Still The One - del 33

| Postat i: Still The One
Tidigare:

“I love you” sa Niall och log emot mig.

“I love you too. And I know that you belong with me” sa jag och tog tag i hans hand så att våra handleder var bredvid varandra. Nellie, ja det passade faktiskt. Niall och Ellie, Nellie. Och när Nialls läppar mötte mina och hans gnistrande ögon stirrade djupt in i mina så kunde jag inte tänka på något annat, överhuvudtaget.

“Merry Christmas, love”

“Merry Christmas sweetheart”

ELLIES PERSPEKTIV

“Ellie, can you play with me?” frågade Samantha mig där jag satt bredvid Niall på golvet. Julklappsutdelningen var över men vi satt kvar och bara pratade.

“Sure” svarade jag och reste mig upp. Jag lämnade Nialls famn och tog tag i Samanthas hand för att sedan gå upp till övervåningen där hennes rum var.


När vi kom in i rummet så bestämde Samantha att vi skulle leka frisör. Jag satte mig skräddare på golvet med Samantha bakom mig. Hon tog fram en låda med hårsnoddar, borstar, hårspray och hårspännen. Hon började med att borsta ut mitt hår så att det låg rakt. Sedan satte hon upp håret i två tofsar, som gick sådär, och sprayade en massa hårspray.

“You’re done, you can look in the mirror now” sa hon. Jag gick fram till den lilla spegeln jag hade i rummet och försökte hålla mig för skratt när jag såg min frisyr. Toffsarna var ojämna och man kunde tydligt se hur mycket hårspray hon hade använt.

“Do I look pretty?” frågade jag henne och hon nickade.

“Absolutely stunning” hörde jag en röst från dörren säga. När jag vände mig om så mötte jag Nialls blick.

“Hi Niall, do you want a makeover?” frågade Samantha och han skakade på huvudet.

“No thanks, I’m fine” svarade han. Jag himlade med ögonen innan jag tog tag i hans hand och drog honom mot en stol där han fick sitta.

“Come one Sam, what shall we do with him?” frågade jag och hon sprack upp i ett leende.

“Nothing I think” sa Niall.

“Well just so you know, we won’t listen to what you want now love” sa jag och pussade hans kind innan jag hämtade några snoddar. Samantha hjälpte mig och tillsammans hade vi satt upp Nialls hår i små toffsar. Vi avslutade med att spraya en massa hårspray och när vi var klara så skakade han bara på huvudet åt oss.

“I love to do a makeover on you Niall, we should do this more often” sa jag och satte mig i hans knä. Snart kom Samantha och satte sig i mitt knä.

“Ouch” mumlade Niall.

“Come on Niall, be a man” sa jag retfullt vilket resulterade till att han skog till mig löst på armen.

“Well, I have a pregnant woman and a six year old girl on my lap. It does hurt a bit” svarade han.

“Niall, why do you love Ellie?” frågade plötsligt Samantha och avbröt vårt samtalsämne.

“Because she is a fantastic person and she always makes me happy. I can go on for hours but I think you woul fall asleep” sa Niall och jag log.

“Will someone ever love me?” frågade hon försiktigt och pillade på sina naglar.

“Of course someone will, you will find your prince charming and he will love you so much it hurts and he will also do anything to make you happy” förklarade Niall och strök mig försiktigt över armen. Även om han pratade till Samantha så kändes det som om han pratade om han själv och hur mycket han älskade mig. Vilket fick mig att bli alldeles varm i kroppen.

“I’m going to go downstairs now” sa hon och var åter igen på glatt humör. Hon hoppade ner för mitt knä och gick med lätta steg ner mot vardagsrummet. Niall slog armarna om min midja och drog mig närmre honom. Han placerade en kyss på min nacke och jag rös.

“I love you” sa han mot min nacke.

“I love you too Niall” svarade jag och tog tag i hans händer och flätade samman dem med mina på min mage.


“Wow, look at that” mumlade jag roat medan jag tittade på en bild på mig och Niall ifrån X-factortiden. Vi båda gjorde tummarna upp och log extremt stort. På bilden stod vi bakom scenen till X-Factor och jag mindes att det hade varit innan en av deras framtr

ädanden. Jag hade önskat dem lycka till och inte långt därefter hade de rusat ut på scenen och gjort sin grej. Min och Nialls bok som vi hade fått av Harry låg på bordet framför mig och Niall satt bredvid mig med blicken på samma ställe som jag.

“I looked awful” mumlade han och skrattade lite.

“No you didn’t, you looked really beautiful” svarade jag och klappade honom på kinden innan jag vände upp en ny sida. Då fick jag en chock. På den bilden var en leende Niall, med tandställningen som han hade fått efter X-Factor. Jag hade faktiskt gillat den när han hade den även om han själv hade tyckt att han såg ful ut i den. Bilden var så himla gullig och jag log automatiskt när jag såg honom för så många år sedan. Han var ganska lik sig nu som då, fast nu var han ännu snyggare och ännu mer underbar än förut, om det ens var möjligt.

“Oh turn the page. I didn’t like my braces” muttrade Niall och lade handen på sidan för att byta. Men jag stoppade honom genom att lägga min hand över hans och titta upp i hans ögon.

“You looked just as beautiful with it as without it. You really did” sa jag och kramade hans hand i min. Nialls stora hand kändes mjuk och varm i min och han log lite medan en rosa färg sakta spred sig på hans kinder.

“Thank you Ellie. What would I do without you?” frågade han mjukt och lutade sitt huvud emot min axel.

“You would be a lot less cooler” skojade jag och vände sedan sida. Alla bilder var på mig och Niall och de var blandade, gamla som nya med olika texter till bilderna. Ibland var de andra killarna med och ibland inte. Efter många skratt och minnen kom vi snart fram till sista sidan och där fick jag en liten chock när jag såg bilden. Det var en bild på ultraljudet jag hade gått på och sett det lilla fostret i mina mage. Jag log stort och tittade upp på Niall som log kärleksfullt emot mig.

“To be continued...” stod det under bilden vilket fick mig att le ännu större om det nu var möjligt. Mitt liv med Niall, vårt liv, skulle fortsätta, fast med tre personer. Och jag kunde inte vara gladare över det. Tänk vilka fantastiska vänner, och bröder, som gjorde detta för oss. Nialls hand fanns kvar i min och det var där min hand hörde hemma, i hans.


“What should we do?” frågade Anne och tittade runt omkring bordet på alla oss som satt där. Samantha som hade varit så trött efter denna dagen hade gått och lagt sig för ett tag sen och kvar satt vi vuxna och tog det lungt nere i vardagsrummet.

“What about we play the ordninary Christmas quiz?” frågade pappa med sin blick på mig. Jag började le stort och ett skratt for ur mig. Alla jular jag och pappa hade firat utan mamma hade vi alltid haft ett “christmas quiz” där man kom på frågor om varandra och sedan skulle de andra svara. När jag hade varit liten hade han alltid låtit mig vinna för att göra mig glad, men det hade jag ju inte fattat då. Nu visste jag det eftersom han hade berättat det i efterhand. Vi hade inte kört quizet på länge och det var en tradition som jag hade älskat. Jag gillade också att pappa ville göra det igen trots att det hade varit så längesen sen sist.

“The Christmas Quiz?” sa Niall frågande och höjde på ena ögonbrynet åt mig.

“Yeah, it’s a quiz where we come up with questions about eachother and the team who has the most right answers wins” förklarade jag. Nialls pappa Bobby såg väldigt förtjust ut i den idén och snart fanns det en massa pennor och papper på bordet och vi hade satt oss i våra lag. Vi var i lag två och två, och jag hade bestämt mig för att “girlpower” alltid funkade bäst så därför var jag i lag med Gemma. Vi hade bestämt oss för att vårt mål var att slå Harry och Niall, vilket när jag tänkte efter kanske inte skulle bli så svårt. Harry och Niall, jag och Gemma, pappa och Anne och Greg med Bobby. Ja, det var lagen. Fast Anne och pappa skulle bara läsa upp frågorna, som hans uppgift alltid hade varit. När jag hade varit liten hade pappa alltid lekt tv-presentatör för att få mig att skratta vilket han också brukade lyckas med. Och den barnsligheten verkade inte ha växt ifrån honom, för han tog tag i en penna och satte den framför munnen som om det vore en mikrofon.

“Hello everyone, and welcome back to the Christmas Quiz! I’m Mick and this is a tradition from me and my daughter. It’s been a while, but today we have some more participants to the game. We have three teams who will be compete about the winning prize, which is...” Pappa avbröt sig och fick en fundersam rynka i pannan. Jag kunde inte låta bli att skratta åt hur löjlig men samtidigt rolig han var, min pappa.

“The prize is to get a bigger piece on the chocolate cake we will eat a bit later on” sa pappa efter några sekunder och log stolt över att ha kommit på det alldeles själv. Niall som satt mittemot mig log stort åt det priset vilket inte förvånade mig det minsta.

“Okay, everyone’s ready?” Alla nickade och då startade det igång.

“Okay, the first question is... Which is Ellie’s middle name? Everyone probably knows this” sa pappa och log lite. Jag skakade på huvudet medan jag skrev ner mitt eget mellannamn Jenna på pappret jag och Gemma hade fått. Ibland var pappa för konstig, eller ja, det var han väl för det mesta. Men en sådan fråga? Särskilt eftersom alla som deltog förmodligen visste vad jag hette i mellannamn. Efter ungefär en minut ringde pappas alarmsignal och alla höll upp sina papper. Och mycket riktigt, det stod Jenna på allas papper. Niall log mot mig och jag log tillbaka. Han gjorde mig alltid på så bra humör.

“And the next question is... What is the worst trick Harry has ever done to Ellie?” frågade pappa med ett litet skratt. Jag skakade ännu en gång på huvudet för den idiotiska frågan min pappa hade lyckats komma på. Men nog visste jag svaret på hans fråga - det var ganska enkelt faktiskt även om Harry hade gjort rätt många bus emot mig genom åren och han fortfarande såg det väldigt underhållande att göra det. Ja, de idiotiska frågorna fortsatte och pappa gick bara mer och mer in i rollen som programledare vilket var väldigt underhållande för resten av oss.


“Today was really fun” sa Niall i mitt öra medan vi låg lätt intill varandra i min gamla säng jag hade haft när jag hade bott här. Trots att jag och Harry hade flyttat ut för längesedan var våra rum kvar för när vi kom hem och besökte pappa, Anne och Sam.

“I know, I really loved your present” svarade jag glatt och log emot hans axel.

“I loved yours too. The house is gonna be perfect for us, and for him, the baby” sa han medan han tog ett stadigare grepp omkring min midja. Jag log större och hummade till svar.

“Please, lovebirds. No kissing and stuff, I want to sleep too” hördes en mörk röst säga en bit bort i rummet. Oups, jag hade glömt att Harry också sov här inne eftersom Nialls pappa och bror sov i Harrys gamla rum. Jag skrattade lite över hans situation och över att han var tvungen att sova med oss, det var ju inte precis frivilligt.

“You jealous, Haz?” frågade Niall retsamt och jag hörde Harry muttra något till svar. Nej, det var han ju inte precis.

“Too bad Harry” sa jag och pressade sedan mina läppar emot Nialls. Jag kände honom le emot mina läppar och Harry muttra surt. Men jag kände mig bara lycklig, idag hade jag fått min bästa julklapp någonsin, och vad kunde jag mer önska?



Hallå underbara läsare! Hur har er dag varit? Vår har varit fantastisk eftersom vi nu har genomgått vår allra sista syslöjdslektion i HELA våra liv! Livet leker! Imorgon så åker vi på skolresa (LISEBERG!!!!!) ska bli sååå kul :D Därför kommer inte vi uppdatera igen förrän på söndag för vi kommer hem på lördag :) Hoppas ni förstår. 
 
Vad tyckte ni om kapitlet? Det kanske inte är de mest händelserika kapitlen just nu men är det inte lite kul med romantiska och gulliga kapitel? I mean, Nellie is tha cutest couple evahh! :D Haha minst 10 kommentarer för att få nästa del på söndag, annars får ni vänta ännu längre. 
 
//Josefin & Frida xxx

Jag vill också till Liseberg men iallafall förstår ja men jag läääängter till på söndag då :) älskar kapitlet Heja Nellie

Jättebra! Log av att läsa kapitlet 😋

gud vad roligt kapitel. jag tycker det lät som en rolig tävling dom gjorde. gud vad roligt att ni ska på liseberg. hoppas allt är bra med er. ni har tur. jag slutar den 13 juni. ni slutar nu. njut. :D

Svar: Tack :D tyvärr har vi inte sån tur att sluta nu :P vi slutar den 11:e :) ha det gött xx
ettdstories.blogg.se

Åååh så söta de är tillsammans!

Så himla fint! Ha det så kul på Liseberg :D Och fastna inte i uppsvinget som jag gjorde... Eller kasta drickan på din kompis hehe...

Jättebra del! :) lite gulliga kapitel är ju inte fel. Jag tycker lite synd om Harry som måste sova i samma rum som Nellie :P

Omg so Good ! ✌

Hahah jobbigt läge Harry!

Bra! ♡

jag är så taggad för nästa. längtar tills det kommer. :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: