Live While We're Young - del 27

| Postat i: Live While We're Young
Ellies Perspektiv
Jag rusade upp för trappan och in till mitt rum när filmen var slut. Jag tog fram den lilla lådan jag hade i min hylla. Jag öppnade den och tömde ut alla foton, som låg där i, på golvet. Jag tog upp en på mig och Matt när vi var i London, och rev den i små bitar. Alla minnen med honom skulle bort. Jag ville inte ha något med honom att göra. Han förtjänade inte ens mina tårar. Jag tog upp nästa bild på oss och rev itu den också. En tår rann ner på min kind som jag argt torkade bort.
En knack hördes på dörren och in kom Harry.
”What are you doing Ellie?” frågade han.
”Destroying every moment with M... him” svarade jag och kände hur svårt jag hade att säga hans namn.
Han satte sig ner bredvid mig och la en arm om mig. Jag tog upp en bild på mig och Harry och log ett litet leende.
”Do you remember this?” frågade jag Harry och visade honom bilden som var på oss två uppe i London Eye.
”Yeah, and I also remember that you were so afraid of heights” svarade han och skratta lite.
”No I wasn't” försökte jag försvara mig med. Men det var ju faktiskt sant. Jag är väldigt höjdrädd.
”You can't fool me” sa han och petade mig på kinden.
”Well okey then” svarade jag och skrattade lite jag med.
”Yes!” ropade Harry glatt.
”What?”
”I made you laugh” sa han och drog in mig i en kram. Jag kramade tillbaka och sa;
”Can we do something fun now?”
”Of course” svarade han och ställde sig upp. Jag slängde de sönderrivna korten och gick sedan ner till de andra med Harry. Deras blickar vändes mot oss när vi kom och jag försökte le ett litet leende som de genast besvarade.
”She wants to do something fun” sa Harry och log.
”We can bake a cake!” ropade Louis.
”Yeah, with loads of chocolate” fyllde Zayn i.
“And it must be big” sa Niall och skyndade sig ut i köket. Vi andra följde efter och snart var vi fullt igång med bakandet av vår chokladtårta.
”Can you dish, Lou?” frågade jag Louis och hällde upp vatten med diskmedel i diskhon.
”If Harry helps me” svarade han och log finurligt. Harry kollade mot Louis som viskade något till honom.
”Okey guys, tell me what you're up to” sa jag och ställde in tårtan i kylen. När den var tillräckligt kall så skulle vi dekorera den.
”We're not up to anything” svarade Harry och log lika fånigt som Louis.
”Yeah right” sa jag och suckade. Jag satte mig bredvid Liam vid köksbordet och försökte ignorera Louis och Harry som verkade ha något planerat. Det kunde man se eftersom deras pokerface inte var det bästa.
”I can't believe that you have come so far in X factor” sa jag till Liam, Niall och Zayn.
”I know, it's unbelievable” svarade Niall och log.
Jag skulle precis fortsätta när jag kände något i nacken. Jag satte handen i det och kände direkt att det var skum. Jag vände mig om och såg Louis och Harry stå där och flina.
”If that's what you want” sa jag och sprang till diskhon och tog upp massa skum och kastade på dem. Jag tog upp lite till och kastade på de andra och snart var kriget igång. Skum låg överallt och jag var nog den med mest skum på mig.

I think we need to clean it up now” sa Liam när det fanns skum i hela köket.
”Yeah, I think so too” svarade jag och försökte få bort det mesta av skummet från mina kläder.
”Just wait a second” sa Louis. Han tog upp lite skum från golvet och innan jag hann reagera så hade han tryckt upp det i mitt ansikte.
”Louiiiiiiiiiis!!! I'm so gonna kill you” sa jag och började jaga honom. Han sprang skrikandes ut från huset och började springa till baksidan. Jag var snabbt i kapp och puttade ner honom i gräset. Han landade på mage och jag satte mig på hans rygg.
”Okey, you got me. Can you get off my back now?” frågade han. Jag skrattade lite innan jag sa;
”If you say that I am the best person ever and the fastest one” sa jag.
”But why would I lie? sa han retligt.
”Louis, it's not a lie, it's true. But if you don't say it, it's fine with me. This is quite comfy” sa jag och drog undan en hårslinga som hängde framför ögonen.
”Okey then, but only because my back hurts like hell... Ellie, you're the fastest person ever”
”And...”
”And the best person ever” sa han lite tystare.
”I can't hear you” sa jag skrattandes.
”Ellie, you're the best person ever. Now, get off my back” sa han högre och försökte ställa sig upp vilket inte gick så bra. Jag ramlade av hans rygg och han ställde sig snabbt upp och sträckte på sig.
”Finally” sa han lättat. Jag skrattade åt honom innan vi gick in till de andra.

Harrys Perspektiv
När Louis och Ellie hade sprungit ut ur huset så bestämde vi andra för oss att städa upp skummet.
”Ellie seems more happy now” sa Niall och kollade ut genom fönstret för att se Ellie sitta på Louis rygg samtidigt som han låg i gräset.
”Yeah, I think that she wants to forget him” svarade jag. Jag kunde inte fatta att han faktiskt hade varit otrogen mot henne. Vad händer med min och Matts vänskap? Ellie kommer aldrig låta mig va med honom. Men det är ju hans egna fel... Mitt i mitt tänkande så kom Louis och Ellie in i köket igen.
”Aouch, my back Ellie” klagade Louis och sträckte på sig.
”What have you done with my Boo Bear?” frågade jag dramatiskt och sprang fram till Louis. Ellie fnissade lite och satte sig sedan vid köksbordet bredvid Niall.
”I just taught him a lesson” svarade hon och log.

Maybe we should decorate the cake” sa Liam efter en stunds tystnad.
”Yeah” svarade jag och tog fram den från kylskåpet. Harry tog fram en massa strössel, grädde, godis m.m. Louis började genast att slänga på en massa saker och vi andra var snabbt efter med att göra det samma.
”This look really disgustning” sa Zayn och gjorde en äcklad min när vi var klara. Det låg en massa godis och strössel i mitten av tårtan och runt om var det massor av grädde.
”What!? Are you kidding, this is a dream” utbrast Niall. Niall tog fram en tallrik och en sked och började lassa på tårta på hans tallrik. Louis gjorde det samma medan vi andra stod äcklade vid sidan om.
”It is really good, you should try it” sa Niall och stoppade in en till sked med tårta i munnen.
”No thanks, I'm fine” svarade jag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: