LÄNKBYTE - odirection.blogg.se

| Postat i: Länkbyten
Ännu ett till länkbyte! Yaay! :) Denna novell heter Over Again och den hittar ni på odirection.blogg.se
Jag läser den inte själv men ska nog börja, här nere hittar ni kapitel 1. Hon skriver väldigt bra och har kommit till kapitel fem så det är lätt att läsa ikapp. Såå, gå in och kika in på odirection blogg :)

Kapitel 1
Jag suckade för mig själv och bläddrade snabbt igenom häftet. Fan, tänkte jag samtidigt som jag såg alla uppgifter. I två hela veckor hade jag pluggat stenhårt för matteprovet, och jag kände inte alls igen talen som nu fanns på pappret. Jag sneglade över axeln, ingen i klassrummet såg ut att förstå någonting. Det gjorde mig lite tryggare, - jag var inte ensam om att känna mig helt lost. Agnes McClark, även känd som mattenörden, log medans hon självsäkert skrev på sitt papper. Hon och jag var ju inte precis bästisar. Otrevlig och kaxig var hon. Jag tittade på klockan den visade 08:20, herregud Emma! Sluta vara så ofokuserad nu har du endast 40 minuter kvar! Jag tog fram svarspappret och skrev mitt namn, Emma Smith. 
 
Matteprovet hade faktiskt gått ganska bra, det var ju trots allt inte mitt "bästa" ämne. Men vad skulle jag göra? Som min pappa brukade säga när jag blev alldeles panikslagen över skolan, "Du gör ditt bästa, mer kan du inte göra!" - Det hade jag haft med mig i ungefär hela min skolgång. Och på något sett gav det mig fortfarande stöd. 
Inne i cafeterian var det proppfullt. Som vanligt. Jag gick till det vanliga bordet intill fönstret. Konstigt, Chloe och Erin brukade alltid vara här före mig, men inte idag. Jag slog mig ner och tog upp salladen. 
"Förlåt om vi är sena men bussen gick i snigel fart!" Sa en röst bakom mig, det var Erin.
"Det skulle gått snabbare om vi hade gått." Sa Chloe och himlade med ögonen.
"Det gör inget, jag kom precis!" 
"Så... Hur gick provet?" Chloe tog en tugga av sin burgare.
"Helt okej..."
"Och med det menar du?" Erin granskade mig.
"Att... Jag tyckte det gick bra, men jag vet inte."
"Åh! Det där hatar jag. Man tycker att det gick skit bra och så får man tillbaka provet och så gick det åt helvete!" Erin skrattade. Fast hon hade rätt, det var bäst att inte förvänta sig något.
"Så hänger du med på Andy Samuels fest ikväll då?" Frågade Chloe och tog en klunk av sin Cola. - "Han sägs ha dom bästa festerna!" Instämde Erin och såg alldeles hyper ut. Andy Samuels, hade inte direkt det bästa ryktet. Han var känd för att vara crazy och over wild, mina föräldrar skulle inte tycka om att jag umgicks med honom.
"Jag vet inte..." Svarade jag osäkert. Själv ville jag gå, men mina föräldrar skulle bli arga bara jag frågade dom. 
"Säg inte att du ska plugga på en fredagskväll?" Dom suckade och tittade på mig med en besviken blick. Jag svarade inte.
 
"Du måste släppa loss lite Emma, det är ditt sista år. Har du aldrig hört uttrycket Yolo?"
"Yolo?" Upprepade jag och förstod ingenting.
"You only live once!" Sa dom båda i kör, - som om det vore självklart att veta.
Det var några saker som skiljde oss åt. Erin, Chloe och jag. Dem var mer galna, jag var mer försiktig. Man kan väl säga att jag behövde deras pushar i livet. Att våga ta initiativ som jag annars aldrig skulle våga göra. På så sätt gillade jag dom väldigt mycket. Dom gav mig stöd i en sak jag hade svårt för.
"Jag följer med då! Om ni så gärna vill det!" Suckade jag och log. Dom båda såg överlyckliga ut.
"Åh! Då måste vi sticka in till stan och shoppa efter skolan!" Erin gjorde några glädjeskutt. Medans jag själv oroade mig för hur jag skulle berätta för mamma och pappa. 
 
Efter skolan gjorde vi som vi hade bestämt och shoppade nya klänningar till festen. Det var någonting vi alltid gjorde när vi skulle på fest. Onödigt egentligen, men man ville ju inte komma i samma klänning som man hade haft 2 gånger innan. Inte om man hade samma fest-sällskap. - Det fick mig att tänka.
"Hörni? Vilka kommer på festen?" Frågade jag samtidigt som vi gick igenom Piccadilly Circus. Dom båda verkade upptagna med sina mobiler.
"Ehm, jag vet faktiskt inte. Några från vår skola antar jag." Sa Chloe utan att verka bry sig.
"Andy känner typ alla ungdomar i London." Erin skrattade och log.
"Säg inte att du tvekar?" Erin granska mig.
"Nej... Men du vet hur mina föräldrar är." 
"Emma? Har du inte glömt att du faktiskt har blivit myndig sedan tre veckor tillbaks?"- Och med det slog det mig att jag faktiskt var fri att göra vad jag ville. Mina föräldrar kunde nu inte säga ja eller nej till mig. Chloe och Erin såg min reaktion och började skratta. Dom tyckte nog att jag var helknäpp som inte hade tänkt på det innan.
 
Fyra timmar senare...
Vi gjorde iordning oss hos Erin, det var enklast. Hon bodde med sin singel mamma som verkligen förstod sig på ungdomar. Tja, hon var ju faktiskt en för inte så länge sedan. Jag hade skickat iväg ett sms till mamma om att jag skulle på fest. Mer fick hon inte veta, eller - det angick inte henne längre. Som sagt, jag var myndig nu och hade rätt till ett privatliv.
Vi lyssnade på musik medans vi delade på den lilla badrumsspegeln i badrummet. 
"Rosa eller rött?" Frågade jag och höll upp dom båda läppstiften. 
"Definitivt rött! Eftersom att du har en axellös klänning ser du mycket mer sexig ut i rött!" Chloe log flörtande. Jag skrattade.
"Då måste jag definitivt ta rött!" Jag blinkade med ögat och började applicera den knallröda färgen på läpparna. Erins mamma kom in och stannade upp i dörröppningen.
"Vågar jag verkligen släppa ut er sådär! Ni kommer ju bli omringade av killar ikväll!" Hon granskade oss från topp till tå, men tillskillnad från vad min mamma skulle ha gjort så log Erins mamma. - Hon tog det chill och verkade förstå att vi endast ville se bra ut inför ikväll.
 
Utanför Funky Buddha som nattklubben hette var det flera som stod utanför och väntade. Jag kände inte igen någon. Eller jo, Agnes McClark som kom gåendes längst vägen med ett gäng tjejvänner. Typiskt, tänkte jag och knuffade på Chloe, som hatade Agnes mest av oss alla.
"Åh, jag som ville ha en bitch-fri kväll." Hon suckade och blängde surt åt deras håll.
"Dom verkar komma hitåt!" Erin försökte diskret se ut som om hon inte visste om deras existens. Chloe och jag försökte med. Men det funkade inget vidare.
"Hej, tjejer. Är ni också här för att festa?" Hennes falska röst gjorde så att man kände igen henne på långt håll. Agnes bar en urringad klänning med ett par svarta klackskor till. Och så var resten av hennes gäng klädd.
"Ja, vad skulle vi annars göra utanför en nattklubb vid den här tiden på en fredagskväll?" Svarade hon snabbt, med en ironisk ton i hennes röst. 
"Oj, oj Chloe. Du behöver inte brusa upp!" Agnes tittade med avsmak på Chloe och Erin. - Och med det förstod man vad Agnes tyckte om dem. Det blev tyst. "Vad säger ni tjejer? Ska vi gå in?" Agnes vände sig om mot sitt lilla pack av dumma blondiner. Alla nickade och började långsamt röra sig mot ingången.
"Ses därinne! Och btw Emma, du passar i rött!" Hon vinkade falskt och dom försvann in. Bitch mummlar Chloe och utan att släppa blicken från dom.
 
Plötsligt känner jag hur någon rycker mig i armen. "Titta, titta!" Säger Erin och pekar mot en bil som sakta kör upp framför oss. Ut ur den stora Range Rover jeepen kommer sex killar ut. Först Andy Samuels, som såg väldigt överfixad ut i håret - han var känd för att använda mycket hårspray. Efter honom kom en kille med lockar, senare en blond, en svarthårig och två brunetter. Alla såg väldigt bra ut.
"Är inte det där..." Viskade Chloe och såg väldigt nyfiken ut.
"Jo, det är killarna från Xfactor. Vad heter dom?" Erin sträckte på huvudet för att se bättre.
"One Direction." Sa dom båda och tittade ivrigt på varandra.

Ha det gött och håll utkik imorrn för då kommer del 10 av STO! :D

Har länkat er i ett inlägg nu också! :)

Svar: Okej, kul att du ville göra et länkbyte! :D
Josefin & Frida

Hej, jag är ny och skulle kunna behöva lite hjälp när jag kommer till besökare. Skulle du/ni kunna hjälpa mig genom att kanske gå med på ett länkbyte? XX

Svar: Självklart kan vi göra ett länkbyte! :D Länkar direkt //Josefin xxx
Josefin & Frida




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: