Live While We're Young - del 37

| Postat i: Live While We're Young
                 

Ellies Perspektiv
Varför hade jag erkänt för Harry att jag gillar Niall när jag knappt har erkänt det för mig själv? Jag vet ju att han kommer berätta det för de andra, speciellt Louis. Men det är så himla svårt att motstå hans blick. Jag hörde ytterdörren öppnas och möttes av Anne. Man kunde lätt tyda att hon var gravid. Vilken månad är hon i egentligen?
“Hi, how are you?” frågade hon och ställde ner matkassorna som hon hade med sig på golvet.
“Hey, I’m good. And you, how is it going with everything?” frågade jag och kollade på hennes mage.
“It’s going well” sa hon och log ett leende samtidigt som hon lade en hand på sin mage. Jag log ett svagt leende tillbaks.
“Do you need help with these bags?” frågade jag.
“Yeah, that would be so nice if you helped me” svarade hon och tog en av kassarna och lyfte in dem på köksbordet. Jag tog de två andra och började plocka ur dem.
“You know, I’m so happy that you, Harry and Gemma get along so well” sa hon efter ett tag och log.
“Yeah, they are amazing. Except from when Harry is really annoying... Which is like everyday” svarade jag och skrattade lite.
“Hey!! I heard that Ellie” ropade Harry från övervåningen och bara några sekunder senare var han nere i köket med mig och Anne.
“Well, it’s true Harry” sa jag och stoppade in de sista varorna i kylskåpet.
“It’s not, I’m an angel” sa Harry och flinade.
“Harry, I know that you are really annoying sometimes” sa Anne med ett leende medan hon sakta gick upp för trappan till hennes och pappas sovrum.
“So..” sa Harry och satte sig vid köksbordet.
Jag satte mig brevid honom.
Harry tog fram ett papper och en penna och skrev N <3 E på det.
“Harry! Stop it!” sa jag surt och försökte få tag i hans penna men han höll den utan räckhåll från mig.
“Never” sa han och flinade.
“I hate you” sa jag surt och knycklade ihop pappret till en boll.
“Thanks sis, I love you too!” sa Harry med överspelad glädje.
“Yeah yeah.. I hate when you’re teasing me” sa jag med en ledsen min.
Harry tittade på mig.
“I’m sorry, it’s just so f...”
“You’re so easy to fool” sa jag med ett leende och reste mig upp ifrån stolen.
“Meanie” sa Harry och räckte ut tungan mot mig medan jag gick upp på mitt rum.

Jag satte mig på min säng med datorn i knät. Vad skulle man hitta på nu då? Det fanns ju inget att göra här i Holmes Chapel. Jag loggade in på Skype för att se om t.ex. Ashley var inne eller så. Till min förvåning var det en grön gubbe där, ‘Nialler93’. Niall var online på skype! Jag skickade snabbt iväg ett meddelande.

EllieeeJ:
Hey Niall! :) x

Nialler93:
Hey! Everything well? :)

EllieeeJ:
Yup, just my annoying brother as always... Miss you! :D

Nialler93:
I know, you should have know how it was to live with him 10 weeks! Wanna use web? :)

EllieeeJ:
Sure! x


Jag tryckte på webcamknappen och snart så poppade Nialls söta ansikte upp. Jag log stort när jag fick se honom, han var som en sån där bild som är så vacker att man inte vill sluta titta på den.

“Ellie, hey” sa Niall och log.
Mina ögon var fästa i hans.
“Hey Niall” sa jag och log tillbaka.
Jag vände mig snabbt om för att kolla om dörren var stängd, och det var den. Jag skulle hata om Harry kom och störde mitt i allt.
“What are you doing?” frågade Niall och lutade hakan mot sin hand med ena armbågen mot bordet.
“Not really much, just chilling and trying to ignoring Harry”
“Haha okey, is it working?”
“Right now, yes” svarade jag och log.
“What are you doing then?” frågade jag sedan.
“Oh nothing, just watching football”
“That’s so boring, you should watch The Vampire Diares”
“It’s not boring Ellie, you and I should watch it together sometime, then you can realise that football is awesome”
Jag log åt tanken av att vi skulle göra något tillsammans själva och en rodnad spred sig över mitt ansikte.
“Niall and Ellie, sitting in a tree. K-I-S-S-I-N-G!” sjöng Harry högt samtidigt som han stormade in i mitt rum och visade sig i kameran för Niall. Jag blev ännu rödare i ansiktet, även Niall.
“Seriously? What is wrong with you!” skrek jag och slog till honom på armen.
“Ouch, this girl can hit” sa han mot Niall som bara skrattade.
“Yeah, and I can kick too” svarade jag och kollade mot hans privata delar. Harry lade snabbt händerna över och sa:
“You wouldn’t”
“Oh I would” svarade jag.
“That’s not stopping me from being in here, maybe I also want to talk with Niall”
“Harry, just get out” sa jag och pekade mot dörren.
“Fine, but don’t miss me too much” sa han. Jag kastade en kudde på honom som precis hann träffa honom innan han gick ut från mitt rum.
“What was that about?” frågade Niall förvånat.
“Eehhm, n-nothing” stammade jag fram och ångrade genast att jag hade berättat om mina känslor om Niall för Harry.
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: