Still The One - epilog

| Postat i: , Still The One

 

 
 

 

ELLIES PERSPEKTIV - 3,5 år senare

Med en duns satte jag mig ner på soffan. Jag kollade runt i det välbekanta vardagsrummet som inte hade förändrats mycket alls. Bara lite foton. Jag flyttade lite på mig så att jag nu istället låg ner i soffan. Plötsligt hörde jag ytterdörren öppnas och snart kunde jag höra små steg som kom närmre och närmre.

"Mummy, mummy!" hörde jag Trevor ropa.

"What is it sweetie?" frågade jag och kollade åt sidan där Trevor nu stod. Han klättrade upp i soffan och satte sig på min mage.

"Daddy pjomised me that we would eat Nando's today!" utbrast han och kollade glatt på mig.

"He did?" frågade jag, även fast jag visste att det var sant. Trevor var lika galen i Nando's som sin pappa och varje gång någon av de ville ha det så var det bara att hålla med. Men jag måste erkänna att jag nog hade en liten kärlek för Nando's jag med.

"Yeah he did! Pwease can we eat it?" frågade han och jag suckade.

"Fine" sa jag och han log brett mot mig.

"Thanks mum, I love you" sa han och gav mig en blöt puss på kinden innan han sprang iväg.

"Be careful in the stairs, and don't wake your littlesister up" sa jag och han nickade innan han försiktigt började gå upp för trappan. Snart såg jag Niall ställa sig på huk bredvid mig. Han gav mig en kyss på munnen och strök undan lite hår som fallit över mitt ena öga.

"Hi honey, have you heard the news?" frågade han oroligt. Min panna rynkades direkt när jag såg att han såg orolig ut.

"What news?" frågade jag.

"I'm going on tour in a month" sa han och mitt uttyck ändrades direkt till ledset. Killarna hade haft många tourer under åren och bara blivit större. Men deras haters hade blivit mindre, något som jag var väldigt tacksam över. Jag kollade ner på mina händer som låg på min mage.

"For how long are you gone?" frågade jag försiktigt.

"Five months" svarade han och tog min hand i sin. "But I want you, Trevor and Jenna to come with me" fortsatte han och mitt huvud for upp för att kolla på Niall.

"Are you serious?" frågade jag och han nickade. "Do you really think we can take Jenna with us on tour. She's just two months old and the environment on a tour isn't the best for a baby" sa jag.

"Please Ellie, you're going to be backstage at all of our concerts and it would mean so much to me. I can't stand to not be with you, Trevor and Jenna for five months" bad han och pussade mig på kinden.

"Fine, but you better go to Paris so we can go to Disney World" svarade jag och log. Han kollade leendes på mig.

"Yeah, we're going to Paris. I know that Trevor will love it" sa han och jag nickade. Niall kramade om mig och drog sedan upp mig från soffan.

"Now, let's go to Nando's" sa han och jag himlade med ögonen. Vi gick upp till övervåningen för att hämta Trevor och Jenna. Vi gick in i Jennas barnkammare men stannade i dörröppningen. Synen framför mig var bedorande. Trevor stod på en pall vid Jennas spjälsäng och sjöng för henne. Jag log och gick längre in i rummet med Niall i släptåg. Jag ställde mig bredvid Trevor och inte förrän då märkte han att vi var där. Han slutade genast att sjunga.

"She woke up, so I sang to her so she would fall asleep again" sa han och jag log mot honom innan jag bar upp honom och satte honom på min höft.

"You're a wonderful brother to her" sa jag och han log. "What about some Nando's?" frågade jag och hans ögon lyste direkt upp samtidigt som han nickade. Jag började gå ner till undervåningen igen. Jag hörde Niall bakom mig med en gråtande Jenna. När vi kom ner till hallen lade han ner Jenna i barnvagnen och gav henne en napp som gjorde att hon slutade gråta. Jag hjälpte Trevor ta på sig sin overall, det var ju trotsallt november. När Niall klätt på Jenna hennes ytterkläder var det bara vi kvar. Jag kollade ut genom den öppna ytterdörren för att se Trevor leka med löven som låg på marken.

"You know Ellie, this is exactly what I have dreamt about. To have a wonderful wife that I love forever and have wonderful children" sa Niall och drog in mig i en kram. Jag log åt hans ord. De värmde mitt hjärta. Jag drog upp mitt huvud mot hans och placerade mina läppar mot hans. Han besvarade genast kyssen och det var inte förrän Trevor ropade på oss som vi bröt den.

"Mum, dad! You aje so slow!" hördes utifrån. Jag skrattade lite innan vi gick ut genom dörren. Niall tog barnvagnen och styrde den med ena handen och tog den andra i min. Jag ropade på Trevor som genast kom till min sida. Han tog sin lilla hand i min och tillsammans gick vi alla fyra till Nando's som en familj. Exakt så som jag och Niall ville ha det.


Genom allting som jag och Niall varit med om under vårt förhållande så hade vi äntligen lyckats skaffa oss två underbara barn. De betydde hur mycket som helst för oss och var vår värld. Jag älskade Niall mer än någonsin och jag visste att vi skulle hålla ihop förevigt och en dag.

Och där är Still The One avslutad! :) Hoppas ni gillade epilogen och att ni har gillat denna novellen! Det är Josefin som har skrivit epilogen, själv tycker jag att det blev jättebra :)
Nu när denna är avlutad så skriver vi ju redan nu på två nya projekt. Ett av dem kommer komma upp ganska snart, då vi börjar en ny novell här.
Vi vill gärna veta vad ni har tyckt om STO; all kritik är bra kritik! Så snälla kommentera vad ni tyckte, det är guld värt.
 
Imorgon kommer tävlingen upp som kommer hålla på under nästa vecka, så glöm inte att kika in efter 10.00 imorgon!
Josefin solar och har det härligt medan det regnar hos oss idag... Orättvist :)
 
Men ni får alla ha det så bra, så hörs vi snart igen. // Frida xx
 

Jättebra del och jättebra novell! :) Jag tycker att det här var en bra och händelserik fortsättning till LWWY, väntar spänt på tävlingen och nästa novell ;)

Har följt novellen sedan den började, sååå sjuuuuukkkt bra! Alltså den äger. Sättet ni skriver på är as bra, man lever sig verkligen in i novellen, jag tror att eran blogg kommer bli jätte känd och jag kan inte vänta tills nästa novell kommer ut! Hur kan ni skriva 2 noveller samtidigt OCH uppdatera så bra? Älskar bloggen!

/stolt läsare!

Svar: Hej! Tack så jättemycket för alla fina ord, det värmer verkligen! Kram Josefin och Frida :) x
ettdstories.blogg.se

Novellen var jätte bra och spännande och jag längtar till nästa novell :)

Sååååå himla bra, ni är så duktiga <3

så himla bra! längtar till nästa :D

guuud, det suger att den är slut! :(
längtar tills den nya börjar!

kram

Ett år senare haha... jag måste bara säga att jag älskar den här novellen, mycket för att jag tycker att det är kul att läsa om killarna med fruar och barn och så, men också för det sättet ni skriver! Ni skriver helt fantastiskt, hoppas att ni är medvetna om det. Puss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: