Don't Let Me Go - kapitel 22

| Postat i: Don't Let Me Go
 Tidigare:

“Harry... I like you too. And I don’t feel forced, I want to be with you. So I’m saying yes to your question” svarade hon och jag började le större.

“Really?”

“Yes Harry, really” svarade Summer och log tillbaka emot mig. Jag sköt undan alla saker som låg emellan oss på bänken och satte mig närmre henne. Sedan lade jag armarna omkring hennes midja och kramade henne hårt. Hennes händer fann sin väg runt min nacke och jag log ännu större, om det nu var möjligt. Plötsligt ville jag så himla gärna våga kyssa henne, men jag visste inte hur hon skulle reagera. Men jag behövde inte tänka på det länge för snart kände jag ett par varma läppar emot mina. Och den här gången var det ingen av oss som drog sig ifrån.

 

SUMMERS PERSPEKTIV

"Thank you for tonight, Harry. It was lovely" sa jag leendes när vi stod utanför min dörr senare på kvällen.

"Your welcome, I'm glad you liked it and that you wanted to come" svarade han och log lite. "So, will I see you something this weekend?" fortsatte han sedan och drog en hand genom hans hår. Något som jag märkt han gjorde ofta.

"Hmm maybe, I'm going to work on Sunday and tomorrow I have no idea what I'm going to do" svarade jag och skrattade lite.

"I'll text you tomorrow so we can do something" sa han och jag nickade.

"Well, goodnight then" sa jag och kollade på Harry. Han log lite innan han böjde sig fram och gav mig en kort kyss på munnen.

"Goodnight Summer" sa han och började gå ner för gången till bilen. Jag följde honom med blicken och när han kom fram till sin bil så vände han sig om och log innan han körde iväg. Jag följde bilen med blicken tills jag inte kunde se den längre innan jag gick in i huset. Leendet som var på mina läppar vägrade att försvinna, men det var nog inte så konstigt. Kvällen hade varit fantastisk och Harry hade verkligen visat att han inte var den Harry som han var i skolan. Såklart så var jag nyfiken på varför, men jag visste att Harry skulle berätta när han kände sig redo.


Nästa morgon vaknade jag av att jag kände doften av nystekta pannkakor. Ett leende spred sig på mina läppar direkt och jag skyndade mig ur sängen för att gå ner till köket. När jag kom ner såg jag Kate stå vid spisen och steka pannkakor, som jag anat.

"Hi Kate" hälsade jag och slog mig ner på en av köksstolarna.

"Hi love, how has your week been?" frågade hon och ställde ner ett fat med pannkakor på bordet. Mina läppar sprack upp i ett ännu större leende.

"It has been great. Harry and I are dating" svarade jag och kollade upp på Kate. Hon kollade förvånat på mig innan hon log ett litet leende mot mig.

“Harry? I thought that he was a jerk and that you didn’t like him at all” sa Kate och satte sig sedan mitt emot mig.

“Yeah I did think that, but when I got to know him better it turned out that he’s a lovely guy and the Harry in school is not the same Harry as when we’re alone” förklarade jag och Kate nickade smått.

“Well just be careful, I don’t want you to get hurt” sa hon.

“I really like him Kate, and we have just started dating.”

“I’m happy for you Summer, and guess what happened on my holiday in Spain” utbrast hon sedan och kollade leendes på mig. Under de här dagarna som hon varit ledig så hade hon varit i Spanien med sin pojkvän.

“No, tell me” sa jag nyfiket och lade ifrån mig min kniv och gaffel.

“Peter proposed to me!” utbrast hon glatt och ett stort leende fanns på hennes läppar.

“Oh my god Kate! That’s amazing! When will you get married?”

“I know! We don’t know yet but we have some plans on getting married next spring” svarade hon och jag nickade leendes.

“Wow, I’m really happy for you two.”


Efter att ha suttit och pratat med Kate i över en timme så bestämde jag mig för att göra mig iordning för dagen. Klockan var ju trotsallt tolv. Jag bestämde mig för att ta på mig ett par tajta jeans och ett lila linne med prickar på efter att ha kollat vädret. Som vanligt så var det mulet och det skulle säkert börja regna när som helst. Jag höll precis på att sminka mig när min mobil vibrerade till. Jag gick fram till den och såg att jag fått ett sms av Harry.


FROM: Harry Styles

Hello Love, I have to babysit Cara today... Wanna join? :) xx


TO: Harry Styles

Sure! :) Shall I come to you? x


FROM: Harry Styles

Umm maybe we can go out somewhere, my dad is sleeping so...


TO: Harry Styles

Of course, where are we going to meet? :) x


FROM: Harry Styles

Great! What about Hyde Park? x


TO: Harry Styles

Sounds awesome, see you in twenty! :D x


FROM: Harry Styles

Will do :D x


Efter att ha bestämt träff med Harry och Cara så skyndade jag mig att sminka mig innan jag började gå mot tunnelbanestationen. Det var ganska mycket folk ute och såklart så fanns det inga sittplatser i tåget. Jag tog tag i ett handtag som fanns på väggen och höll i hårt i det för att inte ramla omkull. Efter bara tio minuter var jag framme. Jag gick snabbt av tåget och gick upp för alla trappor. Jag gick in i parken och såg Harry och Cara lite längre bort.

“Hi” sa jag när jag kom fram till dem. De vände sig om mot mig och Harry log.

“Hey” sa han och drog in mig i en snabb kram.

“Wha do you want to do Cara?” frågade jag och hon log sött mot mig.

“I want to go to the playground over there” sa hon och pekade mot lekparken som låg lite längre bort. Jag kollade på Harry och han nickade lite.

“Okay, sure. Let’s go” sa jag och tog Caras ena hand i min. Den andra hade hon i Harrys. När vi kom närmre släppte hon våra händer och sprang mot gungorna. Jag och Harry satte oss på en bänk bredvid varandra och kollade på när Cara lekte.

“Is your mum working?” frågade jag. Harry kollade ner på marken och suckade.

“Umm yeah” sa han efter ett tag och kollade upp på mig med sorgsna ögon.

“Did I say something wrong?” frågade jag oroligt och tog hans hand i min.

“No, I’m just umm tired” mumlade han och jag nickade. Jag kollade mot Cara som satt på en gunga. Hennes hår fladdrade i vinden och kom då och då framför hennes ögon. Hon mötte min blick och log mot mig. Jag vinkade till henne innan jag vände mig mot Harry igen.

“Are you working tomorrow?” frågade jag och han nickade.

“Yeah, in the morning” svarade han och log lite.

“Me too” svarade jag och han log lite större. Harry lade en arm om mina axlar och drog mig närmre honom.


Efter några minuter kom Cara springandes, med ett leende på läpparna, mot oss.

“Harry, can I please get an ice-crem?” frågade hon och kollade bedjande på honom.

“Not today Cara” svarade han och hon kollade ledset på honom.

“I can buy you an ice-cream” föreslog jag och hon sprack genast upp i ett leende.

“You don’t have to” sa Harry när jag ställt mig upp.

“I know, but I want too” svarade jag och tog Caras hand och började gå mot glasskiosken som fanns lite längre bort.

“What flavour do you want?” frågade jag Cara och hon pekade på choklad.

“Hi, one chocolate ice-cream please” sa jag till killen i kassan som nickade. Han gjorde iordning en chokladkula och gav den sedan till mig. Jag betalade innan jag gav Cara glassen och började gå tillbaka till Harry. När jag kom fram satte jag mig bredvid Harry igen, fast denna gång så luktade han rök. Cara satte sig bredvid mig och rynkade på näsan.

“Eww Harry, you stink” sa hon och han gav henne bara en blick innan han lutade sig bakåt.

“You wanna go and play?” frågade jag Cara när hon ätit upp sin glass. Hon nickade glatt mot mig och drog med mig till gungorna. Jag tog fart på henne och hennes skratt hördes högt och tydligt. Något som var väldigt gulligt.

“Hmm, I’m afraid that she likes you more than me” hördes en hes röst bakom mig.

“I doubt that Harry, she loves you” svarade jag honom samtidigt som hans armar slank omkring min midja.

“Well, I’m the best brother ever so that’s not so weird” sa han och jag skrattade lite.

God lördagskväll på er, här kommer kapitel 22 inflygande!
Kommentera gärna vad ni tycker :D
Ha det underbart och ha en bra söndag också, vi hörs på måndag!
Kramis xx

Bra del!

Meeeeeeeeeeera :)

Jättebra! :) de är så gulliga tillsammans

Jättebra del




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: