Live While We're Young - Epilog

| Postat i: Live While We're Young

              

Ellie's perspektiv
Jag satt med Samantha i mitt knä i soffan i vardagsrummet. Hennes bruna lockar låg ruffsigt runt hennes lilla huvud och hennes klarblåa ögon var nästan de klaraste som jag någonsin sett. De måste komma från hennes pappa tänkte jag. Hon vred sig om i mitt knä vilket gjorde att mina tankar avbröts. 
“I wanna play a game” sa hon och tog tag i mitt hår och började pilla med det som hon alltid gjorde.
“What game?” frågade jag.
“Hide and seek” sa hon och innan jag hann protestera så hade hon sprungit iväg för att hitta sig ett gömställe. Jag suckade innan jag började räkna till tio.
“Ready or not here I come!” ropade jag och reste mig från soffan. Det tog inte lång tid innan jag hittade 2 åringen under köksbordet.
“Found you” sa jag och kollade in under bordet så att hon skulle se mig. Hon kröp ut med ett leende på läpparna och sa;
“Your turn to hide” hon började genast räkna men stoppades när hon hörde att dörren till huset öppnades.
“Daddy!” ropade hon och sprang ut till hallen. Jag hörde personen skratta, ett skratt som jag mycket väl kände igen. Jag skyndade mig ut i hallen och där stod han. Killen som fångade mitt hjärta med Sam i sin famn.
“Niall? What are you doing here?” frågade jag förvånat.
“What? Am I not allowed to visit my girlfriend?” frågade han tillbaka och släppte ner Sam för att krama om mig och möta mig i en kyss.
“I’ve missed you so much my angel” sa han och strök bort en hårslinga som fallit fram framför mina ögon.
“I’ve missed you too Nialler” svarade jag.
“Have you not missed me?” frågade Sam och kollade på Niall.
“Of course I’ve missed you too” sa han och tog upp henne i hans famn igen. “I even bought you guys presents”.
“Niall you didn’t need to” sa jag.
“But I wanted to” svarade han och böjde sig fram för att kyssa mig.
“Eeww, gross” sa Sam vilket fick oss att skratta. Niall börjde sig ner och tog fram en påse och gav ett paket till Sam som hon genast öppnade.
“WOW! A new teddybear, I love it thank you Niall” sa hon och sprang upp till sitt rum.
“I’ll give you your present tonight on our date” sa Niall och tog mina händer.
“Date?” sa jag frågande och log stort.
“Yup, I’ve planned everything” svarade han stolt.
“Then I can’t wait”. Jag kollade Niall i ögonen innan jag kramade om honom igen. Gud vad jag hade saknat honom. Han hade varit på semester med sin familj i tre veckor och det har varit så tråkigt utan honom, även om vi inte kunnat träffats så ofta när han är hemma p.g.a hans karriär. Det har bara gått spikrakt uppåt får One Direction och jag kunde inte varit mer stolt, både min bror, mina bästa vänner och min pojkvän får göra det de älskar. Jag själv ska börja studera i London till hösten och håller på att spara ihop till en lägenhet där. Det går faktiskt riktigt bra eftersom jag jobbar på Starbucks här i H.C.
“So what is Harry doing then?” frågade Niall och drog sig ur kramen.
“He’s probably out with his friends, but he promised that he would be back 3 o’clock so I won’t have to babysitt Sam the whole day” svarade jag.
“Yeah right, Anne and Mick are in Scottland right?” frågade han.
“Yup, they’ll come home tomorrow, that’s why Sam called you daddy when you came here” svarade jag och skrattade lite.
“She’s so cute, and she reminds me of Harry a bit, just a bit more girly version” sa han.

Niall tog min hand och flätade samman våra fingrar samtidigt som vi gick bredvid varandra i den lilla parken här i H.C. Helt plötsligt stannade han på bron över den lilla dammen.
“I wanna give you my present now” sa han och kollade nervöst på mig. Jag log mot honom och han tog båda mina händer i sina.
“Ellie, I really love you and I really hope that you would like my present” sa han. Han släppte min ena hand och tog upp en ask från byxfickan. Jag kollade storögt på asken. Var dethär vad jag trodde det var?
“Open it” sa han och log. Jag tog mina skakande och greppade asken för att öppna den. Jag suckade av lättnad när jag såg att asken inte innehöll en ring. Istället var det något som jag inte förstod vad det betydde, en nyckel. Jag kollade upp på Niall som log mot mig.
“What is this?” frågade jag och log lite.
“It’s a key” svarade han.
“Well I can see that” sa jag och skrattade lite.
“Ellie, I bought us an appartment in London. I love you and I wanna live with you, I wanna wake up with you everyday and I wanna experience my life with you. Ellie you means so much for me, so do you wanna move in with me?” frågade han. Mina ögon började sakta tåras av glädje samtidigt som jag kastade mig i hans famn.
“Niall I love you too, and I would love to move in with my love of my life” svarade jag. Jag fann hans läppar med mina och kysste honom som aldrig förr. Kyssen var fylld av kärlek och passion och inget kunde bli bättre nu. Vi drog oss undan när vi behövde luft och Niall lutade sin panna mot min.
“I’ve got pictures if you wanna see” sa han och jag nickade ivrigt. Han drog fram sin iPhone och gick in på bilder. Han klickade fram en och jag tappade fullständigt hakan. Köket var helt perfekt, exakt så som jag ville ha det. En köks ö i mitten och en lång bänk längs ena väggen och ett kylskåp.
Nästa bild var på vardagsrummet som var stort och rymligt dock inte möblerat än.
“I know that you wanna decorate the living room” sa han och log. Jag nickade innan jag drog fingret åt vänster på skärmen för att visa de sista bilderna på lägenheten. När vi kom till vårt sovrum blev jag helt mållös. Niall hade inrett det exakt så som jag har drömt om.
“Niall I love it, it’s perfect” sa jag och kramade ännu en gång om honom.
“I’m glad to hear that” svarade han och kramade tillbaka.
“So when are we moving in?” frågade jag exhaltrerat.
“Whenever you want to” sa han leendes.
“Now!” sa jag och Niall skrattade.
“Can’t we just enjoy the rest of the night and then deal with it tomorrow?” frågade han.
“Of course” sa jag och lutade mig mot Niall som lade en arm runt min axel och kysste min panna.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: