The Fame Project - del 31

| Postat i: The Fame Project
Tidigare
“Zayn! Are you okay? Are we going now then?” frågade jag och ställde mig upp men stannade till när jag såg att han skakade på huvudet.
“Wait.. Where is Rachel?” frågade jag med rynkad panna och Zayn tittade ledset på mig.
“She’s not here, I don’t think she’s coming...”
“But, why not?”
“Well, something happened...”
Jag mötte Zayns blick och jag såg i ögonvrån hur Waliyha ställde sig bredvid mig mittemot Zayn. 

 

RACHELS PERSPEKTIV
“Rachel come back here! You can’t just be an actress without a manager” hördes Carols gälla röst bakom mig. Jag knökade mig förbi människorna på trottoaren och försökte så snabbt som möjligt ta mig ifrån Carol.
“Watch me!” ropade jag tillbaka. Jag hörde hennes steg komma närmre och snart var hon framför mig.
“Rachel, listen to me. What me and Connor are doing is for the best” sa hon och tog sinna armar på mina axlar som jag snabbt puttade bort.
“Why can’t you just understand that what you’re doing is not the best!” skrek jag och kände tårarna brinna i ögonen. Folket som var nära hade nu stannat för att kolla på scenen som vi hade skapats.
“You don’t need Zayn in your life, you can be a world famous actress if you just focused on the right things” sa hon tillbaka.
“You’re unbelievable, I don’t want you as my manager anymore” sa jag surt och torkade bort en tår som rann ner för min en kind.
“That’s the thing Rachel, you can’t just fire me like that. I’m more powerful than you think and it will be a lot of concequences if you’d fire me” sa hon sammanbitet.
“Fine! Be my manager then, but I won’t listen to you. I want to be with Zayn because I love him. And if you’re not letting us stay together it will be a lot of “concequences”” sa jag och gjorde citattecken vid concequences. Jag pressade mig förbi Carol och fortsatte fram till där jag såg en taxi. Jag gav chauffören adressen till Zayns hem och var snart på väg dit.

ZAYNS PERSPEKTIV
Jag hade precis förklarat klart för mina systrar vad som hade hänt när en ledsen Rachel kom inspringandes genom dörren. Hennes ögon var röda och puffiga och det syntes lång väg att hon hade gråtit. Jag skyndade mig fram till henne och lade armarna omkring henne.
“Rach, what happened?” frågade jag och strök henne över ryggen.
“I hate her Zayn, I really do” snyftade hon fram.
“I know Rachel, I know. But it’s okay, it’s you and me and nothing can change that” sa jag och fick henne att le lite genom alla tårar.
“But who knows what they can do? What if they fire both of us?”
Hon skakade snabbt på huvudet åt sin egen fråga.
“I can’t do that, I wouldn’t stand that you lose that Zayn” fortsatte hon tyst och tittade upp på mig.
“They can’t do that Rachel. We’re gonna fight, okay? We’re gonna fight till the end. You know why? Because I love you. After this short time we’ve known eachother I already love you. And maybe it’s crazy, but it’s true. I’m not gonna leave you” sa jag och våra blickar möttes igen.
“You’re amazing, you know that right?” sa Rachel vi båda log lite.
“Eh, guys?” frågade Wailyha och jag hoppade förvånat till.
Jag hade helt glömt att hon och Safaa också stod i hallen.
“Yeah?” svarade Rachel.
“You’re the cutest couple I’ve ever seen. Don’t break up” sa hon och drog sedan med sig Safaa uppför trappan.
Rachel log lite mot mig och torkade sina ögon.
“Let’s do something funny” sa jag medan jag bar in alla kassar till vardagsrummet.
Jag satte mig sedan på soffan och Rachel satte sig bredvid mig.
“They actually scare me” sa hon och suckade lite.
“Me too, but we can’t let them win. Not like this. And not again. Connor always gets what he wants, but not this time” sa jag bestämt och satte mig närmre Rachel.
“So, what are we going to do then? We can’t continue like this, but I just don’t want to break up” sa Rachel och jag nickade.
“What about that we say to Connor and Carol that we have broke up but we’ll be together, like secretly” funderade jag och tittade sedan på Rachel för att se vad hon tyckte.
“I guess we could, but then we can’t be seen together in public, ever” svarade Rachel.
“Yeah, but if we just meet not in public it should work, shouldn’t it?” svarade jag.
“It would work, but Connor and Carol didn’t say anything about being friends so we can go out in public but like friends, right?”
Jag nickade ivrigt, glad över att vi kommit på en plan som förhoppningsvis skulle fungera.
“Yes we can, but I don’t think they want us to be friends.. But let’s ignore them” svarade jag leendes.
“So, how long do we need to keep a low profile?” frågade hon fundersamt.
“Just for a time before we have talked to uncle Simon, he will help us” svarade jag och Rachel suckade.
“I hope you’re right..”

RACHELS PERSPEKTIV
“So, that’s the plan then” sa jag till Zayn som nickade.
Han lutade huvudet mot min axel och i samma sekund ringde min mobiltelefon. Jag drog snabbt upp den ur fickan.
“Hi, it’s Rachel”
“Hey darling, we were just wondering how Bradford is?” hörde jag mamma säga på andra sidan luren.
“It’s good” ljög jag för jag ville inte säga som det var just nu.
Om jag gjorde det skulle de aldrig sluta fråga saker och gud vet vad de skulle tycka att jag skulle göra. Dessutom orkade jag inte ta den diskussionen nu.
“Rachel, you don’t sound okay” sa mamma oroligt och jag suckade.
Hon kunde alltid genomskåda mig.
“Okay, it could be better but do I really have to te-” började jag men blev avbruten.
“Rachel, if something is wrong you know that you can tell me” sa mamma lugnt och jag suckade.
“Well, we met Carol and Connor and they said that we have to stop dating and that we can’t be with eachother. But we want to. It was that meeting I told you about, you know” sa jag och försökte kortfattat förklara för mamma hur situationen låg till.
“So you have broken up?” frågade mamma försiktigt.
Jag skakade chockat på huvudet som om hon skulle kunna se det.
“No! We haven’t. And we’re not going to.. Or yes, but not for real. We’ll tell everyone we have broke up but we won’t” svarade jag mamma medan jag lekte lite med Zayns hår.
“Okay, I support you no matter what decision you make. We just want you to be happy, you know that” svarade mamma och jag log lite.
“I know, thanks mom. I think I should go now, see you soon” sa jag och lade snart på samtalet med henne.

Jag lutade mig mot Zayn som hade blicken mot sin mobil.
“What are you doing?” frågade jag trött och gäspade lite.
“Checking twitter. You should probably see this...” mumlade han och gav mig hans telefon.
Jag scrollade igenom twitter och fick en chock. “Zayn Malik and Rachel Moore breaking up” stod det överallt. Jag visste ju att det här skulle hända och det var ju inte på riktigt, men på något sätt var det som om orden brände ändå. Jag ville inte att folk skulle tro att vi inte var tillsammans längre.
“Carol and Connor” mumlade jag medan Zayn lade en arm omkring mig.
“Screw them” sa han i mitt öra.
Hans andedräkt värmde mitt öra och fick mig att slappna av.

CONNORS PERSPEKTIV
“What the hell is wrong with them!” utbrast jag argt och drämde knytnäven i bordet.
Det skulle jag ju inte ha gjort eftersom det bara gjorde ont, men jag var arg. Riktigt arg. Varför kunde Zayn och Rachel inte bara göra som de blev tillsagda?! De ville inte ens dejta i början och nu kom de och sa att ‘vi älskar varandra!’ Det var det löjligaste jag någonsin hade hört. Man kan inte älska någon på ett par månader, det gör man bara inte. De visste att det bara för en tid och ändå så inledde de något slags riktigt förhållande. Jag hade aldrig hört något mer knäppt. De gjorde det bara för att gå emot oss, bara för att de visste att de kunde. Om jag kunde bestämma så hade Zayn varit kickad ifrån One Direction för länge sedan. Nej, hade jag fått bestämma hade han aldrig ens fått vara med i One Direction. Han rökte och var en extremt dålig förebild och de andra skulle gott och väl klara sig utan honom. Usch, ja det skulle de verkligen. Zayn vägrade också att lyssna vilket gjorde att jag inte precis tyckte om honom mer.
“Calm down Connor, I actually think they’ve listened this time” sa Carol och suckade tungt medan hon vred sig på kontorsstolen.
“God I just hate them both! Fire them and make them understand what a mistake it is to not listen to us!” röt jag argt.
“Connor, we can’t just fire them even though we want to, it’ll give us bad publicity” sa min kollega Steven och jag nickade, jag visste att han hade rätt.
“Then we’ll have to do something else” sa jag och log för mig själv.
Nog skulle vi nog komma på något.

TVÅ VECKOR SENARE
ZAYNS PERSPEKTIV
“Your hand fits in mine like it’s made just for me, but bear this is mind it was meant to be. And I’m joining up the dots with the freckles on your cheeks and it all makes sense to me” sjöng jag medan Niall klinkade på sin gitarr. Vi var redan tillbaka på jobbet efter vår semester vi haft och vi satt och lirade lite och tog det lugnt, sjöng lite. Om en vecka skulle vår tour i UK börja och jag var riktigt taggad. Men tanken på att behöva lämna Rachel gjorde ont. Att vi också skulle vara i två olika länder gjorde inte saken bättre. Men det var ju som sagt en vecka kvar och den här veckan skulle jag spendera så mycket tid som möjligt med Rachel.
Jag och Niall satt i soffan och de andra killarna var och köpte kaffe eller något. Jag hade precis avslutat min vers och skulle börja på Liams när Harry kom in. Han hade ett oroligt ansiktsuttryck och man kunde lätt se att något var fel. Han ställde ner några kaffekoppar på bordet.
“Harry, time to tell him?” frågade Niall som hade slutat spela.
Harry harklade sig och riktade blicken mot mig.
“Well, yes...” sa han och jag stirrade chockat på honom.
Vad snackade han om?

Vad tror ni att Harry ska berätta för Zayn? Kommentera vad ni tror! Ha en bra måndag :)
Kram Josefin & Frida xxx

Jättebra del! Connor borde gå en kurs och lära sig hantera sin ilska, han är ju galen! Jag tror att Harry kommer säga att Zayn måste lämna bandet eller något liknande, men jag hoppas inte det ;)

så bra så kommer nästa nu ... :)?

Svar: Tack! Haha, inte än :)
Josefin & Frida

Åh jätte bra! Herregud vad nyfiken jag blev nu, längtar till nästa !:)

Jättebra!! :D längtar tills nästa!

Men du kan ju inte sluta så :( <3 Hahah, sktibra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: