Still The One - del 1

| Postat i: Still The One
        

3 år senare
ELLIES PERSPEKTIV
Efter en lång och utmattande dag kom jag äntligen hem till lägenheten. Jag tände några lampor och gick in till köket. Niall och de andra var iväg i staterna och allt jag ville var att ha honom här. Vi hade inte setts på flera månader och jag saknade honom något enormt. Det kändes konstigt att vara ensam i den stora lägenheten och inte höra Nialls skratt hela tiden. Ett stort leende spred sig på mina läppar när jag tänkte på honom. Han hade förändrat mitt liv totalt, till det bättre såklart, och varje gång som vi kysstes så kändes det verkligen som om jag blev kär på nytt.

“How did it go at your work today?” frågade Niall på andra sidan datorskärmen. Det var något som vi hade gjort nästan varje dag, skypa.
“It went well, the kids are so cute” svarade jag och log. Idag hade varit min första dag på mitt nya jobb, lärare. Det var något jag verkligen ville vara, mitt mål är att bli en high school lärare. Fast mindre barn är också roligt att jobba med. De är så himla gulliga.
“I figured” sa han och log. Hans tandställning var sen länge borta och nu syntes perfekta, raka tänder. Eller, hela han var perfekt.
“What are you doing today then?” frågade jag efter ett tags tystnad.
“We’re having a concert tonight” svarade han leendes. Jag visste att det var något av det han gillade mest, att stå på en scen och göra det han älskar. Sjunga.
“Just a week left, then I’ll have you in my arms” fortsatte han.
“And I won’t let you go away on tour soon again” svarade jag och log.
Han skrattade till och drog en hand genom sitt blonda hår.
“I don’t think that I could manage to be without you any longer than three months” sa han och jag kollade generat ner i sängen jag satt i.
“Don’t look down, I wanna see your beautiful face”, den pojken alltså. Han får mig alltid att rodna.
Jag kollade med röda kinder uppåt och möttes av en leendes Niall och Harry, som också hade kommit nu.
“Hey Harry!” sa jag glatt och vinkade.
“Hi lil’ sis, how are you?” sa han och flinade. Det där smeknamnet hade han inte slutat använda, även fast han hade en syster som var ännu yngre än mig.
“I’m fine, and just so you know. I talked to Samantha today, and she said that I’m the coolest in the family” svarade jag stolt och flinade.
“What!? How could she say that? Everyone knows that I’m the head of the family. I’m Harry Styles for Gods sake!” utbrast han och slog ut med armarna.
“The famous card Harry, that’s low.. And she said that because I told her that she could stay with me for a week, it gets lonely here you know” förklarade jag. “So she should be here soon”, och precis som om jag kunde se in i framtiden så ringde det på dörren och kort därefter hördes 6-åringens röst inne i hallen.
“Rach!” ropade hon och snart dök hon upp vid öppningen till sovrummet.
“Hi Sam” sa jag glatt och tog emot henne i en stor kram när hon slängde sig bredvid mig i sängen. Jag hörde någon annan komma upp för trappan och snart stod Gemma i dörröppningen.
“Gemma!” ropade jag och kramade glatt om henne. Hon skrattade och omfamnade mig i en stor kram.
Medan jag pratade med Gemma så satt Sam så sött i sängen med datorn i sitt knä och pratade med Harry och Niall.
“Well I should get going again, I’m going back home to mom and Mick” sa Gemma och reste sig från golvet där vi placerat oss.
“Okay, I’ll see you soon then” sa jag och kramade om henne en sista gång innan hongick. Jag hörde ytterdörren stängas och satte mig ner i sängen igen. Jag lyfte upp Sam i mitt knä och mötte en leendes Niall.
“Where is Harry?” frågade jag Niall.
“He was tired so he went to bed” svarade han.
“What’s the time there?” frågade jag och tog bort Sam’s händer från tangetbordet som hon frenetiskt tryckte på.
“9am, which means that I gotta go, I’ll see you soon babe” sa han och gav mig en slängkyss som jag tog emot.
“Yeah, have fun. I love you” svarade jag.
“I love you too baby” sa han leendes och loggade ut från skype. Jag gjorde det samma och snart omfamnade tystnaden oss. Samantha satt i mitt knä och pillade med mitt hår.
“I don’t get how Harry can sleep now, when he has already slept” mumlade jag och Sam skrattade sitt gulliga skratt.
“Are you hungry?” frågade jag henne och hon nickade.
“Let’s make pancakes” fortsatte jag och satte fart mot köket.

Okej, del 1 på Still The One är nu uppe! Kommentera gärna vad ni tycker. Det kommer kanske inte hända så mycket nu i början men det kommer :) Imorgon så kommer även del 23 till TFP, så håll utkik! 
Cyaa! //Josefin xxx
 

Bra del! Väntar spänt plå hur det kommer fortsätta ;)

Jättebra del! Mer :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: