The Fame Project - Del 9

| Postat i: The Fame Project
                       

Rachel’s perspektiv
“So, that’s what I’ve planned” sa jag och tittade föväntansfullt på Zayn för att se vad han tyckte om planen.
“That’s awesome, great job Rachel” sa han med ett leende som snabbt suddades ut.
“What is it?” frågade jag lite halvt oroligt.
“I’m just thinking of Harry again... I didn’t replied to a message he sent earlier. He knows that I’m ignoring him...” sa han dystert och suckade.
“It’s okay, it’s not your fault that they don’t really understand how it is” sa jag tröstande och lade en arm om hans axlar utan att jag själv var medveten om det.
“Rachel...” mumlade han men tog inte bort min arm.
“Yeah?” frågade jag och funderade på om jag skulle ta bort min arm eller inte.
“I think that you are okay. I mean, there’s nothing with you that I can hate” sa han och jag log lite.
“I think you’re okay too” svarade jag och han log.
Han gav mig en liten kram och jag kramade tillbaka. Det kändes faktiskt naturligt denna gången.
“Oh, look at the love couple!” hördes en röst bakom oss.
Jag vände mig förvånat om och möttes av Marcus flin.
"Who is that?" frågade Zayn förvånat, fortfarande med armarna om mig.
Hans blick flackade mellan mig och Marcus.
"This is my little brother, Marcus" sa jag irriterat och Marcus flinade.
"What a cute cou-" började han men avbröts av mig.
"Shut up! What are you doing here anyway, have you ever heard of the thing called knocking on the door?" utbrast jag irriterat.
"Oh, were you busy? Sorry I disturbed you" sa Marcus med ett flin på läpparna.
Jag himlade bara med ögonen och tittade på Zayn som skrattade lite.
"Well hey Marcus, I'm Zayn" sa Zayn och nickade mot Marcus.
"I know, you are dating my sister" svarade Marcus och nickade mot Zayn.
Jag höll på att skratta ihjäl mig. Marcus försökte spela cool inför Zayn! Det hade jag aldrig sett honom göra inför någon förut. Det var nog bara för att Zayn var kändis.
"Why are you here, Marcus?" frågade jag.
"Well, I was wondering if me and friend could stay here for a week" frågade han.
"Never!" svarade jag.
"Please Rachel, you're the best sister ever" bad han.
"Why can't you stay at home?" frågade jag.
"Because they don't want us there..." mumlade han.
"Who is your friend?"
"Michael" svarade han.
"If it is Michael then you can't stay here!" utbrast jag.
"Come on, he is over that by now"
"And where should I stay?" frågade jag och korsade armarna över bröstet.
"You can stay at my place, if you want to" hörde jag Zayn säga.
"What?" frågade jag förvånat.
"Yeah, that's what friends are for. They’re helping eachother" svarade han och log.
"Wow.. Thanks a lot" svarade jag och log tillbaka.
"Anytime" svarade Zayn och vi tittade på varandra.
Han hade faktiskt väldigt vackra bruna ögon, det hade jag inte riktigt tänkt på innan. Fan vad snygg han var, egentligen.
"So... Can me and Michael live here then?" frågade Marcus.
Jag ryckte på axlarna.
"I guess so, as long as you don't destroy anything of my new stuff! Then you have to pay for it"
Marcus nickade.
"Don't worry, we won’t" sa Marcus glatt och tog upp sin mobil för att ringa Michael.
Jag tittade på Zayn.
"Thanks. This was so nice of you, I really appreciate it" sa jag.
"As I said, it's totally okay" svarade han med ett varmt leende.
“Okay... So should I move to yours today then?” frågade jag och började genast fundera på vad jag skulle ha med mig.
“Yeah, sure” svarade Zayn log lite.
“Then I need to start packing stuff for one week” sa jag med ett skratt och ställde mig upp.
“Need help?” frågade Zayn och ställde sig upp bredvid mig.
“And Marcus, don’t be in my bedroom” sa jag och gick upp till mitt rum.
“Yeah yeah” hörde jag Marcus säga medan jag stängde dörren i mitt rum.
Jag tittade mig runt i rummet. Jäklar vad stökigt det var... Jag hade inte städat på ett tag om man säger så.
“Wow, what a mess” sa Zayn och skrattade.
“I know.. sorry” sa jag och satte mig på sängen.
Vart skulle man börja?

Zayn’s perspektiv
“And don’t forget your toothbrush” sa jag till Rachel som tryckte ner massa saker i sin resväska.
“Good point” sa hon med ett leende och försvann ut i badrummet för att hämta.. Ja, förmodligen alla hårprodukter också.
Jag nickade och satte mig på hennes säng. Hennes rum var faktiskt väldigt fint, med beiga väggar och benvit heltäckningsmatta. Det såg liksom.. proffsigt ut på något sätt. Just som jag var långt inne i mina tankar ringde min mobil. Niall blinkade det på skärmen och jag bestämde mig för att svara.
“Hey” sa jag och satte mig mer bekvämt i sängen.
“Zayn! Where are you? And why did you just ran out from your house like that?!”
“Well, I couldn’t handle all of you guys and I needed space”
“But we were worried about you”
“Sorry... I’m at Rachel’s right now” svarade jag och hörde ett skratt på andra sidan luren.
“Okay.. Having fun?”
“Wait, are you on speaker?” frågade jag och rynkade pannan.
“Yeah, but it’s just me and the other boys here. Well, except Harry cause he went home directly after you left”
“Oh...” sa jag förvånat och visste inte vad jag skulle säga.
“Yeah, he feels terrible. But, are you coming home soon? We’re still at yours. And... I took some food because I was hungry, sorry man” sa Niall och jag kunde se hans leende framför mig.

“Okay, see you soon then”  sa Niall och jag nickade även fast han inte kunde se det.
"Yeah, bye" svarade jag och slängde min mobil på sängen samtidigt som Rachel kom tillbaka.
"Hey again" svarade hon och försökte trycka ner sin necessär i den redan proppfulla väskan.
"Hey. Niall called, I said we'll be there soon. By the way. What’s wrong with Marcus’ friend?" frågade jag.
“He had or has, I don’t know a crush on me and want to date me. Really annoying, because I don’t like him and he knows it. And besides, he is only 15” svarade hon. Jag nickade till svar och satte mig på huk bredvid Rachel och hjälpte henne att trycka ner det sista i hennes ena väska. Jag ställde mig upp och tittade på hennes 3 proppfulla väskor med ett skratt.
"Three bags, really?
"Yes! I need much stuff for a week" svarade hon med ett leende.
"Okay, let me help you then" sa jag och tog två av hennes tre väskor och förvånades av tyngden.
"Thanks" svarade Rachel och vi stapplade ut ur hennes rum och ner för trappan.
"What do you have in this, lead?" frågade jag med ett skratt när vi hade kommit ut ur hennes hus och var på väg mot mitt hus.
"Yeah, maybe" svarade hon och skrattade lite hon med.
"So, what does your house looks like?" frågade hon sedan.
"Well, pretty ordinary I guess.. You'll see when we get there" svarade jag och hon nickade.
"Are you and Harry still not talking to eachother?"
Jag skakade dystert på huvudet.
"No..."
"You should talk to him. I haven't known you for long but I've already know that you and the other boys are very close to eachother" sa hon och tog tag i.min arm med sin fria hand.
Jag suckade.
"I know, it's just that.. It feels like he really doesn't understand this"
"Well, maybe he just wanted to make fun of us. And we still have our revenge" sa Rachel och log hemlighetsfullt mot mig och jag log tillbaka
"True"
Vi svängde då in på min uppfart och jag öppnade dörren för Rachel. Vi gick in och dumpade väskorna i hallen.
"Wow, nice house" sa hon imponerat och hennes blick flackade runt i rummet.
“Thanks” svarade jag.
“Zaayn!!” ropade någon och snart var jag omfamnad i en kram av Louis.
“Hi Louis!” sa jag och skrattade samtidigt som jag kramade tillbaka.
“Hi Rachel” sa han och gav henne en kram också.
“Hey” svarade hon och kramade förvånat tillbaks.
“You are staying in a week and you have three suitcases!” utbrast Niall förvånat som också kommit ut till hallen.
“It is necessary, I love my clothes and I couldn’t just leave some so I brought almost all of my clothes” svarade hon och ryckte på axlarna.
“Girls” sa Niall i en suck.
“Hey! I also bring lots of clothes when we’re going somewhere” sa Louis.
“Yeah like I said, girls” sa Niall igen.
“Take that back leprechaun, I’m not a girl” utbrast Louis och började jaga Niall. Liam himlade med ögonen medan jag bara suckade.
“I’ll show you the room” sa jag och började gå mot trappan som ledde uppåt.
“I’ll show her!” ropade Louis och drog med henne upp. Jag följde efter och märkte att Louis gick förbi gästrummet. Jag tänkte precis säga till honom när han öppnade dörren till mitt rum.
“Louis, that’s my room”
“I know that, I thought that you wanted to share bed” sa han och flinade. Både jag och Rachel suckade innan jag visade henne gästrummet.
“Nice” sa hon och kollade runt i rummet.
“I hope it’s okay” sa jag.
“Zayn, I could’ve slept on the sofa. I can’t believe that you let me stay here for a week” sa jag och log tacksamt mot honom.
“It’s nothing really, it will be fun. And now the fans get what they want” svarade jag.
“What do the fans want?” frågade hon.
“Well, since Harry said in the interview that we would move in together the fans have got crazy, so now they should be happy”
“Haha, well I should start unpacking” sa hon och skrattade lite.
“Can I help?” frågade jag.
“If you want to, you don’t need to though” svarade hon. Jag tog upp en av hennes väskor och lade den på sängen. Efter tjugo minuter var vi klara och allt fanns nu inne i garderoben.
“Make yourself like home” sa jag och hon slängde sig på sängen.
“I’m gonna make some food, are you hungry?”
“Yeah, I can help” svarade hon och vi gick ner till köket där resten av killarna var, även Harry.
“Oh hi Harry” sa jag och log smått.
“Zayn, I’m sorry” sa han och man såg att han skämdes.
Rachel puttade till mig lite och flinade och jag visste att hon tänkte på hämnden.
“It’s okay Harry” sa jag och kramade om honom i en broderlig kram.

Rachel’s perspektiv
Eftersom ingen egentligen orkade laga mat så beställde vi alla varsin pizza och efter att Niall ätit upp allas rester bestämde vi oss för att kolla på skräckfilm. Dead Silence. Jag har sett den hundra gånger men den är alltid lika bra. Zayn kom tillbaka med popcorn och alla satte sig ner. Harry satte sig ner bredvid mig och sa:
“If you are afraid I’m right here babe, you can cry in my hands” samtidigt som han blinkade med ena ögat.
Jag suckade och kastade ett popcorn på honom. Louis satte igång filmen och vi alla kollade.

Hälften av filmen hade gått och jag hade Harry i mitt knä som var livrädd, Louis hade en filt över sitt huvud, Zayn grejade med mobilen (förmodligen för att han var rädd) och jag, Niall och Liam var de enda som faktiskt kollade. Jag skrattade till och Harry vände sig om och kollade förvånat på mig.
“How can you laugh, this film isn’t funny at all” viskade han.
“I was laughing at you, Louis and Zayn” svarade jag.
“Why?”
“Because you’re afraid of the film, and you Harry, acting like a little girl here in my lap” svarade jag och flinade. Harry satte sig genast bredvid mig och blängde på mig.
“I’m not a girl, Louis is actually the girliest here except from you” sa han.
“Hey! I heard that” utbrast Louis och tog bort filten från hans huvud. Jag och Harry skrattade åt honom vilket resulterade till att han ännu en gång drog filten över huvudet. Jag skakade på huvudet innan jag vände blicken mot filmen igen.

Filmen var slut och alla förutom Zayn, Niall och jag sov.
“I’m heading of to bed, goodnight” sa jag och reste mig upp från soffan.
“Goodnight” sa de båda samtidigt innan jag gick upp till badrummet, tvättade bort allt smink, borstade tänderna och gick på toa. När jag var klar rotade jag fram mina pyjamas shorts och en t-shirt att sova i och slängde mig sedan i sängen efter att jag bytt om. Jag kunde inte fatta att Zayn faktiskt lät mig bo här i en vecka. Han sa att det var sådant som vänner gör för varandra och det håller jag med om. Men så bra känner vi ju faktiskt inte varandra. Vi har ju kyssts men det har inte betytt något, men jag antar att efter den här veckan så kommer vi vara riktigt bra kompisar.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: