The Fame Project - del 19

| Postat i: The Fame Project
 

ZAYNS PERSPEKTIV
Det var så mycket jag ville säga, men orden kom inte ur min mun. De hade fastnat i min tunga och vägrade komma ut. Det var så mycket som jag bara ville tala om för Rachel. Hur glad hon gjorde mig, hur mycket jag hade saknat henne och hur tomt det var utan henne. Men hur skulle jag nånsin kunna säga det? Men det kunde jag ju inte säga. Högst uteslutet. Ärligt talat var jag bara glad att jag fick vara med Rachel, även om det var som vänner.
Jag tittade upp emot henne och hon log varmt mot mig. Okej, det här skulle bli svårt. Men jag fick väl bara dölja mina känslor.
“So are you guys going out on tour soon or something?” frågade Rachel.
“Well, soon there’s a UK tour and later this year we will do a worldwide tour and visit so many countries” svarade jag med ett leende.
Att turnera var bland det roligaste jag visste och musiken betydde så mycket för mig.
“That’s awesome! You guys really have so many fans all over the world” sa Rachel med ett leende och jag nickade.
“Yes, all our fans are amazing. I mean we would be nothing without them” fortsatte jag.
Jag älskade att prata om fansen, mitt jobb eller om musiken. Det var ju detta jag brann för.
Efter en liten stund kom en servitör och tog upp våra beställningar. Jag kunde inte slita blicken ifrån Rachel. Hon såg så annorlunda ut med sitt svarta hår och luggen, men det var otroligt snyggt. Jag antog att hon var väldigt nöjd själv också.
“I just love your hair” sa jag glatt.
“Thanks Zayn” sa hon lite smått generat och jag bestämde mig för att jag trots allt inte ville genera henne.
“Well.. are you going to be in any films or so?” frågade jag.
“I’m still on my vacation, but I will go on some auditions in a while” svarade Rachel och jag nickade.
Jag hade sett henne i en av filmerna hon hade varit med i, hon var en grymt duktig skådespelerska.
“I remember our bowling date” sa Rachel plötsligt med ett flin på läpparna.
“What about it, why are you laughing?” frågade jag undrande.
“You suck at bowling!” utbrast hon med ett skratt.
Jag slog lekfullt till henne på armen med ett leende i mungipan.
“I don’t!”
“You do!”
“No!”
“Yes!”
“No! Okay maybe, but then you also suck at it” sa jag och skrattade.
“Fine, maybe I do” sa hon.
“Actually I’m really sure about that I won” sa jag lite malligt.
“Well I’m not” sa Rachel medan vår mat kom in och vi båda började äta lite.
“Anyway... What are you doing tomorrow?” fortsatte Rachel.
Jag tänkte efter.
“Hmm, nothing on the day I think. Later me and the boys are going a movie premiere, not sure which film is” sa jag med ett skratt. “Why did you ask?”
“I was wondering if you wanted to hang out or something. Earlier before the film premiere of course” sa Rachel med ett litet leende.
“Sure, that would be fun. And if I know the managers right, you’re going to join us on the film premiere. I think Eleanor and Danielle are coming too so you won’t be alone”
“If you want of course” skyndade jag mig att lägga till.
“Sure, that would just be fun. I haven’t been on one in a while. Which time?”
“I think it starts at 8PM but we’re going to be there an hour before to be photographed and stuff” svarade jag.
Rachel nickade.
“Okay, fun” sa hon och åt lite mer av sin mat.
Jag log stort. Det skulle bli jättekul att få spendera en till hel dag med Rachel. Simon hade inte sagt något om att Rachel skulle följa med, det hade varit mitt eget förslag. Men de tyckte säkert bara att det var bra och jag hade liksom inte kunnat hindra mig själv. Vi hade ju inte gått på något sådant tillsammans förut och jag såg fram emot det. Jag var ändå glad att Simon hade övertalat mig att gå på dejten, inte för att jag hade kunnat dra mig ur direkt men ändå. Jag hade ju lyckats bra med att dölja vad jag egentligen kände.
Vi pratade lite till och hade det allmänt trevligt. Självklart skulle min mobilsignal ringa mitt i allt och förstöra ögonblicket. Jag suckade medan jag tog upp mobilen ur fickan och sneglade ursäktande på Rachel.
“I just have to take this, it will go quick” sa jag och hon nickade.
Det var då jag tittade på skärmen. Det var Harry som ringde. Med en suck tryckte jag på svara.
“Hey Harry, what do you want?” frågade jag en smula irriterat.
Harry visste att jag var med Rachel och ändå så ringde han.
“Hey man, just want to know how the lovebirds are” sa Harry retsamt och jag suckade.
“We’re good, was it something else or can I hang up?” frågade jag sedan.
“Have you told her that you like her yet?” frågade Harry lite väl högt och jag skakade på huvudet som om han skulle kunna se det.
“No, and I’m not going to. Shut up” sa jag en smula irriterat.
“Sorry Mr sensitive, I was just wondering when you’re going to do it” sa han.
“Never, and you know it. Now let me eat” mumlade jag mellan nu sammanbitna tänder.
“Okay, bye. And have fun love you too!” sa Harry överdrivet glatt och jag avslutade samtalet.
Jag vände mig mot Rachel igen.
“It was just Harry who wanted to disturb as always” sa jag och log lite.

RACHELS PERSPEKTIV
Jag stirrade på Zayn, oförmögen att ens få fram ett ord.
“Have you told her that you like her yet?” Hade Harry frågat Zayn. Jag hade hört det klart och tydligt. Och jag kunde inte hindra svartsjukan som bubblade upp inom mig. Vadå tala om för henne att han gillade henne? Gillade Zayn en annan tjej? Gjorde han verkligen det, trots oss? Inte för att jag egentligen kunde klandra honom, vi fejkdejtade ju bara. Men ändå... Gillade han en en annan tjej? Varför visste jag inte om detta? Varför hade han aldrig sagt något om en annan tjej? Alla känslor och tankar strömmade igenom mig och jag visste inte vad jag skulle tycka eller tänka. Jag stirrade fortfarande bara på Zayn.
“Uhm, are you okay?” frågade han oroligt med en rynka i pannan.
Jag svalde hårt.
“Yes” lyckades jag få fram.
“Rachel? You’re all white in the face, are you sure you’re okay?” frågade han och lade en hand på min arm men jag drog bort min arm ifrån hans hand.
“I’m fine” sa jag kort och kunde inte undvika den vassa tonen i min röst.
Zayn tittade lite smått sårat på mig och jag undvek hans blick.
“Maybe...” Jag harklade mig. “Maybe this fake dating was a bad thing” mumlade jag med blicken ner i bordet.
“What are you talking about? I got an amazing friend, it wasn’t a bad idea at all” sa Zayn med en bekymrad rynka i pannan.
“Then why didn’t you tell me if we’re so good friends?” sa jag och mötte Zayns blick.
“Tell you what? What are you seriously talking about?” Han stirrade förvirrat på mig.
Jag höjde rösten.
“Don’t act like you don’t know what I’m talking about”
“But I don’t know what you’re talking about!” sa Zayn och jag knöt nävarna under bordet.
För han visste precis vad jag pratade om. Han kunde inte ens vara ärlig.
“Okay, fine, if that’s how you want it” sa jag och korsade armarna.
“Can you tell me what the hell you are talking about!” utbrast Zayn och tittade på mig.
“Stop acting like you don’t know! I heard him, and you! Why couldn’t you just tell me the truth and then we could have stopped fake dating there and then, before I...” Jag avbröt sig och tystnade.
Jag höll nästan på att avslöja mig för honom. Varför kunde jag inte bara hålla tyst?!
Zayn tittade oförstående på mig.
“What has this to do with... Wait, what is this? Before you, what? And why should we stop fake dating? I don’t understand anything!”
Zayn stirrade på mig med en frågande blick och jag svalde hårt.
“Nothing, it’s just..” Jag harklade mig och mötte hans blick. “I heard your conversation with Harry. Or at least a part of it, and...” Min röst stockade sig och jag insåg vad jag var på väg att säga.
Vad fan höll jag på med?! Jag kunde ju inte säga som det var, herregud vad höll jag på med!
“And, what? My convo with Harry? What has it with-” Zayn tystnade mitt i en mening.
“Oh, did you hear what Harry asked me” mumlade han och tittade ner i bordet.
“Yes, I actually did. When were you going to tell me that you like another girl?” utbrast jag men lyckades ändå hålla min röst på en normal nivå.
“But-” började Zayn men jag avbröt honom.
“We’re friends Zayn, or at least we were. This whole dating thing was just waste of time when you were in love with another girl the whole time” sa jag kallt och ställde mig upp.
Zayn stirrade på mig med öppen mun.
“Why do you think I’m in love with a girl?” frågade han och tog tag i min handled och jag försökte desperat skaka av hans hand.
“Cause Harry said so! But whatever, it’s not like I’m... Ehm, nothing. I just wish you could have told me earlier then we wouldn’t have even fake dated” sa jag och bet mig i tungan för hur nära jag var på att försäga mig, igen.
Zayn  tog ett hårdare tag om min handled.
“You’ve missunderstood everything, let me explain”
“Explain what?”
Han suckade.
“I guess I have to tell you something I promised myself to never tell you...”
Mina ögon mötte hans och jag rynkade undrande på pannan.
“What are you talking about, Zayn?”




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: