Live While We're Young - del 20

| Postat i: Live While We're Young
                   

Allt var bestämt. Nu hade vi den grymmaste planen ever. Allt vi behövde göra var att vänta till ikväll.
”So, what are going to do today then?” frågade Liam.
”Well, first I need to change clothes, because I’m so wet because of two special boys… And then I’m gonnaspend time with Matt I think” sa jag och log. Han nickade till svar och började sedan att ställa in maten i kylskåpet.
”Guys, we need to go now!” hörde jag Niall ropa. Harry och Louis kom genast springandes och alla gick ut till hallen för att ta på skorna.
”Bye guys, good luck today!” ropade jag innan jag hörde dörren smällas igen.
Jag gick in i badrummet och drog av mig mina superblöta kläder, sedan drog jag fram en handduk och började torka mig torr. Sedan gick jag mot sovrummet och började leta efter en outfit för dagen. Jag hittade ett par vita shorts och ett pösigt rosa linne. Jag satte på mig det och började sedan sminka mig. Jag målade ögonbrynen och tog på lite mascara. Mer behövdes inte. När jag äntligen var klar så tog jag upp mobilen som jag slängt på sängen och skickade iväg ett sms till Matt.

Wanna do something today? :) xx
Efter bara några sekunder så vibrerade min mobil till. Jag låste upp och såg att det var ett svar från Matt.
Ofc! U can come over to my hotel xx
Okey, but I don't know where it is.. :/
I'll meet u outside ”your” house ;) xxxx
Okey, see u soon! Xxxxxxxx

Jag la undan mobilen och granskade mig en sista gång i spegeln. Mitt hår såg bra ut och jag kände mig nöjd med mitt klädval. Jag tog snabbt fram en brun skinnväska och la ner plånbok, mobil och en nyckel som jag fått av Harry. Sedan gick jag ut till hallen och tog på mig mina hederliga converse.

Jag låste dörren och gick mot hissen. Jag gick in i den och som vanligt så tog det hundra år för den att komma ner. Hissen stannade på våning fyra och in kom en tjock gubbe med mycket skägg och lite hår på huvudet. Han stank öl och gick vingligt. ”Great” tänkte jag och suckade. Han ställde sig vid väggen och tog ett hårt grepp om det lilla handtaget som fanns där. Jag kände att han glodde på mig men vägrade att kolla dit.
”How are you?” frågade han och vinglade till så han nästan ramlade.
Jag svarade inte utan hoppades bara att jag skulle komma fram snart.
”Hello, I'm talking to you!” fortsatte han och ställde sig lite närmre mig.
Precis då stannade hissen och vi var äntligen på rätt våning. Jag gick snabbt ur hissen och skyndade mig sedan till entrédörren. När jag kom ut så ställde jag mig mot den orangefärgade tegelväggen och väntade på att Matt skulle komma. Jag kollade mig lite runt omkring och såg att det låg en liten mat affär lite längre bort. ”Bra, tänkte jag, då kan vi gå och handla sen för det behövs.
Någon harklade sig på min vänstra sida och jag kollade snabbt dit.
”Hi Matt” sa jag glatt.
”Hey” svarade han och gav mig en kyss. Vi avslutade kyssen och jag tog hans hand i min och flätade ihop dem sedan började vi gå till hotellet.
Efter typ tio minuter så var vi framme. Vi tog hissen upp till femte våningen sedan gick vi en bit innan vi kom till rätt dörr. Matt öppnade och vi gick in. Den lilla hallen var prydd med en liten byrå och vitklädda väggar. Sedan var det en dubbelsäng och en liten tv och en liten toalett.
”Nice” sa jag och tog av mig skorna och jackan.
”Thanks” sa Matt och tog också av sig. Vi satte oss i dubbelsängen bredvid varandra och en tystnad lade sig över oss. Det var ingen pinsam tystnad, utan mer en skön tystnad. Det behövdes liksom inga ord. Jag var den första som bröt tystnaden.
”Have you and Harry knowed eachother for the whole life?”
“Well, yes, I guess you could say that. We met the first time at the kindergarden, and we have been friends since that that”
“Cool” sa jag och flyttade mig lite närmre Matt.
”Do you wanna know a secret?” frågade jag sedan.
“Sure” svarade Matt och lade armen om mig.
“From the first day in school, I thought you were cute” sa jag och rodnade lite.
“I thought the same about you” sa Matt och pussade mig sen på näsan.
“Really? I had no idea about that” sa jag förvånat.
“Yes, you were the only girl for me” sa Matt och jag log lite.
“Harry has teased me so much for having a crush on you before we were together, he heard me say to Ashley that I thought you were cute and since then he has teased me”
“Wow, I didn’t knew Harry was that bad…” sa Matt och skrattade.
“Well, he is! Do you know what he and Louis did to me this morning!?”
“No, tell me!”
“He and Louis took me and throwed me in the bathtub and sprayed water on the whole me! I was so wet after that!” sa jag upprört och jag såg hur ett litet leende kröp fram ur Matts mungipa.
”Matt Simon Daley, if you laugh at me…” sa jag och höll varnande upp ett finger i luften.
”Sorry, I won’t” sa Matt men han hade fortfarande kvar ett leende i ena mungipan.
”I have this plan tonight, to get the perfect revenge on them, you’re in?” frågade jag.
“Of course, I can’t miss that!” sa Matt och skrattade.
Jag berättade planen och Matt gillade verkligen min idé. Det skulle bli så kul att få hämnas på Louis och Harry för de var ju så taskiga mot mig. Detta skulle de förtjäna så mycket. Jag kunde knappt vänta tills ikväll.
”My girlfriend is so smart” sa Matt och jag kände hur jag log med hela ansiktet. Jag älskade när han sa att jag var hans flickvän, det kändes så rätt.
”I met this disgusting man in the elevator, he was drunk and tried to talk to me” sa jag och rynkade på pannan.
”Oh, I wished I could be there and protect you”
”Aaw, you're so cute” sa jag och log stort. Jag lutade mig mot hans axel samtidigt som han pillade i mitt hår. Vid just detta ögonblick så kändes allt så himla perfekt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: