena sidan och satte mig bredvid Niall. Jag kysste honom på hans kind och fortsatte hela vägen till hans mun. Jag kände hur han besvarade kyssen och jag log. Efter en stund drog vi oss tillbaka och jag flätade samman våra händer.

“Happy birthday baby” sa jag och han log.

“Thank you love” svarade han och kysste mig snabbt på munnen. Jag tog fram brickan och ställde den mellan oss. Nialls ögon lystes upp och han tog genast försig av maten. Jag fnittrade lite och tog sedan en pannkaka.

“What?” frågade han med munnen full av mat.

“Nothing, you’re just cute” svarade jag och han log.  

Efter att vi gjort oss iordning för dagen och plockat undan frukosten så kom de andra medlemmarna i One Direction inspringandes genom dörren.

“Happy birthday Niall” ropade de i mun på varandra och attackerade honom med kramar som snart blev en enda stor gruppkram. Jag kollade leendes på dem innan de bröt sig loss från kramen. Harry kom gåendes mot mig och drog in mig en kram.

“Everything finished for later?” frågade han tyst i mitt öra.

“Not really, Dani is helping me. But I need Niall out of the house” svarade jag lika tyst.

“We’ll fix that” svarade han och drog sig ifrån kramen. Jag kramade om de andra killarna också och när jag kom till Louis så lyfte han upp mig och snurrade runt mig.

“Missed me that much Louis?” retades jag.

“Well, both you and me like to tease Hazza. So your my partner in crime” svarade han och jag skrattade.

“You two are mean” sa Harry och pekade på mig och Louis.

“You’re just jealous of us because we’re better than you” sa jag och flinade.

“Exactly!” instämde Louis och gjorde high five med mig.

“Niall! Tell your girlfriend that she’s mean to me” sa Harry med tillgjord röst.

“Niall! Tell Harry that he should stop whining or you don’t get any birthday sex!” sa jag och alla tystnade.

“Harry, stop whining!” sa Niall snabbt och blinkade med ena ögat mot mig. En djup rodnad spred sig över mitt ansikte och jag gömde det genast i mina händer. De andra skrattade medan Louis sprang runt och skrek;

“Nellie are going to have sex tonight! Nellie are going to have sex tonight!” om och om igen.

“Okay Louis, shut up” sa Zayn efter ett tag. Jag kollade på Harry och pekade diskret mot ytterdörren för att visa att de behövde gå.

“Well guys, we should go now” sa Harry och drog med sig Niall ut till hallen. Han kollade förvånat på mig och jag ryckte bara på axlarna som svar.

“Aren’t you going with us?” frågade han och tog sig loss från Harrys grepp.

“Nope I’m staying here” svarade jag och log.

“Why?” frågade han.

“Because she’s staying here, now let’s go!” ropade Harry från hallen. Jag skrattade och kysste Niall snabbt på munnen.

“Have fun” sa jag.

“I will, but I can’t wait till tonight” svarade han och blinkade med ena ögat. En rodnad spred sig på mina kinder och när Niall kysste mig en gång till så blev det inte direkt bättre.

“Okay I think we’re done, thanks for the help Dani!” sa jag glatt och kramade om henne.

“Anytime, now let’s do your make-up and clothes” svarade hon och började rota fram kläder från min garderob. Efter ett tag så höll hon fram en vit spetsklänning och en jeansjacka. Jag nickade gillandes och bytte genast om. När jag gjort det så satte jag mig på en stol och Danielle började locka mitt hår.

NIALLS PERSPEKTIV

Efter en rolig dag ute med grabbarna så var jag nu på väg hem till min och Ellies lägenhet. Vi hade varit ute och ätit och bara haft en rolig tid tillsammans som vi inte hade haft på länge. Sen hade jag även fått lite presenter också. Av Louis och Harry fick jag en ny aftershave, av Liam fick jag ett linne och av Zayn fick jag hårprodukter. Med ett leende gick jag in genom dörren till lägenheten. Min födelsedag hade hittills varit toppen och nu när jag skulle spendera resten av dagen och kvällen med Ellie så kunde det inte bli annat än bättre.

“Ellie!?” ropade jag och tog av mig jackan och skorna. Jag gick in till köket för att förhoppningsvis hitta Ellie där. Men istället hittade jag en grön post-it lapp på köksbordet. Jag tog upp den och kunde direkt se att det var Ellie som skrivit den.

Hi Niall! ♥

Happy birthday! I can’t wait to see you. But to make this a lot more funny you need to find these green notes ;) So, the first thing that you need to do is to go to one of your favorite places in the world, the people there will help you :)

Much love, your Ellie.

Jag log, stoppade lappen i min ficka innan jag gick ut till hallen igen för att ta på mig ytterkläderna. Jag kollade mig i hallspegeln och fixade till håret lite innan jag begav mig ut till bilen. Jag började köra till en av mina favorit platser. Nando’s.

Efter bara tio minuter var jag på närmsta Nando’s. Jag gick in genom entrén och det plingade till som det brukade göra när en ny kund kom in. Jag gick genast fram till Thim, en av arbetarna här, och lutade mig mot disken.

“Hi Thim, has Ellie been here?” frågade jag och han log mystiskt samtidigt som han log. Thim var en av arbetarna på Nando’s som jag kände bäst.

“Hi Niall, Yeah she was here earlier with a note that she said that I should give to you” svarade han och tog fram en grön post-it lapp från sin bakficka. Jag log tacksamt samtidigt som jag tog emot den. Jag vek snabbt upp den och möttes ännu en gång av Ellies handstil.

Hellooooo :D

You’ve got your second note, congrats!

Now you need to go to a place that I call “love at first sight”.

It’s really big and round :) Okay, now I can’t get you anymore clues. 

Much love, your Ellie.

Med ett leende kollade jag upp från lappen och stoppade den i min ficka som den andra lappen. Jag mötte Thims blick som log mot mig.

“She really loves you Niall, don’t lose her” sa han och dunkade mig vänskapligt på ryggen.

“I’m not planning on losing her, I love her with all my life” svarade jag och gick ut från Nando’s. Jag tog upp min mobil och gick in på twitter.

@NiallOfficial: @EllieMJohnson you drive me crazy with these notes! But I still love you soooo much! xxx 

Efter bara några sekunder fick jag flera mentions, retweets m.m. Men jag valde att inte svara på några tweets nu. Allt jag ville var att träffa Ellie  


Del 7!!! :) Vi har även bestämt vem som vann tävlingen och vi har kontaktat henne. Så gå in på er mail eller twitter för att se om det är just DU som har vunnit :) 

Iaf, vad tyckte ni om kapitlet? Och vad tror ni Ellie har planerat för Niall? Kommentera vad ni tror :) 

Ha det gött! //Josefin & Frida xxx 

BTW, vi har ingen aning om vad det är med texten för den trycks ihop typ men aja, ni får överleva! :P


Jättebra del! När ska vinnaren vara med i noveller? ;) jag tror att Niall ska till London Eye.

Svar: Tack! Vinnaren kommer in lite senare, om några kapitel kanske :)
Josefin & Frida

Jättebra kapitel! :D
Längtar till nästa!

Sjukt bra!!

MERAAAA!"
Btw, när kommer nästa kapitel? ;)

Svar: Nästa del på TFP kommer i morgon och nästa del till STO kommer på söndag nästa vecka kanske tidigare :)
Josefin & Frida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: