The Fame Project - del 43

| Postat i: The Fame Project
Tidigare:

“Okay, now you’ve met me. Can you go now?” frågade jag och Harry flinade.

“Aww, the lovebirds want some alone time” sa han och jag himlade med ögonen.

“No we can’t leave. We came here to tell you that we saw Carol in the lobby” sa Liam och mina ögon spärrades upp. Jag kollade på Zayn som också såg ut att ha panik innan jag snabbt ställde mig upp från sängen.

“You need to get out of here!” utbrast jag och drog upp Zayn ur soffan. Han tog på sig sin tröja och jag gick med dem ut till den lilla hallen. Jag kysste Zayn snabbt på munnen samtidigt som jag hörde en harkling vid dörren.

 


RACHELS PERSPEKTIV

Jag kollade chockat mot dörren där Carol stod. Hon kollade surt på mig och killarna.

“Didn’t I tell you to forget about Zayn!” sa hon argt.

“I can’t just forget about someone that I love! Neither do I want to” sa jag lika argt och satte armarna i kors.

“Rachel I’m your manager you need to listen to me. You’re not supposed to date Zayn. He’s a distraction for your career and you don’t need him in your life!”

“He’s not a distraction! And I do need him in my life! Do you really want me to stop dating Zayn? Because then I won’t be the same Rachel again. Without him I’m nothing. I want to date Zayn and that’s exactly what I’m going to do” sa jag genom sammanbitna tänder.

“I’m tired of your bullshit Rachel. Listen to me when I say this. Either you stop dating Zayn or I’ll ruin your career. And I mean it, you know how much” svarade hon. Jag kollade på Zayn innan jag gick in i sovrummet och började packa mina saker.

“I knew you would choose the right thing” sa Carol från dörrkarmen eftersom hon tydligen följt efter mig. Jag nickade och kastade snabbt i mina kläder och andra saker jag hade med mig i mina tre resväskor och gick ut från sovrummet.. Killarna kollade på mig samtidigt som jag tog på mig mina skor. Jag såg Carol från ögonvrån. Hon visste att hon skulle vinna. Men det hon inte visste var att jag inte tänkte stanna med henne längre.

“Are you coming or are you staying here with that bitch?” frågade jag killarna och Carol gapade. De flinade och Zayn lade armen om mina axlar.

“Rachel, if you go out of this room you won’t have any career left” sa Carol desperat men samtidigt ilsket.

“That’s the thing Carol. I can still have a career even if you’re not my manager” sa jag och kastade kortet, som låste upp dörren, på golvet. Jag vände mig om och gick ut från hotellrummet.

“You’re going to regret this. Your career is over” hörde jag Carol säga innan jag smällde igen dörren i hopp om att aldrig få se henne igen.


ZAYNS PERSPEKTIV

Jag kollade på när Rachel gick in i sovrummet och snart kom hon ut med alla sina resväskor. Jag kollade förvånat på henne men hon log bara försäkrande mot mig.

“Are you coming or are you staying here with that bitch?” sa Rachel till oss och jag såg i ögonvrån hur Louis och Harry flinade. Jag gav dem en menande blick och ställde mig sedan bredvid Rachel och lade en arm om hennes axlar.

“Rachel if you go out of this room you won’t have any career left” sa Carol. Hon såg nästan rädd ut. Rädd att förlora Rachel eftersom hon var Carols väg till pengar. Men efter alla samtal jag haft med Rachel det senaste så hade jag förstått att Carol redan förlorat min Rachel.

“That’s the thing, Carol. I can still have a career even if you’re not my manager” sa Rachel vasst tillbaka. Hon kastade kortet till hotellrummet på golvet innan hon drog med mig ut från rummet. Jag hörde Carol mumla något om att ångra detta men jag brydde mig inte så mycket. Allt jag ville var att vara med tjejen jag älskade.

“Rachel, are you sure about this?” frågade jag ändå, för jag var orolig för hur detta skulle sluta för henne.

“Yes, Zayn. I’m sure” svarade hon och tog mina händer i sina.

“I want to be with you, right now more than anything else. So yes, I’m sure” fortsatte hon. Det fick mig att spricka upp i ett stort leende. Jag kramade hennes händer i mina och kramade henne snabbt. Vi gick tillsammans med resten av killarna i släptåg till hissarna för att åka ut ifrån hotellet.

“That was... So freaking brave” sa Harry imponerat till Rachel som skrattade lite åt honom.

“Thank you, I guess. I hate her anyway, she has ruined half of my summer. I’m not gonna let her ruin the rest of it” sa hon och vände sin blick emot mig. Det kändes helt obeskrivligt bra att få vara med henne igen, att få ha henne nära.

“But where are we going now? And where are you going to stay, and what are you going to do?” frågade Liam Rachel  när vi kommit ut från hissen. Hon stannade upp mitt i en rörelse och rynkade fundersamt på pannan innan hon svarade.

“I’m not sure. I can’t stay here, not with Carol. I’m gonna finish my film, but without her.”

“I can move and share a room with you” sa jag och Rachel log tacksamt mot mig som svar. Plötsligt hörde vi steg bakom oss och vi alla vände oss om, i hopp om att det inte skulle vara Carol. Men när fick man som man önskade? Carol gick med snabba steg på sina smala klackar fram till oss. Och tro mig när jag säger att så arg hade jag aldrig någonsin sett henne.

“You!” utbrast hon och pekade på Rachel. “You, how can you do this?! I FREAKING CREATED YOUR CAREER, I DID EVERYTHING TO MAKE YOU FAMOUS AND HELP YOU UP ON THE CAREER LADDER! DON’T YOU DARE LEAVE AND KICK ME!” skrek hon upprört.

“I am not some stupid money project! I’m leaving and that’s it. Deal with it, you have to find some new stupid celebrity to fool. I am with Zayn and there’s nothing you can do about it” svarade Rachel i en ovanligt lugn ton.

“I will ruin you” sa Carol med sammanbitna tänder. Hennes blick var fastnaglad på Rachel och hennes händer var hårt knutna, som om hon försökte hindra sig sig själv ifrån att slå till Rachel. Jag tog varnande ett steg närmre Rachel ifall Carol skulle försöka göra något.

“Go on. Do it. Ruin my career and yours in the same time. I don’t care anymore” sa Rachel och stirrade tillbaka på Carol. Detta provocerade bara Carol ännu mera och hon pressade argt ihop läpparna till ett smalt streck.

“You little shitty brat. You don’t deserve any of your fame, or him” sa Carol och riktade sitt finger emot mig. Rachel öppnade munnen men hann inte säga något förrän Carol fortsatte.

“Oh wait, I forgot. You do deserve that fucking singer, cause he’s just as shitty as you are. The perfect ugly couple, right?”

“You did not just call him fucking singer, did you? Say what you want about me because I don’t care, but don’t pull him into this. This fight is between you and me, not him. Keep him out of this” sa Rachel men Carol bara flinade elakt åt henne.

“Oh shut up, we both know that he’s not worth it” svarade Carol. Då fick jag nog.

“SHUT THE HELL UP, LET HER GO. She hates you and it’s all your fault. Now come on, let’s go” sa jag och drog lite i Rachels arm. Hon protesterade inte utan lutade sitt ansikte emot mitt bröst. Jag drog in henne i min famn och gav Carol en blick full av avsky. Jag suckade lättat när hissdörrarna bakom oss öppnades, nu skulle vi äntligen få komma häriifrån.

“Oh, finally” sa Carol. Då vände jag mig med Rachel och fick se ett allt för välbekant ansikte.

“And where do you think you’re going?” frågade Connor med ett höjt ögonbryn medan han klev ur hissen och hindrade oss ifrån att kliva in i den.

“Away from you” mumlade jag argt. Jag hatade att Connor alltid skulle komma vid de mest olämpliga tillfällena. Jag slöt ögonen för en kort sekund och beredde mig på att få en massa skit från honom.

“You lied to me, Zayn. Honestly it was expected from you, but still” sa han med blicken på mig. Han hade ett roat leende på läpparna, som om han njöt av detta. Det gjorde mig irriterad, som om allt detta bara var ett spel för honom. Det var det väl visserligen, men ändå.

“I lied to you because I don’t care about you. I lied to you, because only one person can make this happy. And it’s Rachel. I’m not losing her just cause you’re a dickhead” svarade jag och tryckte på hissknappen för att öppna hissen igen.

“Fine, you’re not a part of One Direction anymore. I warned you” sa Connor enkelt. Han sade det bara sådär i förbifarten, han kunde lika gärna ha pratat om vädret. Det gjorde mig arg, riktigt arg. Som om han inte brydde sig om något annat än sina pengar, vilket han heller inte gjorde.

“First, you force me to fake date someone I didn‘t even know at that time, when I didn’t want to. And when I do as you want and fall in love with her, you force me to break everything with her. And when I don’t want to because I love her, you’re kicking me from my band. Thank you, Connor. Thank you for that” sa jag sarkastiskt och bet ihop tänderna i ren frustration. Nu var allt borta. Mitt band, mina fyra bästa kompisar. Det kändes som om jag bara ville gråta just i denna sekunden.

“So what? That’s just the reality, deal with it. You’re already fired from the band” sa Connor som om det vore den mest självklara saken i världen.

“I don’t think so, Connor” hörde jag en röst bakom mig säga. Jag urskiljde den snabbt som Liams. Connor höjde ett ögonbryn mot Liam medan Liam klev fram bredvid mig.

“Zayn’s not leaving. If he does, One Direction is over. We won’t continue without him” sa han självsäkert. Men jag kände ju Liam, och jag visste att det krävdes en hel del för att säga det där till Connor.

“You aren’t the right person to decide about that, little Liam” sa Connor överlägset. Han hade fortfarande sitt flin på läpparna, han gillade verkligen ingen av oss.

“Well, actually I think I am” svarade Liam. “I’m leaving too, if Zayn’s leaving” fortsatte han. Jag insåg plötsligt vad han höll på att göra. Jag fylldes av panik, de kunde ju inte förlora sina karriärer bara på grund av mig.

“Liam, no” sa jag. Liam gav mig en övertygande blick, men jag kunde ju bara inte låta detta ske.

“I’m also leaving if Zayn is” hörde jag Harry säga. Han ställde sig bredvid Liam och följdes av Louis och Niall.

“Me too” sa de samtidigt. Connor tittade på oss, en efter en.

“Really? Everything for a little shitty muslim boy who didn’t listen to me?” frågade han med ett höjt ögonbryn.

“He’s not-” började Rachel men jag satte en hand framför hennes mun.

“It’s not worth it” viskade jag i hennes öra.

“Let Zayn be in the band, and let him be with Rachel” sa Liam bestämt.

“Hmm, let me think... No, no and.. no” sa Connor och Carol skrattade till.

“I’ve been waiting to hear that for so long now. And Rcahel, you’re not finishing this film. Or any other film, for that matter. You’re going home” Rachel bara skakade på huvudet och kurade in sig i min famn.

“Okay, I’ll fix you home. Be with your gay-tattooed muslim, I’ve never liked him anyway. Just the way that I’ve never liked you” sa Carol och ställde sig i hissen med Connor som nu hade öppnats. Connor flinade elakt åt mig.

“One Direction is officially over! Oh my god, you can’t even imagine how many times I’ve wanted to say that” sa han medan hissdörrarna sakta stängdes. Det var då orden verkligen sjönk in på riktigt för mig. One Direction hade just slutat att existera. 


Dun dun duuun!!! :P Har 1D verkligen slutat att existera? D: Let me know what you think! :) Minst 6 kommentarer för att få nästa del av STO på onsdag. 
 
Denna novell börjar komma mot sitt slut, det känns konstigt jag vet och det känns inte alls som om det har gått 43 delar :P Haha ha det braaaaa mina fina läsare :D 
 
//Josefin xxx
 

Måste den ta slut? :/ xx

Svar: Haha ja tyvärr, men det är allt några delar kvar. Det blir max 50 delar tror jag :P //Josefin xxx
Josefin & Frida

Så himla bra! Vill inte att den ska ta slut haha ;)

1D over... Noooooooooo!!!!! Fast det är ju alltid kul med lite drama, det är ju bara en novell trots allt... Tur...;) Vill inte att novellen ska ta slut, den är ju bara bäst<3 Kram, ni är grymma!!!<3

Åååhh jättebra del!! :) One Direction över? det får vi allt se. Synd att det inte är så mycket kvar på novellen :(

Me

Vill inte att den ska ta slut:-(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: