Still The One - del 31

| Postat i: Still The One
Tidigare:

“Wow Niall, that’s amazing. Ellie will totally love that” sa Harry imponerat och log. Jag rodnade lite och kollade upp på Harry.

“You think?” frågade jag och han nickade ivrigt.

“I know it, and of course me and the boys will help you” sa han och lade en hand på min axel.

“Thanks Harry, it means a lot” sa jag och log. “What are you going to give her?” fortsatte jag.

“I don’t know yet but don’t worry. It won’t beat your present” svarade han.

ELLIES PERSPEKTIV

Med långsamma steg tog jag mig från sovrummet till köket. Det hade blivit sent igår på Louis födelsedagsfest men jag hade haft sjukt roligt. Louis hade först inte velat inse att han blivit ett år äldre. Men när han fått alla presenter så var han som vanligt igen. Om man nu kan räkna Louis som en vanlig person...

“Good morning honey, slept well?” hörde jag Niall fråga samtidigt som jag satte  mig ner vid köksbordet och gnuggade mig i ögonen. Jag nickade och kände sedan Nialls läppar mot mina.

“Merry Christmas sweetheart” sa han och jag log.

“Merry Christmas Niall” svarade jag och tog fram ett paket som jag gömt under min tröja, som egentligen var Nialls. Han log mot mig innan han gav mig ett litet paket. Vi hade bestämt att byta våra paket nu på morgonen själva och sedan när vi var i H.C. så skulle vi byta med de andra.


Jag öppnade försiktigt paketet och möttes av en liten ask. Jag öppnade asken och där i låg ett smyckes sätt. Ett silvrigt halsband med en berlock som var ett hjärta samt ett armband där det stod Niall.

“Thanks Niall, I love it” sa jag och ställde mig upp för att slå armarna om honom i en kram. Han kramade mig glatt tillbaka och strök mig över ryggen.

“I’m glad you do” svarade han. Jag drog mig ifrån Niall och gav honom mitt paket som jag lagt på köksbordet. Han tog tag i paketet och öppnade det lika försiktigt som jag gjort med hans. Han skrattade lite och kollade sedan på mig när han såg vad det var.

“This fits me, doesn’t it?” frågade han och jag nickade leendes på huvudet. Den vita tröjan han höll i handen med texten som sa: “Word’s best dad” på, slängde han snabbt på sig.

“Thanks Ellie, I love it” sa han och log.

“Oh, I almost forgot” utbrast jag och sprang till min handväska där jag hade ett kuvert till Niall. Jag gav det till honom och han kollade fundersamt på det.

“Just open it” beordrade jag och han gjorde som jag sa. När han läste vad det stod på pappret kollade han upp på mig med tårar i ögonen.

“We’re having a baby boy” sa han och jag nickade. Han lade ner pappret på bordet och gick fram till mig. Han lyfte upp mig för att sedan snurra runt mig i luften.

“I love you so much, baby” sa han och släppte ner mig på golvet. Han stängde mellanrummet mellan oss genom att placera sina läppar på mina i en mjuk kyss.

“I love you too Niall. So so much” sa jag och log.


“Niall! Where are all of my clothes!?” ropade jag från sovrummet. Hela min garderob var tom.

“Haven’t you packed everything?” frågade han och ställde sig i dörrkarmen till sovrummet.

“Maybe. But I want to bring more clothes” mumlade jag. “My clothes can’t just disappear like that. They were here yesterday!” muttrade jag och satte armarna i kors.

“Did you put them in the laundry bin?”

“No I didn’t. And look, the baby’s clothes is also gone!” utbrast jag och kollade på Niall. Han kollade ner i marken innan han kollade upp på mig.

“Niall, what are you hiding from me?” frågade jag och gick närmre honom.

“N-nothing baby” svarade han och kollade sig omkring.

“Niall, tell me” sa jag och lade mina armar om hans nacke. Jag började kyssa honom från nacken enda upp till sidan av hans läppar innan jag placerade mina läppar fullt på hans.

“Please Niall” sa jag försiktigt och drog en hand genom hans hår. Något som jag mycket väl visste att han gillade. Han suckade.

“Fine, I went with the clothes to the dry-cleaning yesterday” sa han men jag visste mycket väl att han ljög.

“You can’t lie to me Niall. But I’m letting this one go just because we need to go get Harry before we leave to Holmes Chapel” sa jag och tog med mig min väska ut från rummet. Jag hörde Niall sucka lättat innan han kom efter mig med sin väska.


NIALLS PERSPEKTIV

To: Louis<3

It’s a boy!! :’D I’m so happy Lou!


From: Louis<3

Congrats mate! :D Name him Louis William Tomlinson Horan


To: Louis<3

Will do :P Anyway, I need u and the rest of the boy’s help. U know the surprise to Ellie that I was talking about? Can you help me with that. Me and Harry has started and is about halfway through but Ellie is suspecting something. So I can’t do anything this week, besides I’m going to H.C. now and it would be amazing if it was done when we come home! :D


From: Louis<3

Of course I will help you! I’ll just put Zayn and Liam in work so can I decide everything! :D


To: Louis<3

No! You can’t decide anything. I’m going to tell you how I want it and besides. The only thing that is left is the colours


From: Louis<3

Don’t worry Nialler, I won’t ruin anything! This will be perfect. Merry Christmas, see ya soon! ;D


To: Louis<3

I hope so :) Merry Christmas Lou! :D


Jag stoppade ner mobilen i fickan igen när jag hörde Ellies fotsteg komma närmre.

“Ready to go?” frågade jag och hon nickade. Vi gick ut genom dörren och jag låste den, innan vi tog hissen ner till lobbyn och gick till vår bil.


“Merry Christmas Harry!” utbrast Ellie och kramade om honom. Han kramade om henne tillbaka innan han kom fram till mig och gav mig en kram.

“Merry Christmas mate” sa han.

“Merry Christmas” sa jag glatt tillbaka. Vi stod nu i hallen i Harry hus och skulle snart åka emot Holmes Chapel. Men så som Harry såg ut med endast ett par byxor på sig verkade det som att vi skulle bli kvar här ett tag.

“You don’t look like you’re ready yet” sa jag roat och satte mig på pallen Harry hade i hallen.

“I’m almost done” sa han innan han försvann in i badrummet igen. Jag kände snart en tyngd på mig och öppnade mina då slutna ögon lade lade armarna kring Ellies midja så att hon satt bra i mitt knä. Hon lutade sitt huvud bak på mig och suckade nöjt.

“Comfy?” frågade jag roat.

“Really, you’re like our couch” sa hon retsamt. Efter en stund kom Harry ut och var klar, och då kunde vi äntligen åka. Självklart slapp Ellie undan att köra, så som hon slapp undan det mesta. Hon hade tur, den tjejen.


Jag, Harry och Ellie hade precis kommit in genom dörren till Micks och Annes hus i Holmes Chapel och vi blev bemötna med varma hälsningar, det var det minsta man kunde säga. Snart var vi alla i ett enda stort kramkalas och glada leenden fanns överallt. Men gladast blev jag kanske när jag fick syn på pappa, Greg och hans fru i dörröppningen bakom oss. Jag gav dem alla en rejäl kram, jag hade saknat dem så mycket. Jag saknade också mamma och min styvpappa men vi kunde inte fira jul med dem samtidigt som vi firade med pappa. Det kunde vi väl kanske, men det skulle bara ha blivit en konstig stämning då.

“I missed you a lot” sa jag när jag stod i pappas famn. Hans armar var hårt knutna runt min midja och jag kände honom le emot min axel.

“I missed you too, Niall. I haven’t seen you for so long” sa han glatt innan han släppte taget om mig. Snart kände jag någon tog tag i mitt ena ben och jag förstod direkt vem det var.

“Samantha, I missed you a lot” sa jag glatt och böjde mig ner för att ge henne en stor kram.

“I missed you too, Sam” svarade jag. Jag reste mig upp och mötte Ellies blick som log mot mig. Jag ställde mig bredvid henne med en arm om hennes midja. Snart öppnades dörren och in kom Gemma.

“Gemma!” utbrast Ellie och sprang och gav henne en kram.

“Hi Ellie. I’ve missed you” sa hon och kramade om Ellie. Därefter alla andra.


“So, you can all go in to the living room. Me and Harry are going to start with the food” sa Anne och jag flinade mot Harry som bara räckte ut tungan mot mig. Niall tog min hand och tillsammans satte vi oss i en av fåtöljerna. Niall lade sina händer på min mage och jag lade mina på hans. Snart kom Harry ut med ett stort leend epå läpparna.

“What are you doing here?” frågade jag och kollade förvånat på honom.

“Mick said that he and mum didn’t need any help” svarade han och satte sig i soffan med Samantha i hans knä.

“How’s it going with the house searching?” frågade Greg mig och Niall.

“We found a house that we both loved. But apparently we didn’t get it” svarade jag. Jag såg Harry och Niall kolla på varandra ett tag men när de märkte att jag såg att de kollade på varandra så släppte de blicken som om inget hade hänt.

“Well I’m sure you’ll find a house that you’ll love soon” fortsatte Greg uppmuntrande och jag kollade leendes på honom.

“Do you know what gender the baby is yet?” frågade Nialls pappa oss och jag nickade glatt.

“It’s a boy” svarade Niall och pussade mig leendes på kinden.

Heeej! :D Äntligen kom nästa kapitel :P Både jag och Frida håller på med våra svenska presentationer. *suck* typiskt vår skola att sätta in en massa småarbeten nu innan vi slutar... Aja, vad tyckte ni om kapitlet? Louis William Tomlinson Horan låter som ett bra namn, eller hur? :P Vad tror ni Niall har gjort med alla kläder? Kan det ha något med överraskningen att göra? Kommentera vad ni tror :D Vi har inte nästa kapitel färdigt ännu, men förhoppningsvis kan vi lägga upp det imorgon. Men desto mer ni kommenterar desto mer motivation får vi :D 
 
Minst 8 kommentarer för nästa :D
 
Ha det bra nu mina fina läsare! :D //Josefin & Frida
 
P.S. det är endast 7 skoldagar kvar (om man inte räknar med på fredag då vi är på liseberg på skolresa) iiihhhh!! :D taggar sommarlov som fan!

Det är en pojke! Jättebra del! :) alltså, det var bästa namnförslaget jag hört :P

super bra del! roligt att det blev en pojke. namnet var härligt tycker jag. men om bebisen ska lära sig hela kommer det nog ta tid. :D

Älskar den , en pojke och älskar namnet :P

Föööör bra! <3

Så sjuuukt bra!

Älskar kapitlet! Förstod att de skulle bli en pojke och jätte bra namn! :)

Niall har flyttat kläderna till huset, som dom fick :D

Riktigt bra del! Längtar till överraskningen :D

Åh, vad bra! Längtar tills jag får veta vad överraskningen är!

När kommer nästa? <3

Svar: Jag vet inte.. Vi är inte klara med delen än men imorgon senast :D xx
ettdstories.blogg.se

Gahh!! Så bra <3 ser verkligen fram mot nästa kapitel

å gud vad bra. är så taggad till nästa. :D

När kommer nästa del upp? Är så sjukt taggad <3

Svar: Den kommer upp imorgon, kul att du är taggad! :)
ettdstories.blogg.se

Inte hunnit läsa på asssssslänge hehehe, men allt har varit så sjukt bra, verkligen!

lika bra som vanligt! älskar denna novell! :)

Lust med ett länkbyte? :D x

Svar: Hej! Vi gör gärna ett länkbyte med dig, då lägger vi till dig i kategorin för länkbyten också :) Kram, Frida :)
ettdstories.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: