Live While We're Young - del 16

| Postat i: Live While We're Young

Liams Perspektiv
”Okay. My name is Liam James Payne, I’m from Wolverhamton and I’m 16 but I’ll be 17 this year. I hate spoons, my favourite film is Toy Story and I only have one kidney. I’m a proper guy and I searched to X-Factor when I was 14, but I didn’t maked it the whole way so the judges told me to search two years later and I did. I also have two older sisters” sa jag och nickade mot Zayn att han skulle fortsätta.
”My name is Zayn Jawadd Malik, and I’m 17. I’m from Bradford and the boys call me Bradford Bay Boy, but I’m not a bad boy. I like rap and hip-hop music like usher. I care much about the way I look, as you can see maybe… I’m pretty quiet of you don’t know me, then I can be really funny. I have three sisters and I’m a proud muslim. People say that I’m mysterious, you can never tell what I feel or think by my face” sa Zayn med ett snett leende och Niall fortsatte:
“I’m Niall James Horan, I’m 16 and I’m loving life! I’m from Mullingar in Ireland. I love food, and I can eat A LOT. I have one older brother and I love watching football! I like Justin Bieber and I’m a funny guy who loves to have a laugh and yeah… that's me”
Louis fortsatte:
I’m Louis William Tomlinson, I’m 18 and I’m from Doncaster. I have five younger sisters and people say I’m the funniest one of us five. I can always make people laugh and I’m a weird person. I’m the oldest one of us, but still the boys say I’m the one who is least mature. I love striped t-shirts and to do weird things, like this:” sa Louis och ställde sig upp.
“I call this one for Stop The Traffic, Let em’ through” sa han och gjorde en stoppande rörelse med ena handen och en vinkande rörelse med den andra”
Jag fick skrattattack på en gång.
”Louis, why are you so funny!?” Frågade jag när jag äntligen hade skrattat klart.
”I don’t know, I guess I just am” svarade han, log och ryckte lätt på axlarna.
”Okay, now it’s your turn to tell us about you Ellie” sa Zayn och de andra vände intresserat blickarna mot mig.
”Sure! I’m Ellie Mariah Johnson, I’m 16 and I’m from Manchester but I moved to Holmes Chapel because my dad was in love with Harrys mom. I’m not a really “girly girl” who loves girly things, I like football too and I listen to like, all kind of music. I love Vampire Diaries, and I think Simpsons is way better than Family Guy. I think that you should take one day at a time and I think that my brother is the most annoying boy on earth” sa Ellie och räckte sedan ut tungan åt Harry som räckte ut sin tillbaka mot Ellie.
Jag skrattade åt hur löjliga de var.
”So, what should we do? Eat?” Frågade Niall och vi alla suckade.
”How much can you possibly eat on one day Niall?” Frågade jag chockat och skakade sedan på huvudet.
”Pretty much, I guess” svarade Niall och log ett leende så hans sneda tänder syntes.
”Do you wanna hear our song that we will sing this week?” Frågade Harry Ellie och hon nickade ivrigt.
”Absolutely!” svarade hon och vi killar ställde oss upp på rad. Vi började sedan sjunga på Total Eclipse Of The Heart, som var den sången vi faktiskt skulle framföra imorgon.
Jag och Niall började första versen. Hela sången gick bra och det lät riktigt bra ihop tyckte jag.
När vi var färdiga frågade jag Ellie vad hon tyckte.

Ellies Perspektiv
Jag satt i soffan och kollade på när killarna sjöng Total Eclipse Of The Heart för mig. Allas röster var så olika och de lät så bra tillsammans. Alla hade en unik gnista i sin röst som gjorde den speciell och väldigt vacker. Det var ljuva toner ända fram till slutet.
”What do you think?” Frågade Liam mig när de hade sjungit klart låten.
Jag slog ihop händerna och bara log och applåderade lite.
”It was so beautiful! You all have special voices, lovely voices, and it fits together so well! I’m sure that you will win this whole competition!” Utbrast jag och log stort. Jag verkligen såg hur deras anikten sken upp när jag sa hur fantastiska de hade varit.
”Wow, thank you” sa Niall och de andra instämde.
”You guys are so, so great! I’m glad I can watch you live tomorrow” sa jag och kröp ihop till en boll I soffan.
”Cool! We can go and rent a film and buy some candy if you wanna watch a film tonight?” Frågade Niall och jag och Harry nickade. Niall, Liam, Zayn och Louis gick ut ur huset mot mataffären.
”Yeah, I’m glad you’re here” sa Harry och slog sig ner bredvid mig.
”How is it with Mick and mom?” fortsatte han sedan.
“Good, I guess. It’s just, they’re talking about the baby all the time and I’m tired of hearing it” svarade jag och suckade lätt.
“Yeah, it feels weird to know that we’re going to have a new sister or brother” sa Harry
“Yes. Oh, they told me to say hi from them” sa jag.
“Okay, great” svarade Harry och log.
”And I almost forgot to tell you, Matt is coming to London for four days with his family so he can visit us? He’ll be here in three days” sa jag och hoppades att det skulle vara okej.
Jag såg hur Harry sken upp.
”Of course, that will just be fun! I’ve missed him” sa han och log.

Tjugo minuter senare var de andra killarna tillbaka med film, godis och dricka. Vi satte oss i soffan och Liam satte på någon komedi de hade hyrt. Den var riktigt rolig. När den var klar så var vi alla rätt trötta så vi bestämde oss för att sova. Killarna hade ju en lång dag framför sig imorgon. Vi gick in tre och tre i badrummet. Först Niall, Liam och Zayn och sedan jag, Harry och Louis. Jag tog längst tid på mig för jag hade smink, så jag var klar sist. De andra hade tydligt gjort klart för mig att de inte tyckte tjejer behövde smink för att vara vackra. Det var väldigt gulligt sagt tycker jag. Att man bryr sig om mer än utsidan liksom.
När jag kom in i sovrummet stod Louis när i bara kalsonger och gjorde någon konstig charader eller något sånt. Det såg ut som att han skruvade på en lampa och klappade på en hund samtidigt. Det såg så kul ut, bara i kalsonger också! Jag stod i dörröppningen utan att han märkte mig. Efter några sekunder började jag gapskratta och Louis avbröt sig och stirrade på mig med röda kinder.
”Oh, sorry… I didn’t knew you were watching” sa han generat och kröp snabbt ner i sängen.
”It’s okay, I just thought it was incredibly funny” sa jag och kunde knappt sluta skratta.
Då såg jag Harry som satt i sin säng, han skrattade också.
”Okay, goodnight Ellie and Louis” sa han.
”Goodnight” svarade vi och la os sedan ner för att sova. Det skulle ju bli en lång dag imorgon.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: