Still The One - del 8

| Postat i: Still The One
Tidigare
Hellooooo :D

You’ve got your second note, congrats!

Now you need to go to a place that I call “love at first sight”.

It’s really big and round :) Okay, now I can’t get you anymore clues

Much love, your Ellie

 

Med ett leende kollade jag upp från lappen och stoppade den i min ficka som den andra lappen. Jag mötte Thims blick som log mot mig.

“She really loves you Niall, don’t lose her” sa han och dunkade mig vänskapligt på ryggen.

“I’m not planning on losing her, I love her with all my life” svarade jag och gick ut från Nando’s. Jag tog upp min mobil och gick in på twitter.


@NiallOfficial: @EllieMJohnson you drive me crazy with these notes! But I still love you soooo much! xxx


Efter bara några sekunder fick jag flera mentions, retweets m.m. Men jag valde att inte svara på några tweets nu. Allt jag ville var att träffa Ellie.

 

ELLIES PERSPEKTIV

Jag stod nervöst på platsen där Niall skulle hitta mig om han nu fått tag på alla lappar. Samanlagt hade jag gjort fyra lappar och  jag hade räknat ut att det skulle ta ungefär en halvtimme att få tag på alla lappar vilket det nu hade gått. Mina tankar återgick till hans födelsedags present. Tänk om han inte gillade det jag gjort åt honom? Eller att han tyckte att det var en tråkig idé. Vad vet jag? Mina tankar avbröts när jag hörde den där rösten som jag älskade så mycket ropa mitt namn bakom mig. Jag vände mig om och såg den vackraste killen någonsin. Jag log stort och sprang mot honom och kramade om honom hårt.

“Happy birthday Niall!” sa jag glatt och kysste honom kärleksfullt på munnen.

“Thank you Ellie, and by the way. You look stunning, as always” svarade han efter kyssen. Jag log och rodnade en aning innan jag tog hans ena hand i min och drog med honom längre in i parken. När vi kom fram till picknick filten jag lagt ut med mat på så satte vi oss ner.

“This is perfect darling” sa Niall glatt och drog mig närmre honom. Jag log och tog fram kycklingsalladen jag hade gjort iordning.

“Food!” utbrast Niall och sträckte upp armarna i luften. Jag skrattade åt honom innan vi högg oss in av maten.


När vi ätit upp kycklingsalladen så hade vi lagt oss ner på filten för att kolla på när den mlniga himlen ersattes med stjärnor och en måne. Jag låg med mitt huvud på Nialls bröst och allt var perfekt. Han strök mig försiktigt över håret och över överarmen.

“I love you Niall” sa jag och kollade in i Nialls ögon. Han log stort mot mig.

“I love you too Ellie, and this was a perfect birthday” svarade han och då slog det mig.

“I forgot to give you your present” sa jag och satte mig upp. Jag tog fram ett paket från min väska och gav det till Niall. Han kollade förväntansfullt på mig.

“Open it already!” sa jag och pekade på hans paket. Han log och började sakta öppna presenten.

“This is amazing Ellie, I love it” sa han glatt när han såg vad det var. Ett nytt iPhone-skal med mig och Niall på. Det var en bild vi tagit efter Niall gett mig min promise ring, vi båda log stort mot kameran och vi höll om varandra.

“Well there’s more” sa jag efter att Niall bytt sitt svarta skal mot det nya. Jag gav honom ett till paket som han öppnade och snart visades ett presentkort på TopMan.

“Thank you Ellie really, this has been the best birthday ever and I love you so much” sa han glatt och drog in mig i en kram.

“I love you too Niall, really much” svarade jag och kysste honom passionerat på läpparna.


NIALLS PERSPEKTIV

Ellie tryckte skrattandes in chokladdoppade jordgubbar i min mun. Jag tog upp en jordgubbe och bet tag i halva. Ellie bet tag i andra änden och våra läppar nuddade varandra för en kort stund.

“That was the best strawberry ever” sa jag och Ellie nickade. Jag ställde undan jordgubbsskålen, som nu var tom, bakom mig och drog Ellie närmre mig. Jag kysste henne på hennes läppar som smakade jordgubb och lade armarna om hennes midja.

“What do you have planned now?” frågade jag när vi dragit oss undan från kyssen.

“Nothing, just spend the rest of the night with you” svarade hon och tog en klunk av vinet från hennes vinglas.

“That sounds great” sa jag och drack upp det sista vinet från hennes glas. Jag lade mig ner på filten igen med Ellie på mitt bröst. En rynka formades på hennes panna samtidigt som hon masserade hennes tinningar.

“Headache?” frågade jag och hon nickade som svar. Jag suckade. Under den senaste veckan så hade Ellie haft magont och huvudvärk nästan varje dag. Jag strök henne över håret och pussade henne på hennes ena tinning.

“Wanna go home and rest and take some aspirin?” frågade jag och kollade på klockan som var 21.19.

“No! I don’t wanna ruin your birthday. We can stay. I’m fine” svarade hon snabbt och höll sig för magen.

“You’re not ruining anything. This has been an amazing day. Both with the boys and you. Let’s go home” sa jag och reste mig upp.

“Are you sure?” frågade hon och kollade på mig.

“Positive” svarade jag och vi började plocka undan alla saker för att sedan gå till min bil som stod parkerad längre bort.


ELLIES PERSPEKTIV

Med en suck satte jag mig i Nialls bil. Såklart skulle jag förstöra Nialls födelsedag för att jag hade lite huvudvärk och magont. Även om han sa att det inte gjorde någonting så gjorde det det för mig. Jag ville att det skulle vara en perfekt kväll som kanske skulle sluta roligt, om ni förstår vad jag menar. Men självklart var jag Ellie Johnson tvungen att förstöra det.

“How are you feeling?” frågade Niall efter en stunds tystnad.

“Could’ve been better” svarade jag.

“Ellie look at me” sa han och jag gjorde som han sa. Jag kollade djupt in i hans klarblåa ögon.

“You didn’t ruin anything. Stop blaming yourself” sa han och tog min hand i sin. Jag nickade kort.

“It’s not your fault that you have a stupid headache and a stupid stomach ache” fortsatte han. När han inte fick någon respons från mig så började han kittla mig i sidan.

“Now, where’s that smile?” frågade han och fortsatte att kittla mig. Jag försökte hålla mig ifrån att skratta vilket inte gick så bra. Niall visste mycket väl att jag var som mest kittligast vid sidan på min mage. Jag lät ut ett högt skratt och vände och vred på mig i sätet.

“S-stop it!” ropade jag samtidigt som jag skrattade. Han slutade att kittla mig och kollade leendes på mig. Jag log jag med. Niall visste alltid hur han skulle få mig på bra humör. Även på de värsta dagarna.

“I love you Niall” sa jag.

“I know Ellie, I love you too” svarade han. “Now let’s go home!”


LIAMS PERSPEKTIV

Jag vaknade av att något bankade högt och tydligt. Med slöa steg gick jag ut från mitt och Danielles sovrum för att höra att det kom från ytterdörren. Jag kollade genom kikhålet och kände genast igen personen som stod utanför dörren.

“Niall?” sa jag både trött och förvånat när jag öppnat dörren.

“Are you busy?” frågade han.

“No, it’s eight in the morning what do you think?”

“Sorry, but it’s important” sa han och drog en hand genom sitt hår.

“Okay come in, I’m just gonna get dressed” sa jag och gick in till sovrummet igen för att sätta på mig ett par mjukisbyxor och en t-shirt. När jag var klar så gick jag ut till vardagsrummet för att se Niall sitta i en av sofforna.

“Did you get some yesterday?” frågade jag flinandes.

“Maybe. But that’s not why I’m here” svarade han och kollade oroligt på mig. Mitt ansikts uttryck gick genast från glatt till oroligt. Att se Niall orolig var inte ofta och när han var det så var det alltid viktigt.

“Okay then, what is it?”

“I’m worried for Ellie. She has had a headache and a stomach ache since last week. It’s not normal Liam. And she is always tired. I don’t what’s wrong with her” förklarade han samtidigt som en tår rann ner längs hans kind. “Yesterday we had to go home from the park where we were because she got a headache and a stomach ache. She says that it’s nothing to worry about and in the beginning I believed her. But the pain doesn’t get away and even if she takes painkillers the pain always comes back” fortsatte han och snyftade till.

“What is she doing now?” frågade jag och lade en tröstande hand på hans axel.

“She’s sleeping. I left her a note saying that I am out to buy us breakfast” svarade han.

“Mate, maybe she’s just in here period?” sa jag, fast det lät mer som en fråga.

“No, I know when she has her period and it’s not this week” svarade han och skakade på huvudet.

“Niall, what if she’s pregnant?” föreslog jag och han kollade på mig med uppspärrade ögon.

“No she’s not. We’re always safe” svarade han snabbt.

“Maybe she needs to see a doctor”.

“I already said that to her, but she doesn’t want to go to the hospital”.

“Okay, but you should maybe check that she has her period next time so you can know for sure that she’s not pregnant” sa jag och kollade på Niall.

“Liam I can assure you that she’s not pregnant” sa han och kollade ner i marken men kollade snabbt upp denna gången med stora ögon.

“Wh-what if sh-she has cancer” sa han tyst samtidigt som tårarna ännu en gång började rinna på honom.

“Cancer? She can’t have cancer” sa jag chockat.

“It’s not impossible. I read somewhere that the symptons from cancer are stomach ache and something more that I can’t remember. And also her grand mother had cancer and she died of it, it’s not possible. Liam what if she has cancer! I can’t lose her. I can’t lose the woman that I love so much” utbrast han och ställde sig upp.

“Niall calm down. You don’t know if she has cancer” sa jag och ställde mig upp mittemot Niall.

“It’s not impossible Liam” sa han tyst och torkade bort lite tårar som rann längs hans kinder.

“Okay, take her to the hospital. No mather if whe wants or not and then check on her and ask her about her period. Don’t make any conclusions yet” sa jag lugnt och Niall nickade.

“Thank you Liam” sa han och kramade om mig.

“Anytime mate, anytime” svarade jag.


Still The One del 8 gott folk! Har er påsk varit bra? Själv så har jag spenderat den med familj och vänner :) Iallafall, vad tykte ni om Nialls födelsedag och vad tror ni det är för fel på Ellie? (lol det lät konstigt men ni vet vad jag menar) Ha en bra dag, kommentera bra (varit lite snålt det senaste :P ) och imorgon så kommer nästa del till TFP ut :)
//Josefin xxx

Suuperbra! Hoppas allt ordnar sig med Ellie :)

Svar: Tack :) Ja eller hur :P
Josefin & Frida

Jättebra del! :) Jag har ingen aning vad som är fel med Ellie, men cancer tror jag inte att det är.

Svar: Tackar! :) du får se :P
Josefin & Frida

E

JAAA MERAA NI SKRIVER SOM ÄLVOR.
HAHA NEJ MEN SOM....
SOM...
SOM...
NI SKRIVER BÄST.

Svar: Aaaww tack! Vad gullig du är :D
Josefin & Frida

Jätte fin blogg! :)

Svar: Tack! :D
Josefin & Frida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: