The Fame Project - del 1

| Postat i: The Fame Project
                

Rachel’s perspektiv
“Cut!!” ropade Stan vår filmregissör.
“You’ve done an amazing work and this film will be a success” fortsatte han samtidigt som jag släppte taget om Ryan min motspelare. Jag log mot honom innan jag gick bort till Stan.
“Rachel, darlin’. You’ve been amazing and I really look forward to work with you again” sa han och kramade om mig.
“Thank you Stan, it was really funny doing this film” svarade jag. Han släppte taget om mig och gick bort till några andra skådespelare medan jag gick till mitt omklädningsrum för att byta om till mina kläder.
“Rachel!” hörde jag Carol, min manager ropa bakom mig. Jag vände mig om och såg henne komma springandes mot mig. Hennes blonda hår var uppsatt i en stram hästsvans och hon tog på sig sina glasögon i farten.
“No time to rest. You have an interview in an hour” fortsatte hon och drog in mig i omklädningsrummet.
“What? I thought it was six o’clock” svarade jag och drog av mig tröjan för att ersätta den med min egna.
“Well, it is five o’clock now, so hurry up. We need to be there 15 minutes before the interview starts” sa hon och tog hand om kläderna som jag hade haft under den senaste scenen i filmen.
“Yeah ok, just give me 10 minutes” svarade jag och började borsta igenom mitt hår. Carol kollade på mig och sa;
“You really need to dye your hair”
“Why? I like it this way” svarade jag och studerade det i spegeln. Mitt bruna hår med blont i topparna låg platt över axlarna och jag gillade det verkligen.
“Well, you’re the only one” sa hon och försvann ut från omklädningsrummet. Jag suckade tungt. Carol kunde verkligen gå mig på nerverna ibland och hon hakar lätt upp sig på småsaker. Men hon är ändå den bästa manager som finns och hon finns alltid där för mig.

“So, you have just finished a new film how was it to be the main character for the first time?” frågade intervjuaren, som jag redan glömt namnet på, mig.
“It was amazing, I really enjoyed it and it was very fun” svarade jag och log.
“That’s great! But what are you planning to do now?”
“Well, I’m gonna have a vacation now and then I’m probably gonna do more auditions for other films” svarade jag.
“Okay, well Rachel, we’ve got some questions from your fans” sa han och tog fram ett papper.
“Are you ready?” fortsatte han.
“Of course”
“Okay, how old were you when you did your first film?” frågade han.
“I was 15 when I did my first commercial but the first time I was in a film would probably be when I was 17 in ‘From Paris with love’ as Nichole” svarade jag och tänkte tillbaka på hur det var. Jag hade ju faktiskt fått träffat John Travolta som är en stor förebild för mig.
“Okay, next question is from Savanna who wants to know, which of your tattoos is your favourite one?” sa han och rättade till sin gråa kavaj.
“My favourite one would probably be the one who says, ‘live life with no regrets’ on my arm” svarade jag.
“That’s a good motto, and now we have come to the last question” sa han.
“Are you in a relationship with someone?”
“Nope, I’m single” svarade jag.
“Okay, well that was everything for today, I’m glad that you could join us Rachel” sa han och kramade om mig.
“It’s my pleasure” svarade jag och reste mig upp från soffan.
“Ladies and gentlemen, Rachel Moore!” sa han i mikrofonen och publiken applåderade.
Jag gick av scenen och möttes av Carol.
“Well done Rachel” sa hon och gav mig en mugg med kaffe i.
“Thanks” svarade jag.
“I gotta go now, but I’ll be in touch” sa hon och kramade om mig innan hon försvann ut från studion. Jag drack upp mitt kaffe innan jag tog mina saker och gick ut till min bil för att efter en lång dag äntligen få vila. 


Del 1! Hoppas att ni gillar det :) //Josefin xxx




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: