Live While We're Young - del 13

| Postat i: Live While We're Young
                

Sarahs Perspektiv
Jag vaknade av att solens strålar lyste upp rummet. Några få strålar hade tagit sig igenom persiennerna. Jag tittade runt omkring mig och undrade för ett ögonblick var jag var innan jag kom på att jag var hos Ellie. Underbara bästa Ellie. Jag satte mig upp på madrassen och kikade på Ellie som sov i sängen. Hon såg så söt ut när hon sov och hon hade ett fridfullt uttryck i ansiktet. Jag kände hur jag log. Hon hade förmodligen drömt om Matt. De verkade så lyckliga ihop, ett sånt förhållande hade jag också velat ha. Jag kollade snabbt klockan på väggen, 09:53. Jag bestämde mig för att väcka Ellie, för jag var riktigt hungrig.
”Ellie, time to wake up now!” sa jag ganska högt och knuffade lätt på henne.
”Why, I had such a great dream…” mumlade hon och öppnade försiktigt ögonen.
”Yeah, I’m sure it was a about Matt” sa jag med ett retsamt leende.
”Oh, you shut up” svarade hon och kastade sin kudde på mig.
”No, you have to admit it! It was about Matt, wasn’t it?” log jag.
Hon suckade.
“Fine, you’re right. It was. He took me to a park and we had a lovely picnic and he kissed me in the moonlight..” Hon log när hon pratade om drömmen.
“I told you I was right!” sa jag med ett triumferande leende.
”Yeah yeah, you’re right. Come on, let’s go down for some breakfast” sa hon och satte sig upp i sängen.
Vi gick ner för trappan och in i köket där resten av Ellies familj satt.
”Good morning girls” sa pappa och log medan han bredde smör på en macka.
”Good morning” svarade vi och satte oss vid bordet.
”So, it’s Saturday today.. What are you girls up to today then?” Frågade Anne nyfiket.
“Um, I don’t really know. I can show Sarah Holmes Chapel and so, maybe” sa Ellie och tittade på mig.
”Sounds good!” svarade jag och log.
Vi tog för oss av maten, det var väldigt gott. De hade gjort äggröra, något som jag älskar.
Vi småpratade lite till och sedan gick jag och Ellie upp igen när vi var klara.
”So. Let’s get dressed, because it’s so much to show here in Holmes Chapel!” sa Ellie lite ironiskt och höjde dramatiskt armarna med ett leende.
”Come on, it can’t be so bad!” svarade jag och började byta om.
”No it isn’t Sarah, sorry. We can eat out today maybe” sa Ellie och började också byta om.
”Yeah, that sounds great” svarade jag Ellie och vi gick sedan in för att fixa i ordning oss.

Ellies Perspektiv
En timme senare stod jag och Sarah och väntade på bussen som skulle ta oss in till stan.
”Do you wanna go shopping something today?” frågade jag henne.
“Yeah, maybe just one hour or so” svarade hon.
“Sounds good. Oh, there is the bus!” sa jag och pekade på bussen som kom körandes mot oss. Vi gick på och sedan bar det av in mot stan.

Några timmar senare hade vi vandrat runt lite i Holmes Chapel och även shoppat lite grann. Nu satt vi på en bänk vid den lilla sjön som fanns här.
”Wow, it’s really beautiful here” sa Sarah och tittade sig omkring.
”It is” höll jag med.
Efter en stunds tystnad kom jag på att jag hade glömt berätta en ganska viktig grej för Sarah.
”Sarah, I totally forgot to tell you this, but Harry is actually in X-Factor” sa jag och tittade Sarah i ögonen.
“What? Wow! That’s… That’s amazing Ellie! So he’s a good singer?” frågade Sarah uppspelt och log.
”Oh, you should just know. He sings like an angel” Svarade jag och log stort.
”Wow, I wish I could hear him” sa Sarah med en längtansfull blick.
”Wait, I think I have a bit on my mobile” sa jag och letade upp videon jag hade, och visade den för Sarah. När vi hade sett färdigt den log hon.
”Wow, he’s really talented!”
”I know! Should we go in and buy some food to eat?” frågade jag och vi reste på oss för att vandra in mot caféerna.
 
Det fick bli subway. Gott och enkelt. Vi åt upp våra mackor och tog sedan bussen tillbaka hem till mig.
”Hey! Did you had a nice time?” frågade Anne när vi kom innanför dörren.
”Yeah, we went around and to the little lake” svarade jag och log medan vi tog av oss skorna.
”That sounds nice! I know you have already ate so I didn’t maked any food for you” sa Anne och försvann ut I köket.
Vi gick upp på mitt rum och satte oss på sängen.
”So, what do you wanna do?” frågade jag Sarah efter en stund.
”I don’t know… wait, I have a great idea! We can a film marathon!” sa Sarah och log.
“Sounds amazing, do you wanna have vampire diaries marathon?” frågade jag och hon nickade.
Vi gick ner för att fixa lite chips, dricka och godis. Harry ville också vara med så vi tre satt uppe länge och tittade på en massa avsnitt ända tills det blev sent.

Jag gäspade stort efter ganska många avsnitt.
”Should we go and sleep maybe?” frågade Harry och gäspade också.
“Sounds good” sa jag och Sarah nickade.
Vi stängde av tv:n och sa god natt till alla för att sedan gå och borsta tänderna och göra i ordning oss för natten. Jag och Sarah gick in på mitt rum och la oss i sängarna.
”So, what do you think of Holmes Chapel then?” frågade jag.
“It’s really beautiful, I like it” svarade Sarah och log.
“I’m glad you like it! It’s already sunday tomorrow and you have to go home..” sa jag lite ledset.
“Yeah, I know. I don’t want to go home either, but I have to… But next I hope you can come to my place” sa Sarah och log.
“I hope so! Goodnight Sarah, see you tomorrow”
“Goodnight Ellie”

Jag vaknade av ljudet av regnet utanför. Typiskt att det skulle vara regn idag, när både Sarah och Harry skulle åka iväg. Sarah skulle ju hem och Harry skulle till X-Factor och stanna där. Jag hoppades verkligen att han skulle gå vidare, jag tyckte att han förtjänar att vinna hela tävlingen, så duktig som han faktiskt var.
”Morning” sa Sarah och jag ryckte till. Jag visste inte att hon var vaken.
”Morning Sarah” svarade jag och log.
”What’s the time?” frågade hon sedan.
Jag kollade klockan.
”10.07, three hours till your train will go” svarade jag.
”Okay, best to get up then” sa Sarah och ställde sig upp. Hon räckte mig handen och drog upp mig ur min säng och vi gick ner till köket. Där var det förvånande nog tomt. De andra sov nog fortfarande.
”Okay. What do want for breakfast? Toast?” Frågade jag.
“Sounds delicious” svarade Sarah och vi började ta fram grejerna vi behövde.
När vi äntligen satt och åt kom Harry ner och fem minuter senare kom Gemma.
”Morning!” Hälsade de och stoppade själva i några brödskivor i rosten.
”Exited for today Harry?” Frågade jag nyfiket.
“Yeah, but also nervous” svarade han.
“I’m sure it will go great” sa jag och gav honom ett leende.

När jag och Sarah hade ätit upp gick vi upp för att packa allting, fixa i ordning oss och så. Vi tog varsin dusch och borstade tänderna, håret och sminkade oss lite. Vi tog det lite lugnt och bara hängde på mitt rum tills vi var tvungna att gå till bussen.
Det gick fort att komma till tågstationen, när vi väl satt på bussen. När vi kom fram skulle Sarahs tåg komma om tio minuter. Vi gick ur bussen och Sarah tog ut alla sina väskor. Jag och Sarah ställde oss vid perrongen.
”I’m really going to miss you” sa Sarah och jag såg att hon nästan hade tårar i ögonen.
”I’m going to miss you even more than that” sa jag och kände hur jag också nästan började gråta.
”Don’t cry” sa Sarah och försökte le.
”I love you so much, you’re my best friend and you’ll always be” Viskade jag I hennes öra och sträckte ut armarna mot henne. Hon gick in i min famn och vi gav varandra en lång kram
”I love you too, I hope we can see eachother soon” sa Sarah i samma ögonblick som vi hörde tåget komma.
Det stannade och dörrarna öppnades. Vi gav varandra en sista kram och sedan gick hon på tåget. Jag stod och såg på hur hon satte sig på en plats och vinkade åt mig när tåget började köra igen. Jag vinkade tillbaka ändå tills jag inte kunde se tåget mer. Då gick jag sakta tillbaka mot busshållplatsen och satte mig att vänta på nästa buss tillbaka hem.

När jag väl var hemma skulle vi äta middag, det var hamburgare. Jag gillade det väldigt mycket egentligen, men jag kände mig lite nere för att Sarah hade åkt så jag hade inte jättestor aptit. Vi pratade lite smått om allt möjligt, och om X-Factor. Harry såg fram emot det mycket, och han skulle ju faktiskt åka dit idag. Plötsligt harklade Anne sig.
”Listen up. There’s something important Mick and I want to tell you”
Jag svalde. Vad var det hon pratade om?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: