Still The One - del 37

| Postat i: Still The One
Tidigare:

Mina tankar avbröts av att Niall drog mig intill sig.

“I can’t stand to not get kisses from you. So therefore I’ve decided to let you kiss me how much you want. Just because I’m the best lad in the world” sa han och kollade in i mina ögon. Jag fnittrade lite och lade armarna om hans nacke.

“What if I don’t want to kiss you then?” frågade jag och höjde på ena ögonbrynet.

“You don’t have a choice” svarade han och pressade sina läppar mot mina i en mjuk kyss.


***Kollage kommer senare***
 

NIALLS PERSPEKTIV

“Are you done soon?” frågade jag Ellie. Vi höll på att göra iordning oss till middagen vi skulle äta på en fin restaurang ikväll.

“Yeah, just give me ten minutes” svarade hon genom toalettdörren. Jag gick till vardagsrummet och satte mig i soffan. Det var fortfarande inte klart, en massa saker låg inpackade i lådor. Det var faktiskt bara ett rum som var helt klart, barnrummet.

“Niall, can you pull up the zipper?!” hörde jag Ellie fråga. Jag reste mig upp från soffan och gick in i badrummet där Ellie stod och försökte dra upp dragkedjan som fanns på ryggen av hennes klänning. Den var ljusrosa och hade inga band. Den satt tight runt hennes kropp och framhävde hennes gravida mage. Ja, hon såg helt fantastisk ut. Jag drog långsamt upp dragkedjan och vände henne sedan mot mig. Jag granskade henne upp och ner.

“You look really beautiful Ellie” sa jag ärligt och tog hennes händer i mina. En rodnad spred sig på hennes kinder innan hon log mot mig.

“Thank you, you look beautiful too” sa hon och rätade till min krage som fanns på min tröja jag bar.

“Ready for a New Year’s date?” frågade jag glatt medan jag tog hennes hand och drog henne ut genom badrummet

“Really ready, but you’re never telling me where we are going on our dates and it’s not fair” svarade Ellie. Jag kunde höra att hon försökte låta sur och irriterad på mig men det fungerade inte eftersom Ellie var den jag kände allra bäst och jag kunde höra leendet på hennes läppar utan att ens behöva titta på henne.

“I think it’s really fair. And besides, I think we both know how much you love my surprises” svarade jag och flinade lite medan vi gick ner till hallen tillsammans. Ellie daskade lekfullt till mig på rumpan medan hon skrattade.

“Let’s go blondie”

“Oh, that was a new one”

“Shut up Niall, you love my nicknames for you and  we both know it”

“Yeah yeah, of course”


“Are we there soon? Where are we going?” frågade Ellie otåligt för säkert tionde gången på bilresan. Jag skrattade lite och fortsatte köra emot det ställe jag hade tänkt för oss, som förresten var ett perfekt ställe i min åsikt, och skakade sedan retsamt på huvudet.

“Yeah, we are there soon. And no, I told you that I’m not telling you. That’s the thing with surprises, babe” Ellie suckade bara otåligt men behövde inte vänta länge, för snart var vi framme. Jag parkerade bilen medan jag såg ett triumferande leende som spred sig på Ellies läppar.

“Niall, I can’t believe you actually remembered. It was so long ago” mumlade hon medan hon riktade sin blick ut genom rutan och upp emot London Eye.

“How could I ever forget our first date?” frågade jag leendes och öppnade min bildörr för att kliva ut. Ja, hur skulle jag någonsin kunna glömma bort den? Jag hade tagit henne hit och vi hade suttit i en av gondolerna och ätit en fin middag. Och nu, så många år senare, var jag rätt säker på att hon inte skulle ha något emot att göra det igen med mig. För det hade varit den bästa dejten någonsin, hade jag trott då. Jag och Ellie hade varit på så många dejter att jag inte riktigt kunde säga vilken av dem som var bäst, men här hade vi inte varit mer än en gång förut. Alla hade liksom något speciellt, den där extra glimten som gjorde dejten extra bra.


Ellie klev också ur bilen och följde med mig bort till det stora London Eye, där vi skulle äta en fin middag. Eftersom vi inte kunde festa för att Ellie var gravid ville jag ändå försöka ge henne något fint, det var ju nyårsafton och allt. Det var dock en sak som inte hade förändrats alls; Ellie var fortfarande och skulle nog alltid komma att vara rädd för höjder. Så det var nog med blandade känslor hon tog min hand och satte sig i en av gondolerna med mig. Men jag visste att hon litade på mig, och jag litade minst lika mycket på henne. När dörrarna hade stängts och vi hade satt oss ner tittade hon upp på mig med ett lugnt ansiktsuttryck.

“I love this, Niall” sa hon och grabbade tag i min hand över bordet. Jag kramade hennes hand och kände mina mungipor skjuta i höjden.

“I’m glad you do, it was what I hoped for” svarade jag kärleksfullt. Ellies bruna, stora ögon gnistrade till i det dämpade ljuset som lyste upp gondolen vi satt i och i mina ögon blev hon bara vackrare och vackrare allteftersom åren gick. Jag tittade ner på all mat som stod framdukad och log. Nästa nyår skulle vi inte bara vara två personer, utan faktiskt tre stycken.

“Just eat, I know that it takes you a while” sa Ellie retsamt och jag räckte ut tungan till henne som svar. Men ja, visst hade hon rätt. Jag kanske inte var den personen med den minsta aptiten precis, men det var inget jag varken skämdes över eller kunde göra något åt. Jag högg snabbt in på maten och placerade en massa på min tallrik. Ellie bara skrattade åt mig men lade på nästan lika mycket på sin egen. Nu när hon var gravid åt vi nästan lika mycket, jag och hon. Det var något som var ovanligt, men jag behövde inte känna att jag åt mycket nu när Ellie åt ungefär lika mycket.


“Come on, we can’t miss the fireworks” sa jag glatt och drog med mig Ellie ut ifrån gondolen. Jag älskade verkligen fyrverkerier och jag ville inte missa dem. Särskilt de här som sköts upp vid London Eye var extra vackra, och jag ville verkligen se dem tillsammans med Ellie.

“I’m coming babe. Don’t worry, we’ll get there in time” svarade hon och gick snabbt efter mig på den folkbelagda gatan. En massa folk kände igen oss men jag brydde mig inte, allt jag ville var att se fyrverkerierna med Ellie. Snart nog, efter bara någon minut, kom vi fram till den stora platsen där det skulle skjutas upp. Klockan var snart tolv, vi hade suttit och pratat, skrattat och umgåtts länge med varandra. Det gjorde egentligen absolut ingenting att vi inte kunde ut och festa ikväll, för min kväll hade ändå varit helt underbar för att Ellie ingick i den. Jag kramade hennes hand i min och log stort.

“What should I look at, the fireworks or you?” frågade hon skämtsamt och strök sin ena hand över min kind. Hennes beröring gjorde mig alldeles varm och jag kunde verkligen inte motstå att le stort.

“That was cheesy, has Harry taught you?” frågade jag retsamt och höjde på ena ögonbrynet. Ellie skakade snabbt på huvudet och skrattade.

“No, really not! I would never take romantic advises from him” svarade Ellie snabbt och ganska säkert. Jag skrattade bara och tittade upp emot himlen.

“Looks like they’re starting” sa jag sedan. Ellie fick något drömmande i blicken och vi båda tittade spänt på när den första raketen sköts upp. Den lyste upp himlen på ett så vackert sätt och jag behövde inte direkt påminna mig själv om varför jag älskade fyrverkerier så himla mycket, jag visste redan det. Himlen fylldes snabbt av olika färger och en massa sprak av alla raketer hördes. Jag log stort medan mina ögon vandrade över alla färger, det var så himla häftigt. De var jättemycket folk som också stod och tittade här precis som vi, och det var förvånansvärt tyst. Det var som om hela publiken höll andan och bara tittade på alla de magiska färgerna som for över den nattsvarta himlen. Jag tittade på Ellie som bara log emot mig innan hennes blick återvände upp ovanför oss. Vi tittade en stund till och det var verkligen magiskt, allting. Efter en stund kände jag Ellie greppa tag om min kind och det fick mig att vända blicken emot henne istället.

“What are you do-” började jag men blev avbruten av ett par mjuka läppar emot mina. Jag log i kyssen och drog henne närmre mig utan att bryta den. Jag kunde inte se fyrverkerierna längre, men jag kunde verkligen känna dem istället. Och det var inte så att jag missade dem, snarare fick jag uppleva dem på ett helt nytt sätt. Alla mina känslor bubblade upp inom mig och det var som om riktiga fyrverkerier sköts upp i min mage. Jag hade aldrig tidigare känt mig mer lycklig än jag gjorde nu, och allt var tack vare en enda person som fick mig att känna mig så här. Jag var så fruktansvärt kär att jag inte visste vad jag skulle göra med alla känslor. Jag visste däremot att jag ville känna så här för resten av mitt liv, att få var med Ellie för alltid. Plötsligt var det ingen tvekan om att detta var det bästa nyåret jag hade varit med om, och jag hade också år många att se fram emot.

Hej! fösrt vill vi bara be om ursäkt för att det inte kom upp något kapitel igår men vi har inte haft så mycket insperation till att skriva... Men nu är vi tillbaka :P Vi kan även meddela att vi har börjat på två nya noveller och vi debaterar fortfarande om vilken vi ska lägga upp efter sto :D Den ena novellen börar på T och slutar på T (inte så lätt att lista ut vad den heter) och den andra börjar på S och slutar på E (lite lättare att lista ut vad den heter) mer får ni inte :P
 
Okej, vad tyckte ni om delen? De är inte jättemånga delar kvar och i nästa del så kommer vi hoppa fram i tiden lite! Kommentera gärna vad ni tyckte och/eller vad ni tror de nya novellerna heter :P Minst 8 kommentarer för nästa! D
 
Ha det bäst!! //Josefin & Frida ♥♥♥
 
P.S. Det är inte säkert att det kommer ett kapitel imorrn för vi ä borta typ hela dagen men annars kommer nästa del på lördag :)  

ni skriver underbart. super bra. vilken fin dejt dom fick. när ni säger att ni ska hoppa fram i tiden lite. menar ni då att barnet kanske ska föddas då? jag undrar fortfarande vad namnet blir. :D

jag vet att ni inte gillar såna här frågor. men skulle ni villa göra ett länkbyte? :)

Svar: Tack :D Haha det få du se i nästa del :P Visst vill vi göra ett länkbyte, gör ett närjag ser att du har gjort //Josefin ♥
ettdstories.blogg.se

Jättebra del! :) Hmmm den ena novellen kanske heter Stop Right There? Hah, nä jag har ingen aning :P

Det enda jag på är Still The One och The Fame Project haha ;)

Asbra läääääääääääääääängtar till nästa

Superbra!!! :)

jag längtar till nästa del. hoppas den kommer idag. hoppas tre stycken väljer att kommentera. det förkännar ni. :) nu när ni gjort en så bra del. eller hela novellen är så bra. :D

Åhh älskar Niall!
Din novell är sååå bra!! :)
Jag tror den ena novellen kommer heta Summer love eller Still the one!

kommer den andra novellen vara en forsätning på denna? eller blir det en helt ny "story"?

Svar: Båda novellerna som vi har börjat på är två helt nya stories så det är inga fortsättningar. När vi är klara med sto så är hela den historien över :)
ettdstories.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: