The Fame Project - del 6

| Postat i: The Fame Project
                    

Rachel’s perspektiv
“Rach, you need to try harder. Kiss him on the mouth when you meet him or something” sa Carol som satt mittemot mig vid mitt köksbord.
“It’s not that easy, I don’t even like him” svarade jag och tog upp tidningen som låg på mitt köksbord.
“I know you don’t, but you need to try. You could feel the tense between you two 100 metres away” sa hon. “Everyone will soon realise that it’s fake, the fans aren’t stupid” fortsatte hon när jag inte svarade.
“Oh, that would be a tragedy” svarade jag ironiskt.
“Rachel! C’mon, do this for your career”
“How the hell do this help me in my career?” muttrade jag surt. Carol suckade innan hon började förklara.
“As you know, One Direction has a lot of fans and when you are ‘dating’ Zayn, more people will know who you are and you will become a bigger actress and then you will have a bigger chance to act in big films”.
“Well, what if the fans hate me?”
“Honey, have you checked twitter?” frågade hon och jag skakade på huvudet.
“Everyone thinks that you look cute together, and besides. You do” fortsatte hon och flinade. Jag suckade tungt och skulle precis kasta tidningen på henne när min telefon vibrerade till.

The interview starts 4 pm, we pick u up 3 pm - Zayn
Jag sparade numret och svarade ett enkelt okej. Jag kollade på klockan som visade 13.06.
“Who was it from?” frågade Carol nyfiket.
“Zayn” svarade jag och reste mig från stolen. Dags att göra sig iordning då.
Carol hängde med men stannade när vi kom till vardagsrummet.
“Seriously Rach, you haven’t fixed the living room YET” sa hon och satte armarna i kors.
“The sofa is in two pieces, how do you think that I could handle that?” frågade jag och fortsatte min väg till mitt sovrum. På något konstigt sätt så var man tvungen att sätte ihop två delar så att soffan skulle bli komplett. Löjligt, tänkte jag och gick in i min garderob och tog fram ett par svarta tighta jeans, en vit t-shirt och accessoarer, som jag sedan tog på mig. Jag sminkade mig lite och plattade sedan håret.
Jag gick ut från mitt sovrum och hörde genast röster nerifrån. Jag gick ner och möttes av Carol och.... hela One Direction.
“What are you doing here?” frågade jag vilket fick dem att vända sig om.
“Carol said that you needed help with the sofa” svarade Liam.
“Really? I can’t remember that I said that Carol” sa jag och satte armarna i kors.
“I know that you wouldn’t do it by yourself so saked them, and we also need to go through things before you’re heading to the interview” förklarade hon och satte upp sitt blonda hår i en knut. Jag satte mig i soffan bredvid Zayn och Carol harklade sig.
“Okay, Zayn. The interviewer will ask a lot of questions about Rachel so this is what you are gonna answer” sa hon och började förklara vad han kunde svara. Jag lyssnade halvt men valde att greja med min mobil istället.
“... and then you kiss her” hörde jag Carol säga.
“Excuse me?!” frågade jag och mötte Carols blick.
“Yeah, when you go out from the studio you kiss in front of the fans” förklarade hon.
“Don’t you think that’s to much?” frågade Zayn.
“Nope, it’s prefect. Oops, look at the time. I should get going” sa hon snabbt, reste sig från soffan och snart kunde man höra ytterdörren öppnas för att kort därefter stängas. Jag suckade tungt.
“Oh c’mon babe, every girl wants to kiss us” sa Harry och flinade.
“Don’t call me that, Curly” svarade jag.
“Why not babe, I like it” fortsatte han.
“Shut up” muttrade jag och kastade en kudde på honom som prickade ansiktet.
“Ouch, watch my face!” sa han.
“Oh trust me Curly, there’s nothing to watch” svarade jag och reste mig upp. Harry kollade chockat på mig och jag flinade bara tillbaks.
“Where are you going?” frågade Niall.
“To the kitchen, I’m-” började jag men hann inte längre när Niall sprungit förbi mig för att komma till köket. Jag kollade konstigt på de andra som bara rykte på axlarna.
“Niall loves food so everytime we say something that has something to do about food he is like wide awake and yeah you know” förklarade Louis.
“Eehm okay, well I’m gonna eat something do you want?” frågade jag. De tackade nej och jag fortsatte min vandring till köket där jag fann Niall kolla i kylskåpet.
“What are you doing?” frågade jag.
“Looknig for something that you can cook” svarade han.
“Me? Don’t you mean US?”
“Yeah yeah, or wait. I know” sa han och stängde kylskåpet.
“Harry!!!!” ropade han och snart kom Harry in springandes.
“Okay then” sa han och tog fram en stekpanna.
“What’s going on Curly?” frågade jag.
“What does it look like, I’m cooking, duuh” svarade han.
“Why, you said that you didn’t want any food”
“Niall asked me too” sa han och tog fram ingridienser för att kunna göra någon måltid. Jag kollade på honom om han var seriös innan jag gick ut till de andra som fortfarande satt i soffan.
“When are we going?” frågade jag och satte mig bredvid Zayn igen.
“I texted you the time before” svarade Zayn.
“Well excuse me that I can’t remember everything” muttrade jag surt.
“Woah, someone woke up on the wrong side of the bed this morning” sa Zayn.
“Naah, I think it’s her time of the month” fortsatte Louis.
“Guys, it’s nothing of it. I’m just not into this dating thing” förklarade jag.
“Me neither” mumlade Zayn.
“Maybe if we try to be friends it gets easier?” föreslog jag och kollade på Zayn.
“I think that you should be dating for real, you look good together and I’m sure that you like eachother more than friends” sa Louis. Zayn himlade med ögonen och kollade på mig.
“I like your idea” svarade han och log. Jag log tillbaks. Detta kanske skulle fungera ändå.
Zayn’s perspektiv
Jag tog Rachels hand i min och vi gick ut ur bilen. Det var en massa fans som skrek, tog kort och ställde frågor. Vi stannade vid några för att ta kort och skriva autografer. Efter ungefär tio minuter gick vi in i studion och hälsade på hon som skulle intervjua oss.
“I’m Anna, it’s nice to meet you” sa hon och skakade hand med oss.
“Nice to meet you too” svarade Liam och vi andra stämde in.
“Well, we’ll be on in ten so be ready then” fortsatte hon och gick iväg. De andra killarna sprang iväg för att hitta något att göra eller ja, förstöra eftersom det som vi pillar oftast går sönder. Jag kollade åt vänster och såg Anna stå och kolla på mig och Rachel. Jag drog in henne i en kram vilket förvånade henne men efter ett tag kramade hon tillbaks.
“What was that for?” viskade hon i mitt öra.
“Anna is watching” svarade jag.
“Doesn’t surprise me” mumlade hon. Vi drog oss tillbaka efter ett tag och log mot varandra. Vi satte oss på varsin stol längs ena väggen och väntade på att intervjun skulle börja. Efter ett tag kom killarna tillbaka, Niall med massa mat i munnen.
“How can you be hungry Niall? You ate for 30 minutes ago” sa Rachel förvånat.
“He never gets full” svarade jag.
“And no one knows how he is not fat yet” fortsatte Louis.
“He eats whenever he sees food” sa Liam till sist. Rachel kollade på Niall som bara rykte på axlarna och åt upp allt han hade med sig.

“We’re on in two” sa en av scenarbetarna.
“Do you stay here?” frågade jag Rachel. Hon nickade till svars och jag gick iväg till de andra.

Rachel’s perspektiv
“So, how long have you dated Rachel?” frågade Anna Zayn.
“In almost five months” svarade han och log. Jag hade ställt mig bakom scenen och kunde då se dem väldigt bra.
“And what do you guys think about Rachel?” frågade hon och vände blicken mot de andra istället.
“She is really nice and makes Zayn happy” svarade Liam.
“Yeah, I think they look good together and they are planning on moving in together” fortsatte Harry och flinade. Både Zayn och jag gav honom varsin dödsblick innan Anna fortsatte.
“Oh really? But I heard that Rachel just moved in to a new house” sa Anna förvånat.
“Yeah, but Zayn will move in at her place” förklarade Harry.
“Is this true Zayn?” frågade hon.
“Eehm, we have talked about it but we haven’t made any decision yet” svarade jag. Jag upptäckte att Harry kollade på mig med ett flin.
“I will so kill you” mimade jag men han fortsatte bara att flina.
“Aha okay, well is there anyone else who is dating someone?”
“Me and Liam have girlfriends” sa Louis och lade en hand på Liams axel. Anna fortsatte att ställa några frågor om deras nya album och efter 20 minuter var det slut. Min mobil vibrerade till och jag drog upp den u jeansfickan. Jag drog fingret över den spruckna skärmen och slog in min kod.

From Carol
Don’t forget about the kiss ;)

Jag suckade och himmlade med ögonen innan jag lade undan mobilen. Jag hörde röster och kollade upp. Jag mötte Harrys blick som genast kollade bort.
“Seriously Harry! Why did you say that?” frågade jag surt.
“I thought it was fun” sa han enkelt och ryckte på axlarna.
“Fun? You thought it was fun! I’m gonna kill you Harry” sa jag och tänkte precis slå till honom när någon tog tag om min midja och drog bort mig från honom.
“Let go of me! I’m so gonna beat him” sa jag argt och försökte lossa mig från greppet.
“No, we don’t want to make a scene here. And besides, we can fix this without any violence” sa Zayn. Jag slutade kämpa emot när jag insåg att han hade rätt. Våld löser ingenting och jag beter mig faktiskt väldigt barnsligt.
“Okay, I guess you’re right” mumlade jag. Han tog min hand och vi alla gick ut från studion. En massa skrik fyllde mina öron och blev chockad av synen framför mig. Där ute stod ett hav fullt av fans. Vi började gå genom med poliser och livvakter runt oss som en ring. Vi stannade på några ställen för att ge autografer m.m.
“Who are you?” frågade en liten tjej. Jag skulle precis svara när Zayn ställde sig bredvid mig med en arm om min midja.
“This is my lovley girlfriend” svarade han och kysste mig lätt på munnen. Det hela kändes så fejkat men jag log mot honom ändå. Den lilla tjejen kollade med stora ögon på oss.
“You are cute together. I’m so gonna ship you” sa hon. Vi hann inte svara innan vi började röra på oss igen och efter en stund var vi vid bilen som skulle ta oss hem.

“So Rach, can you tell me how you are gonna ‘kill’ me then?” frågade Harry när vi hade satt oss i bilen.
“Have you ever heard about the word revenge?” frågade jag tillbaka. Han nickade som svar.
“Then I guess that you need to wait and see” fortsatte jag och vände blicken mot fönstret.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: