Still The One - del 35

| Postat i: Still The One
Tidigare:

“Umm, me and Harry can go to the flat and get the furnitures” sa Louis och jag skakade direkt på huvudet.

“No! I don’t trust you two, you’re just going to break all the things” sa jag och satte armarna i kors. De båda putade med underläppen, men inget skulle få mig att låta de åka till lägenheten, själva.

“Come on Ellie, we won’t break anything. But if it makes you feel any better we can bring Liam and Zayn” sa Harry och jag nickade.

“Yeah, that sounds great. Then me and Niall can discuss how we want the nursery to look” sa jag och ännu en gång så utbytte killarna blickar med varandra.

“Guys, I don’t know what it is with these looks but if you have something to tell me you can do it now” sa jag.

“Why tell you when we can show you” sa Niall och tog tag i min hand för att sedan föra mig mot övervåningen. Vad hade de nu hittat på?  



ELLIES PERSPEKTIV

Vad hade de hittat på? Hade Harry och Louis gjort sönder något? Hade Niall gjort någonting? Vad var det frågan om? Jag fattade verkligen ingenting och jag visste bättre än att fråga dem för de skulle ändå aldrig ha avslöjat något. Niall drog upp mig för trappan och resten av killarna gick bakom mig. Snart stannade vi framför det minsta rummet. Jag stirrade på den stängda dörren och sedan tillbaka på Niall som nu log stort.

“What’s the matter?” frågade jag och höjde på ena ögonbrynet. Niall svarade inte utan öppnade bara sakta dörren. Den knarrade lite när den gled upp och min blick drogs genast till vad som fanns där inne. Jag blev helt chockad när jag såg allting, det var så fint. Jag styrde stegen in i rummet och snurrade runt ett varv för att inte missa något. Det var nu en barnkammare, en väldigt vacker sådan. Väggarna var nymålade i en ljusgrå färg som bildade en slags fin stämning i rummet. En ljuskrona hängde över den vita spjälsängen vi hade köpt. Där hängde det en blå snuttefilt som såg väldigt mjuk ut.. Ja, mycket av rummet var inrett i blått, det mesta av det faktiskt. Gardinerna till fönstret var blå och fåtöljen nedanför var också blå. Där satt det dessutom en liten gossedjurskanin. Det fanns också en vit garderob och tre bokstavstavlor. En byrå stod bredvid fåtöljen och hela rummet var så... Gulligt. Jag såg flera söta små gossedjur och jag log stort åt hela synen. De hade fixat en barnkammare, tänk att de faktiskt hade gjort det. Jag log ännu större medan jag vände mig om och drog in Niall i en hård kram.

“You really didn’t have to do this, Ni” sa jag glatt och ville aldrig släppa taget om honom. Inte för att jag heller behövde det, han var ju min fästman.

“I take that as that you like it?” sa han och skrattade lite. Jag nickade ivrigt och släppte taget om honom för att attackera resten av killarna med kramar.

“This is wonderful, I really thought you were going to show me that Harry and Louis had broke something” sa jag glatt medan jag kramade om Liam.

“Thanks. No actually, surprisingly enough, they didn’t” svarade han roat. Snart kände jag en smäll på ena axeln och jag vände mig snabbt om för att få syn på Louis.

“I know you’re pregnant but that doesn’t prevent me from hitting your arm when you’re mean to me and Haz” muttrade han under ett leende. Jag gav honom en stor bamsekram och skrattade lite.

“Sorry Lou, but you two were sending really weird looks to eachother earlier. And if someone breaks something then it’s often you and Harry, no offense” sa jag och hörde Louis skratta.

“That’s a big lie”

“Sure it is”


“So, how are we celebrating New Year’s?” frågade jag nyfiket och tittade runt på alla fem killarna som satt vid köksbordet bredvid mig. Harry såg ut att vara i djupa tankar så jag förväntade mig inte något svar ifrån honom på åtminstone någon minut. Louis däremot, hade nog alltid någon idé.

“I don’t know, got any ideas?” frågade Niall och tittade runt på de andra fyra som ännu inte hade sagt något.

“I’m going out with Farrah, the ones who wants to join us are welcome to” sa Louis och plockade upp sin mobiltelefon, förmodligen för att smsa Farrah eller något.

“I wanna party too, are you in Zayn?” frågade Liam med sin blick på Zayn. Zayn nickade och log.

“How can I say no to that? Of course I’m joining” svarade han enkelt. Jag var inte förvånad, av alla oss som ibland festade var Louis och Zayn de som gjorde det mest.

“But I can’t go out, I can’t drink” sa jag och suckade lite. Egentligen ville jag följa med men jag visste att jag inte kunde.

“You and I can go out to a restaurant” föreslog Niall.

“Sounds great” svarade jag, nu mera glad än för några sekunder sedan.

“What about you, Harry?” frågade Niall och allas blickar riktades då emot Harry. Han satt och stirrade rakt ut i ingenting.

“Harry?” frågade Niall igen och vinkade med handen framför Harrys ansikte. Harry skakade snabbt på huvudet och återvände till verkligheten.

“Sorry, yeah I’m going out with you guys” sa han sedan och log. Ja, det där hände ibland, att han tappade bort sig ifrån verkligheten.

“And what were you thinking about?” frågade Louis med en nyfiken blick på Harry som bara tittade bort och sa;

“Nothing, just thinking ya’ know” svarade han och plockade sedan upp sin mobil som fick ett sms.

“I don’t believe that, Harold. I know you better than that, what were you thinking about?” frågade Louis som samtidigt försökte ta Harry mobil ifrån honom. Jag ställde mig upp och räckte ut handen emot Harry.

“Give me your phone. You owe me, remember? Once when I was texting with Niall you took my phone and read it all, so you owe me” sa jag bestämt. Harry tittade bara på mig och skakade på huvudet.

“That was ages ago” muttrade han. Då tog jag ett steg fram och drog hans mobil ur händerna på honom. Jag skyndade mig ut ur köket med alla fem killarna efter mig. Fyra som ville höra vad det stod och ett ensamt offer som inte kunde få tillbaka sin mobil. Men ja, det var ju bara hämnd efter vad han hade gjort emot mig, eller hur?


Jag läste medan jag sprang ut i köket och fick se ett tjejnamn. Det fick mig att höja på ena ögonbrynet samtidigt som jag hastigt läste delar av Harrys och denna tjejens konversation, hon hette tydligen Chloe. Det stod gulliga och romantiska saker där, något jag inte hade haft en aning om. Harry hade tydligen en tjej, eller dejtade iallafall en tjej, betydligt mer än vad jag eller något annan fömodligen visste.

“GIVE ME MY PHONE!” utbrast Harry medan han försökte komma förbi de andra fyra killarna som höll bort honom ifrån mig.

“Not yet, let me read this first” mumlade jag medan jag scrollade upp och ner i deras konversation. Harry gav inte upp och lyckades till slut rycka telefonen ur handen på mig. Inte för att det gjorde så mycket, jag hade ändå redan läst ganska mycket.

“So, Harry, when were you going to tell us about this Chloe?” frågade jag med ett flin på läpparna medan jag lutade mig emot köksväggen. Harry bara rodnade lite och stoppade tillbaka sin mobil i fickan.

“Harold Edward Styles. Are you dating a girl and you haven’t told me?” frågade Louis chockat men samtidigt lite förnärmat.

“You were the first one I told about Farrah” fortsatte han en aning sårat med sin blick på Harry. Harry däremot, log bara lite och gav Louis en kram.

“I’m sorry I didn’t tell you Lou, but I wanted to be sure it was something serious before I told you guys” sa han och ryckte lite oskyldigt på axlarna. Han fixade till sitt hår lite innan hans händer åkte djupt ner i byxfickorna och hans blick fixerade sig någon annanstans. Louis log lite och klappade Harry på axlen.

“It’s alright, you know. Now the funny can begin” sa han och tittade sedan på mig.

“What do you mean?” frågade Harry med rynkade ögonbryn. Han var uppenbart inte på samma humör som resten av oss men just nu kunde jag faktiskt inte ta hänsyn till det.

“So Harry has finally settled down with a girl. Who is she?” frågade jag och fixerade min blick på Harry.

“Shut up, please” mumlade han och tänkte gå ut ur köket men jag ställde mig snabbt framför honom.

“You teased me about Niall so now I have the right to tease you about this Chloe girl” sa jag retsamt. Harry skrattade lite och tittade upp på mig.

“I can’t believe you still remember that!”

“Of course I do, how could I forget?” mumlade jag med min blick på Niall. Han log snett emot mig med lite röda kinder.

“So Harry, tell us about this girl” sa Zayn och ställde sig bredvid Harry.

“Well... She’s really kind, and really beautiful... And she has the best humour ever” började Harry. Hans blick var lite borta som om han tänkte på henne vilket han förmodligen också gjorde.

“That sounds good” sa Louis och log.

“Yeah, she’s amazing. I don’t really know, she’s just special, you know?” fortsatte Harry och jag nickade. Jag visste precis vad han menade med det, jag kände samma sak fast för Niall.

“Harry has a girlfriend, the flirt isn’t single anymore” sjöng Louis medan han gick i en cirkel runt omkring Harry. Harry skrattade bara och slog till Louis i ryggen. I nästa sekund rullade de runt på golvet och brottades som två småbarn. Efter alla dessa år så betedde de sig fortfarande som treåringar, det kunde jag bara inte fatta. Jag skrattade bara åt dem medan de fortsatte brottas, något som de hade gjort i alla år. Niall slog armarna om min midja och jag log emot honom.

“I’m surprised you’re not on the floor with them” sa jag skämtsamt. Niall bara skrattade och skakade på huvudet.

“No, Louis is still the oldest. And the least mature one” sa han och pussade mig på örat. Jag nickade till svar, det var ju trotsallt väldigt sant.

Plötsligt ringde det på dörren och jag gick för att öppna, undrade vem det kunde vara som kom hit, till vårt nya hus som vi hade bott i ungefär bara en dag. Förmodligen var det flyttgubbarna - eller? Men när jag väl kom fram till dörren och öppnade den så önskade jag verkligen att jag inte hade gjort det. Och jag som trodde att jag hade förträngt det minnet långt bak i huvudet för längesedan. Tydligen hade jag inte det...


Här är kapitel 35, med en liten cliffhanger :P Vem tror ni det är som står vid dörren? :)
Tack för alla fina kommentarer, det betyder mycket för oss! :)
8 kommentarer till nästa kapitel?
Nu är alla våra läxor slut så denna veckan kommer vi iallafall att kunna ha en bra uppdatering!
Hoppas alla har det bra, själva har vi det soligt :D
 
//Josefin och Frida xx

Amazing!

Jättebra deel! :) undrar vem som stod vid dörren...

Åå så bra!! Det är säkert den där hemska Matt som står vidörren :( usch hatar honom!

vilken fin överraskning dom hade fixat med. undrar vem det är som står vid dörren. kanske Matt? jag har ingen aning. :D

Ge mig mer !

Så himla underbart bra!!!

Super-duper-bra kapitel! :) Skit spännande i slutet...!

Superspännande slut!!! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: