The Fame Project - del 24

| Postat i: The Fame Project
Tidigare
Jag log genom kyssen och tittade djupt in i hans ögon.
“Excuse me...” hördes en röst bakom oss.
Zayn flög upp ifrån mig och jag stirrade på ingen mindre än Marcus.
“Sorry, did I ruin your moment?” frågade han med ett flin.
“Oh shut it Marcus. Go away” mumlade jag surt medan en rodnad spred sig på mina kinder.
Jag sneglade på Zayn som hade ett litet leende på läpparna.
Marcus skrattade lite roat åt oss innan han försvann ner för trappan igen. Zayn tittade på mig.
“Sorry for him, he is.. Yeah, you know” sa jag och log lite.
Zayn log tillbaka.
“Yeah, where were we?"

          
Bara för att klargöra saker! CONNOR är en påhittad person och jobbar inom One Directions management och har större "makt" än Simon. Om det är nåt ni inte förstår så får ni kommentera, maila. Ja vad ni vill :)

RACHELS PERPSKETIV, 5 veckor senare
“So, how’s it going with Zayn?” frågade Miranda när vi satt oss ner vid ett bord. Vi hade bestämt oss för att äta lunch ute tillsammans idag eftersom det var ett tag sedan som vi hade träffats och umgåtts.
“It’s going great! He is amazing” svarade jag och log. Bara tanken på Zayn fick mig att le.
“How long have you been together?” frågade hon och åt lite av sin pasta.
“In two months ish, but the media and everyone else think that we have been together in five months” svarade jag. Hon nickade till svar och jag tog en klunk av mitt vatten. De senaste veckorna hade varit helt underbara. Jag och Zayn hade blivit ännu mer tajta och jag var lyckligare än på länge.
“Yeah, you guys are the hottest couple on the market right now I think” sa Miranda och jag suckade lite.
Miranda tittade frågande på mig.
“Well, it’s just I wish I could just be with Zayn without all the fame sometimes” svarade jag och hon nickade förstående.
“I get it. I mean, you’re so famous now” sa Miranda och jag log lite.
Miranda, alltid så ärlig. Men det gillade jag med henne, hon ljög åtminstone aldrig.
“So how is your love life then? How’s it going with Kendall?” frågade jag med ett litet leende.
Miranda log stort och tittade ner i bordet med lite röda kinder.
“Oh, someone is in love!” utbrast jag glatt och hon log stort.
“We have been dating for like, some weeks now and it feels so good” sa hon och jag nickade.
“I know the feeling”
“So, what are you doing this w-” började Miranda men avbröts av min telefonsignal.
Jag log ursäktande och plockade upp telefonen. Carol stod det på skärmen och jag förstod att jag var tvungen att svara. Det gick aldrig att undvika Carol mer än några minuter.
“Just have to take this” sa jag till Miranda som nickade.
Jag satte telefonen mot örat.
“Hello Carol”
“Rachel, good I could reach you! It’s about this afternoon, you need to come down to my office for a meeting” svarade en stressad Carol som vanligt, i andra änden.
Jag suckade tungt.
“But why today? I’m with-” började jag men avbröts av Carol.
“Just come down here at 5, okay? No apologies accepted”
“Fine, but what is it about?”
“I can only say you’re gonna like it. I’ll see you at 5 o’clock” sa Carol och lade på.
Jag ryckte på axlarna för mig själv och vände mig tillbaka mot Miranda som log lite mot mig.
“Carol, right?”
“Who else?” svarade jag och log lite.

Jag gick ur bilen och gick upp för uppfarten till mitt hus. Efter att ha pratat av mig med Miranda och bara delat med mig av mina tankar så hade jag begett mig hemåt för att sova eftersom jag nästan inte sovit en blund inatt. Jag öppnade dörren och satte mig trött ner längs dörren. Jag suckade för mig själv och slängde väskan på golvet. Skorna åkte av och jag drog mig mot köket för att ta ett glas vatten. Jag undrade vad mötet skulle handla om, men Carol hade sagt att jag nog skulle gilla det och hon brukade ju faktiskt ha rätt. Det kanske handlade om någon film eller roll eller något liknande. Ja, förmodligen var det så. Jag drack snabbt upp vattnet och ställde undan glaset. Jag skulle precis gå därifrån när någon lade sina händer på mina ögon. Mitt hjärta började genast att slå dubbelt så fort och allt jag tänkte på var det värsta som kunde hända. Jag svalde hårt och försökte tänka efter var i mina skåp jag hade en kniv eller något jag kunde försvara mig med.  
“Hi babe” hördes en mycket välkänd röst i mitt vänstra öra.
“God Zayn! I thought you were a rapist” sa jag och suckade lättat. Han skrattade åt mig och drog in mig i hans famn.
“You know, maybe you should start locking your door”.
“I do that!” protesterade jag.
“Nope, how do you think I got in?”
“I don’t know, maybe through a window?”
“Good theory, but no” svarade han. Jag drog mig ur hans famn och sträckte mig mot hans läppar för att sno en kyss. Han drog mig närmre sig och strök sin ena hand på min rygg.
Vi drog oss ifrån varandra och jag tog hans händer i mina.
“So, what do you wanna do?” frågade jag samtidigt som jag gjorde mönster med mitt finger i hans ena hand.
“We can always have a pillow fight” svarade han och innan jag hunnit protestera hade Zayn rusat ut vardagsrummet. Jag följde snabbt efter och kände en kudde komma flygande upp i mitt ansikte.
Jag plockade skrattande upp den ifrån golvet där den hade landat och kastade den tillbaka mot Zayn, men missade totalt. Han tog tag i kudden och en andra kudde och började attackera mig med kuddslag. Jag sprang skrattade runt soffan och försökte komma undan medan jag grabbade tag den sista tredje kudden ifrån soffan. Jag kastade den mot Zayn men missade honom igen och han sprang iväg en bit. Jag sprang och plockade upp den medan jag kände ett par kuddar i min rygg. Innan jag hann vända mig omslöts min midja av hans armar.
“I won, admit it” sa han med ett flin på läpparna.
“Never” mumlade jag tävlingsinriktat och lyckades få tag i en kudde från golvet som jag drämde rakt in i hans ansikte.
“Ten points to me!” utbrast jag och slängde mig i soffan.
“Not fair” muttrade han och satte sig bredvid mig.
“Just fair” svarade jag och lade mina ben i hans knä.
“I still won” sa Zayn och började kittla mig under fötterna.
“You didn’t!” utbrast jag och började skratta och vrida mig i soffan.
“Admit it” sa han och fortsatte kittla mig under fötterna.
“NEVER” sa jag och lyckades vrida mig ur hans grepp och jag ramlade ner på golvet istället.
“Oww” utbrast jag och han skrattade åt mig.
“Want some tea?” frågade jag och han nickade.
“Sure”
Han tog tag i min hand och drog upp mig på fötterna. Vi gick tillsammans in till köket och jag satte på vattnet medan han plockade fram koppar. Han visste redan var det mesta fanns, vi hade umgåtts så mycket det senaste att vi faktiskt hittade det mesta hos varandra. Och efter en kvart satt vi i soffan med varsin tekopp. Jag sträckte mig efter fjärrkontrollen och satte på tv:n. Gossip Girl visades och jag log. Det var ett av mina favorit program.
“Seriously Rach, Gossip Girl?” suckade Zayn och försökte ta kontrollen från mig.
“No, I wanna watch this” sa jag bestämt och gömde kontrollen bakom en av kuddarna.
Han flyttade sig närmre mig och placerade en kyss på mina läppar.
“Not working” mumlade jag och han drog sig ifrån mig.
“Well, it was worth to try” sa han och blinkade med ena ögat.
“But please, can’t we watch something else?”
“Nope” svarade jag enkelt och tog en klunk av mitt te.
“You’re mean” mumlade han.
“Do you really think that? Because I was planning on staying at your place tonight” sa jag och lade min högra hand på hans lår.
“Let’s just watch Gossip Girl, shall we” sa han och jag log.
“Yes, we should” sa jag, fortfarande med ett nöjt leende på läpparna.
Zayn skrattade lite och drog mig närmare honom. Jag riktade blicken mot tv:n igen och log.
“Success” mumlade jag och han flinade.
“Fine, I’ll let you be the winner this time” sa han och jag nickade nöjt.
Vi tittade lite på Gossip Girl och jag kände mig tröttare och tröttare, sjönk djupare ner i Zayns famn, det kändes som att jag nästan höll på att somna.
Jag ryckte till av att min mobil ringde och förvånades av det blinkade namnet på skärmen, Liam. Jag rynkade lätt på pannan, undrade varför Liam ringde och svarade.
“Hi it’s Rachel”
“Hey Rachel! It’s Liam!”
“I can hear that. Was it something special you wanted?” frågade jag vänligt.
“Yeah actually, I was wondering if you have Zayn there?”
“Yup he’s here, do you wanna talk to him?”
“Sure, thanks Rachel” svarade Liam och jag gav över telefonen till Zayn.
“Who is it?” frågade han och tittade frågande på mig.
“Liam” svarade jag och Zayn satte telefonen till örat och började prata med Liam.

ZAYNS PERSPEKTIV
“Hey Liam” sa jag och grejade med Rachels hand.
“Hey mate! Why didn’t you answer your phone? Connor tried to call you more than once” svarade Liam och jag riktade blicken bort emot där köket låg.
Min mobil låg nog kvar där, urladdad som vanligt.
“I didn’t hear it because my phone is probably dead” svarade jag och kunde höra hur Liam suckade.
“As usually, Zayn. Anyway, since Connor didn’t have Rachel’s number he told me to call you and tell you that you have to go to a meeting this afternoon, at five o’clock”
“Did he say it was necessary?” frågade jag.
“Yeah, he did. So just go, it’s at this Carol’s office I think”
“Carol? Is it about me and Rachel or something?”
“I don’t know, go to it and find it out yourself. I’ll see you later, Danielle is calling”
“Okay, bye” svarade jag och lade på.
Rachel tittade förbryllat på mig.
“Why did you say my name?”
“It’s this meeting at five. It’s at Carol’s office and I have to go” svarade jag.
“That’s the one Carol told me to go to! So you’re coming too?” frågade Rachel och jag nickade.
“Apparently, I am”
Rachel såg ut som om hon tänkte. En rynka visades i mitten på hennes panna, vilket det alltid gjorde när hon var orolig eller funderade. Plötsligt kollade hon upp på mig med ledsna ögon.
“Zayn, I know what the meeting is about”. Då förstod jag. Jag drog in henne tätt i min famn och strök henne över håret. Jag hörde henne snyfta till och drog henne ännu närmre mig.
“Shh, it will be fine” tröstade jag och svalde hårt. Det här skulle bli intressant.

Okej, vad tycker ni? Vad tror ni mötet är om? Kommentera vad ni tror. Minst 4 kommentarer för att få nästa del på måndag. Del 2 på STO kommer på söndag. Tills dess, ha ett awesome lov (för er som har det), vi hörs snart :)
//Josefin & Frida

Jättebra del!! hoppas inte management ska förstöra allt nu. men det kommer de förmodligen göra :(

Älskar :)

Mer :D

Jättebra del!

Superbra! ;D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: