Still The One - del 5

| Postat i: Still The One
Tidigare
“No, I think you should break up with your slut. Someone like me would be so much better for you” sa hon och jag skakade häftigt på huvudet.
“She’s not a slut, and I would never date you!” utbrast jag och knuffade bort henne ifrån mig.
“Niall, you don’t need to hide it. Everyone knows it’s true. And I’m sure it gets boring to be with the same girl so long, right? You need someone new, someone fresh. Not a disgusting old thing” sa hon och min hand flög upp till hennes ansikte för att slå till henne.
Men precis innan jag gjorde det hejdade jag mig själv. Det skulle inte göra någonting bättre.
“Leave me alone” sa jag argt och knuffade bort henne ifrån och skyndade bort till killarna och Samantha. Men det var bara ett problem... Samantha var inte där.
“Guys, where’s Samantha?”

 

NIALLS PERSPEKTIV
“Guys, where’s Samantha?” frågade jag en gång till. Jag mötte Harrys blick som visade att han var riktigt orolig.
“Sh-she was right here” sa han och pekade på platsen bredvid sig som nu var tom.
“Okay, we’ll split up and look for her. Harry and Louis, you go to the right. Zayn and Niall, you go to the left and I go to the reception over there to see if they have seen her and maybe they can help us” sa Liam och pekade på ett litet hus några meter bort. Louis kollade på Harry medlidsamt och lade en hand på hans axel.
“We’ll find her, mate” sa han och Harry nickade långsamt. Vi alla började gå åt olika håll men stannande tvärt när Liam ropade tillbaka oss.
“Louis, look after Samantha this time, not an animal” sa han till Louis.
“Why would I look for an animal Liam?” frågade Louis med ett flin på läpparna.
“Well, last time we went to a zoo and we couldn’t find Niall you picked up a bird from the ground and said that you’ve found him” förklarade Liam vilket fick oss andra att småskratta. Men under omständigheterna så var det inget riktigt skrattanfall.
“I promise Liam” sa Louis och himlade med ögonen innan han drog iväg med Harry. Jag och Zayn gick iväg åt vänster och passerade girafferna. Jag kollade runt efter ett brunhårig liten flicka men kunde inte se någon som inte var med sin familj. Jag suckade och kollade på Zayn som också kollade runt.
“God, we need to find her” mumlade jag och jag såg hur Zayn öppnade munnen för att säga något med avbröts när en röst från högtalarna hördes.
“Can Niall, Harry, Liam, Zayn and Louis please come to the reception at the exit. Samantha is waiting here” sa en kvinnoröst. Jag och Zayn kollade på varandra innan vi sprang det snabbaste vi kunde mot utgången. Vi knökade oss förbi de trånga folkmassorna och hörde de ropa surt efter oss men jag kunde inte bry mig mindre. Inte nu när vi visste vart Samantha var. Snart såg jag utgången och snabbade på stegen ännu mer. Jag såg Samantha stå bredvid en av arbetarna här på zooet. Jag saktade ner mina steg när jag var nära henne och när hon mötte min blick så såg jag att hon hade gråtit. Jag tog upp henne i min famn och kramade om henne hårt. Jag kände hur min tröja blev blöt av hennes tårar och jag hörde hur hon snyftade till.
“Shh, it’s okay. You’re safe now” tröstade jag och strök henne över hennes hår. Jag hörde hur Zayn tackade arbetaren och snart kunde jag även höra Liam som tydligen också hade hört meddelandet.
“I want to be with Harry” snyftade hon fram.
“Can someone call Harry?” frågade jag och fick ett nickande som svar från Liam.
“He’ll be here soon, Sam” sa jag och kramade henne ännu lite hårdare.
“Just hurry” hörde jag Liam säga innan han lade tillbaka mobilen i sin ficka.
“What did he say?” frågade jag.
“He and Louis got noticed by some fans, they’re trying to run away from them” svarade Liam.
“I just hope that they don’t run here first and that they take a detour to us” sa Zayn.
“What do ya mean?” frågade jag.
“If they run here the fans will follow them and find us too, if they take a detour it is a chanche that the fans won’t notice where they went” förklarade han. Det var ju faktiskt sant. Att ha en massa fans runt Samantha i nuläget var kanske inte det bästa.

Efter ett tag hörde jag flåsande personer bakom mig och jag vände mig om för att se Louis och Harry helt slutkörda. Harry kom fram till mig och Samantha och tog henne till hans famn.
“Sam, you can’t just run away like that” sa han samtidigt som han andades tungt. Hon sa något till svar som jag inte kunde tyda.
“I know that you want to see the dolphins but you need to ask first so someone can go with you, we were so worried about you” hörde jag Harry säga. Jag gick bort och ställde mig vid de andra killarna som kollade på när Louis återhämtade sig.
“Maybe you should exercise more often” retades jag och skrattade.
“Shut up Leprechaun or I’ll eat all your food when you’re asleep” svarade han med ett flin på läpparna. Jag slutade direkt att skratta och kollade seriöst på Louis.
“You wouldn’t” sa jag. Om han skulle äta upp all mat så var det ungefär som om min värld skulle rasa samman.
“Oh I would” svarade han gravallvarligt med kunde inte hålla masken i ens två sekunder innan ett leende spred sig på hans läppar igen.
“Okay guys, stop fighting. We have an crying Samantha over here” sa Harry. Louis rusade genast bort mot dem och lyfte upp Samantha i sina armar. Han sa något som fick henne att le och började sedan att kittla henne på magen så att hon började skratta.
“See? Kids love me” sa han glatt.
“It’s because you’re a kid Lou” sa Harry vilket fick Louis att puta med underläppen. Harry rufsade om hans hår innan vi bestämde oss för att gå och äta.

Vi alla satt i vardagsrummet när vi hörde dörren öppnas och nästan direkt stängas igen. Jag gick ut i hallen och mötte Ellie. Ett leende spred sig på mina läppar när jag såg henne.
“Hi sweetie” sa jag glatt och omfamnade henne i en kram. Hon kramade tillbaka och lade huvudet på min axel. Jag lyfte upp hennes huvud mot mitt och mötte hennes läppar i en kyss.
“Hi” sa hon när vi dragit oss ifrån varandra.
“How was your day?” frågade jag och tog hennes händer i mina.
“Good, just a bit tired” svarade hon. “Yours?”.
“It was good. Me, Sam and the lads went to the zoo” svarade jag.
“That sounds fun” sa hon.
“It was, maybe you and I can go there someday?”
“That would be so fun”. Jag lutade mig mot henne för att ge henne ännu en kyss men hann inte ens nudda hennes läppar innan någon kom och ställde sig emellan oss.
“Hello lovebirds!” utbrast Louis och lade sina armar om våra axlar.
“Hi Lou” sa Ellie och himlade med ögonen mot mig. Jag log och kollade upp mot Louis.
“Did you want anything, Lou?” frågade jag.
“I just wanted to say hello to Ellie and tell her how beautiful she looks today” sa han och kollade på Louis. Ellie satte armarna i kors och kollade misstänksamt på Louis.
“What did you do?” frågade hon.
“It was an accident, a-and I didn’t see when it fell to the ground” mumlade han.
“You have five seconds to run” fortsatte Ellie och började räkna.
“1...2...5!” ropade hon och började springa efter Louis som kommit till vardagsrummet i vår lägenhet.
“Hey! You didn’t count to five!” hördes Louis röst.
“Who cares!” ropade Ellie tillbaka och jag skrattade. Efter ett tag upphörde springandet och Louis ställde sig framför min flickvän.
“Look Ellie, I’m sorry” sa han.
“What exactly did you break?” frågade Ellie och satte ännu en gång armarna i kors.
“Your grandmother’s vase” svarade han. Ellie kollade först allvarligt på honom innan hon brast ut i skratt. Louis och vi andra kollade konstigt på henne.
“I just said that so you wouldn’t break it. I guess it didn’t work” sa hon mellan hennes skrattanfall.
“I thought you were going to kill me there” sa Louis och pustade ut.
“I’m still mad at you, all of you infact” sa hon och kollade på oss andra.
“How could you lose Sam in the zoo?” frågade hon oss. Harry suckade och kollade på mig.
“Why did you tell her?” frågade han.
“She knew that I was hiding something. I couldn’t just lie to her” svarade jag och drog en hand genom mitt hår.
“You can’t keep a secret Niall” muttrade han och kollade sedan på Ellie.
“I thought that she was next to me, but when Niall came back from that stupid fan she was gone” förklarade han.
“She’s six years! You don’t just lose a six year old kid!” utbrast hon.
“Well, atleast we found her again” muttrade han.
“I forgive you, but don’t do it again” svarade hon och kramade om honom men drog sig snabbt tillbaks.
“What do you mean about that stupid fan?” frågade hon och kollade nu på mig istället. Jag förklarade för henne hur samma fan som vi träffat häromdagen kommit fram till mig  på zooet och trakaserat Ellie igen.
“I don’t know how you can keep that away from Ellie but not that we lost Sam” sa Louis med ett flin. Jag skakade bara på huvudet åt honom och räckte ut tungan.
“Speaking of Sam, where is she?” frågade Ellie.
“Eehm...” började Zayn och kliade sig i bakhuvudet. Ellie spände blicken i honom och han skrattade.
“Just kidding, she’s in your room watching a film” forsatte han. Hon vände sig om och gick in i vårt sovrum.
“I think she’s in her period” sa Louis när Ellie inte längre kunde höra oss.
“Eew, Louis! I don’t want to think of Ellie like that” sa Harry.
“Harry, every girl has period” sa Liam.
“I know, but Ellie is my sister and I don’t want to talk about her period. It’s disgusting enough that I one time needed to buy tampons to her” fortsatte han och gjorde en äcklad min.
“Come on Harry, it’s not that disgusting” sa Zayn. Harry kollade på Zayn som om han var dum innan han fortsatte;
“Talking about Ellie’s period is like talking about Niall’s and Ellie’s sexlife”.
“Okay guys, I think it’s time for you to go now” sa jag och puttade ut dem i hallen samtidigt som en rodnad spred sig på mina kinder.
“Aaww, look my Leprechaun is blushing” sa Louis och nöp mina kinder med hans händer som om jag var ett litet barn.
“I know why you needed to babysit Sam last friday, they wanted to have sex!” utbrast Zayn och de andra skrattade.
“Goodbye lads!” sa jag och stängde dörren bakom dem.
“Don’t forget to use protection!” hördes Liams röst genom dörren. Jag himlade med ögonen och låste dörren.

Vi tänkte att vi kunde lägga upp ett kapitel på STO nu när vi ändå är lediga från skolan! :) Ni kommer även att få del 6 på söndag, visst är vi snälla? :P 
Iaf, ha det gött och vet ni vad?! Imorgon är det fredag! :D
Kram Josefin och Frida xxx
 

Jättebra! Skrattade mig igenom hela kapitlet! :D

så bra :)

Haha, jättebra del! Roligaste på länge ;)

Superbra kaptitel!! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: