Still The One - del 3

| Postat i: Still The One
Tidigare
“It’s two promises rings. Ellie, I love you and I always will. And someday I will marry you and we will have kids. And did I mention that I love you? To the moon and back” sa Niall. Jag log stort och kände hur ett par tårar trängde sig fram.
“Don’t cry my love” sa Niall och kramade om mig.
“I’m just so happy” sa jag och drog mig ur hans famn för att kolla honom i ögonen.
“I love you too Nialler, I always will. I can just see a mini you running around and laughing at everything. This is perfect Niall, you are perfect. I love the ring” fortsatte jag och kollade på ringen. Han tog den ena och satte den på mitt vänstra ringfinger och jag gjorde det samma med honom. Jag kollade upp på honom och kysste honom med så mycket passion och kärlek som jag kunde.

  

NIALLS PERSPEKTIV
“Good morning sweetie” sa jag och lade armarna om Ellies midja.
“Good morning” svarade hon och vände sig om i min famn och kysste mig.
“Do you want breakfast?” fortsatte hon efter vi hade dragit oss ifrån varandra från kyssen.
“You don’t have to ask” svarade jag.  
Hon fnissade till och gav mig en kopp med kaffe. Vi satte oss runt köksbordet där det stod framdukat frukost.
“So, what do you wanna do today?” frågade jag henne och tog av mig av maten. Ellie kollade på almanackan på väggen och vände sig sedan leendes mot mig.
“It’s sunday, so what about we go out and having lunch and maybe go to the cinema” svarade hon.
“It’s a date” fortsatte jag och log.

ELLIES PERSPEKTIV
“Hello?” sa jag och tog mobilen mot örat.
“Hi Lil ‘sis” hördes Harrys röst på andra sidan luren.
“Wazzup?” frågade jag och tog Nialls hand i min samtidigt som vi gick mot hans bil.
“Well, I was wondering if you could take Sam today, me and Louis wanted to have a guy day you know” sa han.
“Eehm, me and Niall was supposed to go on a date but I guess that she can come with us” sa jag och Niall kollade frågandes på mig. Harry mimade jag och han nickade.
“That would be great, so when do you pick her up?” frågade han.
“In ten, ish” svarade jag.
“Great, see ya soon then, love you Ellie” sa han och jag hörde Sams skratt i bakgrunden.
“Yeah, love you too Hazza” svarade jag och lade på.
“Is it okay if Sam is with us today?” frågade jag.
“Yeah sure” svarade han och log. Han backade ut från vår uppfart och snart var vi påväg mot Harrys lägenhet.

“I want ice-cream, please can we buy some ice-cream?” tjatade Samantha för säkert tusende gången när vi stod i kön på Nando’s.
“But I already told you, they don’t have ice-cream here Sam” sa jag nu lite smått irriterat och Samantha började gnälla igen.
“But I want ice-cream!”
Jag suckade tungt.
“Okay, listen. If you get an ice-cream, do you promise to eat some food first?” frågade jag och Samantha nickade.
“I can go and buy her an ice-cream” sa Niall snällt och log gulligt.
“That would be amazing, thanks a lot” sa jag och kysste honom snabbt på kinden.
“What do you want?” frågade Niall Samantha och böjde sig ner emot henne.
“A 99” sa hon bestämt.
Det var hennes favoritglass och hon valde alltid den trots att det bara var mjukglass med choklad inuti.
“Okay, I’ll go buy one in the shop around the corner. Order one double chicken breast burger for me but with extra chips” sa han och kramade min hand innan han vände sig om och gick ut ur Nando’s.
Jag tittade efter honom med ett leende. Min blick följde hans ryggtavla när han gick tills jag inte kunde se honom mer. Då vände jag mig tillbaka mot Samantha.
“Finally, which universe are you in? Niall Horan’s world?” frågade Sam och fnittrade lite.
“Yeah, I think I am” svarade jag henne medan vi kom framåt i kön.
“But don’t kiss in front of me, it’s gross” sa hon och fnittrade lite till och jag tog tag i hennes hand för att inte tappa bort henne.
“Then we will kiss all the time” retades jag och hon skrattade.
“Eww”.
Vi kom framåt i kön och vi snart fick vi beställa. Jag var inte förvånad över vad Niall hade velat ha, han åt ofta så mycket eller kanske mer än så. Jag själv tog en sallad och Sam tog kycklingvingar. Vi stod och väntade på maten när Niall dök upp igen med en glass i handen till Sam.
“Thank you Niall” svarade jag och tog glassen i min hand innan Sam skulle ta den och börja äta på den.
“Antime” svarade han leendes och hans ögon sken upp när han såg sin mat bli klar.
Vi alla tog vår mat och satte oss vid ett bord. Det var ganska mycket folk här på Nando’s idag och det kom fram några fans som bad om Nialls autograf och han tog bilder med dem. Alla tyckte att Samantha var söt och som den utåtriktade sexåringen hon var ställde hon gärna upp på bilder med Niall. Jag fick vara med på några bilder eftersom att några av dem bad så snällt. Trots att vi hade varit tillsammans så länge nu kunde jag fortfarande inte säga att jag ärligt kände mig bekväm med alla kameror som fanns runt oss så fort vi gick ut i allmänheten. Det visste Niall om och han förstod mig, han var själv trött på det ibland. Efter ett tag fick vi iallafall äta ifred och det kändes skönt.
“So which film should we see?” frågade Niall när han hade tuggat i sig sin första stora tugga.
“I know, I know!” utbrast Sam exalterat.
Vi båda tittade frågande på henne och hon började genast berätta om någon barbiefilm hon ville se. Jag skakade på huvudet.
“No, please not Barbie! You see it all the time Sam, choose something else” bad jag och Niall tittade tacksamt på mig.
Det var inte direkt hans typ av film.
“But I wanna see Barbie” sa Sam men jag skakade på huvudet.
“No, choose something else. You can’t always get what you want” sa jag och hon nickade medan hon tänkte.
Till slut bestämde vi oss för den nya batmanfilmen, den var alla överens om att vi kunde tänka oss att se på. Vi fortsatte att äta och ha det mysigt, man kanske inte tror det men Nando’s är faktiskt ganska trevligt. Efter en stund var vi klara och hade lyckats få bort all glass från Sam’s ansikte och händer. Vi gick sedan hand i hand alla tre med Samantha i mitten till köpcentret för att titta lite. Vi hade ändå tid kvar innan bion skulle börja. Vi hittade världens gulligaste mössa till Sam som jag bara var tvungen att köpa. Jag hittade också lite smycken och en marinblå pikétröja till Niall och eftersom han bara älskade pikétröjor så köpte vi den.

När vi skulle gå ut från butiken vi hade varit i krockade jag med en blond tjej som såg ut att vara i 14-årsåldern. Hon blängde surt på mig men log stort när hon såg Niall som stod lite bakom mig.
“Niall Horan, is it really you?!” utbrast hon glatt och slängde en snabb bitchblick mot mig. Det gjorde mig arg. Okej om hon inte gillade mig så mycket men hon behövde inte vara dryg. Niall steg fram till tjejen med ett leende.
“Yes, it’s me” svarade han och jag höll hårt i Samanthas hand medan jag ställde mig lite snett bakom Niall för att låta honom prata med tjejen som verkade vara ett fan.
“I’m so glad to meet you! I’m Chelsea and I’m a huge fan” svarade tjejen honom.
Hon fick en autograf och ett kort och hon tittade surt på mig.
“Who’s that?” frågade hon Niall medan hon stirrade på mig.
“It’s Ellie, my girlfriend” svarade Niall glatt och lade armen omkring min midja.
“Your girlfriend? Are you sure you didn’t mean your slut?” frågade tjejen och hon stirrade fortfarande argt på mig.
“What the hell are you saying?! She’s not a slut!” utbrast Niall argt och jag kunde se hur det blixtrade till i hans ögon.
“Yes, she is. Look how ugly she is, ew” sa tjejen spydigt och granskade mig upp och ner med kritisk blick.
Samantha gömde sig skrämt bakom mig och jag höll hårt i hennes hand medan jag kände hur min underläpp darrade.
“She’s not ugly, she’s the most beautiful girl in the world. You don’t know anything so just shut up! And you can’t say those things about her!” skrek Niall argt och jag märkte att folk omkring oss hade stannat till för att titta på scenen som utspelade sig.
Det här skulle säkerligen vara med i tidningen imorgon.
“You should shut up, Niall. You know how many girls that you can have out there and you chose her of all the girls? She’s just eww, look at her” sa tjejen surt och blängde återigen på mig. Jag kände hur en tår trängde sig fram från mitt ena öga och jag torkade snabbt bort den.
“Don’t talk about her like that! She is amazing and I love her! If you really are a fan you should respect my choices and not hate on my lovely girlfriend!” sa han argt. Han kollade medlidsamt på mig och tog min hand i sin och drog iväg mig och Samantha från det dumma fanet. När vi kommit en bit bort så stannade Niall och drog in mig i hans famn. Där släppte jag allt och grät i hans famn. Han strök mig över håret och höll om mig hårt.

“Shh, its okay. She’s just jealous, you’re beautiful and amazing. Don’t listen to her, I love you and that’s all that matters” sa han och pussade mig på pannan. Jag snyftade till och drog mig närmre Niall. Faktum var att ända sedan jag och Niall blev tillsammans så har jag fått mycket hat. Visst var det några fans som stöttade oss och det betydde jättemycket. Men när mer än hälften av deras fans hatar en så blir det för mycket. Jag älskar Niall, mer än något annat. Men jag kan inte fatta hur hans fans har mage till att göra något sådant här. Jag är ju bara en vanlig människa och har faktiskt känslor.

“I love you Niall” sa jag och kollade in i hans ögon. Han torkade bort några tårar som rann ner för mina kinder och böjde sig ner för att placera en nätt kyss på mina läppar.

“I love you too honey, don’t cry, It makes me cry to” sa han och jag såg hur hans ögon började tåras. “It hurts me to know that you’re hurt because of me” fortsatte han.

“Niall, it’s not your fault” sa jag och drog in honom i en kram en gång till.

“It is! If I wasn’t in One Direction you wouldn’t get any hate and we could be happy” sa han och snyftade till.

“Stop it! You love to be in One Direction. This is your dream! And if you weren’t in One Direction we would never have met” sa jag och drog mig ifrån kramen för att kolla honom i ögonen.

“You’re right, sorry” mumlade han. 

“Don’t apologize” viskade jag. “Can we just drop this for the moment? Because I want to watch a film with my boyfriend that I love and my sister that I also love” sa jag efter en stunds tystnad. Niall nickade och log ett litet leende. Jag böjde mig fram och kysste honom. 

“Eeww” hördes Samanthas röst vilket resulterade till att vi drog ifrån oss varandra skrattandes.


Del 3, kom lite senare än vad vi trodde men här är det iallafall! Tell me what u think! :P Lite känslosamt, tycker ni inte? Men är inte Niall för gullig :') 

Ha en bra söndagskväll! //Josefin xxx


Bra del! Att delarna kommer sent spelar ingen roll, så länge som de läggs upp överhuvudtaget ;)

Grym del! Längtar tills nästa ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: