Live While We're Young - del 15

| Postat i: Live While We're Young
                
Harrys Perspektiv
Jag satte mig ner i soffan igen bredvid en skrattandes Louis. Jag började också skratta.
”It's so funny to make her upset” sa jag när mitt skrattande hade lugnat sig.
“I hear you Harry, and it's NOT funny!” hörde jag Ellie ropa från köket. Jag skrattade lite till innan jag vände mig mot TV:n igen som visade How I Met Your Mother.

The food is ready!” ropade Niall från köket en halvtimme senare. Jag gick ut till köket och såg att de hade gjort tacos. 
”Looks delicious” sa Louis och satte sig ner. Vi andra satte oss också ner och tog för oss av maten.
”Okay, me and Niall fixed the food, so you guys need to dish” sa Ellie när vi hade ätit upp. Jag suckade, jag hatar verkligen att diska.
Ellies Perspektiv
”So, where do you guys sleep?” frågade jag Niall när vi satt oss i sofforna igen.
”Over there” svarade han och pekade på två dörrar.
”And where am I suppose to sleep?” frågade jag sen.
”In Harrys and Louis' room, it's an extra bed there” svarade han och satte på TV:n. Skulle jag dela rum med Harry? Var min första tanke. Men sen kom jag på att de lät ju mig faktiskt att bo här. Det plingade till från min mobil och jag tog snabbt upp den.

I miss u so much sweetie, but I have good news! Xx
I miss u too! ;) tell me!!! xx
I'm going to London in three days with my family! :) <3
R u kidding?! How long do u stay? Xx
Haha no, in 4 days :) x

Vi fortsatte att smsa en stund innan de andra kom in i vardagsrummet. 
”What are you doing?” frågade Louis och pekade på min mobil.
”Nothing special” svarade jag och la ner mobilen i byxfickan.
”She is texting with Matt” sa Harry och uttalade Matt med en töntig röst.
”Shut up Harry” mumlade jag och kastade en kudde på honom.
Då fick Louis ett fånigt flin på läpparna.
”So, who is this boy Matt?” Frågade han retsamt.
“It’s my mate, and Ellies little sweetiepie.” Sa Harry och log ett retsamt leende.
”Haha okay! Seems like you and your sweetiepie is going on good, because when we came in you had a ridiculus smile on your lips!” sa Louis och skrattade till.
Jag blänge bara på Harry och Louis som svar.
”Hey, stop it! Just because she has a boyfriend and is happy with him you don’t need to tease her” sa Liam till mitt försvar.
“Thank you for defending me Liam! Harry is annoying and he’s just one person, I’m wondering how it is with five…” sa jag och log mot Liam.
“Well, I have Harry anyway” sa Louis och låtsades låta sur samtidigt som han slappt la armen om Harry.
”What? Are you two gays?” Frågade jag förvånat. Det hade Harry aldrig sagt något om.
Då började alla fem skratta väldigt mycket.
Jag stirrade förvånat på dem. Vad var det med dem? Hade jag sagt något fel?
”What is it guys!? Now tell me or I’ll leave!” sa jag lite smått irriterat och la armarna I kors när de inte slutade skratta.
”Okay, sorry, but… No, we’re not gays.” Fick Louis fram med ett leende.
”But why did you said… I don’t understand…” sa jag och skakade förvirrat på huvudet.
”It’s called bromances. Fans say that I and Louis is a couple, that we’re a gay couple, but we’re not. They call us Larry Stylinson” sa Harry som nu hade slutat skratta.
“Oh…” Fick jag fram. Jag hade aldrig hört något liknande förut.
”Yeah, it’s weird right. Not even we have get used to it yet.” Sa Louis och log.
Jag nickade och fortsatte:
”Do you have many fans yet?”
“Yeah, quite many actually” svarade Zayn som satt och kollade in sitt hår på den svarta mobilskärmen.
”Wow, that’s great” sa jag och log glatt.
”Yeah, it’s amazing with the fans. We all love them much” sa Zayn.
“I’m sorry if this sounds stupid, but this is just so cool! You’re like celebrities now” log jag.
“No it doesn’t sounds stupid! You’re right, it is pretty cool” svarade Niall.
Jag nickade och vi satte oss och slötittade lite på Hells Kitchen.

Can't we do something?” frågade Zayn efter ett tag. 
”Sure, like what?” fortsatte Niall.
”A new video diary!” ropade Louis och hoppade upp från soffan.
”Good idea Louis!” sa Liam och de andra höll med.
”Video diary?” sa jag frågandes.
”Yeah, every week we do a new video diary there we answers questions and stuff” förklarade Liam och log.
“Oh, that sounds fun! Can I watch you while you do it?” Frågade jag och ställde mig upp från soffan.
”Yeah sure!” Svarade Niall och de gick ut från rummet så jag följde efter dem till en trappa där de alla fem satte sig.
”Are you going to sit on the stairs?” Frågade jag förvirrat.
“Yeah, we always sit here on the video diaries” svarade Zayn.
“Okay, Ellie you can sit there, below the stairs” sa Harry och pekade medan han ropade på en kille som kom in med en kamera.
”Okay, this is going to be fun” svarade jag och satte mig på en stol nedanför trappan där jag tydligt kunde se killarna.
”Okay, in three, two, one…” sa kamerakillen och han gjorde ett tecken att de skulle starta.
”Hello, we’re One Direction and this is our video diary week 4” började Harry med att säga.
“Hello” sa Niall medan Liam la till ett “woo”
“I think, we all agree that last weekend was our best performance” fortsatte Louis. Jag kunde knappt hålla mig för skratt, för Louis hade en sjal knuten over ögonen och det såg så roligt ut.
De andra höll med och de fortsatte prata och de var väldigt roliga. De hade bland annat fått byta sång i sista minuten. De svarade sen på lite frågor, och Louis läste från papperet med sjalen framför ögonen. Det såg sjukt roligt ut. Jag såg hur Niall hade så svårt att hålla sig för skratt hela tiden, precis som jag. Efter det gick videon mot sitt slut och Liam tackade för att folk hade tittat och Zayn drog av Louis sjalen.
”Ahh, the light!” Skrek Louis högt och gällt och såg skitrolig ut.
Sedan var den slut. Nu kunde jag äntligen släppa ut skrattet som bubblade upp inom mig.
”Oh my god! Seriously, Louis you are so funny!” fick jag fram mellan skrattattackerna och höll mig för magen.
”I know right!” sa Niall och skrattade.
”I know, I’m a funny guy” sa Louis med en rolig röst och vi skrattade bara ännu mer.
Vi gick upp igen till tv-rummet och slängde oss i sofforna.

Liam zappade mellan kanalerna men det gick inget bra så han stängde snabbt av den.
”Let’s get to know eachother better! Niall, Louis, Zayn and me can tell you a bit about us and you can tell us a bit about you maybe? Because I guess we will see you a lot, you’re Harrys sister” sa han och log.
“That sounds good! You can start Liam?” Frågade jag och sträckte lite på mig I soffan. Det skulle bli kul att få veta lite mer om de andra killarna, de verkade riktigt schysta.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: