The Fame Project - del 10

| Postat i: The Fame Project
Rachel’s perspektiv
“WAKE UP RACHEY PACHEY!” hördes en röst som väckte mig.
“Go away Marcus” mumlade jag irriterat.
Jag var fortfarande van vid att den som störde mig var Marcus, men så var det ju inte längre.
En duns hördes och jag kände att någon satt på min säng.
“Who is Marcus?”
Det var inte förrän nu jag hörde att det var Louis som var i mitt rum.
“Louis, go away” sa jag trött och satte mig upp.
“Morning sweetiepie, your honey is downstairs”
“Shut up, he’s not my honey” mumlade jag surt.
Louis flinade bara åt mig.
“It’s 11am, you should come down and join us for breakfast. Zayn misses you”
Jag gav honom bara en sur blick till svar och svängde benen över sängkanten.
“Really funny” sa jag trött.
Jag gick ner för trappan med Louis i släptåg.
“Your hair is really beautiful today by the way” hörde jag Louis säga bakom mig med ett skratt.
“Oh, I know you like it” sa jag sarkastiskt med ett litet leende medan vi kom in i köket.
Där satt de andra fyra runt frukostbordet och de tittade upp när vi kom in.
“So you could finally get up lazy pig” sa Harry med ett flin och Louis nickade stolt.
“I’m not a lazy pig” svarade jag och satte mig ner mellan Niall och Liam och mittemot Zayn.
“Yes, you are” sa Louis och slog sig också ner vid bordet.
Jag ignorerade Louis och min blick drogs mot Zayn. Jag fick en chock när jag såg honom. Jag hade aldrig sett en snyggare kille med morgonrufs. Han såg så perfekt ut även fast han var nyvaken. Jag log mot honom och han log tillbaka.
“Morning Rachel, to be nice to Zayn’s guest because they’re not” sa Liam och nickade sitt huvud mot Harry och Louis.
“Thanks Liam, morning” svarade jag och tog för mig av frukosten som stod framme.
“What are we doing today then?” frågade Zayn och tittade på mig.
Jag ryckte lite på axlarna.
“Have no idea, I don’t really mind” svarade jag med ett litet leende.
Jag såg faktiskt fram emot att få spendera en vecka med honom, hur konstigt det än kändes att erkänna det för mig själv. Det skulle bli kul att få lära känna honom bättre för när allt kom omkring så var han inte så hemsk ändå.
“You can have a all-day-date!” urbrast Louis med ett flin.
“What’s that?” frågade Zayn med rynkad panna.
“A date all day long” svarade Louis med en min som såg ut som att han tyckte vi var dumma i huvudet.
Jag skakade roat på huvudet.
“Dream on, Louis” svarade jag och Zayn nickade.
“But I can say that I’d rather be with Rachel than you idiots” sa Zayn med ett skratt och tittade på de andra killarna.
“Aww, then we’ll let you two be alone today” svarade Louis och räckte ut tungan åt Zayn som bara skakade roat på huvudet.
“No, but seriously. What should we do today?” frågade han sedan.
Liam tittade upp från sin mobil.
“Guys, sorry but I’m gonna meet Danielle today” sa han och jag nickade.
“Cool, that’s your girlfriend right?” frågade jag och lutade huvudet i händerna.
“Yeah, and Eleanor is Louis girlfriend” sa Liam med ett nickning.
“Aha, okay. Has anyone else a girlfriend?” frågade jag och tittade runt på de andra killarna.
“Nope” sa Zayn och jag nickade.
“Okay. So what should we do today?” frågade jag och Zayn tittade på mig med busig blick.
Jag tittade frågande på honom och han mimade ‘revenge’. Jag förstod genast vad han menade och blev full i skratt, jag kunde inte sluta skratta när jag tänkte på vad vi skulle göra mot Harry.
“What is it?” frågade Louis misstänktsamt.
“N-nothing” fick jag fram mellan skrattattackerna och tittade på Zayn som skrattade minst lika mycket som jag.
“Okay, what are you up to?” frågade Harry och korsade armarna över bröstet.
“Me and Zayn was just wondering if you wanna go and shopping with us today, Harry” förklarade jag och försökte kväva skrattet som bubblade inom mig.
“No, I hate shopping” klagade Harry.
“Well, that’s bad for you becasue I was going to shop underwear” sa jag och flinade. Harry flög upp och drog med mig till mitt rum.
“I’m on!” sa han högt. “Go and change” fortsatte han och puttade in mig i mitt rum.
“Zaaaayn! We’re going shopping” hörde jag Harry ropa. Jag tog min kudde för min mun och kvävde mitt skratt med hjälp av den. Jag bytte snabbt om till ett par jeans, ett linne med en hand som pekar ‘fuck you’. Jag drog på mig min jeansjacka och ett par vita converse och gick ut från rummet. Jag mötte Harry i hallen som stod där redo med sin orangea mössa på huvudet. Jag skrattade åt att han var så uppspelt. Jag skulle inte shoppa underkläder och om jag skulle det, skulle jag aldrig göra det med honom.
“Hurry up Zayn! We are waiting!” ropade Harry och snart kom Zayn ner för trappan.
“What took you so long?” frågade jag och flinade med tanken på hämnden i mitt huvud.
“His hair” svarade Harry snabbt och gick ut till bilen. Han satte sig i sin bil i förarsätet och jag satte mig bredvid i passagerarsätet.
“Hey, I wanna sit there” sa Zayn och låtsades bli sur.
“Ladies first Zayn” svarade jag och räckte ut tungan mot honom och satte mig i bilen. När alla var inne satte Harry med hög fart, rikting mot inne-London.

“Hi, ehm my friend here wants to wax his legs” sa jag och pekade på Harry. Hans huvud flög upp och han kollade surt på mig.
“No, actually I have changed my mind. I don’t wanna shop, let’s go home” protesterade Harry.  
“He wanna wax his legs” sa jag bestämt och kollade på receptionisten,
Receptionisten kollade konstigt på mig och jag mimade ‘revenge’ till henne. Hon flinade och visade Harry vägen till rummet där han skulle bli vaxad. Jag och Zayn satte oss i soffan vid entrén och skrattade. Efter ett tag hörde vi ett högt skrik vilket ledde till att vi skrattade ännu mer. Efter ungefär tio minuter kom Harry ut igen. Han kollade surt på oss.
“How can you girls stand this” muttrade han.
“Harry, I shave my legs. I don’t wax. Actually, I have never waxed my legs” svarade jag.
“Why did you guys make me do this when you, Rachel, don’t do it?” sa han och satte armarna i kors.
“Revenge” flinade Zayn och gjorde high-five med mig.
“Revenge?”
“Yeah, you said that me and Zayn would move in together, we got mad and came up with this idea” sa jag stolt.
“I hate you” mumlade han.
“Aaww, I love you too Harry” sa jag på skoj.
“Can we go shopping underwear now?” frågade han hoppfullt.
“Did you actually believe that I would go shopping underwear, WITH YOU TWO” sa jag förvånat och höjde rösten i slutet av meningen.
“But we can go to Starbucks” sa jag och log. Han såg lite gladare ut och skulle precis gå när Zayn stoppade honom.
“First” sa han och drog upp Harrys ena byxben och drog handen över benet.
“Wow, it’s so smooth” sa han imponerat. Jag satte mig på huk bredvid Zayn och kände på hans ben.
“Wow, it’s amazing. Maybe I would try this sometime” sa jag.
“Yeah, you should. Then you can feel the pain like I did” sa Harry.
“Or I’ll just skip that” sa jag och tog Zayns hand.

“Guys, I think that we took the wrong direction” sa Zayn kliade sig i nacken. Vi hade valt att leta efter Starbucks men hade gått fel.
“Yeah, cause we can only go in one direction” svarade Harry och han och Zayn började skratta. Jag suckade och när de lugnat sig och fått flera blickar från folk som gått förbi oss bestämde vi oss för att gå tillbaka till där vi kom ifrån.
“You’re really slow Rach” sa Harry med en retande ton.
“I’m tired guys” muttrade jag.
“Aaww, jump up” sa Harry och ställde sig framför mig och böjde lite på sig.
“What?”
“Jump up, lazy pig”. Jag gjorde som han sa och snart var vi på väg igen.
“I really like your curls, Curly” sa jag och pillade lite med hans lockar.
“I know, everyone does” sa han och lät så självgod.
“Well, if I’m gonna be honest with you Curly, I actually like Zayns hair more because it’s much cooler” sa jag och kollade på Zayn som räckte ut tungan mot Harry. Jag tog min ena hand och flätade in den i Zayns.
“You’re wierd, everyone loves my curls and want to touch them” sa han med ett självsäkert leende.
“I’m not like the other girls Harry, I don’t fall for a flirt” sa jag vilket tystade Harry.

“There! I see starbucks” ropade Harry högt och började springa. Vi kom in och beställde och kassörskan frågade vårt namn.
“Ha-” började Harry men Zayn avbröt honom.
“Dan Piper”. Vi satte oss vid ett bord och Harry kollade konstigt på Zayn.
“We don’t wanna be recognized, don’t we” förklarade Zayn och då förstod både jag och Harry.
Om de ropar ut Harry Styles kommer vi bli omringade av fans och eftersom vi inte har med oss några livvakter så är det inte så säkert. Vi satt och pratade lite innan vi hörde ‘Dan Piper’ ropas upp. Jag reste mig upp och gick och hämtade våra beställningar. Jag kom tillbaka med dem och började äta på min muffin.
“So Harry, was it nice to wax your legs?” frågade Zayn med ett snett leende och blicken riktad mot Harry.
“No! It was terrible! I have no hair on my legs and I’m a guy. I can’t show myself in any short trousers for like a month” suckade han.
“Sorry, but it was actually your own fault.. You said we would move in together” svarade jag och Harry nickade.
“Yeah, but I was right, wasn’t I? You’re living together now”
“Yeah, but only for a week” svarade Zayn och tittade på mig.
Jag tittade tillbaka på honom och försökte att inte titta på hur snygg han var.
Harry märkte att jag och Zayn tittade på varandra men valde att inte kommentera det för en gångs skull.
“So where are we heading now?” frågade jag när vi hade fikat färdigt.
“Well, you said you would buy new underwear” sa Harry och tittade anklagande på mig.
“I just said so because you would go with us” sa jag.
“That wasn’t fair! I couldn’t know!” utbrast Harry men blev hyssjad av Zayn.
“Don’t get too much attention here” sa Zayn och jag nickade.
“But Rachel is being mean” klagade Harry och lipade åt mig.
“Oh, don’t cry curly” sa jag och reste mig upp.
“Where do you want to go guys?” frågade jag sedan.
“”Maybe home? I get so tired of shopping” svarade Zayn och Harry nickade.
“I’m going home, I feel like my legs are burning or something. I think I’ve spend enough time with you two” sa Harry lite halvt surt men med ett leende i ena mungipan.
“Okay, I’ll see you soon mate” svarade Zayn och vi skildes åt utanför starbucks.
“Okay, let’s go home” sa Zayn och vi satte oss i en taxi.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: