Summer Love - epilog

| Postat i: Summer Love
KIMBERLYS PERSPEKTIV

“Liam!!!” ropade jag från det ångande badrummet.

“Yeah?”

“Can you get me a towel?!” Som vanligt så hade jag glömt att ta med mig  en handuk in till badrummet. Jag hörde Liam skratta för sig själv innan steg hördes utanför badrummet. Liam kom in med en handuk i famnen. Jag klev ut från dushen och han virade om mig i handuken.

“Thank you” sa jag mot hans bröst samtidigt som han  strök mig över ryggen.

“You always forget the towel” sa han med en retsam röst.

“I know.” Liam pussade mig på pannan innan han gick ut från badrummet för att låta mig torka mig. Jag ställde mig framför spegeln. Mitt blonda hår var mycket kortare än vad det brukade vara och jag kände mig mer självsäker nu. Tack vare Liam. Jag och Liam hade . varit tillsammans i snart två år och allt gick så himla bra, eller nej perfekt är nog det rätta ordet. Vi hade tillsammans köpt en lägenhet i London där vi stortrivdes.  Det var en trea med två badrum och ett stort kök. Den låg i centrala London, vilket var ganska praktiskt då båda våra jobb utgick därifrån. Dock var inte Liam här så mycket då han ofta var iväg med sitt jobb. Men när han väl var här så var det hur underbart som helst. Jag själv reste också väldigt mycket med mitt jobb. Jag hade slutat på den där tidningen för snart ett och ett halvt år sedan. Jag kände att det inte var min grej, nu reste jag ofta runt med journalister och gjorde reportage tillsammans med dem. Jag älskade det verkligen och Liam stöttade mig till 110 procent.

När jag torkat min kropp så gick jag till sovrummet där jag fann Liam sittandes på sängen med sin mobil i handen. Han kollade upp när han hörde mig och log sitt fina leende mot mig. Jag öppnade garderoben och tog fram ett par svarta jeans och en svart t-shirt med ett vitt tryck på. Jag slängde kläderna på sängen innan jag tog på mig rena underkläder. Jag såg Liam följa mig med blicken när jag tog på mig kläderna. Ett leende spred sig på mina läppar men jag försökte att inte bry mig om honom. Jag gick bort till byrån som stod längs ena väggen och tog på mig tre stycken halsband. Ett ännu större leende spred si g på mina läppar när jag trädde på guldringen på mitt vänstra ringfinger. Liam hade friat för några dagar sedan men vi hade bestämt oss för att vänta med bröllopet, men att vara förlovad med Liam var helt magiskt. Jag kunde inte ha hittat än bättre kille.

Jag kände två armar om min midja bakifrån. Liams händer vilade på min mage och jag flätade samman våra fingrar. Han kysste mig på nacken och jag log.

“Are you ready to go?” mumlade han mot min nacke och jag nickade. Vi skulle åka till Wolverhampton i några dagar och hälsa på våra familjer och såklart så skulle vi berätta om förlovningen. Jag vände mig om i hans famn och kysste han snabbt på munnen.

“Let’s go, it’s a long car ride” sa jag och gäspade. Vi hade bestämt oss att åka tidigt på förmiddagen så att vi skulle vara framme vid tre på eftermiddagen. Han nickade och tog min hand i sin. Vi gick till hallen där vi tog på oss våra ytterkläder. Som vanligt så regnade det, men det gjorde inte så mycket då vi skulle sitta i en bil i ungefär fem timmar. Jag gillade att åka bil när det regnade. Det gav en mysig känsla.

Vi tog våra väskor och gick ut från lägenheten. Vi tog hissen ner till lobbyn och gick ut till vår parkerade bil som stod utanför entrén. Vi lastade in våra väskor innan Liam satte sig bakom ratten och jag i passagerarsätet. Liam började köra och en skön tystnad lade sig över oss. Jag kollade på rutan och följde regndropparna med fingret tills de försvann. Jag gjorde alltid det, jag visste inte varför. Jag gillade det bara. Jag kände Liam lägga sin hand på mitt lår. Jag kollade mot honom och log innan jag flätade samman våra fingrar och kysste hans knogar. Han vände huvudet mot mig och log. Det där leendet alltså. Det lös upp hela min värld.

 

3 månader senare

“Liam seriously! You promised!” sa jag surt och lade armarna i kors när vi stod i hissen.

“It’s not a big deal Kim” sa han tillbaka och kollade på mig i spegeln som fanns där.

“Not a big deal?! Liam this is a damn big deal for me! You promised and you broke it. Good work” sa jag och himlade med ögonen.

“I’m sorry babe” sa han och försökte ta min hand men jag drog undan den. Hissen plingade till och signalerade att vi var på rätt våning. Jag skyndade mig till vår lägenhet och låste snabbt upp dörren innan jag smällde igen den efter mig. Jag kastade av mig skorna och jackan samtidigt som jag hörde dörren öppnas igen.

“Kim, let’s talk about this. It was a mistake and it won’t happen again” sa han bakom mig men jag ignorerade honom och gick in i vardagsrummet och satte mig i soffan. Jag hörde Liam sucka och snart hördes även en ringsignal.

“Hello?” hörde jag Liam svara.

“Oh, that would have been fun. But Kimberly is on her period and right now she’s quite moody. Think I have to stay home” fortsatte han. Mina ögon vidgades samtidigt som jag rusade ut i hallen. Liam kollade med ett flin på mig och jag räckte ut tungan mot honom innan jag försvann in i sovrummet. Hur kunde han glömma? Ett förhållande byggde på förtroende, det borde han av alla veta. Jag gav ifrån mig en djup suck och lade mig ner i sängen. Plötsligt öppnades sovrumsdörren och in kom Liam. Jag suckade och vände mig om så att min rygg var emot honom.

“I thought we didn’t break our promises here Liam” mumlade jag ner i kudden. Jag kände Liam sätta sig ner bredvid mig då sängen sjönk ner på ena sidan.

“Baby…” började han och lade en hand på min svank. “It’s just chocolate, I’ll buy it tomorrow.” Bara choklad?! Det var inte bara choklad. Han visste att choklad var min svaga punkt. Jag sa ingenting när han lade sig ner bredvid mig med en arm omkring mig. “I promise” viskade han i mitt öra. Jag vände mig snabbt om i hans famn och slog till honom på armen. Han skrattade högt och jag kunde inte låta bli att le tillbaka.

“You better buy it tomorrow” sa jag allvarligt och han höjde på händerna och nickade.  “Gosh, I can’t believe you told any of the guys that I’m on my period. It’s embarrassing Liam” muttrade jag.

“I’m sorry, but you’re just so funny when you’re mad about small things that no one wouldn’t be mad at” svarade han och ryckte på axlarna. Jag himlade med ögonen och lade min hand på hans underarm.

“You should be happy that I love you, or I would have threw you out of that widnow” sa jag och pekade mot fönstret.

“I’m really happy that you love me” sa han med ett leende och ignorerade min sista kommentar. Han lade sig närmare mig och pussade mig på kinden.

 


Okej, detta var Summer Love. Vi hoppas att ni gillat att läsa den lika mycket som vi har gillat att skriva den. Vi vill tacka alla som har följt oss genom denna novell och speciellt för alla fina kommentarer! <3 Kommentera gärna vad ni tycker om epilogen och eller novellen. Skriv gärna vad vi kan göra bättre och om det är något ni vill läsa om (t.ex. mer kärlek eller något).

 

I alla fall, som ni kanske vet så håller vi just nu på med TVÅ projekt. Det ena projektet är en kort novell som är fortsättningen på en one shot om Zayn och det andra projektet är en helt ny novell! :D Vi har kommit väldigt långt på den och har hållit på med den längre än Summer Love. Hihi!

 

På måndag så kommer första delen av Moments (fortsättningen av Zayns one shot) och den kommer ungefär bara vara fem delar. Så vi hoppas att du, Amanda som är huvudrollen, fortfarande läser för du kommer snart få en egen novell kan man säga :)

 

Glöm nu inte att kommentera och ha en jättebra helg! :D //Josefin & Frida xxx

 


Jag tycker att den hän novellen har varit väldigt bra. :)Det har varit oväntade plot twistar och väldigt fint och kärleksfullt skrivet. Jag ser fram emot att läsa era nya noveller ;)

sista delen höll jag nästa på att skratta ijäll mig. det är ju så det är. man blir arg på saker man inte bör vara arg på :P

Jag älskar novellen och längtar till dom nya :)

Jadå jag är kvar:) Det var en riktigt bra novell med mycket känslor :) Jag älskar den<3

Em

SÅ SJUKT BRA, har läst hela!<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: