Live While We're Young - del 3

| Postat i: Live While We're Young
                   
Ellies Perspektiv
Jag rotade fram nycklarna i väskan och låste sedan upp ytterdörren. Skönt att äntligen vara ensam hemma, tänkte jag. Jag sparkade av mig skorna och gick till köket för att äta något. Min mage hade kurrat konstant den sista lektionen, men om skolan serverade aptitlig mat så skulle man inte gå runt och svälta.
Jag suckade och tog fram två mackor med ost på. Sedan satte jag mig i vardagsrummet och slog på teven.

”I'm home!” hörde jag Harry ropa en halvtimme senare.
”In here!” ropade jag som svar och fortsatte sedan att koncentrera mig på simpsons.
”How was school? Did you make any friends?” frågade Harry och satte sig bredvid mig i soffan.
”It was okey, and there's two girls, called Ashley and Megan, and they are really nice” sa jag och log. Ashley och Megan var väldigt snälla, båda hade visat runt mig när inte Harry kunde.
Harry nickade till svar innan han också började kolla på teven.
”Doesn't Family Guy goes now?” frågade han och kollade upp med sina gröna ögon mot mig.
”I don't know, but Family Guy sucks so I don't wanna see it...”svarade jag och ryckte på axlarna.
”Are you kidding! Family Guy is the best TV-programme ever!” utbrast Harry och kollade seriöst på mig.
“Then you have missed Simpsons” svarade jag och flinade.
“No, Simpsons is okay, but Family Guy rules” svarade han. Jag orkade inte småtjaffsa mer så jag höll tyst. Efter ett tag hördes ett plingande ljud från min mobil. Jag tog upp den och läste vad Ashley hde skrivit. Hi! What r u doing? Wanna hang out? :)

Sure, u can come over ;)

Where do u live?? :S :P

Idk what the name on the road is... but I can meet u at school :)

Sure, see u in 10?? :)

Yeah

Jag reste mig från soffan och gick ut till hallen.
”Where are you going?” frågade Harry.
”I'm going to meet Ashley at school, we'll be back in 20 minutes” svarade jag och gick ut. Eftermiddagssolen låg på och det var ganska varmt för att vara april. Jag tog fram mitt cigarettpaket och tände en cigg. Jag fortsatte gå med cigaretten i handen tills jag såg Anne kliva av bussen lite längre fram. Jag fick panik och fimpade cigaretten direkt och tog fram ett tuggummi och hoppades innerligt att hon inte hade sett mig.

”Hi Ellie, where are you going?” ropade Anne när hon såg mig.
”Hi, I'm going to school to meet a friend” svarade jag. Vi stannade upp bredvid varandra och Anne frågade lite frågor om skoldagen innan jag äntligen kunde gå vidare. Jag kollade på mobilklockan och såg att det redan gått en kvart. Jag ökade på stegen och tillslut såg jag Ashley sitta på en bänk. Hennes röda lockiga hår var utsläppt och hon hade på sig aprikosa shorts och en vit blus. När hon såg mig vinkade hon och gick fram till mig.
”Hey” sa hon och vi började gå hem mot mig.
”Hi” svarade jag. Vi gick under tystnad hela vägen hem till mig och när vi kom in genom dörren så stod pappa och Anne där och kysstes.
Jag tittade på de äcklat innan jag harklade mig. De avbröt snabbt kyssen och Anne såg lite generad ut.
”Oh, hi” sa hon snabbt innan de båda försvann ut till köket.
”Embarrassing” sa jag tyst till Ashley som nästan inte kunde hålla sig för skratt. Vi skyndade oss upp till vårt lilla tv-rum och slängde oss snabbt i soffan innan vi båda brast ut i skratt.
”Haha, you should've seen your face!” fick Ashley fram mellan skrattattackerna. När vi lugnat oss så satte vi oss ordentligt i soffan och bara pratade.
”Who is the hottest guy in school?” frågade jag Ashley.
”Easy, it's James. He has so nice hair and his body is perfect” sa hon och log när hon pratade.
”Who do you think is the hottest one then?” frågade Ashley mig.
”Hmm, I don't know, but I think that Matt is hot, he has a really cute smile” svarade jag.

Harrys Perspektiv
Jag var på väg till toaletten när jag hörde röster från tv-rummet. Jag stannade till när jag hörde att de pratade om Matt och stannade och lyssnade.
”Hmm, I don''t know, but I think that Matt is hot, he has a really cute smile” hörde jag Ellie säga.
Jag gick fram så att de kunde se mig och sa;
”So you think Matt is hot, I'm so gonna tell him that” sa jag och flinade.
”Harry! Have you listened to our conversation? You're so dead!” skrek hon och kastade en kudde på mig från soffan.
”Ouch, that hurt...” sa jag och putade underläppen.
”You can't tell him Harry” sa hon och kollade seriöst på mig.
”Yeah, yeah, whatever...” svarade jag och började gå därifrån, men hann inte långt innan Ellie stod framför mig och hade stoppat mig från att gå.
”Promise me that you don't tell him” sa hon och återigen kollade hon seriöst på mig.
”Okay, I promise... Only if you watch Family Guy with me” svarade jag och flinade åt mitt svar.
”Yeah yeah...” suckade hon och gick sedan tillbaks till Ashley som satt och skrattade. Jag fortsatte min vandring till toaletten och log för mig själv.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: