The Fame Project - del 26

| Postat i: The Fame Project
Tidigare
Han sa ingenting, men det behövdes inte för att veta hur han mådde. Jag kände hur något blött träffade min axel och då insåg jag att Zayn också grät. Jag strök honom över ryggen och drog in ett djupt, skakigt andetag. Vi satt där ett bra tag och bara grät i varandras armar. Även om detta inte var slutet för oss nu så visste vi båda att Connor och Carol inte skulle ge sig. Detta var bara början.


ZAYNS PERSPEKTIV
“This sucks” muttrade Rachel och tryckte ännu en gång på hissknappen.
“I know Rach, I know”
“It’s just so unfair! Why can’t they just let us be happy and let us stay together?!” utbrast hon.
“Calm down babe, it’s not gonna make things better if you screams” sa jag och lade en arm om hennes axlar.
“You’re right” sa hon och tog ett djupt andetag.
“So, about what you said before... Do you really love me?” frågade jag nervöst och kollade ner i marken. Jag såg i ögonvrån hur hon kollade på mig och snart stod hon framför mig med hennes händer på mina kinder.
“Of course I do Zayn. I wouldn’t lie about that” svarade hon och log.
“I know that we have just been together in two months, but I love you too. And that’s why we’re gonna get through this” sa jag. Hon log stort mot mig och pressade sina läppar mot mina.
“Our love is too strong for them, they can’t just say that we can’t see eachother” sa jag och gick in i hissen med Rachels hand i min.

RACHELS PERSPEKTIV
"Do you wanna do something now?" frågade Zayn och pussade mig på kinden.
"Yeah sure" svarade jag.
"But I'm pretty tired, so maybe we can just rent a movie and cuddle?" fortsatte jag och Zayn nickade entusiastiskt.
"Sure, my place? You said you would sleep over there. But is it okay if we just stop by at Louis's? I kind of need to tell them what happened there" svarade han och jag nickade till svar.
"Yes for everything you just said" sa jag och Zayn skrattade lite.
"Okay, let's drive home then" sa han sedan och vi gick ut till parkeringsplatsen.
Det var jättehärligt och varmt väder och jag försökte att spola bort det som just hade hänt ur mitt minne. Men bra väder kunde inte precis göra mitt humör bättre. Jag kunde bara inte fatta att de försökte tvinga oss att göra slut. Då hade de inte ens behövt säga åt oss att fejkdejta ifrån början! Men nej, jag tänkte inte sluta vara med den kille som faktiskt gjorde mig så här lycklig.

“That’s it? They don’t want you two together because that you’re better of without eachother? That’s the most lame excuse I have ever heard!” utbrast Eleanor surt och satte armarna i kors.
Efter att jag och Zayn hade kommit till Louis och Eleanors hus så hade vi pratat om mötet non-stop. Alla var enade om att Connor och Carol var dumma i huvudet och som bara gillar att förstöra andras liv.
“I know, but we said everything we could and they won’t change their minds” muttrade Zayn.
“What are you going to do?” frågade Liam.
“Well, we can’t just give up. We are going to get through this, right Zayn” sa jag och tog hans hand i min.
“Of course, just one problem” började Zayn och svalde. “Carol told me that we must break up in three weeks and after that we have a mini-tour here in UK and you’re going to the US for some audition”.
“What! When did she said that?” frågade jag surt.
“After you ran out” fortsatte han.
“That bitch” mumlade Danielle och jag kunde inte annat än att hålla med henne.
“Well, you still got three weeks left together. So during these weeks we can figure out a plan so you can stay together” sa Louis.
“Sounds good, just don’t figure out anything unrealistic” sa jag.
“Pfft, unrealistic. I would never do that” svarade Louis samtidigt som ett flin spred sig på hans läppar.
“Just so you know, if you do. Me and Zayn will wax your legs” fortsatte jag och log.
“And it’s really painful mate” sa Harry och klappade honom på axeln.
Vi andra skrattade och i mitt huvud så kunde jag höra Harrys skrik när han blev vaxad.
“Hmm, I think I’m skipping that thanks” sa Louis och Harry flinade.
“Good choice”
“And don’t worry guys, we’ll help you figure out something” sa Liam tröstande och jag nickade.
Vi skulle nog hitta på något, alla tillsammans. På ett eller annat sätt skulle jag få umgås med Zayn. Frågan var bara hur.
Jag kände mig fortfarande väldigt upprörd på Carol så jag bestämde mig för att skicka ett sms till henne. Jag kanske skulle få ångra det senare, men skitsamma.

To: Carol Manager
“I don’t have words for how upset I am. I can’t believe you actually did this to me and Zayn, especially not when you now know how I feel about him. I’ve always said you’re the great manager who’s always there for me, but I guess I’ve changed my mind. Maybe I don’t need a manager anymore”

Det var ett rätt taskigt sms men hon förtjänade det faktiskt. Usch, jag skulle säkert klara mig utmärkt utan en manager om Carol var det enda valet. Jag suckade för mig själv och lutade mig mot Zayns axel medan jag kom tillbaka till verkligheten och försökte sätta mig in i vad de andra pratade om.
“So what are we gonna do then? We can’t hide them if that’s what you think” sa Harry lite irriterat och tittade på Liam.
“Of course I know that, but-” började han men avbröts av Zayn.
“Guys calm down, we’ll find a way. We still have three weeks” sa Zayn och tittade på mig.
Jag nickade med ett litet leende och tittade runt på alla andra.
“I wanna do something funny, cheer everyone up” sa jag och Zayn tittade på mig.
“Like what?”
Jag log hemlighetsfullt.
“I think I have an idea. Come on girls, I’ll tell you” sa jag till Danielle och Eleanor som följde mig ut i köket.

ZAYNS PERSPEKTIV
“What are they seriously doing?” frågade jag de andra killarna med rynkad panna.
Det brukade aldrig sluta bra när Rachel var så där hemlighetsfull.
Niall ryckte på axlarna.
“Have no idea, you should know. It’s your girl, not mine” sa han med ett flin och jag räckte ut tungan åt honom.
“Yeah yeah irish”
Vi alla tittade upp när tjejerna kom ut ifrån köket.
De log lite mot varandra medan Rachel och Danielle gick mot hallen och började ta på sig skorna.
“What are you doing guys?” frågade Louis undrande med blicken på dem.
“Nothing, we’ll be back soon. Don’t worry” sa Rachel och slängde en slängkyss till mig innan hon och Danielle gick ut genom dörren.
Vi alla stirrade undrande på Eleanor.
“What the hell was that” sa Louis.
Eleanor bara skrattade lite.
“You need to have patience guys, we’ll tell you soon. It’s a surprise” sa hon och gick in till hennes och Louis rum.
Jag stirrade på de andra killarna.
“What the hell...?”
De andra såg lika undrande ut som jag.

RACHELS PERSPEKTIV
“Do you think they’re gonna like it?” frågade jag Danielle som nickade entusiastiskt.
“Well I’m not sure but it’s gonna be funny” sa hon och skrattade lite.
“I agree” svarade jag medan Danielle stannade bilen utanför mitt hus.
“Okay, I’ll pick you up in 20 minutes then” sa hon och jag nickade.
“Thanks for the drive, see you soon!”
Jag öppnade dörren, klev ut och gick upp till min dörr för att låsa upp. Jackan och skorna åkte av och jag gick in till mitt sovrum för att leta upp allting jag skulle ha med mig. Platttången, locktången och vågtången åkte ner i väskan. Det gjorde också hårmousset, hårgelén, hårsprayen, värmeskyddssprejen och en massa tofsar och hårspännen. Hela min sminklåda lyckades jag också knöka ner i min väska. Det skulle ju trots allt vara en riktig makeover. Det här skulle bli väldigt kul, jag hade inte överdrivit när jag hade sagt att det skulle bli roligt. Iallafall för några av oss...

En halvtimme senare stod jag och Danielle återigen i Louis och Eleanors hall med våra väskor fullproppade med saker. Eleanor hade lyckats skicka in alla killarna i deras sovrum och hon hade radat upp alla sina saker på köksbordet. Jag och Danielle klev in och plockade upp våra saker också på bordet. Nu var det fullt med olika hårprodukter och hårgeléer. Perfekt för att kunna utföra vår plan.
“Okay, ready? I’ll go get them” sa Eleanor.
Jag och Danielle nickade och jag log mot henne.
“This is gonna be so fun” sa jag och hon log stort tillbaka, hon flinade nästan lite.
“I know, I love your idea” svarade hon och Eleanor kom ut med killarna i släptåg.
De alla stannade när de tittade på bordet.
Jag harklade mig och flinade mot dem.
“Welcome to saloon Daninorel”.

Haha, vad tror ni att Dani, El och Rach kommer att göra mot stackars One Direction? :P 
Vill gärna ha era åsikter, vad tyckte ni om kapitlet? :) 
Minst 4 kommentarer för att få nästa på onsdag 
Kram Josefin & Frida xxx

Jättebra del, bra att de står upp föder de känner. Jag tror att de stackars killarna kommer få en makeover de sent kommer glömma. ;)

HAHAHAHAHHAHAHAHHA, Kan knappt vänta tills nästa! Underbart!

Jättebra kapitel! Ni är väldigt duktiga på att skriva :) Mer :D

MERAAAAA




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: