Still The One - del 41

| Postat i: Still The One
Tidigare:

“I can finally have you in my arms without pregnant stomach in the way” sa han och jag fnittrade. Jag kysste honom på hans käke och tog hans hand i min.

“I love you” sa han och kysste min tinning.

“I love you too” sa jag och lutade mitt huvud mot Nialls bröst.

 ELLIES PERSPEKTIV

Jag satte mig ner på stolen vid sminkbordet och väntade på att Lou, killarnas stylist, skulle börja sminka mig. Trevor låg på en filt på golvet med en nalle i händerna och napp i munnen.

“Hi Ellie!” hörde jag Lou säga bakom mig.

“Hi Lou” svarade jag och log. Hon släppte ner Lux på golvet som gick fram till Trevor direkt.

“So, are you excited?” frågade hon och började ta fram smink.

“Yeah, but I’m also nervous” svarade jag och kollade in i spegeln för att möta hennes blick.

“Don’t be, everything’s going to be perfect. Niall is very lucky to have you” sa hon vilket fick mig att rodna.

“Thanks Lou” sa jag och kollade leendes på Trevor när Lux kittlade honom.

“Anytime, so in a few hours you’ll be Mrs. Horan. How does that feel?” frågade hon och började sminka mina ögon.

“Amazing. I love him so much and this marriage will confirm that we will stay together for the rest of our life which is truly amazing” sa jag och kände hur mina ögon började vattnas.

“Aww honey, don’t cry” sa hon och gjorde en rolig min för att få mig att skratta.


“So, you’re done” sa Lou någon timme senare.

“Thank you, Lou” sa jag och kollade mig i spegeln. Hon hade sminkat mig så att mina ögon framhävdes vilket var riktigt fint.

“Anytime, after all it is your special day today” sa hon och blinkade med ena ögat. Jag skrattade lite innan jag gick fram till Trevor och lyfte upp honom i min famn.

“Hi honey, are you hungry?” frågade jag även fast jag visste att jag inte skulle få något svar. Men eftersom han inte hade ätit på några timmar så antog jag att han var det. Jag satte mig ner på en soffa som fanns här i rummet där jag gjorde mig iordning och började amma Trevor. Snart kom Anne, Gemma och Maura in i rummet och jag log stort mot dem. Jag hade inte träffat dem på flera veckor. Speciellt inte Maura.

“Hi!” utbrast jag och fick flera hej tillbaka.

“How are you?” frågade Maura mig och satte sig ner bredvid mig.

“I’m good thanks, and you?” frågade jag och gav henne Trevor när han var mätt

“I’m great. I can’t believe that my little boy is getting married today though. It feels like it was yesterday when Niall went on the audition for x-factor. And here he is today. With a lovely soon to be wife and an adorable son. I’m so happy for you” sa hon torkade bort några tårar under hennes ögon. Jag kramade om henne försiktigt. Allt hon sa var så gulligt och fint.

“Thank you Maura” sa jag och drog mig ur kramen. Jag ställde mig upp och kramade om Gemma och Anne.

“Have you met Niall?” frågade jag och de båda nickade.

“Yeah, he’s really nervous. And he totally misses you and Trevor. According to Harry he’s talking about you constantly” svarade Gemma.

“It has just been one day since he last saw us. But I miss him too” sa jag och log.

“We don’t have time to chat girls. You need to prepare for your wedding Ellie” sa Anne och avbröt vårt samtal genom att dra med mig mot min klänning som jag valt ut för längesedan. Den var tight men blev vidare ner till. Den hade inga ärmar och vid ena brösten var det som en glittrig blomma som sträckte sig ner mot magen. Den hade fallit mig i smaken direkt och jag hade inte tvekat när jag köpt den. Niall hade förstås gjort allt för att se den innan men smart som jag var så hade jag gömt den hos Harry. Vilket resulterade till att han och Louis kollade på den. Men så länge inte Niall hade sett den tidigare så var jag nöjd.   


NIALLS PERSPEKTIV

Jag drog in ett nervöst andetag. Snart gällde det. Snart skulle min största kärlek bli min fru. Något som gjorde mig galen. Galet lycklig.

“Relax mate, everything will go great. Ellie loves you, what more can you ask for?” sa Harry och klappade mig på axeln.

“Nothing, that she loves me is enough. I just want this day to be perfect for her” sa jag och satte mig ner på en stol.

“It is perfect. Gemma just texted me and said that Ellie is really happy and just want to run into your arms. Seriously my mum need to stop her to not get in here” sa Harry vilket fick mig att skratta. Ja min Ellie kunde vara lite envis.

“Thanks Harry” sa jag och tittade upp på honom.

“Anytime Niall, so since I’m her brother I need to tell you a few things” började han och jag suckade.

“Seriously Harry?” sa jag men kunde inte hindra ett leende från att sprida sig på mina läppar.

“Yup, so if you hurt her I’ll personally hurt you. Don’t screw this up Niall. She loves you with her whole heart. You won’t find any other girl like her. You’re really lucky” sa han och jag nickade.

“I won’t hurt her. She means so much for me. She’s amazing and yeah, she makes me the happiest man on earth” sa jag ärligt och log ännu bredare.


Jag stod nervöst på min plats inne i kyrkan. I början hade vi inte velat ha något bröllop i kyrkan. Men när vi insåg att vi inte skulle hinna boka en annan lokal så fick det bli det. Inte för att jag hade något emot det. För mig var det perfekt. Liam stod bredvid mig och gav mig ett leende. Jag log nervöst tillbaka innan jag hörde musiken börja spelas. Ellies brudtärnor gick in och de såg väldigt fina ut. När de kommit fram till altaret ändrades musiken och alla ställde sig upp. Jag kollade noga bort mot dörren där jag visste att Ellie skulle komma ifrån. Samantha och Lux kom in med ett stora leenden på läpparna och började kasta blomblad på marken. Ett stort leende spred sig på mina läppar när jag såg Ellie och hennes pappa komma in. Alla följde henne med blicken när hon gick vilket jag kunde förstå. Hon var den vackraste kvinnan någonsin. Fjärilarna i min mage var som galna och när jag mötte hennes blick blev det inte exakt bättre. Ellies pappa pussade henne på pannan innan han kom fram till mig.

“Take care of her, she needs you” viskade han i mitt öra och jag nickade som svar innan jag tog Ellies händer i mina. Hon log mot mig och såg lika nervös ut som jag.

“I can’t wait to kiss you” viskade jag vilket fick henne att rodna. Något som hon brukade göra när jag gav henne en komplimang. Men det gjorde henne bara sötare.

“Family, friends” började prästen när alla satt sig ner. “We have gathered here today at the invitation of Ellie Jenna Johnson and Niall James Horan to celebrate the untiing in love, their hearts and lives. This is possible because of the love God has created in them, thorugh Jesus Christ” fortsatte han. Jag lyssnade noga vad prästen sa men det var inte förrän han kom till våra bekännelser som jag lyssnade som bäst. Prästen vände sig om mot mig.

“Niall James Horan, will you have Ellie Jenna Johnson to be your wedded wife, to live together after God’s ordinance in the holy estate of matrinomy, will you love her, comfort her, honor and keep her, in sickness and in health, and forsaking all others, keep yourself only to her as you both shall live?”  

“I do” svarade jag säkert och kollade på Ellie som hade tårar i ögonen. Prästen vände sig nu mot Ellie för att säga samma sak till henne.

“Ellie Jenna Johnson, will you have Niall James Horan to be your wedded husband, to live together after God’s ordinance in the holy estate of matrinomy, will you love him, comfort him, honor and keep him, in sickness and in health, and forsaking all others, keep yourself only to him as you both shall live?”

“I do” svarade hon samtidigt som en tår föll från hennes högra öga. Jag log stort mot henne när hon sagt ja och kände själv hur mina ögon började vattnas.

“Niall and Ellie have today chosen to write and tell eachother their vows. Niall, do you have yours ready?”

“I do” sa jag och kollade djupt in i Ellies ögon.

I believe in you, the person you will grow to be and the couple we will be together. With my whole heart, I take you as my wife, acknowledging and accepting your faults and strengths, as you do mine.

I promise to be faithful and supportive and to always make our family’s love and happiness my priority.

I will be yours in plenty and in want, in sickness and in health, in failure and in triumph.

I will dream with you, celebrate with you and walk beside you through whatever our lives may bring.

You are my person -- my love and my life, today and always.” Ellie snyftade till och log mot mig.

“Ellie, do you have your vow ready?” frågade prästen och vände sig om mot Ellie. Hon nickade och tog in ett djupt andetag. Jag visste att hon var nervös. Hon hade aldrig gillat att prata inför många personer. Jag strök med min tumme på hennes hand och försökte lugna ner henne så gott jag kunde.

“Niall, I promise to encourage your individuality,

Because that is what makes you unique and wonderful.

I promise to nurture your dreams,

Because through them your soul shines.

I promise to help shoulder our challenges,

Because through them we'll emerge stronger.

I promise to be your partner in all things,

Not possessing you, but working with you as a part of the whole.

I promise to share with you the joys of life,

Because with you they will be that much sweeter.

Lastly, I promise to you perfect love and perfect trust,

For one lifetime with you could never be enough.

This is my sacred vow to you, my equal in all things.

I love you with all my love and I wll always do. Forever and ever” sa hon. Lyckan spred sig inom mig. Om bara någon minut så skulle vi påbörja vår evighet tillsammans. Något som var helt otroligt.


När vi placerat varandras ringar på våra fingrar så väntade jag otåligt på att få kyssa Ellie.

“For as much as Niall and Ellie have consented in holy wedlock, and have thereto confirmed the same by giving receiving eachother a ring; by the authority committed unto me as a minister of the Church of Jesus Christ, I now declare you husband and wife, according to the ordinance of God, and the laws of the United Kingdom, in the name of the Father, and the son, and the Holy Spirit, Amen.” Publiken, jag och Ellie sa alla Amen.

“Niall Horan, you may now kiss your bride” sa prästen. Jag slog armarna om Ellies midja och mötte hennes läppar i en kyss. Hon lade armarna om min nacke och vi båda log.

“I love you” viskade jag när vi brutit oss loss från kyssen.

“I love you too” sa hon och lät en tår rinna ner för hennes kind. Vi båda kollade ut i publiken och jag såg mina föräldrar. De log samtidigt som tårar rann ner för deras kinder. Jag tog Ellies hand i min och tillsammans gick vi ut genom mittgången. När vi väl kom ut började folk kasta ris på oss och gav oss kramar.


“Congratulations mate!” utbrast Liam och gav mig en stor kram.

“Thank you” sa jag och kramade tillbaks. De andra killarna kom också fram till mig och gav mig kramar och gratulerade mig. Jag kollade bort mot Ellie och såg henne stå och hålla Trevor i sin famn. Jag log åt synen och ursäktade mig från killarna för att gå fram till henne. Jag slog armarna om hennes midja och pussade henne på kinden.

“Can’t stay away from me that long I see” sa hon retfullt och gav mig Trevor som jag så gärna ville hålla.

“A day without hugging you and Trevor isn’t the best day ever. It gets quite lonely you know” sa jag och hon himlade med ögonen.

“And besides, it’s our weddingday today so it’s not weird that I’m hugging and kissing you” sa jag och kollade ner på Trevor som lekte med min blomma jag hade i bröstfickan.

“I didn’t say I didn’t like it” sa hon och blinkade med ena ögat.

“Good” sa jag och gav henne en kyss på munnen.


“Ellie, Niall!” hörde vi någon ropa. Jag vände mig om och möttes av paparazzi och fans. Jag suckade. Varför kunde de aldrig lämna mig ifred. Visst, jag älskade det jag gjorde men på min bröllopsdag så skulle det faktiskt vara skönt att inte bli störd av fans och paparazzis.

“Niall, it’s not your fault” hörde jag Ellie säga samtidigt som hon lade en arm om min midja.

“It is Ellie, I just wanted this day to be perfect for you. The paparazzi and the fans just don’t make it perfect” sa jag och drog en hand under mina ögon.

“Hey Niall, look at me” började hon och tog mitt ansikte i sin händer. “This is the most perfect wedding I could ever ask for. You know why? Because I was marrying you. Don’t let them ruin this day” sa hon och kollade snabbt bort mot paparazzin. Jag drog in ett skakigt andetag.

“You’re right, they’re not going to ruin this day” sa jag och hon log smått mot mig. Hon kollade ner på Trevor som hade somnat. Jag skrattade lite.

“He’s sleeping a lot” sa jag och log.

“Just like you” sa Ellie och strök honom över huvudet.

“Yeah, just like me.”

ELLIES PERSPEKTIV

Vi alla hade åkt till lokalen, som var en restaurang vi hade hyrt vid vattnet, där vi skulle ha bröllopsfesten. Just nu satt vi vid bordet. Jag bredvid Niall med hans hand inflätad i min. Trevor satt i Louis famn för tillfället och verkade njuta av all uppmärksamhet han fick. Vi alla hade tagit för oss av bröllopstårtan när min pappa ställde sig upp. Alla tystnade och nu förstod jag att han skulle hålla tal.

“Ellie, I must say that I’m really proud of you and I know that your mum is too. I remember when you were a kid. You would always dream of the perfect wedding with you prince charming. You would go around in you room with a white dress and a teddybear in your hand as you groom. But you were always afraid that you wouldn’t find your prince charming. Well honey, I can tell you that you have found him, even though you already knew that. You and Niall are perfect for eachother and I’m sure he’ll take good care of you. Trust me when I say this, even that I am old I do know things about love” sa han och fick oss att skratta. “You need Niall. He is like a column in your life and I couldn’t be happier for you. See you with him with a smile on your face is amazing. Your love is special and just you two understands it. You can be in your own world and have it perfectly fine. Niall and Ellie, I wish you all my luck” sa han och höjde glaset i en skål. Jag log mot honom innan jag gick fram till han och gav honom en kram.

“Thanks dad” sa jag och pussade honom på kinden. På vägen tillbaka till min plats gav Louis mig Trevor.

“He’s drooling all over me” muttrade han och jag flinade.

“Good boy” sa jag till Trevor och pussade honom på pannan.

“Just because it’s your weddingday, I won’t say a come back” sa Louis och vände sig om mot Harry som satt bredvid honom. Jag log triumferande och satte mig sedan ner bredvid Niall igen.

[Lyssna gärna på Kiss Me av Ed Sheeran medan ni läser]

 

“Ladies and gentlemen! It’s time for the wedding couple to dance their first dance together” hörde jag någon ropa. Allas blickar vändes mot mig och Niall och vi ställde oss upp. Vi gick upp till dansgolvet och jag slog armarna om Nialls nacke och lade mitt huvud mot hans bröst. Hans armar fann sin väg mot in midja och jag log. Jag hörde Niall sjunga med till låten mot mitt öra och svajade oss fram och tillbaka.

“Settle down with me


Cover with me


Cuddle me in


Lie down with me


Hold me in your arms


Your heart’s against my chest


Your lips pressed to my neck


I’ve fallen for your eyes


But they don’t know me yet”


Jag log genom hela sången och då och då lutade jag upp mitt huvud från hans bröst för att kyssa honom på munnen. Niall höll mig tätt intill sin kropp och strök mig över ryggen.

“I love you” viskade han upprepande gånger i mitt öra. Det spelade ingen roll hur många gånger han sa det för varje gång fick jag ett leende på mina läppar. Att veta att Niall älskade mig så mycket som han sa fick hela min kropp att bli varm och fjärilarna i min mage blev som fyrverkerier istället. Nialls kärlek till mig och min till han var obeskrivlig. Han gjorde mig så himla lycklig och gav mig ett leende på läpparna bara genom att vara sig själv. Niall och jag var som två pusselbitar som hörde ihop. Om han kände sig nere gjorde jag det, kände han sig lycklig gjorde jag det och tvärtom. Niall var den person jag lutade mig mot och försvann han s visste jag att jag inte längre skulle vara mig själv. Men nu när han var min man så kändes allt så himla säkert. Han skulle stanna i mitt liv för evigt vilket kändes hur tryggt som helst.

“Ellie Horan” mumlade jag mot hans bröst.

“That name fits you” sa Niall och jag kunde se hans leende framför mig.

“It does” svarade jag.


Några timmar senare var jag och Niall på väg till hotellet där vi skulle spendera natten. Både Niall och jag hade kommit överens om att inte ha vår smekmånad förrän om några månader då Trevor var större. Vi kände inte för att lämna honom nu. Men en natt på ett hotell lät väldigt frestande så vi bestämde oss för det. De senaste veckorna hade varit stressiga på grund av Trevor som var nyfödd men också alla planeringar inför brölloppet. Niall tog min hand i sin där vi satt i en limousin Niall hade hyrt.

“You know, this is the first night that you and I spend alone since Trevor came” sa han och lade armen om mina axlar.

“Yeah I know, it feels weird to not have him here near us” sa jag och lutade mig emot Niall.

“I know, but your dad and Anne will take good care of him. And besides, Sam looked so happy when she heard that Trevor would stay with them for one night” sa han vilket fick mig att le.


Efter bara någon kvart var vi framme vid hotellet. Vi tackade chauffören och gick in i lobbyn. Niall tog min hand och gick mot receptionen. Receptionisten kollade upp mot oss och log.

“You must be the Horan’s” sa hon. Vi båda nickade och hon slog in något på datorn.

“Here’s your key. Your suite is on floor seven and the number is 724” förklarade hon och gav oss nyckeln som var ett kort.

“Thank you” sa jag och drog med Niall bort mot hissarna. Vi tryckte på knappen där det stod en sjua och började åka uppåt.

“This day has been amazing” sa Niall och jag kunde inte hålla med mer.

“I have longed for it in a long time” sa jag ärligt och log. Hissen plingade till och visade att vi var på rätt våning. Vi klev ur och började leta rätt på vår svit. Snart hittade vi den i slutet av korridoren. Det var två stora vita dörrar med en guldig text som sa; Wedding Suite.

“Niall, we didn’t have to stay in the wedding suite” sa jag.

“Come on Ellie, you only get married once” sa han och drog kortet i kortläsaren. Vi slog upp dörren och jag flämtade till. Sviten var stor och hade en balkong som gjorde att man såg ut över London. Sängen var stor och när jag väl såg den så sprang jag mot den slängde mig i den. Jag hörde Niall skratta åt mig innan han stängde dörren och lade sig ner bredvid mig. Han lade sig tätt intill mig och kysste mig på munnen. Mitt i kyssen började jag gäspa vilket fick oss båda att skratta.

“Tired?” frågade han och jag nickade.

“A bit” svarade jag och kollade bort mot klockan som visade att den var runt elva på natten.

“I hope you’re not too tired, because I had plans for us tonight” sa han och kysste mig upprepande gånger på nacken.

“You have?” frågade jag även fast jag visste vad han menade.

“Mhmm” mumlade han mot min nacke.

“Well, maybe we can sleep later then. After you’ve showed me your plans” sa jag och han kollade upp mot mig.

“Sounds great” sa han och attackerade ännu en gång min nacke med kyssar. Han strök sin hand på insidan av mitt lår samtidigt som jag försökte få av hans tröja han hade bytt till innan bröllopsfesten. Han hjälpte mig att få av hans tröja innan han började försöka få av min klänning, inte bröllopsklänningen den hade jag tagit av innan bröllopsfesten, som satt tight runt min kropp.

“You know, we haven’t done this in a few months. Since I’m a guy I don’t know how I survived because I do have my needs” sa han mellan kyssarna som nu hade förflyttats sig ner mot mina bröst.

“Shut up Niall, that sounded like something Harry would say” sa jag och han skrockade lätt. Han flyttade upp sitt huvud mot mitt ansikte och kollade in i mina ögon.

“You ready?” frågade han och jag nickade som svar innan hans byxor åkte av.

Hej alla fina läsare! Här kommer kapitel 41 som faktiskt är det sisa kapitlet av sto... Det blev nästan åtta sidor och jag (Josefin) har hållt på med det i flera timmar :P Jag hoppas verkligen att ni gillade det :) Vi vet att vi inte fått 8 kommentarer men eftersom vår uppdatering inte varit den bästa på det senaste så valde vi att lägga upp den här delen iallafall. 
 
Som jag sa igår så åker jag till Turkiet imorgon. Och eftersom det är jag som har några idéer till epilogen så kan det dröja ett tag innan den kommer upp. Men så länge så kan Frida lägga upp tävlingen så förhoppningsvis kommer den inom några dagar. :D 
 
Glöm nu inte kommentera och säg gärna vad ni har tyckt om den här novellen! Minst 9 kommentarer för att få epilogen, jag ska skriva så att fingrarna glöder :P 
 

Ha det bäst här i Sverige! HEJ DÅ!!! //Josefin xxx

Älskar den här novellen den absolut bästa ja ha läst och samma sak men de här kapitlet älskar de!!!

Skojar inte när jag säger att jag grät under detta kapitel! Det var så himla fint :')

jätte fin del! :)

Superbra del!!!! Ha så bra i Turkiet :)

Jätte bra men sista :( aja :)

Jätte fin dl! Synd att denna novell är slut nu!
Kram

Kolla även i min novell om ni har tid! :)
Kram

Svar: Hej, och tack så mycket! Det kan vi göra! :) Kram
ettdstories.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: